4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

Tojaa
Pyörä:
Ex. Baotian milansportti imuri -07, VARASTETTU : skyteam monkey -06, Ex kiinanimuri baotian -08, Ex imuri nimeltään Sanili -04, toinen ex Sanili imuri -04
Paikkakunta:
Pirkanmaalta jostakin.
Liittynyt:
7.5.2010 17:40
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut Tojaa » 17.2.2014 21:01

kuka selittää mulle näistä kiinan sähköistä että miten ne oikein menee.. laitoin ledi polttimot mittaristoon ja nyt kun ei ole valot päällä ja painaa jarrua niin ne syttyvät?.. hehkulankapolttimoilla ei tuollaista tehnyt. eli virta kulkee ledien läpi jonka johdosta ne syttyvät? toinen kysymys osaisko viä joku kertoa olisko mahollista laittaa ledi polttimo vilkun merkkivaloon ilman relettä tai piirilevyä mikä ohjais kun merkkivalolle tulee "kaksi" plus johtoa eli kummankin puolen vilkun plus johto johon aina toiseen tulee virta ja toiseen maa kun on vilkku päällä. eli jos laitan sen ledi polttimon siihen niin se syttyy ainoastaan toiselle vilkulle ja haluaisin myös sen syttymään sille toisellekkin. aattelin jos jollain olisi yksinkertainen idea tähän niin voisi toteuttaa.. rele leikkeihin ei jaksa sen takia..
Skyteam on ongelmajätettä.
Ledinauha Moderaattori
Pyörä:
Aprilia RS 125cc '06              Cagiva Mito MK I 125cc '93          Cagiva Mito EVO2 125cc '05          Derbi Senda 70cc '09                                     Solifer SFR 72cc '11
Paikkakunta:
Kouvola
Liittynyt:
23.4.2013 19:13
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut Ledinauha » 18.2.2014 0:50

Onko kukaan miettinyt jos vaihtaisi Baotianin sytkän inner rotor kittiin? Kaverilla olisi tuollainen kiinalainen halpis-inneri mankiin, ja mankin CDI:thän toimivat Botskeissa kun vain laittaa johdot oikein. Innerin vauhtipyörästä löytyy paikka kolmelle mutterille, näihin voisi ehkä kiinnittää kiinanpoikien 1PE40QMB koneen (ilmajäähykopiominarelli) tuulettimen. Magneeton kiilasta ei tietoa. Pitää varmaan katsella tuota systeemiä jossain vaiheessa jos kaveri ei nyt tuota inneriä tarvitse. :roll:

Mitään tehollista hyötyähän siitä tuskin kauheasti on, ennakkoa vain helpompi säätää ja kierroksia ottaa herkemmin. Vauhtipyörähän tosiaan on noissa innereissä melko kevyt. :lol:

Kuva
-Zone-
Liittynyt:
22.6.2005 22:42
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut -Zone- » 18.2.2014 1:17

Pohjalevyn siinä varmaankin joutuu tekemään uusiksi, että saa ennakon sopivaksi (kun pyörii eri suuntaankin) ja valoja käyttää pelkällä akulla, mutta paa kokeillen vaan jos mahdollisuus on. Tuulettimeksi voisi varmaan pistää kyllä baotianin omankin tuulettimen. Alumiinista voisi tehdä sovitelevyn tuulettimen ja vauhtipyörän (jos näin voi edes sanoa) väliin.
"... En ikinä uskonut, että muut voisivat ottaa teoriani niin paljon vakavemmin, kuin minä itse..." Albert Einstein
Ledinauha Moderaattori
Pyörä:
Aprilia RS 125cc '06              Cagiva Mito MK I 125cc '93          Cagiva Mito EVO2 125cc '05          Derbi Senda 70cc '09                                     Solifer SFR 72cc '11
Paikkakunta:
Kouvola
Liittynyt:
23.4.2013 19:13
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut Ledinauha » 18.2.2014 8:35

Tuota staattorin pohjalevyähän pystyy pyörittelemään joka suuntaan ja jopa impulssikäämin muistaakseni vaihtamaan toiselle puolelle. Minarellin tuuletinta ajattelin sen kiinnityksen takia, valmiina kolme reikää jotka hyvällä tuurilla saattaisivat käydä jopa suoraan tuohon, näitä myydään nimittäin myös 1PE40QMB koneisiin käyvänä ja aina nuo samat myyntikuvat. :roll:
-Zone-
Liittynyt:
22.6.2005 22:42
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut -Zone- » 18.2.2014 13:22

Ledinauha kirjoitti:Tuota staattorin pohjalevyähän pystyy pyörittelemään joka suuntaan..

Koska kiinnitysreiät eivät ole ovaalit, niin ennakkoa ei saa haettua oikeaksi vaikka sitä kuinka strobolla mittaisi. Toinen on pultinreikien/pohjalevyn sopivuus 139qmb koneen lohkoon. Tuurilla voi tietysti sama ollakin. Joka tapauksessa.. Pohjalevyn teko uudesta tai tuosta muokkaaminen ei ole homma eikä mikään.

Suurempi ongelma voi tulla tuon cdi boksin sytytyskäyrässä, mikäli se poikkeaa paljonkin 139qmb koneen sytytyskäyrästä. Näin saattaa joutua käyttämään jotain vähän poikkeuksellisempaa perusennakkoa ja tähän juurikin tarvitaan niitä ovaaleja kiinnitysreikiä jotta ennakkoa voidaan hienosäätää.

Esim. omassa koneessa on nykyisellä 82cc setupilla käytössä vain 4 asteen perusennakko mopon omalla cdi boksilla jotta yli 8Krpm detoominen pysyy kurissa, kun taas mun 72cc sarjalla sen reilusti pienemmästä puristussuhteesta johtuen perusennakkoa pitää olla yli tuplaten.
"... En ikinä uskonut, että muut voisivat ottaa teoriani niin paljon vakavemmin, kuin minä itse..." Albert Einstein
Ledinauha Moderaattori
Pyörä:
Aprilia RS 125cc '06              Cagiva Mito MK I 125cc '93          Cagiva Mito EVO2 125cc '05          Derbi Senda 70cc '09                                     Solifer SFR 72cc '11
Paikkakunta:
Kouvola
Liittynyt:
23.4.2013 19:13
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut Ledinauha » 18.2.2014 15:31

Pohjalevyn pyörittelyllä tarkoitin lähinnä että voi kääntää ympäri jotta toimii myös skootterin koneessa. Eli korjaan: pohjalevyn voi asentaa kaksin eri päin.

Sama CDI (siis ihan normaali vauhtiksella yms.) toimii sekä minun 139QMB:ssäni että kaverin kiinalaisessa hondatype koneessa. Eli CDI:t käyvät päikseen, ja jos tuo innerin CDI toimi manassa niin miksei GY6:ssakin. Tosin tuo innerin CDI taitaa lukea pulssin kolme kampiakselin kierroksen aikana, ainakin vauhtiksessa oli muistaakseni kolme magneettia.

Ja ennakkoa tuossa pystyy säätämään liikuttamalla impulssikäämiä, sen reiät ovat ovaalit vaikkei tuosta edellisestä kuvasta käykään ilmi.

Kuva
-Zone-
Liittynyt:
22.6.2005 22:42
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut -Zone- » 18.2.2014 16:04

Ok. Itselläni on tuossa omassa romussa modailtuna KX60 pick up coil, kun sellainen kerran oli nurkissa ja siinä oli kiinnitysreikiä mahdollista hioo enemmän ovaaliksi kuin vakiossa joten samalla systeemillä siis mullakin toimii ennakon säätö. Juu ei mitään paa kokeillen vaan. Ilmeisimmin se ennakkokäyrä juurikaan poikkea. Olisi kyllä hyvä jos näihin saisi kunnollisia ennakkokarttoja, mutta liekkö niitä olemassakaan. Toisaalta eipä se ignitechin ohjelmoitava cdi:kään kyllä niin kovin kallis ole..
"... En ikinä uskonut, että muut voisivat ottaa teoriani niin paljon vakavemmin, kuin minä itse..." Albert Einstein
maapertaja
Pyörä:
Aprilia rx 80cc
Paikkakunta:
Tampere
Liittynyt:
19.6.2012 13:20
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut maapertaja » 18.2.2014 20:11

Mistäköhän löytäisi baotian classic fudeen taakse jarrupalat? Viri ja varassa ei osanneet auttaa. Varmaankin hieman harvinaisempi tämä malli jossa takanakin levyjarru? :nörtti:
lovepeugeot
Liittynyt:
18.2.2014 20:08
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut lovepeugeot » 18.2.2014 20:18

Hoofy kirjoitti:Miten saisin tuon takavariaattorin ja etuvariaattorin irti ilman pulttipyssyä? Kun ei löydy keneltäkään tuttavalta pulttipyssyä, ja huollossa maksais 50€ niiden irroittaminen... Kun pitäs uus takavariaattori vaihtaa vanhan tilalle ja pistää uus hihna kans kiinni.


V: Ei niitä yleensä ihan noin vaan saa irti ainakaa ilman pulttipyssyy ... voihan siihen kokeilla jtn momenttiavainta tai räikkää mut ei kannata liikaakaa vääntää muuten kuuluu hupsista :DD ... Mut ikinä ei kannata laittaa kiinni vaikka just sitä laippaa millää räikällä et se kannattaa kyl laittaa ihan pulttipysyyllä et se menee kanssa kiinne ( kokemusta löytyy :D )
Retroilija
Pyörä:
Pappatunturi, 1999 GSX600F
Paikkakunta:
Pori
Liittynyt:
31.10.2011 9:11
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut Retroilija » 18.2.2014 20:19

Maahantuojalta ainakin saa, repii vaan varmasti ylihintaa.
Tojaa
Pyörä:
Ex. Baotian milansportti imuri -07, VARASTETTU : skyteam monkey -06, Ex kiinanimuri baotian -08, Ex imuri nimeltään Sanili -04, toinen ex Sanili imuri -04
Paikkakunta:
Pirkanmaalta jostakin.
Liittynyt:
7.5.2010 17:40
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut Tojaa » 22.2.2014 16:17

noniin nokista puhuttu useempaan otteeseen täällä että mikä kannattaa mutta silti jotenkin mennyt itellä ohi joten kysäsempäs nyt sitten että kumman ostan 72cc kaveriksi : A9 nokan ebaystä vai odotanko virijavaran racing nokkaa missä on 40astetta pidempi aukiolo aika verrattuna vakioon. vääntöä ja huippuja haetaan joten..? koson etuvari kera 7gr liukurullat ja ebaystä "hondan" mäntä mitä tälläkin palstalla kehuttu paremmaksi kuin virijavaran..
Skyteam on ongelmajätettä.
-Zone-
Liittynyt:
22.6.2005 22:42
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut -Zone- » 22.2.2014 17:38

Musta on lähestulkoon sama mikä virinokka tahansa on käytössä jos kone on pikkuvenaisella kannella. Pikkuvenaisen kannen virtauskyky on melko aneeminen aina. Siitä ei kannata kanaviakaan suurennella. Muotoilu paremmin virtaaviksi sen sijaan on ihan suotavaa sillekin. Näin ainakin omat testit osoittaa tolla "tuhkaimuri"-virtauspenkilläni.
"... En ikinä uskonut, että muut voisivat ottaa teoriani niin paljon vakavemmin, kuin minä itse..." Albert Einstein
Ledinauha Moderaattori
Pyörä:
Aprilia RS 125cc '06              Cagiva Mito MK I 125cc '93          Cagiva Mito EVO2 125cc '05          Derbi Senda 70cc '09                                     Solifer SFR 72cc '11
Paikkakunta:
Kouvola
Liittynyt:
23.4.2013 19:13
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut Ledinauha » 22.2.2014 22:12

Pikkuvenakannen seetien ympärys on melkoisen tukkoinen, siitä kannattaa avartaa ja muuten vain silotella kanavat, ei mitään hyötyä suurentaa. Kannen venttiilien on vastattava kanavien kokoa ja toisinpäin, liian suuret kanavat hidastavat virtausnopeutta ja teho vain pienenee.

Onko kellään tietoa vastaako tuo eBayn A9 sitä Joren muokkaamaa A9 nokkaa ajoituksiltaan vai onko kenties Naraku V2:n kopio kuten epäilen...
Tojaa
Pyörä:
Ex. Baotian milansportti imuri -07, VARASTETTU : skyteam monkey -06, Ex kiinanimuri baotian -08, Ex imuri nimeltään Sanili -04, toinen ex Sanili imuri -04
Paikkakunta:
Pirkanmaalta jostakin.
Liittynyt:
7.5.2010 17:40
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut Tojaa » 23.2.2014 14:12

tilasin sen ebayn a9 nokan joten katsotaan millainen se on sitten.. kanavia "avarrettu" sen verran vain ettei ole portaita kannen ja kaasarin välillä. eipä se nokka ollu pahan hintainen kun maksoi 20e. toivotaan silti että tulee rahalle vastinetta ja sais vähän huippuja ja vääntöä lisää. mitään rakettiahan nyt ei olekkaan tarkoitus rakentaa :lol:
Skyteam on ongelmajätettä.
Ledinauha Moderaattori
Pyörä:
Aprilia RS 125cc '06              Cagiva Mito MK I 125cc '93          Cagiva Mito EVO2 125cc '05          Derbi Senda 70cc '09                                     Solifer SFR 72cc '11
Paikkakunta:
Kouvola
Liittynyt:
23.4.2013 19:13
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut Ledinauha » 25.2.2014 0:10

Mihinkäs piuhoihin sähköryyppy näissä kytketään? Sulkeutuuko vai avautuuko sähköllä? Ainakin 12VDC kun kytkin johdot liikkui tikku jonkun pari milliä muutamassa minuutissa.

Ongelmana on siis tämä: skopo toimii kylmällä koneella ihan ok (ei vielä kunnon säädöissä), mutta sammuu ajossa noin 3-5min päästä hiukan lämmettyään. Ryyppyä epäilisin syyksi, kun ei ole johtoja kytketty mihinkään.

Tällähetkellä TK suutin 34, pääsuutin 90 ja suht vapaasti virtaava Stage6 vaahtomuoviputsari, muuten vakio. 79 ja 90 suuttimilla ei kauheasti eroa, 90 veti ehkä hiukan paremmin mutta taitaa vaatia vieläkin isompaa...

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista