4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

fgad
Liittynyt:
18.5.2014 16:09
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut fgad » 29.8.2014 22:50

Retroilija kirjoitti:Jos sulla on vapaavirtaussuodatin niin voi olla, koteloituun ei kyllä vesi pääse. Saako kierroksia kun pistää hitaammin kaasua? Silloin voi olla kiihdytyspumpun kalvo hajalla.


Joo kierroksia alkaa ottaa vähemmällä kaasulla.
Alluu-
Pyörä:
Suzuki PV -97
Paikkakunta:
Jyväskylä
Liittynyt:
10.4.2010 14:31
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut Alluu- » 31.8.2014 15:58

-Zone- kirjoitti:Itsehän tuohon jo listasitkin oikeastaan kaiken oleellisen. Eipä siihen lisättävää ole kuin kaasarin kalvo ja muutoinkin putsata kaasarista mahdolliset hapettumat. Jeps, tuulettimen kopat ei ole koekäytössä oleellisia. Jore ajeli vissiin 500km ilman koko tuuletinsiipeä kun oli unohtanut kiinnittää. :)

Mulla ei alkuperäisestä tulpanhatusta aiheutunut läpilyöntiongelmia sen 20 000km aikana mitä sillä ajelin. Vaihdoinkin sen vain lopulta siitä syystä että se ei tahtonut enää pysyä kunnolla paikallaan vaan tärisi ajanmittaan aina irti tulpasta. Viristä ja varasta kun osia tilailin niin otin samalla sieltä tulpanhatun. Se tuntuu olevan tiukka ja on hyvin tulpassa kiinni pysynytkin.


Kerkesin kärrystä purkaa ja vähän siistiä, kuten vaihella parempia katteita, takakumiin ilmat, ehjä imukaula (vanha tehty orkkiksesta ja vesiletkusta klemmareineen), kaasarin putsasin samalla ja vaihdoin tohon kokonaisen vakioilmanputsarin.

Rupesin käynnistelee, niin polkimesta ei luvannu mitää (Hyvä kipinä kolmella tulpalla, tuoretta bensaa sai kun tulpan kasteli, kuivasin pariin otteeseen ja vielä lämmitin kahdesti. Sitten illalla sain startin toimimaan, kun autonakun yhistin piuhoihin. Oma startti rupesi suhisemaan vain ? Akku siis, iso auton akku. Purin startin, hiilet kunnossa ja varovasti hioin kollektorista mustat paskat pois ja putsasin välit, ettei mene oikosulkuun. Mutta voiko siellä jotain muuta olla vialla? Laitoin sitten toisen skoban startilla ja sillä starttaa. Ei luvannu taaskaan. Sitten keksittiin, että käsi ilmanputsarin tilalle poistamaan ilmanotto = mankin ryyppy. Rupes hyryttelee ja raotin vähän sormia, niin hörähti käyntiin. Käyttelin vähän ja iskin sitten oman tankin toimintaa ja lisäsin sinne bensaa. Tärähtää jännästi kun päästän kaasun ja vähän jää leijailemaan (ilman putsaria tai putsarin kanssa), imukaula ja sen liitokset kunnossa. Vaihdoin vielä koskemattoman vakioputken, mutta samaa tekee. Jos kättä pitää putsarin tilalla, niin sylkee bensaa vaikkei kaasuta (kaasuttaessahan kiihdytyspumppu pumppais siihe vieree). Toine mikä on nii kalvon luisti ei liiku? Ja kalvohan oli venynyt kulmikkaaksi päältä? Liekkö niin kulmikkaaksi, ettei toimi? Ei kierrä oikein eikä kulje kuin arviolta 20-30? Variaattori oli täysin kunnossa ja koskematon, samoin hihnakin. Eikä hihna täryytä, vaan lähtee vetämään nätisti variaattorin puolelta..
Makeeee_
Pyörä:
Yamaha BW'S
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
22.3.2014 10:33
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut Makeeee_ » 6.9.2014 9:50

Morjens!
Kysyisin sitä että mikä fudessani voisi olla vikana kun tyhjäkäynnnillä käyttää kaasua, niin kaasu jää hetkeksi päälle ja sitten taas menee tyhjäkäynnille. Ikään kuin luisti
jäisi kantamaan? Toinen kysymys että mikäköhän vp ja olisi hyvä 72cc kanssa? Viälä kolmas kysymys että kaasarina on tällä hetkellä 19mm keihin ja röpöttää melkosen kauhiasti, suuttimena 78. Pitäskö vielä pienentää vai löytyskö vika muualta?
Pikaisia vastauksia :P
BW'S PROJEKTINI http://www.motot.net/forum/viewtopic.php?f=72&t=86158
-Zone-
Liittynyt:
22.6.2005 22:42
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut -Zone- » 6.9.2014 13:01

Makeeee_ kirjoitti:Morjens!
Kysyisin sitä että mikä fudessani voisi olla vikana kun tyhjäkäynnnillä käyttää kaasua, niin kaasu jää hetkeksi päälle ja sitten taas menee tyhjäkäynnille. Ikään kuin luisti
jäisi kantamaan? Toinen kysymys että mikäköhän vp ja olisi hyvä 72cc kanssa? Viälä kolmas kysymys että kaasarina on tällä hetkellä 19mm keihin ja röpöttää melkosen kauhiasti, suuttimena 78. Pitäskö vielä pienentää vai löytyskö vika muualta?
Pikaisia vastauksia :P

1. Oletko säätänyt tyhjäkäyntiseoksen kohdilleen? http://i11.aijaa.com/b/00128/13052559.jpg
Toinen mikä kannattaa tarkistaa on imukaulan bakeliitti että se ei ole lohjennut. Tämä kun on melkoisen tuttu näky http://i10.aijaa.com/b/00616/12066121.jpg

2. Mikä VP ? Jos se tarkoittaa vastapainejousta, niin vakioo olen nykyään itse vallan käyttänyt. Muutoinkin rullia ja modattua voimansiirtolevyä lukuun ottamatta käytän vakiovariaattoria.

3. Mites ilmanputsari? Mikäli sulla on se "tötterömalli" imuputkena niin tarkista että ei ole tukkeentunut.

Yksi myös mahdollinen, joskin paljon harvinaisempi juttu voi olla tukkeentunut ilmasuutin. Ilmasuutin ei ole vaihdettava suutin. Se sijaitsee kaasarin putsaripuolella alhaalla ja kanava siitä johtaa suutinputkelle. Itsellä oli yksi kaasari jossa sinne kanavaporaukseen oli jäänyt jokin silumiinipala yms. koneistuksessa mitä ei saanut pois ja se kaasari vaati ihan älyttömän pienen pääsuuttimen. Muutoinkaan sitä ei oikein saanut säätöihin.

***

Sitten ihan muuta. Jos olette miettineet miltä pakoputki mahtaa sisältää niin tässä olisi: http://www.mediafire.com/view/gcd61nizq ... tkelle.pdf
"... En ikinä uskonut, että muut voisivat ottaa teoriani niin paljon vakavemmin, kuin minä itse..." Albert Einstein
Makeeee_
Pyörä:
Yamaha BW'S
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
22.3.2014 10:33
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut Makeeee_ » 7.9.2014 10:13

Imukaulan bakeliittitiiviste ja sen o-rengas on ehjiä. Tyhjäkäynti seos on tällä hetkellä semmonen että tyhjäkäynnin säätöruuvi on tapissa ja siltikään ei käy tyhjäkäyntiä (tyhjäkäyntisuutin 40)
Eli siis pidän vakio vastapainejousen mutta vaihdan rullat esim. 5-6gr?
Ilmanputsari on sellanen vaahtomuovitötterö. Pesaisen tässä kunhan kerkeän
Ja tuosta ilmasuuttimesta vielä että tämä kaasari on melko uusi että siitä en sitten tiiä oisko siellä vikaa..
Miten ois voiko toimimaton ryyppy aiheuttaaa tätä? Röpellystä on nimenomaa alakierroksilla!
BW'S PROJEKTINI http://www.motot.net/forum/viewtopic.php?f=72&t=86158
Retroilija
Pyörä:
Pappatunturi, 1999 GSX600F
Paikkakunta:
Pori
Liittynyt:
31.10.2011 9:11
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut Retroilija » 7.9.2014 10:26

Voithan sä sen ryypyn koittaa. Mittaat tapin, kytket 12v muutamaks minuutiks ja mittaat uusiks. Jos tapin pituus on sama ni ryyppy vaihtoon.
-Zone-
Liittynyt:
22.6.2005 22:42
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut -Zone- » 7.9.2014 10:49

Makeeee_ kirjoitti:Imukaulan bakeliittitiiviste ja sen o-rengas on ehjiä. Tyhjäkäynti seos on tällä hetkellä semmonen että tyhjäkäynnin säätöruuvi on tapissa ja siltikään ei käy tyhjäkäyntiä (tyhjäkäyntisuutin 40)
...
Ilmanputsari on sellanen vaahtomuovitötterö.

Ne bakeliitit halkeilee sitten joskus itsekseen. Itsellä on käynyt niin monta kertaa. 100% varmuudella on jäänyt ehjäksi laittaessa ja on toiminutkin joskus pitkäänkin ja sitten oireiden alkaessa on haljennut bakeliitti koneesta löytynyt. Ilmeisimmin tärinä rikkoo niitä bakeliitteja. Bakeliittien paskat saa olla. Nykyään käytän vain alumiinisia spacereita ja leikattavaa tiivistearkkia.
http://aijaa.com/bguGmF

Jos tyhjäkäyntiruuvin joutuu kiertää pohjaan saakka niin jotain on pahasti pielessä. Oletko seosruuvillla etsinyt kohtaa jossa kävisi korkeinta kierroslukua?
40 tyhjäkäyntisuutin on melko iso. Tarviiko se ihan varmuudella sen? Itse en ole koko 10 vuoden aikana tarvinnut millään virityksillä 38 suurempaa.

Väärä bensapinnan korkeus ja hiukan tulviva neulaventtiili saa myös tyhjäkäynnin ihan metsikköön.

Ryypyn testaukseen löytyy ohjeet: http://www.skootterini.com/vianhaku-ja- ... vikaa.html
"... En ikinä uskonut, että muut voisivat ottaa teoriani niin paljon vakavemmin, kuin minä itse..." Albert Einstein
Makeeee_
Pyörä:
Yamaha BW'S
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
22.3.2014 10:33
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut Makeeee_ » 7.9.2014 11:41

Seosruuville on sama onko se ihan auki vai ihan kiinni. Ryyppy on testattu ja pitäs toimia. Mites ton pensanpinnan vois säätäää kohillee?
E: tuli tehtyä tällänen havainto: alipaineletkussa siis mikä menee imukaulaan niin siellä näkyy pensaa. Mistä tämä johtuu?
BW'S PROJEKTINI http://www.motot.net/forum/viewtopic.php?f=72&t=86158
-Zone-
Liittynyt:
22.6.2005 22:42
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut -Zone- » 7.9.2014 11:46

Jos seosruuvi ei vaikuta mitään, niin tyhjäkäyntipiiri voi olla tukossa.
"... En ikinä uskonut, että muut voisivat ottaa teoriani niin paljon vakavemmin, kuin minä itse..." Albert Einstein
Makeeee_
Pyörä:
Yamaha BW'S
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
22.3.2014 10:33
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut Makeeee_ » 7.9.2014 11:58

Elikkäs kaasari perusteelliseen putsaukseen? Entä tuo alipaineletkussa pensaa? Mihin se vois viitata?
BW'S PROJEKTINI http://www.motot.net/forum/viewtopic.php?f=72&t=86158
-Zone-
Liittynyt:
22.6.2005 22:42
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut -Zone- » 7.9.2014 12:01

Pelkästään tuon perusteella ei yhtään mitään. Imukaulassa kulkee ilma polttoaineseosta ja sen liike imukaulassa on pulssimaista joten ei ole mikään ihme jos sitä päätyy joskus alipaineletkuunkin, mutta jos bensa valuu alipaineletkua pitkin niin alipainehana on sökö. Maalaisjärkeä saa käyttää.
"... En ikinä uskonut, että muut voisivat ottaa teoriani niin paljon vakavemmin, kuin minä itse..." Albert Einstein
patalukki
Liittynyt:
16.7.2014 14:59
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut patalukki » 8.9.2014 9:24

joo ooh.... kiva yllätys tänä aamuna lähin ajamaa kouluu nii toi helkama vaa sammu valoihi ja ei lähteny käyntii... sit työnsin toho lähimmälle parkkikselle ja epätoivosena yritin saada käyntii että kouluun ehtisi , lähti käyntiin ja pysy käynnissä ilman kaasua sen 2-3sek, kaasua jos antoi niin sammui samantien. mikä vois olla ja toivosin pikasii vastauksii nii pääsis joskus kotiinki viel tämän päivän puolella:D kiitän jo valmiiksi
Tojaa
Pyörä:
Ex. Baotian milansportti imuri -07, VARASTETTU : skyteam monkey -06, Ex kiinanimuri baotian -08, Ex imuri nimeltään Sanili -04, toinen ex Sanili imuri -04
Paikkakunta:
Pirkanmaalta jostakin.
Liittynyt:
7.5.2010 17:40
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut Tojaa » 8.9.2014 13:43

mulla tuli samanlainen oire tuossa parisen viikkoa sitten tosin lähti nätisti käyntiin ja ei käynyt normaalia tyhjäkäyntiä vaan alle ja ei kestänyt kaasua yhtään kylmällä koneella. sen tiesin omasta laitteesta että kävi laihalla kylmien ilmojen alettua koska lämpimällä koneella toimi jotenkin mutta kylmällä ei ollenkaan kestänyt kaasua. enpä kyllä asiaan perehtynyt vaan jätin pihaan koristeeks kun putki meni poikki varmaan kymmenen kerran kuukauden sisään ja ei ollut innostusta tutkia asiaa enään kun autokortti kohta puoliin.. veikkaan siis että kävisi laihalla tai kaasarissa muuten häikkää..
Skyteam on ongelmajätettä.
patalukki
Liittynyt:
16.7.2014 14:59
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut patalukki » 8.9.2014 15:26

just pääsin tähä kotia, sinne jäi se romu parkkikselle... onneks on kavereita jokka voi heittää kotia tarpeen mukaan 8) sen verran vilkasin että tulppa oli vähän mustempi kuin mitä sen pitäisi olla, ja täällä on ihan +20 varjossa tälläkin hetkellä joten en lämmön piikkiin laittaisi. ja siis lämpimällä koneella sai käyntiin ja hetken kävi, sammui mutta kylmäälä ei edes luvannut mitään.pitänee peräkärrillä hakea tänne kotia ja ruveta taas vaiheeksi purkuhommiin:3
KUISKUIS
Pyörä:
-14 300EXC
Paikkakunta:
Kuusankoski
Liittynyt:
7.4.2011 18:13
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut KUISKUIS » 12.9.2014 16:12

Sain tuollasen Soliferin raadon puol ilmasiksi mutta nyt ongelmaa että kun ei se kulje ei sitte millään.
Siitä löytyy 19mm kaasaria, varista kaikennäköset viripalikat mitä onkaan, putkessa ei mitään kureja yms ja cdikin rajottamaton. Mutta mikä sitä vaivaa kun ei sitte millään halua kulkea yli 50, ylämäkeen se hyytyy täysin. Venatki säädetty justiinsa :) ?
Präääm pärpärpärpär

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista