4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

Alluzz99
Pyörä:
Yamaha DT 50, Rieju MRX 50, Solifer SM50 2T EX = Zongshen hummer 250cc, Solifer SFR, Fude Sport, Tyscon XL50
Liittynyt:
7.4.2013 15:07
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut Alluzz99 » 3.3.2015 17:26

No tässävaiheessa mikätahansa parempi :D Avasin koneen ja imupuolella semmosta rantua että onko ihme että 40 kohilla alko jo hyytyy TASASELLA.. :x No tälläviikolla tulee 72 nii tuohon mitä se äsken oli nii tulee olemaan aika ohjus :D tilasin 90 ja 92 M4 suuttimet

E: Juuh eli laitoin kasaan ja hetken vähän yritti käynnistyä ja sain viimein käymään tyhjää.. Jos tupin kääntää nurin kerää hetken kierroksia ja alkaa leijaamaan tyhjäkäynti - 4K about seilaa sillä välillä.. Jos hitaasti nostaa kaasua saattaa kiertää n 5K... Jos käännän yli 1/2 kaasua se alkaa seilaamaan..
Eli onko mulla neula liia laihalla (taitaa olla keskimmäisessä) ja/tai liian pien suutin?
vaiko sytysajotus ei ole mikään parhain mahdollinen? Mielestäni laitoin kyllä aivan oikein
Alluzz99
Pyörä:
Yamaha DT 50, Rieju MRX 50, Solifer SM50 2T EX = Zongshen hummer 250cc, Solifer SFR, Fude Sport, Tyscon XL50
Liittynyt:
7.4.2013 15:07
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut Alluzz99 » 6.3.2015 20:35

Joo eipä ollukkaan laihalla vaan hemmetin rikkaalla... Nyt on 92 suutin, uus ilmanputsari, se "kuri" sieltä pois ja se torveloki on pois... Vieläki alussa vähä pätkäsee ku lyö kaasua mutta muute menee iha kiitettävästi 55 puolkaasulla ;)
HarryL
Liittynyt:
10.3.2015 10:18
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut HarryL » 20.3.2015 9:13

Moikka ja anteeksi jos kysymys tulee väärään paikkaan. Tuli hommattua Solifer 50R 2009 ja nyt pakoputkesta lähtenyt mutterit lentoon. Olisiko jollain tietoa minkä kokoiset mutterit noissa on jotta saa putken taas kunnolla kiinni?
-Zone-
Liittynyt:
22.6.2005 22:42
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut -Zone- » 20.3.2015 9:32

Tarkenna hiukan. Onko pakoputki irti sylinterinkannesta vai tarkoitatko että putki on irti lohkosta ? Joissain malleissa on myös erillinen äänenvaimentaja ja se on kiinni muttereilla. Pakoputkia kun on erilaisia. Kuva on aina kaikkein paras lisäselventäjä.
"... En ikinä uskonut, että muut voisivat ottaa teoriani niin paljon vakavemmin, kuin minä itse..." Albert Einstein
Alluzz99
Pyörä:
Yamaha DT 50, Rieju MRX 50, Solifer SM50 2T EX = Zongshen hummer 250cc, Solifer SFR, Fude Sport, Tyscon XL50
Liittynyt:
7.4.2013 15:07
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut Alluzz99 » 21.3.2015 19:12

MIKÄ NÄITÄ VEHKEITÄ VAIVAA?? joku kirous tai jotaki :DD

Siis solikka tehny sitä että noin 200km ajelun jälkeen alkaa sammumaan ja bensansuodatin on tyhjä. Sitte ku puhaltaa paineilmalla suodattimen ja imasee alipaine letkusta, se täyttyy heti.

No. nyt puhalsin sen ja laitoin kiinni ja lähdin ajamaaan. Sammui.

Ilman putsaria ja imasee alipaineesta tulee lorisemalla
Putsarin kanssa, ilman että letku kaasarille kiinni, tulee lorisemalla
Kaikki kiinni nii ei tuu mitäää?

Onko mulla nyt kohon toiminta jotenki vähä vitullaan ku sammuu nii että kaasarista loppuu bensa, mutta ei suostu ottaa lisää bensaa yhtää?
kossusukka Moderaattori
Pyörä:
Suzuki S1 -91, Aprilia RX -00, Yamaha PW80
Paikkakunta:
Jyväskylä
Liittynyt:
13.10.2007 23:34
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut kossusukka » 22.3.2015 22:08

Nonniin, olis tämmönen 139QM koneella oleva Fuden paska työn alla, asennettiin A9 virinokka ja 72cc sylinterisarja. 19mm vakiokaasutin koneessa, johon #90 pääsuutin koettiin parhaimmaksi. Tyhjäkäynti/liikkeellelähtö on ongelma.

Tyhjäkäynti ei käy kovin matalalla, sammuu helposti. Liekkö johtuu nokasta, tuskin niin racing-shitti tuo vielä on? Tyhjäkäyntiä kun ruuvaa senverran korkealle, ettei rengas lähde ihan pyörimään, niin käy tyhjää ok. Liikkeelle kun lähtee, kaasu pohjaan, pyörä n. sekunnin rötää/pätkii ja sitten vasta ampasee liikkeelle. Ajossa jos moottorijarruttelee vähän pitempään (esim valoihin) ja sitten kaasu pohjaan, niin taas sekunnin miettiminen, jonka jälkeen suorastaan raivoisa kiihtyminen alkaa.

Tyhjäkäyntiruuvilla en saanut mitään vaikutusta asiaan, kokeilin vielä hyllystä nappaa 31 tyhjäkäyntisuuttimen tilalle 37:n ja taas ruuvin pyörittelyn pariin, niin ei. Kaasupohjaan vaiheen rötäämistä saa kylä pahennettua molemmilla suuttimilla ja suuntaan jos toiseenkin ruuvia pyörittelemällä, mutta pois sitä ei tunnu saavan millään.

edit: Saatiinhan se korjailtua. Neulaa paripykälää laihemmalle, tarkalleen ylimpään asentoon sokka tuolla #50 neulalla. Sitten sitä tk ruuvin pyörittelyä, joka löyti #37 tk suuttimella asentonsa kun tasan kierroksen sitä avasi. Nyt toimii ihan moitteetta, varsin hassu laite ajaa. :D
Viimeksi muokannut kossusukka päivämäärä 23.3.2015 0:14, muokattu yhteensä 1 kerran
Syy: toimiiii
Kuvia tallielämästä | Suzuki PV Service Manual | Kokoelma moottoritekniikkaa | Mopoikä kokoikä, väliin mahtuu vain Alfa Romeoita
Höspö
Pyörä:
Yamaha DT125R -91 <3
Paikkakunta:
Kouvola
Liittynyt:
26.4.2004 17:53
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut Höspö » 24.3.2015 4:26

Hei, olisiko jollain ideaa miksi tollanen 2008 fude sport tekee sellaista putsari paikallaan että meinaa ottaa ensin räväkästi kierroksia ja jää sen jälkeen seilaamaan kierroksia kaasu pohjassa tyhjäkäynnin ja arviolta 3tonnin kierrosten väliltä?

Ääni kuullostaa lähinnä ruohonleikkurilta josta loppuu bensa: "booooWROOMMboooooWROOMM"

Putsarin kansi irrotettuna kun peittää snorkkelin päästä osan, herää kone henkiin kesken kierrosjumpan ja ottaa iloisesti kierroksia.

Toisaalta kun putsarin putken nappaa pois paikoiltaan kaasarista kokonaan, toimii kone vielä paremmin :lol:

Vielä lisähavainnoksi annan että ilman putsaria ei toiminut ollenkaan jos neulan sokka oli ylimmässä lovessa eli laihimmalla, mutta rikkaimmalla alkoi samantien toimimaan ilman putsaria :roll:
-Zone-
Liittynyt:
22.6.2005 22:42
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut -Zone- » 24.3.2015 6:32

Kuulostaa hyvinkin tutuilta imuvuoto-ongelmilta. Tarkistappa että imukaulassa ei ole halkeemia ja että luistikalvossa ei ole repeämiä. Varmista myös bakeliitin kunto. Mulla on itsellä haljennut niitä monta. Hitusenkin jos käyttää imukaulaa kiristettäessä liikaa voimaa niin melkeinpä varmuudella voi sanoa että pala on pois. http://aijaa.com/EVUKev
"... En ikinä uskonut, että muut voisivat ottaa teoriani niin paljon vakavemmin, kuin minä itse..." Albert Einstein
Alluzz99
Pyörä:
Yamaha DT 50, Rieju MRX 50, Solifer SM50 2T EX = Zongshen hummer 250cc, Solifer SFR, Fude Sport, Tyscon XL50
Liittynyt:
7.4.2013 15:07
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut Alluzz99 » 24.3.2015 22:26

Mulla teki samaa ku laitoin 72cc ja vakio kaasariin 92 suuttimen.. se on vaa liian rikkaalla. luulin että menee laihalle mutta ku ilmanputsarin avas ja otti sen ite "putsarin" kotelon sisästä ja alko laulattaa nii kierti komeesti...

Sulla on liian iso suutin.
-Zone-
Liittynyt:
22.6.2005 22:42
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut -Zone- » 25.3.2015 8:51

Se kierrosten seilaaminen johtuu siitä että luisti alkaa liikkumaan hallitsemattomasti ylös alas. Koska luisti nousee alipaineella se tarkoittaa että se ei luistikalvossa pysy stabiilina. Kyllä mulla on joka ainoa kerta tuo ongelma johtunut imuvuodosta. Mikään saunatonttu ei ainakaan mulla sinne kaasariin ole välillä käynyt salaa vaihtelemassa isompaa suutinta. ;)
"... En ikinä uskonut, että muut voisivat ottaa teoriani niin paljon vakavemmin, kuin minä itse..." Albert Einstein
Höspö
Pyörä:
Yamaha DT125R -91 <3
Paikkakunta:
Kouvola
Liittynyt:
26.4.2004 17:53
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut Höspö » 25.3.2015 22:58

Tarkistin sen imukaulan eilen eikä siellä tosiaan ole vuotoja :eek: Bakelliitti ehjä eikä moottorin suojamuovitkaan pääse kannattamaan sitä imukaulaa erilleen tiivistepinnoista :roll:

Koitin myös kuparinlangan pätkää suuttimeen temppua eikä ollut vaikutusta. Autotalli haisee myös aika reippaasti rikkaalla käyneen nelarin pakokaasulta vaikka kaikki pitäisi skootterissa olla vakiota..
-Zone-
Liittynyt:
22.6.2005 22:42
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut -Zone- » 25.3.2015 23:38

Mites se luistikalvo? Sitä kannattaa hiukka aina venytellä. Joskus kun sohloamiseen riittää ihan pieni reikäkin. Alipaineletku kannattaa myös tsekata että siinä ei ole vuotoa.
"... En ikinä uskonut, että muut voisivat ottaa teoriani niin paljon vakavemmin, kuin minä itse..." Albert Einstein
Höspö
Pyörä:
Yamaha DT125R -91 <3
Paikkakunta:
Kouvola
Liittynyt:
26.4.2004 17:53
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut Höspö » 26.3.2015 0:34

Joo, alipaineletku on tulpattu ja bensahana ohitettu että saa varmana bensaa.

Kalvossa ei näy reikiä eikä itseaiheutettu imuvuoto alipaineletku irrottamalla vaikuta siihen kierrosten seilaamiseen täyskaasulla negatiivisesti taikka positiivisesti.

Voiko tosiaan olla että vakioputsari ilman kureja virtaa niin hyvin että vetää laihalle putsarin kanssa? Mulla on neula rikkaimmassa asennossa ja kun laittaa sormen sinne snorkkelin päähän niin kone herää samantien henkiin :roll:
-Zone-
Liittynyt:
22.6.2005 22:42
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut -Zone- » 26.3.2015 6:55

Höspö kirjoitti:Voiko tosiaan olla että vakioputsari ilman kureja virtaa niin hyvin että vetää laihalle putsarin kanssa?

Voi pyhä sylvi... Mitä tekee kuristin ilmanputsarissa ? Kuristaako se ehkä ilmansaantia ? Ja ilman sitä ilmaa virtaisi putsarin läpi enemmän? Voisiko se mitenkään olla?

Sun aiemmasta viestistäsi sain sen kuvan että et saa pelaamaan sitä tyhjäkäynnillä jossa se seilaa kuten sanoit: tyhjäkäynnin ja 3000 rpm välillä. Pääsuutin vaikuttaa täyskaasulla, neula keskialueella ja tyhjäkäyntisuutin+seosruuvi tyhjäkäyntialueella.
"... En ikinä uskonut, että muut voisivat ottaa teoriani niin paljon vakavemmin, kuin minä itse..." Albert Einstein
Höspö
Pyörä:
Yamaha DT125R -91 <3
Paikkakunta:
Kouvola
Liittynyt:
26.4.2004 17:53
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut Höspö » 26.3.2015 15:47

Olisi pitänyt muotoilla viesti paremmin :D

Skootteri siis seilaa kierroksia tyhjäkäyntiä vastaavien kierroksien ja arviolta 3tonnin väliltä kun kaasu on pohjassa eikä sitä saa kaasuakaan pumppaamalla ottamaan täysiä kierroksia.

Mysteeri on edelleen miksi ilman putsaria kone toimii täyskaasulla mutta putsari kiinni kurien kanssa tai ilman kureja ei.

Tuo vakiputsarin virtausjuttu oli ihmettelyä että voiko putsarin kanssa virrata paremmin kuin ilman, koska kone käyttäytyy sillä tavalla putsarin kanssa että mopo ei saisi tarpeeksi soppaa pääsuuttimesta :roll:

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista