4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

-Zone-
Liittynyt:
22.6.2005 22:42
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut -Zone- » 22.8.2014 13:47

Pistänpä nyt sitten tännekin vanhan kadonneen videoni tilalle uuden. Tämä malli on kätevämpi käyttää kuin ruuviin perustuva venttiilivinka. http://www.mediafire.com/watch/lbot4msv ... CF1183.mp4
"... En ikinä uskonut, että muut voisivat ottaa teoriani niin paljon vakavemmin, kuin minä itse..." Albert Einstein
patalukki
Liittynyt:
16.7.2014 14:59
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut patalukki » 22.8.2014 22:11

joo oo.... skootteri tallissa palasina, 72cc pytty kiinni ja loput huomenna, tulipaha vaa mielee että mihinkä momenttii suurinpiirtei tuo kytkinpaketti pittää heittää kiinni?
-Zone-
Liittynyt:
22.6.2005 22:42
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut -Zone- » 22.8.2014 22:35

Tarkoitatko sitä kytkimen 38mm mutteria vai kytkinkellon 14mm mutteria ?
E: 38mm 5-6kg/m - 14mm ilmoitetaan 5,5km/m mutta en ole kyllä koskaan itse noin kovaa vetänyt kiinni. 2kg/m on mulla ihan riittänyt.
"... En ikinä uskonut, että muut voisivat ottaa teoriani niin paljon vakavemmin, kuin minä itse..." Albert Einstein
patalukki
Liittynyt:
16.7.2014 14:59
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut patalukki » 23.8.2014 13:21

jjust tuo 14mm, nyt on skootteri koossa katetta ja penkkiä lukuunottamatta, röpöttää? alakierroksilla eli kaasarin kaa vaa säätämään, oliko se rikkaammalle vai laihemmalle seosta et loppuis, itellä kun eka kerta kun tuohon jotain vaihdoin :s
Alluzz99
Pyörä:
Yamaha DT 50, Rieju MRX 50, Solifer SM50 2T EX = Zongshen hummer 250cc, Solifer SFR, Fude Sport, Tyscon XL50
Liittynyt:
7.4.2013 15:07
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut Alluzz99 » 23.8.2014 13:57

laihemmalle ni pitäs loppua
patalukki
Liittynyt:
16.7.2014 14:59
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut patalukki » 23.8.2014 14:22

jooo just availin tuon kaasarin ja olisin neulaa nostanu, ei ollu säätömahollisuutta?:O löytynee sitten jostain muualta?
nyt muutenvaan koeajolle, katellaa mite muuten toimii:)
patalukki
Liittynyt:
16.7.2014 14:59
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut patalukki » 23.8.2014 14:31

joo oo... huutaa ylämäkeen 25km/h, 6g liukurullat liian kevyet? äänet oli kuin kauhuelokuvasta ja vähän turhautunut olo :x
Alluzz99
Pyörä:
Yamaha DT 50, Rieju MRX 50, Solifer SM50 2T EX = Zongshen hummer 250cc, Solifer SFR, Fude Sport, Tyscon XL50
Liittynyt:
7.4.2013 15:07
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut Alluzz99 » 23.8.2014 20:14

Jos vielä röpöttää niin eikös sun pitäs laskea sitä neulaa (elikkä siis sokkaa ylemmäs), eikä nostaa? sehän menee laihemmalle mitä alempana neula on. Noista liukupala / rullista en sitte tiiä ku itellä kanssa jotku 6grammaset, lähtee iha hyvi mutta ylämäkii ei kierrä juuri mitää ja vauhtia se 25km/h
patalukki
Liittynyt:
16.7.2014 14:59
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut patalukki » 23.8.2014 20:25

Ongelma ratkastu! oli vaa säätöruuvvi nii sillä laitoin kohillee, nyt toimii ku unelma:*
ja tuossa mun kaasarissa ei ollu siinä neulassa sokkaa, vaa se oli sellane kiintee pää vaa siinä. vääntää ku pieni eläin ja jyrkkään ylämäkeenkin menee sen 55km/h:3 jo sain autoilijan vittuuntumaan, jäi ekoissa valoissa kevyesti, toisissakin hieman ja kolmansissa piti jo kaasu olla pohjassa että perässä pysy ja jatkokin varmaan 80km/h siitä samaa tietä... skootterina helkama sc-r, 72cc pytty, 92 suutin, virivari ja 6g liukurullat, vapaavirtaus-suodatin,A9 nokka, vakiona 19mm kaasari ja imukurkku?
TapsaK85
Liittynyt:
10.8.2014 21:28
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut TapsaK85 » 23.8.2014 21:48

4-tahdin tehoputkista ei vissiin hyötyä oo, mut kysytääs sellanen, että vaikuttaako vakiputken viimesen pillin muuttaminen mitään, jos laittas tilalle muutaman millin isomman? Kuristaako siis, ja onko hyötyä/haittaa? Skootteri siis 5.5g rullia lukuunottamatta vakio Helkama SC1 -07 ja menee 100kg kuskin alla nyt 50-55 mittarin mukaan ja mielestäni kiihtyvyys ok.
-Zone-
Liittynyt:
22.6.2005 22:42
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut -Zone- » 23.8.2014 22:50

No ei yleisestiottaen kauheammin auta. 90cc sarjalla saisi olla vähän avarampi putki. Lähinnä sen vuoksi että näin ei alkaisi pakovena käymään liian kuumana. Tätä veikkaankin kyllä suurimmaksi syyksi niihin joren 90cc koneen täystuhoihin. Eteenkin kun se käyttää sac-venttiiliä niissä kansissa. Ja vain sen vuoksi että putki paukkuisi moottorijarrutuksissa jolloin siitä voidaan olla montaa mieltä. Eteenkin kun jos se pakovena käy jo muutoinkin punahehkussa ja sinne puhalletaan raikasta ilmaa sac-venan kautta.

Itse olen tullut siihen tulokseen että vakiopiippu riittää vielä 82cc pytyllä modaamattomanakin,. tietyin ehdoin kylläkin. Nimittäin parempi piippu on sellainen jossa ei ole olenkaan EGR-venttiiliä. Putkissa joissa se on ja egr:n ohut putki joka on hitsattu pakoputkeen, ulottuu monissa yksilöissä pakoputken sisälle lähes puoleen väliin sitä. Luonnollisesti tuollainen putki ei ole ihan parhaiten hengittävä.

Sitten jos puhutaan tehdasvalmiista tehopiipuista, niin niihin kannattaa aina suhtautua varauksella. Jore ei kyllä suuremmin ylistänyt sitä 2T putken näköistä piippua jota joskus näihin tehoputkinimikkeellä myytiin. http://youtu.be/YOYhyDW-7KI
"... En ikinä uskonut, että muut voisivat ottaa teoriani niin paljon vakavemmin, kuin minä itse..." Albert Einstein
fgad
Liittynyt:
18.5.2014 16:09
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut fgad » 26.8.2014 16:07

Mikähän omassa super 8 oikein on vikana kun laittaa kierroksia suht hyvin ja sit ku antaa kierroksien palautua ja alkaa painaa kaasua niin booaa vaan? Voikohan sadekeli olla mitenkään osasyyllinen?
Retroilija
Pyörä:
Pappatunturi, 1999 GSX600F
Paikkakunta:
Pori
Liittynyt:
31.10.2011 9:11
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut Retroilija » 26.8.2014 16:36

Jos sulla on vapaavirtaussuodatin niin voi olla, koteloituun ei kyllä vesi pääse. Saako kierroksia kun pistää hitaammin kaasua? Silloin voi olla kiihdytyspumpun kalvo hajalla.
Alluu-
Pyörä:
Suzuki PV -97
Paikkakunta:
Jyväskylä
Liittynyt:
10.4.2010 14:31
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut Alluu- » 26.8.2014 22:32

Ostin toisen kiinalaisen tänään, Sanili Forte, ei papereista tai kunnosta tietoa, ainakin takajarruvaijeri poikki, akku puuttuu, kumi tyhjä, katteita hieman halki, kittiä multa löytyy ja hyviä katteita kans. Ilmanputsarikoppakin puuttuu, mut noi multa löytyy. Mitä kannattaisi tosta kattoa ennen käynnistämistä, öljyä oli koneessa tarpeeks ja kokeilinkin hieman polkea. Tankin voisi tyhjätä ja lyödä sisään tuoretta bensaa ja kipinän tarkistaa ja venanvälykset säätää. Tuulettimen kopat puuttuu vielä, ei visssiin ole pakollinen pienessä käyttelyssä? Ainakin kuulemma tuo peltinen tulpanhattu kadottaa kipinän joskus kanteen ? Eli mitä kaikkee tämmöstä kannattaa tarkistella, pitää ainakin nyt putsata tankki ja tarkistaa kipinä ja ajoitus, rupeaa sitten mittarin kanssa käymään läpi jos ei tule kipinää.. ?
-Zone-
Liittynyt:
22.6.2005 22:42
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut -Zone- » 27.8.2014 0:05

Itsehän tuohon jo listasitkin oikeastaan kaiken oleellisen. Eipä siihen lisättävää ole kuin kaasarin kalvo ja muutoinkin putsata kaasarista mahdolliset hapettumat. Jeps, tuulettimen kopat ei ole koekäytössä oleellisia. Jore ajeli vissiin 500km ilman koko tuuletinsiipeä kun oli unohtanut kiinnittää. :)

Mulla ei alkuperäisestä tulpanhatusta aiheutunut läpilyöntiongelmia sen 20 000km aikana mitä sillä ajelin. Vaihdoinkin sen vain lopulta siitä syystä että se ei tahtonut enää pysyä kunnolla paikallaan vaan tärisi ajanmittaan aina irti tulpasta. Viristä ja varasta kun osia tilailin niin otin samalla sieltä tulpanhatun. Se tuntuu olevan tiukka ja on hyvin tulpassa kiinni pysynytkin.
"... En ikinä uskonut, että muut voisivat ottaa teoriani niin paljon vakavemmin, kuin minä itse..." Albert Einstein

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista