Yleistä keskustelua variaattorista

Reetuhai2
Pyörä:
2xSuzuki Street Magic -98, 3xPappa Tunturi (-64,-72 ja joku 80vm), 2xGilera Stalker 50cc ja 70cc, Tunturi SuperSportin raatoja x3, Yamaha DT SM -06
Paikkakunta:
Vihti
Liittynyt:
30.6.2010 15:41
Re: Yleistä keskustelua variaattorista

ViestiKirjoittanut Reetuhai2 » 5.6.2015 0:36

Just siks että huiput jää pieniks, ja ne on korkeilla kierroksilla. Sit ajetaan 55kmh ja kone huutaa kuolemaa...
Vakio mopo/skootteri on aina laiton. Myynnissä 2xvälikelin piikkirenkaita.
Ostetaan vaakakoneeseen sopiva Stage6 Pro, vaihdossa voidaan antaa Yasuni Z.
tonza85
Liittynyt:
16.5.2015 21:07
Re: Yleistä keskustelua variaattorista

ViestiKirjoittanut tonza85 » 5.6.2015 7:58

Reetuhai2 kirjoitti:Just siks että huiput jää pieniks, ja ne on korkeilla kierroksilla. Sit ajetaan 55kmh ja kone huutaa kuolemaa...


Eikös ne kierrokset oo ihan samat vakio putken kans ku teharilla ku prikka on..?
Eikös noit kierroksia saannu tuputettua painavemmil rullil?
Reetuhai2
Pyörä:
2xSuzuki Street Magic -98, 3xPappa Tunturi (-64,-72 ja joku 80vm), 2xGilera Stalker 50cc ja 70cc, Tunturi SuperSportin raatoja x3, Yamaha DT SM -06
Paikkakunta:
Vihti
Liittynyt:
30.6.2010 15:41
Re: Yleistä keskustelua variaattorista

ViestiKirjoittanut Reetuhai2 » 5.6.2015 10:47

Jos se vakioputkella menee 45, niinkun kuuluu, niin kierrokset on alhasemmat. Prikan jos pitää varissa, ni välitys ei muutu, pelkästään kierroksilla lisätään vauhtia. Ja se vaatii jo jonkuverran kierroksia että saa 10kmh lisää pelkästään kierroksilla vakioon.

Painavilla rullilla saat kyllä tiputettua kierrokset, ja sit se ei toimi enää mistään kohtaa kunnolla. Jos varin säätää päin persettä ni eihän se toimi.
Vakio mopo/skootteri on aina laiton. Myynnissä 2xvälikelin piikkirenkaita.
Ostetaan vaakakoneeseen sopiva Stage6 Pro, vaihdossa voidaan antaa Yasuni Z.
tonza85
Liittynyt:
16.5.2015 21:07
Re: Yleistä keskustelua variaattorista

ViestiKirjoittanut tonza85 » 5.6.2015 14:35

Reetuhai2 kirjoitti:Jos se vakioputkella menee 45, niinkun kuuluu, niin kierrokset on alhasemmat. Prikan jos pitää varissa, ni välitys ei muutu, pelkästään kierroksilla lisätään vauhtia. Ja se vaatii jo jonkuverran kierroksia että saa 10kmh lisää pelkästään kierroksilla vakioon.

Painavilla rullilla saat kyllä tiputettua kierrokset, ja sit se ei toimi enää mistään kohtaa kunnolla. Jos varin säätää päin persettä ni eihän se toimi.


55km/h näytti olevan max nopeus ku gps mittasin tehoputken kanssa.
Ei mitään hajua mitkä rullat tuol täl hetkellä on,siniset tais olla väriltään mut muuta en tiiä.
vakio rullat tais gilera runner sp olla 5-6gr?
Paljos 1gr vaikuttaa kierroksiin about?
paljos kierrokset pitäis olla noin skootteris 45km/h ajettaes?..
naapurin arska
Liittynyt:
13.9.2014 10:22
Re: Yleistä keskustelua variaattorista

ViestiKirjoittanut naapurin arska » 16.6.2015 12:53

Mikä ulonpi lautanen s6 sport pro varin kanssa ?

https://www.scooter-attack.com/shop/#!/ ... ACING.html

https://www.scooter-attack.com/shop/#!/ ... e-Stage6.h
Kumpi noista on parempi? Saa linkata semmosen mikä käy.

Kumpi rullasetti kannattaa ottaa? 4g-5.5g vai 5.5g-7g
Putkena Next-r
Parta779
Pyörä:
Mbk mach g midrace 70cc "mäkhi" "Red Devil" ja offroad jogi stage6 alu 50cc.
Paikkakunta:
Kemi
Liittynyt:
2.6.2012 13:55
Re: Yleistä keskustelua variaattorista

ViestiKirjoittanut Parta779 » 16.6.2015 17:08

Tuo s6 on niinku kisa vehkesiin nii en suosittele sitä, osta vaikka se malossin kiinteä lautanen joka on siel sa:ssa kans.
Ja tuo kevyempi rulla setti ehottomasti.
It Ain't fast without mixed gas!
super_tetris
Pyörä:
Peugeot SV Executive 70cc
Liittynyt:
23.11.2011 15:28
Re: Yleistä keskustelua variaattorista

ViestiKirjoittanut super_tetris » 17.6.2015 20:30

Minkä painoista rullaa / kytkinjousten jäykkyyttä suosittelisitte tällaiseen kokoonpanoon: Malossi 70cc, Multivar, 21mm kaasari, modifikoitu vakio airboxi ja vakio putki.

Tällä hetkellä 7gr rullat, malossin vihreät kytkinjouset ja Stage 6:n jäykin vp jousi ja aika laiskaa on liikkeelle lähtö. Tuntuu myös, että kytkin ei palaudu kierroksista kovinkaan hyvin vaan jää vetämään tosi matalilla kierroksilla.

En siis hae, mitään kisa set-uppia, lähinnä sellaista, että liikkellelähtö ja perus nopeuksien ajaminen olisi vaivatonta.
Parta779
Pyörä:
Mbk mach g midrace 70cc "mäkhi" "Red Devil" ja offroad jogi stage6 alu 50cc.
Paikkakunta:
Kemi
Liittynyt:
2.6.2012 13:55
Re: Yleistä keskustelua variaattorista

ViestiKirjoittanut Parta779 » 18.6.2015 7:17

70cc ja vakio putki? Taitaa olla siinä se suurin vika
Ja ensinnäki mikä vehe kyseessä?
It Ain't fast without mixed gas!
super_tetris
Pyörä:
Peugeot SV Executive 70cc
Liittynyt:
23.11.2011 15:28
Re: Yleistä keskustelua variaattorista

ViestiKirjoittanut super_tetris » 18.6.2015 9:19

Parta779 kirjoitti:70cc ja vakio putki? Taitaa olla siinä se suurin vika
Ja ensinnäki mikä vehe kyseessä?



No siis, epäily on, että tuo putki on alunperin jostain isompisylinterisestä versiosta tuosta samasta skodusta. Kyseessä on Peugeot SV, enkä ole toisessa vastaavassa 50cc:ssä moista putkea koskaan nähnyt. Samasta skootterista on olemassa 80cc ja 125cc-versio. Tai sitten edellinen omistaja, joka on pytyn mopoon asentanut, on tehnyt jotain modifikointeja putkeen. Tuo "vakioputki" toimii siinä ainakin paljon paremmin, mitä Tecnigas Next-R, jota siihen jossain vaiheessa sovitin.
Parta779
Pyörä:
Mbk mach g midrace 70cc "mäkhi" "Red Devil" ja offroad jogi stage6 alu 50cc.
Paikkakunta:
Kemi
Liittynyt:
2.6.2012 13:55
Re: Yleistä keskustelua variaattorista

ViestiKirjoittanut Parta779 » 18.6.2015 20:29

Kaikista paras tuommoselle pytylle on joku oikea 70cc tarkotettu tehari.
Säädiks sitä leovincee ollenkaa sille?
It Ain't fast without mixed gas!
Hane!
Pyörä:
Gilera Smt
Paikkakunta:
Kuopio
Liittynyt:
13.4.2014 19:12
Re: Yleistä keskustelua variaattorista

ViestiKirjoittanut Hane! » 19.6.2015 13:33

Mitkähän kytkinjouset kannattas laittaa Keewayhyn kun vaihoin Metrakit Handmade putken? Niissä varmaan vika kun ottaa piikin vasta jossain 40km/h? Rullina siis 6.3g ja vastapainejousena malossin keltanen +15% :D
Parta779
Pyörä:
Mbk mach g midrace 70cc "mäkhi" "Red Devil" ja offroad jogi stage6 alu 50cc.
Paikkakunta:
Kemi
Liittynyt:
2.6.2012 13:55
Re: Yleistä keskustelua variaattorista

ViestiKirjoittanut Parta779 » 19.6.2015 17:31

Osta semmonen setti ja laita jäykimmät ja koita ja jäykempi vp.
Malossin jousia suosittelen.
Sitte jos ei lähe nii kevyempää rullaa
It Ain't fast without mixed gas!
super_tetris
Pyörä:
Peugeot SV Executive 70cc
Liittynyt:
23.11.2011 15:28
Re: Yleistä keskustelua variaattorista

ViestiKirjoittanut super_tetris » 23.6.2015 9:05

Parta779 kirjoitti:Kaikista paras tuommoselle pytylle on joku oikea 70cc tarkotettu tehari.
Säädiks sitä leovincee ollenkaa sille?



Tuo putki hengittää oikeasti ihan kohtuullisen hyvin, vaikkei mikään optimaalinen olekkaan. Ainoastaan liikkeellelähtö on työlästä, jonka uskon johtuvan pääasiallisesti variaattorin/kytkimen säädöistä, mutta 40-50km/h jälkeen kone käy tosi kevyesti ja vaivattoman kuuloisesti ja 80km/h nopeus ylittyy vaivatta.

Haluaisin pitää tuon skootterin mahdollisimman vakion näköisenä ja tehari pistää pahasti silmään, tästä johtuen en mielelläni päivittäisi putkea
Parta779
Pyörä:
Mbk mach g midrace 70cc "mäkhi" "Red Devil" ja offroad jogi stage6 alu 50cc.
Paikkakunta:
Kemi
Liittynyt:
2.6.2012 13:55
Re: Yleistä keskustelua variaattorista

ViestiKirjoittanut Parta779 » 23.6.2015 13:15

super_tetris kirjoitti:
Parta779 kirjoitti:Kaikista paras tuommoselle pytylle on joku oikea 70cc tarkotettu tehari.
Säädiks sitä leovincee ollenkaa sille?



Tuo putki hengittää oikeasti ihan kohtuullisen hyvin, vaikkei mikään optimaalinen olekkaan. Ainoastaan liikkeellelähtö on työlästä, jonka uskon johtuvan pääasiallisesti variaattorin/kytkimen säädöistä, mutta 40-50km/h jälkeen kone käy tosi kevyesti ja vaivattoman kuuloisesti ja 80km/h nopeus ylittyy vaivatta.

Haluaisin pitää tuon skootterin mahdollisimman vakion näköisenä ja tehari pistää pahasti silmään, tästä johtuen en mielelläni päivittäisi putkea


jos liikke lähtö on työlästä niin jäykemmät kytkin jouset, jos ei auta niin kevyempää rullaa.
It Ain't fast without mixed gas!
nageeetsi
Liittynyt:
25.6.2015 19:50
Re: Yleistä keskustelua variaattorista

ViestiKirjoittanut nageeetsi » 25.6.2015 20:03

Kyseessä siis Yamaha Aerox, jossa vireinä:

Dellorto PHVA 14mm
Hebo Next Gen variaattori (17x12 rullilla)
Turbokit Street Pro tehari (https://www.heavy-tuned.de/images/produ ... et-0-0.jpg)
50cc sylinteri josta viilattu pakoaukon kuri irti

Kysymys kuuluu; mitä suutinta, minkä painoisia rullia, minkä % vp- ja kytkinjousia suosittelisit.

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista