4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

Alluzz99
Pyörä:
Yamaha DT 50, Rieju MRX 50, Solifer SM50 2T EX = Zongshen hummer 250cc, Solifer SFR, Fude Sport, Tyscon XL50
Liittynyt:
7.4.2013 15:07
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut Alluzz99 » 7.8.2015 0:25

mitähän käy jos mittarin vaijeri katkeaa ajossa? nimittäin ajoin yhen montun läpi ja kun pysähyin niin mittari jäi 38.. avasin sit tangon katteen ja pyöräytyin mittarin vaijerin irti (pyörii hyvin)... no ajossa välillä nous ylös päin mutta alle 40 se ei tipu eikä välillä nousekaan.. niin mikähän mulla on sitten rikki?? :roll:

onks se vaijerin pyörittäjä? vaijeri? vai mittaristo? jos jollekki ois joskus käyny samat nii ei tarviis puolta mopoo purkaa että saa EHKÄ vian selville. :eek:
Retroilija
Pyörä:
Pappatunturi, 1999 GSX600F
Paikkakunta:
Pori
Liittynyt:
31.10.2011 9:11
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut Retroilija » 7.8.2015 2:25

Mittarista jäi jotain jumiin. Kun vaijeri katkeaa niin viisari putoaa nollaan. Ei muuta kun mittaristo käteen ja tiirailemaan.
-Zone-
Liittynyt:
22.6.2005 22:42
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut -Zone- » 7.8.2015 8:06

Joo, se mittari toimii pyörrevirtaperiaatteella. Vaijeri ei ole yhteydessä neulaan. Magneetti pyörii mittarissa vaijerin välityksellä seokseltaan alumiinipohjaisen kupin sisällä mutta ei ota siihen kiinni, eli välissä on ilmarako. Neula on kytketty alumiinikuppiin. Spiraalijousi on neulan akselissa ja se saattaa olla katkennut jos neula ei palaudu. http://www.kfz-tech.de/Bilder/Kfz-Techn ... acho01.gif
"... En ikinä uskonut, että muut voisivat ottaa teoriani niin paljon vakavemmin, kuin minä itse..." Albert Einstein
Alluzz99
Pyörä:
Yamaha DT 50, Rieju MRX 50, Solifer SM50 2T EX = Zongshen hummer 250cc, Solifer SFR, Fude Sport, Tyscon XL50
Liittynyt:
7.4.2013 15:07
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut Alluzz99 » 7.8.2015 18:10

avasin mittarin, sain sen toimii. oli vähän hiekassa kaikki paikat ja mitään ei ollu rikki :lol: putsailin sitten kaiken mikä lähti ja laitoni jotai voiteluainetta täyteen sen niin nyt aluks nyki mittari sillei 20-30 ja30-40.. kummallakin kohdalla ensimmäinen olis näyttäny oikei mut se nyki sitä sinne 10kmh liikaa koko aja... pysähyin ja lähin kiihyttää uuestaa 70m suoralle niin mittari meni 55 muttei nykiny. oikeeta nopeutta se on menny siihen 40.. :roll: alkaa loppumaan taas vaihteeks usko tuohon et sitä sais toimimaaa.
Saanana
Liittynyt:
25.7.2015 12:10
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut Saanana » 8.8.2015 15:50

Hei, sellanen pikanen kysymys, että jos lohkoissa on kiinni 22 hampainen öljypumppu, niin sopiiko 16 hampaisen hilut heittämällä kiinni jos on valmiina 16 hampainen kampura. Veikkaan suuresti että kyllä, mutta varmistetaan nyt vielä täältä.
-Zone-
Liittynyt:
22.6.2005 22:42
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut -Zone- » 8.8.2015 16:34

Magneetonpuoleisessa lohkossa oli joku eroavaisuus jota piti modifioida että sopi. Skootterini.comin puolella oli joku vaihdon tehnyt, eli mahdollista se on. Se tosin muutti 16 hampaisen 22 hampaiseksi. Voin koittaa jos löydän sen jutun vielä, mutta muistaakseni siinä lohkossa oli alumiininen kohouma joka piti hioo pois.

**

-Zone- kirjoitti:Eipä sinne muita tarvi ja ne petilaakerit tulee kampuran mukana. Se vaan kannattaa ensin selvittää monellako hampaalla öljypympun ratas on kampurassa. Niitä on 2 erilaista mallia (16 ja 22 hamp) kuten on siten öljypumppujakin ja öljypumpun rattaitakin. Jälkimmäisessä on hiukan suuremmat öljypumpun kierrokset ja siten se kierrättää tyhjäkäynnillä jo enemmän öljyä. Luonnollisesti se on siten virikoneaihioksi hiukan parempi.


Korjataas tämä kun heitin muistikuvien mukaan eli: 22 hampaisen kampuran öljypumpun rattaassa on hampaita 47, 16 hampaisen rattaassa on 33 hammasta. Perskules.. Asiahan oli kuin olikin kierroslukujen suhteen päinvastoin, eli 16 hampaisessa se pumppu oikeasti menikin hiukan enemmän ympäri. Ei sitä pitäisi vain sokeasti luottaa muistikuviin.

22 hampaisen välitys on 2,14 ja 16 hampaisen 2,06 jolloin 7000rpm 22 hampaisen pumpunakseli pyörii 3271rpm ja 16 hampaisen 3398rpm. Eroa tulee vain mitättömät 127rpm.
"... En ikinä uskonut, että muut voisivat ottaa teoriani niin paljon vakavemmin, kuin minä itse..." Albert Einstein
Saanana
Liittynyt:
25.7.2015 12:10
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut Saanana » 9.8.2015 17:01

Olisko kellää tietoo moniko hampainen öljypumppu tollasessa baotian titan t4 mallissa on. Skopa on vuosimallia 2010. Ei raaskisi avata konetta ennenkuin uudet osat on valmiiksi tilattu.
-Zone-
Liittynyt:
22.6.2005 22:42
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut -Zone- » 9.8.2015 18:01

Ei sitä mistään tiedä. Se saattaa olla kumpi tahansa.
"... En ikinä uskonut, että muut voisivat ottaa teoriani niin paljon vakavemmin, kuin minä itse..." Albert Einstein
Sarders
Pyörä:
Honda Shadow 125 & Kymco Agility 72cc
Paikkakunta:
Masku
Liittynyt:
5.10.2014 23:29
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut Sarders » 9.8.2015 21:19

Kertokaaha virittäjät et mitä teen ku ajoin tänää solikalla 82cc viri kone jne niin rätisee ja paukkuu ajon aikana..
-Zone-
Liittynyt:
22.6.2005 22:42
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut -Zone- » 9.8.2015 21:30

Kuinka iso on ympyrä ?
Lähes yhtä helppo nimittäin on vastata siihenkin. Hiukan enemmän voisi panostaa niiden oireiden kuvailuun.
"... En ikinä uskonut, että muut voisivat ottaa teoriani niin paljon vakavemmin, kuin minä itse..." Albert Einstein
n0pZ
Pyörä:
Kymco ZX Super Fever -05
Paikkakunta:
Kotka
Liittynyt:
26.6.2015 15:27
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut n0pZ » 9.8.2015 21:41

Ite mietin tos ihan samaa, mut oletan et tarkottaa putken pauketta ku päästää kaasun ym vastaavaa, seokset liian laihalla joten isompaa suutinta mikäli näin on(korjatka jos oon väärässä, tästä on kumminki 15v ku viimeks leikin omalla honda monkeyllä) :s
Alluzz99
Pyörä:
Yamaha DT 50, Rieju MRX 50, Solifer SM50 2T EX = Zongshen hummer 250cc, Solifer SFR, Fude Sport, Tyscon XL50
Liittynyt:
7.4.2013 15:07
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut Alluzz99 » 9.8.2015 22:35

putken saa paukkumaan moottorijarruttamallakin, laitttaa tyhjäkäynnin tarpeeksi matalalle ---> kiihdyttää ---> kaasupois = pauketta. itellä ei ainakaa vaikuttanu oliko asteen laihalla vai rikkaalla :lol:
Sarders
Pyörä:
Honda Shadow 125 & Kymco Agility 72cc
Paikkakunta:
Masku
Liittynyt:
5.10.2014 23:29
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut Sarders » 9.8.2015 23:34

Siis ihan ku ajaa normaalisti niin rätisee ja paukkuu.. voihan se toki johtua suorasta putkesta ja vakiokannesta mut kyl 21 kaasari ja 95 suutin pitääs riittää..
TapsaK85
Liittynyt:
10.8.2014 21:28
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut TapsaK85 » 16.8.2015 20:50

Noniin, 2-vena kansi ja 72cc pytty vaihdettu vanhojen 4-vena hilujen tilalle. Toimii hyvin 90 suuttimella.
Onko isommalla pytyllä ja puristuspaineilla moottorijarru tuntuvampi kuin vakiolla? Tuntuu, että moottori jarruttaa normaalia kovempaa, kuin mitä vakio (edellinen skootterini). Vai voiko johtua jostain variaattorin/kytkimen toiminnasta?
Etuvarissa virivararn highspeedvari ja takana putsattu ja herkistelty.
Retroilija
Pyörä:
Pappatunturi, 1999 GSX600F
Paikkakunta:
Pori
Liittynyt:
31.10.2011 9:11
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut Retroilija » 16.8.2015 21:29

Totta kai johtuu pytystä.

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista