4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

Ledinauha Moderaattori
Pyörä:
Aprilia RS 125cc '06              Cagiva Mito MK I 125cc '93          Cagiva Mito EVO2 125cc '05          Derbi Senda 70cc '09                                     Solifer SFR 72cc '11
Paikkakunta:
Kouvola
Liittynyt:
23.4.2013 19:13
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut Ledinauha » 5.3.2014 18:06

Eikö startin maakaapeli maadoita konetta runkoon? Suosittelen silti tosin lisäämään ylimääräisen "varman" maadoituksen, kiinalaisista kun ei ikinä tiedä. Ei ollut mullakaan kone maadoitettu kun yleismittarilla testasin akun miinusnavasta ja lohkosta/sylkästä/kannesta.
Retroilija
Pyörä:
Pappatunturi, 1999 GSX600F
Paikkakunta:
Pori
Liittynyt:
31.10.2011 9:11
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut Retroilija » 5.3.2014 18:57

Eihän startissa oo maajohtoa, se maadottaa koneeseen joka maadotetaan runkoon joka maadotetaan akkuun. :I
Ledinauha Moderaattori
Pyörä:
Aprilia RS 125cc '06              Cagiva Mito MK I 125cc '93          Cagiva Mito EVO2 125cc '05          Derbi Senda 70cc '09                                     Solifer SFR 72cc '11
Paikkakunta:
Kouvola
Liittynyt:
23.4.2013 19:13
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut Ledinauha » 5.3.2014 19:20

Omassa ihmeessäni (Solifer SFR) lähti kyllä muistaakseni startilta ihan tehdastekoisen näköinen maapiuha orkkisjohtosarjassa... Oli yhtä paksua kuin startin plussakaapeli. :roll: Heitin vakiojohdot jo menemään niin en voi tarkastaa asiaa paremmin. Muualta koneesta ei maadoitusjohtoja löytynyt, toki voi tuo startinkin piuha olla jotain jälkiasennushommia edellisten omistajien toimesta.
Hoofy
Pyörä:
Baotian Fude Rebel
Paikkakunta:
Forssa
Liittynyt:
14.8.2013 21:52
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut Hoofy » 5.3.2014 20:19

Tein nyt tuon maadoitushomman, mutta edelleen ei käynnisty. Pitääkö mun sit avata se kone ja korjata (rikkoa) sieltä jotain? Kipinä on ja bensaa saa.
Retroilija
Pyörä:
Pappatunturi, 1999 GSX600F
Paikkakunta:
Pori
Liittynyt:
31.10.2011 9:11
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut Retroilija » 5.3.2014 20:24

Ni onko tulppa vaihdettu? Voi olla ettei toimi paineen alla vaikka koneen ulkona toimiski. Sit kattelet että kaasarin kalvo on ookoo, venat on säädöissä ja että nokan ajotus on kunnossa.
Tojaa
Pyörä:
Ex. Baotian milansportti imuri -07, VARASTETTU : skyteam monkey -06, Ex kiinanimuri baotian -08, Ex imuri nimeltään Sanili -04, toinen ex Sanili imuri -04
Paikkakunta:
Pirkanmaalta jostakin.
Liittynyt:
7.5.2010 17:40
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut Tojaa » 5.3.2014 20:54

nokka asiaan taas : eli ebayn A9 nokka antoi vääntöä ja kiihtyvyyttä reilusti lisää mitä äsken kävin pikaisesti kokeilemassa. huippuihin vaikuttamisesta ei tietoa vielä. tuntu jo hullulta lähtee ajaan ku väänsi kaasun pohjaan pihasta lähtiessä normaaliin tapaan kun rupesikin ruopimaan.. :lol: huippuihin tulleet muutokset editoin tähän huomenissa kun pääsee ajaan saman suoran töistä tullessa kun tänäänkin.
Skyteam on ongelmajätettä.
Hoofy
Pyörä:
Baotian Fude Rebel
Paikkakunta:
Forssa
Liittynyt:
14.8.2013 21:52
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut Hoofy » 5.3.2014 21:54

Retroilija kirjoitti:Ni onko tulppa vaihdettu? Voi olla ettei toimi paineen alla vaikka koneen ulkona toimiski. Sit kattelet että kaasarin kalvo on ookoo, venat on säädöissä ja että nokan ajotus on kunnossa.

Kalvo on ok, venoja en jaksa katsoa kun ei taito riitä :D ja tulpan vois käydä huomen ostamas ja kattoo että käykö sitten. Mietin vaan että mitä se nollakeli oikein teki tuolle kun yön oli ulkona ja aamulla ei lähteny käymään
Retroilija
Pyörä:
Pappatunturi, 1999 GSX600F
Paikkakunta:
Pori
Liittynyt:
31.10.2011 9:11
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut Retroilija » 5.3.2014 22:50

Sit opettelet kattoo ne venat, ei asia päivittelemällä parane jos asia on niistä kii. Erittäin hyvät ohjeet löytyy alotusviestistä.
An7t1
Pyörä:
Yamaha DT 50x -11, Jincheng Monkey, Piaggio Typhoon 03
Liittynyt:
10.8.2013 19:43
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut An7t1 » 9.3.2014 16:06

Eli mikä on vikana kymco agilityssä kun ei käynnisty.
Venttiilit säädetty, tulppa vaihdettu, kaasutin putsattu yms eikä ole löytynyt vikaa. Motilla ajettu 10k joten voiko johtua jo väljyydestä ettei käynisty? Edellinen kymco tosin oli ajettu jo 18 tonnia ja hyvin pelas :)
Tojaa
Pyörä:
Ex. Baotian milansportti imuri -07, VARASTETTU : skyteam monkey -06, Ex kiinanimuri baotian -08, Ex imuri nimeltään Sanili -04, toinen ex Sanili imuri -04
Paikkakunta:
Pirkanmaalta jostakin.
Liittynyt:
7.5.2010 17:40
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut Tojaa » 9.3.2014 17:55

voi olla mäntä niin loppu ettei ole enään puristuksia käyntiin saamiseen kylmältä koneelta.
Skyteam on ongelmajätettä.
Reetuhai2
Pyörä:
2xSuzuki Street Magic -98, 3xPappa Tunturi (-64,-72 ja joku 80vm), 2xGilera Stalker 50cc ja 70cc, Tunturi SuperSportin raatoja x3, Yamaha DT SM -06
Paikkakunta:
Vihti
Liittynyt:
30.6.2010 15:41
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut Reetuhai2 » 10.3.2014 0:48

Mutta jos olis väljä, niin todennäkösesti käynnistäminen ja kulkupuoli olis ollu huonompia jo hetken aikaa.
Vakio mopo/skootteri on aina laiton. Myynnissä 2xvälikelin piikkirenkaita.
Ostetaan vaakakoneeseen sopiva Stage6 Pro, vaihdossa voidaan antaa Yasuni Z.
An7t1
Pyörä:
Yamaha DT 50x -11, Jincheng Monkey, Piaggio Typhoon 03
Liittynyt:
10.8.2013 19:43
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut An7t1 » 10.3.2014 19:01

Totta. Laitoin vähän bensaa tulpan reiästä ja hörähti vähän eli ilmeisesti kaasarissa on vika tai sitten on vaan väljä. Kaasutin putsattu 3 kertaa.. :s
Retroilija
Pyörä:
Pappatunturi, 1999 GSX600F
Paikkakunta:
Pori
Liittynyt:
31.10.2011 9:11
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut Retroilija » 10.3.2014 19:07

Onkos väellä kokemusta tuosta virijavaran 90cc+kansi setistä? Kovasti kuumottais lisätehot mutta logistiikasta päivää, ei kiinnostais hankkia suorituskieltoo. Millasia huippuja revitty?
-Zone-
Liittynyt:
22.6.2005 22:42
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut -Zone- » 10.3.2014 19:07

An7t1 kirjoitti:Totta. Laitoin vähän bensaa tulpan reiästä ja hörähti vähän eli ilmeisesti kaasarissa on vika tai sitten on vaan väljä. Kaasutin putsattu 3 kertaa.. :s

Kun huikkaa antaa koneelle, niin ei kannata irrottaa tulppaa kun on paljon kätevämpikin konsti. Imukaulasta alipaineletku irti ja injektioruutalla jossa on letkun pätkä. Alipainenipasta bensaa sisään + alipaineletku takaisin kiinni. Helppoa ja nopeaa. Apteekista saat lääkeruiskun. Kannattaa heti ostaa isoin malli joka oli vissiin 100ml. Sillä saa hyvin painettua peräänkin uudet öljyt. Suosittelen. Maksaa muutaman vaivaisen kolikon ja on iso apu. http://www.kivutonverkkokauppa.fi/fi/sh ... aakeruisku

E: Onhan bensahan toimivuus varmistettu ?

-Zone- kirjoitti:Itsellä oli kanssa pitkään hanamurheita ja jokusia uusia vaihtelinkin kunnes kyllästyin ja nyt on porattu alkuperäisestä hanasta venttiilistä reikä läpi jolloin hana on siis aina auki ja sen jälkeen on pätkä letkua ja sitten letkuhana josta letku jatkuu kaasarille. Näin sain hanan parempaan paikkaan eikä tarvitse yrittää availla sitä sieltä tankin pohjasta.

Hanan poraus tehdään siten että ota se irti ja poraa (muistaakseni 3mm terä) siitä bensalinjan nipasta kunnes menee takaiskusta läpi. Se venttiili on vissiin rosteripeltiä ja saa porata yllättävän pitkään ennen kuin siitä läpi pääsee. Alipainenippa juotetaan tinalla umpeen. Itsellä ainakin onnistui ihan kevyeen 80w kolvilla. Imukaulassa alipainenipan voi tutkia muutaman sentin pituisella letkun pätkällä jonka päähän kierretään M6 jenkainen pultti.

Jos hanaa ei halua modata niin LVI liikkeestä käyt ostamassa sopivan nipan kierteellä hanan tilalle. Ota vaikka alkuperäinen hana mukaan jotta saat varmasti samalla jengalla kun näissäkin on ollu eroja. Ehdottomasti suosittelen tollasta letkuhanaa kun sen hanan saa siten sinne mistä sitä on paras käyttää.
"... En ikinä uskonut, että muut voisivat ottaa teoriani niin paljon vakavemmin, kuin minä itse..." Albert Einstein
Hoofy
Pyörä:
Baotian Fude Rebel
Paikkakunta:
Forssa
Liittynyt:
14.8.2013 21:52
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut Hoofy » 10.3.2014 22:25

Hoofy kirjoitti:Jooh, hiukan edistystä tuossa baotianin probleemassa. Otin tulpan jo kolmannen kerran irti ja putsasin sen jnejne ja sitten otin imukaulan irti moottorista ja putsasin sen ja kaasarin niin hyvin kun pystyin. Nyt se lupailee jo hiukan käynnistyä, mutta akku kerkes loppumaan kesken ja en jaksanut enää polkee sitä. Se siis hörähtelee välillä mut ei ihan vielä pääse siihen käynnistyspisteeseen. Ilman kaasua startti vaan pyörii ja mitään ei tapahdu, muttakun pistää kaasun täysin pohjaan niin rupee hörähteleen ja lupaa käynnistyä.

E: Nyt koitin uudestaan niin ei meinaa taaskaan edes koittaa käynnistyä.. PRKL sanon minä ! Ei oo oikeen kiinnostusta avata konetta kun ei oo kokemusta niistä jutuista..
Tänään sitten katsoin venttiilit, niin ne oli ihan jämäkät. Eivät liikkuneet yhtään, ja olin juuri katsonut jore1961 videoita venojen säädöistä. Nyt vaan sit pitäs saada säädettyä ne oikein, mutta mulla ei ole sitä työkalujutskaa jolla saa mitattua tietyn välin niihin venoihin. Tällä hetkellä säädin ne sillai että esim. toinen liikkuu vähäsen enemmän kuin toinen, mutta ei kummiskaan paljoa liiku. Kun sain kannen takas kiinni ja polkasin niin oli tullu puristuksiakin myös enemmän mitä ennen oli mut ei startannu... Nyt akku latauksessa ja huomenna katson että käynnistyykö vaiko ei

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista