4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

jms76
Liittynyt:
21.5.2021 13:05
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut jms76 » 21.5.2021 13:28

https://aijaa.com/WQNFNb
https://aijaa.com/4PejU5
https://aijaa.com/JCe7h2
https://aijaa.com/ZwGhgQ
https://aijaa.com/1EVHZ0
https://aijaa.com/wbl8s2
https://aijaa.com/oGOyPD


Moro, baotian bt125 t-7 tuli lato löytönä eikä ole oikein tietoa mitä tälle on muuta tehty kun nuo johtojen liitokset sekä virtalukko on vaihdettu. Ei starttaa,ei kunnollista kipinää,valot ei syty.Akku on uusi omista tavaroista. Lähinnä nuo johtoliitosten värit että kuuluuko olla väri väriin? Vinkkejä kaivataan mistä etsiä vikaa.
-Zone-
Liittynyt:
22.6.2005 22:42
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut -Zone- » 22.5.2021 8:34

Liitokset ei omaan silmään näytä että ne olisi sen paremmat kuin alkujaankaan niin ainakin nyt kannattaa tutkia yhdistääkö ne. Kiinalaisissa on välillä kyllä värivaihdoksia liittimien kohdalla, mutta pääsääntöisesti värit tulee samanvärisiin. Kiinalaiset tuntuu vihreitä käyttävän jostain syystä maajohtoina ja niin näyttäisi olevan tuossakin kun akun miinus on tässäkin vihreä. Juuri muuta ei osaa sanoa.

Kuvat ei vian selvittelyssä auta juuri yhtään. 3s kuvassa näkyy olevan sivujalan tappokatkaisija. Se pitää olla oikeassa asennossa jotta kipinä tulee mutta virtojen päälle saamiseen se ei vaikuta. Samassa kuvassa näkyy olevan sulakepesä. Sen luultavimmin oot kyllä tarkistanut.

Jos 1 kuvan nippu on virtalukon niin tutki meneekö musta-valkojohto cdi boksille. Jos menee niin se on sammutusjohto. Mikäli se on kytkettynä maihin niin kipinää ei tule. Eli voit irrottaa sen virtalukosta ja kokeilla saatko edes kipinää aikaiseksi (sivujalan tappokatkaisijan asento pitää tietty huomioida).
Eipä mulla ainakaan ole oikein muuta vinkkiä kuin yrittää löytää kyseisen mallin kytkentäkaavio ja alkaa siitä menemään yleismittarin kanssa johto kerrallaan piuhoja läpi.
"... En ikinä uskonut, että muut voisivat ottaa teoriani niin paljon vakavemmin, kuin minä itse..." Albert Einstein
Yhteys
Liittynyt:
6.11.2020 14:26
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut Yhteys » 27.8.2021 21:31

Tänään tuli tilausvahvistus [url]gy6-motor.de[/url]:ltä. Tilaus on siis käsitelty ja valmiina postitukseen. Huolestuin vain kun siinä kesti melkein 4pv.
Tietämätön64
Liittynyt:
3.4.2022 17:29
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut Tietämätön64 » 3.4.2022 17:37

Terve!
Rupesin miettimään kun nyt talviteloilt ottamassa skootterii pois ja kävin kokeilee ei kulkenut kun noin 50kmh, vielä viime kesänä skootteri (milan sport merkkine) kulki lähemmäs 70kmh. Mikähän vois olla vialla? Helposti korjattavaa vai johtuuko ihan näistä kylmemmistä +-0 säistä? T: amatööri mopojen rassaaja
Senmostae
Liittynyt:
17.4.2022 13:29
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut Senmostae » 17.4.2022 13:34

Oisko kellään mitään hajua mikä mun sanremo nöötterissä on, ostin viikko sitte 72cc sylinterisarjan ja asensin tohon mun batiskaa ja käyntii lähti yms. Sitte ku sillä hetken ajeli ni se alko sammuilemaa ja v*ttuilemaan mutta joka kerta ku päästi penki irti ja kaasari auki ni lähti sitten käyntii. Uusi tulppa on ostettu ja uusi tulpanhattu että niissä ei pitäisi olla mitään vikaa. Kaasarissa taitaapi olla 90 suutin ja vakio 18mm kaasari on. Tulppa näytti ajon jälkeen todella kuivalta ja mustalta niinkuin 2t mopossa olisi ollut, jos joku vielä on hengissä tällä foorumilla niin pläräyttäkääs järkevämmät vähän invormaatiota tietämättömälle.
-Zone-
Liittynyt:
22.6.2005 22:42
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut -Zone- » 22.4.2022 7:42

Varmistahan että on riittävät venttiilivälitykset. Se ainakin tekee sen että sammuilee kun kone lämpiää jos venavälit on liian pienet. Muita syitä mitä mieleen tulee on esim takerteleva bensahana tai neulaventtiili. 90 suutin on omasta mielestä 72cc pytylle just passeli vakiokaasarilla.
"... En ikinä uskonut, että muut voisivat ottaa teoriani niin paljon vakavemmin, kuin minä itse..." Albert Einstein
kiinanpaska
Liittynyt:
26.7.2022 18:06
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut kiinanpaska » 26.7.2022 18:12

Kellään tietoa miten Znen 50QT-11 2018vm skootterin CDI boksin/kierroksenrajottimen saa ohitettua? Ostettu rajoittamaton cdi, ei auttanut. Otettu cdiltä tuleva vaaleanpunainen johto irti eikä auttanut myöskään, kulkee vain hitaampaa.
Paviaani131
Liittynyt:
2.11.2021 22:45
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut Paviaani131 » 23.8.2022 21:45

Mikä voisi olla vikana kun vakio -09 Baotian ei lähde käyntiin kylmänä jos ei pumppaa kaasua muutamia kertoja ennen starttia sekä kylmänä ei käy tyhjäkäyntiä?

Kuumana lähtee käyntiin hyvin ja käy normaalisti tyhjäkäyntiä.
-Zone-
Liittynyt:
22.6.2005 22:42
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut -Zone- » 24.8.2022 8:22

Ei mikään. Olen vuodesta 2003 saakka ajanut näillä kikottimilla ja samanlainen tämä' nykyinenkin vesakonmyrkytyspönttö on. Bensaa haihtuu näin kesäkeleillä kohokammiosta jolloin kesälläkin joutuu usein pumppaan kaasua (kiihdytyspumppu ruikki bensaa kaasarin kurkkuun). Koska vehkeissä on myös automaattihana, se aukeaa vasta kun moottori lähtee käymään joten kaasarin kohokammioon saadaan uutta bensaakin haihtuneen tilalle vasta kun kone käy.

Liki 20 vuoden kokemuksella kaasaria ei vaan saa toimiin ideaalisti kaikissa tilanteissa. Yksi syypää on ryyppy. Kun mopo on sammuksissa jonkin aikaa ryyppy menee päälle ja on päällä tietyn aikaa kunnes se menee pois päältä. Mikään anturi ei siis mittaa tarvitseeko moottori ryyppyä vai ei. Jos ryypyn johdon irrottaa se on aina päällä.
Kannattaa olla tyytyväinen jos mopo lämpimänä toimii.
"... En ikinä uskonut, että muut voisivat ottaa teoriani niin paljon vakavemmin, kuin minä itse..." Albert Einstein
-Zone-
Liittynyt:
22.6.2005 22:42
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut -Zone- » 15.9.2022 20:57

Kiinan 139QMB/A CVK Kaasuttimen toimintaa selittävä video. Varsin laadukkaasti tehty. Käännös on mitä on mutta jos ruski tavarits luonaa niin videosta saattaa jotain oppiakin. https://youtu.be/E4MZJjG_tQ0
"... En ikinä uskonut, että muut voisivat ottaa teoriani niin paljon vakavemmin, kuin minä itse..." Albert Einstein
Veikkop
Liittynyt:
21.11.2022 10:16
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut Veikkop » 21.11.2022 20:17

Minulla on semmonenskootteri kun solifer sfr siinä on semmoinen vika että pystynantamaan sille hetkenkaasua normaalisti ja se toimii mutta yhtäkkiä se vain sammuu. Ja tyhjäkäynti on muuten normaali mutta välillä rengas lähtee pyörimään vaikka en väännä kaasusta. Ja vielä tuohon lisäyksenä skootteri on ollut kolme vuotta seisonnassa mutta oon siihen öljyt vaihtanu uuen kaasarin hommannu vaihtanu imukaulan uuteen ja se saa kipinää hyvin.(Uutta bensaa sisässä)
-Zone-
Liittynyt:
22.6.2005 22:42
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut -Zone- » 1.12.2022 15:54

Veikkop kirjoitti:hetkenkaasua normaalisti ja se toimii mutta yhtäkkiä se vain sammuu. Ja tyhjäkäynti on muuten normaali mutta välillä rengas lähtee pyörimään vaikka en väännä kaasusta.

Jospa minä sitten..

Tuohon ensimmäiseen vaivaan on useampikin mahdollinen tekijä. Jos nyt lähdetään tankista eteenpäin kohti moottoria niin ensimmäinen on tankin korvausilma. Sen voi testata ilman tankin korkkia jolloin tankki saa varmasti korvausilmaa. Tämä on erittäin harvoin syynä, mutta se on silti mahdollinen että korkin korvausilmakanava on tukossa. Seuraavana on bensahana joka toimii alipaineella. Toinen hanan letkuista on bensalinja, toinen alipaine. Kummassakaan ei saa olla vuotoja. Hanan tulee myös aueta ihan kevyelläkin imasullla alipaineletkusta. Jos hana takertelee yhtään niin vaihtoon.

Seuraava on neulaventtiili kaasarissa mikä eri saa takerrella ja samalla tarkistetaan bensapinnan korkeus. Se ei itsestään muutu mutta kaasaria purkaessa ja kasattaessa + kohoja kovakouraisesti käsitellen se voi helposti muuttuakin. Sitten on normaalit kaasarin ja imukaulan + bakeliitin imuvuodot tarkistettava ja venttiilivälykset. Nämä kun käy kaikki läpi niin vika yleisimmin poistuu ja mikäli ei, on monta mahdollisuutta jo poissuljettu jolloin vikakohdan löytyminen on todennäköisempää.

Tuohon tyhjäkäyntiin ja renkaan pyörimiseen ; Missään ei ole vikaa. Tämä ei ole vika vaan ominaisuus. Näissä luisti ei nouse suoraan vaijerin välityksellä kuten perinteisissä kaasareissa, vaan alipaineella. Pelkkä ilman lämpötila ja ilmanpaineen suuruus vaikuttaa kalvokaasarin käyttäytymiseen eli jonain päivänä luisti nyt vaan nousee enemmän kuin toisena ja tyhkäkäyntikierrosluku on mitä on.

E: Näitä postauksia kannattaa lukea tuonne taaksepäin. Näihinkin kysymyksiin on vastattu jo useamman kerran ja sieltä löytyy monenlaista muutakin tietoa ja säätöarvoa. Jos vain sitä viitseliäisyyttä on.
"... En ikinä uskonut, että muut voisivat ottaa teoriani niin paljon vakavemmin, kuin minä itse..." Albert Einstein

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista