Yleistä keskustelua variaattorista

Rajis-
Pyörä:
Bemari, KTM
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
30.7.2010 19:57
Re: Yleistä keskustelua variaattorista

ViestiKirjoittanut Rajis- » 22.2.2013 14:23

Jos malossin jousia meinaat, niin mulla ainakin kaikissa vehkeissä mihin oon niitä vaihellu ollut saman pitusia kuin vakiot ;)
Osaa kaupan!
Ex pärrät: Aprilia Sx -09, Typhoon x2, Aprilia Mx125 -07, Derbi DRD125 -09, Derbi -02, Stalker -99, Booster -00, Gilera RCR -06, Rieju Spike -10, Aprilia Amico -94, 125cc Monkey, Bse 160cc, Husse SMS -08, DT125Re Smoto, Derbi 300EXC, Husse WR125
ramba__
Pyörä:
CPI Hussar
Paikkakunta:
Kotka
Liittynyt:
18.11.2011 17:44
Re: Yleistä keskustelua variaattorista

ViestiKirjoittanut ramba__ » 22.2.2013 14:59

On malossin.. :roll:

Taisi jonik1 myydä puutaheinää..
Viimeksi muokannut ramba__ päivämäärä 22.2.2013 16:09, muokattu yhteensä 1 kerran
Jos se toimii niin puretaan se, kyllä siitä jotain vikaa löytyy.
Juunish
Pyörä:
Yamaha DT -05 ruoska, Yamaha Aerox -06 (midrace-projekti)
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
15.8.2011 17:21
Re: Yleistä keskustelua variaattorista

ViestiKirjoittanut Juunish » 22.2.2013 15:56

Tuskinpa niissä mitään vikaa on. Jonikilta olen itse ostanut kasan osia ja kaikki kyllä vastasivat kuvissa nähtyä.
Midrace Aerox projekti
ramba__
Pyörä:
CPI Hussar
Paikkakunta:
Kotka
Liittynyt:
18.11.2011 17:44
Re: Yleistä keskustelua variaattorista

ViestiKirjoittanut ramba__ » 22.2.2013 16:09

Eihän näissä vikaa ole mutta taisi myydä roksin jouset eikä kiiwin. :roll:

Paitsi jos se o normaalia että on kahden langas verran lyhyemmät, oli muuten helvetilliset venyttää paikoilleen..

Samassa paketissa tulleen lämpömittarin liitinkin oli rikki ja kahvarungon takaosan peilinkierteet paskana.. :x
Viimeksi muokannut ramba__ päivämäärä 22.2.2013 16:17, muokattu yhteensä 1 kerran
Jos se toimii niin puretaan se, kyllä siitä jotain vikaa löytyy.
Palezu
Liittynyt:
28.4.2011 9:59
Re: Yleistä keskustelua variaattorista

ViestiKirjoittanut Palezu » 22.2.2013 16:15

En jousien pituudesta muista mutta sen muistan että oli ne mullakin aikamoista punnertamista saada venytettyä paikoilleen. Mutuna sanon että ei malossi vissiin edes tee roksiin vihreitä kytkinjousia..?
älä viritä niin se toimii
two smoke four joke
ramba__
Pyörä:
CPI Hussar
Paikkakunta:
Kotka
Liittynyt:
18.11.2011 17:44
Re: Yleistä keskustelua variaattorista

ViestiKirjoittanut ramba__ » 22.2.2013 16:23

Vaikuttaisi että nuo olisi 107mm kytkimelle, koska senverran vakioita lyhyemmät että venyy oikein reilusti.. Enkä saanut edes ruuvarilla kytkinpaloja liikkumaan joten tuskin keskipakovoimakaan saa kytkintä nappaamaan kiinni :eek:
Jos se toimii niin puretaan se, kyllä siitä jotain vikaa löytyy.
jonik1
Pyörä:
CPI Oliver -04 "Only for competition use" & CPI Formula R -07 70cc
Paikkakunta:
Ähtäri/Seinäjoki
Liittynyt:
4.4.2006 15:13
Re: Yleistä keskustelua variaattorista

ViestiKirjoittanut jonik1 » 23.2.2013 15:37

Nuo jouset on tosiaan Malossin 112mm sarjasta, ostettu vuonna -08. Tuo mittari oli vielä multa lähtiessä täysin käyttämätön, vain paketin oikea sisältö varmistettu ja sen takia paketti avattu. Ja tuossa takaosassa oli TNT:n hiilikuitupeili tiukasti kiinni ennen kuin sen pistin pakettiin. En sen enempää kierteiden kuntoa tarkastanut. Nuo tuli muutenkin lämpömittarin kanssa kaupanpäällisinä...
TJ 0 Ilmoitukset Kuvagalleria Blogi
ramba__
Pyörä:
CPI Hussar
Paikkakunta:
Kotka
Liittynyt:
18.11.2011 17:44
Re: Yleistä keskustelua variaattorista

ViestiKirjoittanut ramba__ » 23.2.2013 18:01

Jaajaa.. Hyvä että tuli selväksi. :roll:
Jos se toimii niin puretaan se, kyllä siitä jotain vikaa löytyy.
murmeli speed
Liittynyt:
29.6.2012 21:28
Re: Yleistä keskustelua variaattorista

ViestiKirjoittanut murmeli speed » 24.2.2013 21:51

elikkäs skootterissa on 70cc motofoce sportti joka toimii ainoastaa vakioputkella Näillä: 3,4g rullat, +50vp ja +50 kytkinjouset. Mutta täältä lukiessa että noi riitäisi teharillekkin.
teharilla mopo ei ota ollenkaan kierroksia noilla seteillä, ei toivoakaan piikistä.
Ja olen huomannut että Kuin variaattorin purkaa ja kokoaa uudestaan niin ottaa pienen piikin ja se ei kestä kauaa. Ja kuin kaasuttaa uudestaan ei ota piikiä ollenkaan
Siispä voiko olla että +50 vp jousi olla liian löysä näille seteille
Motofoce sport 70cc,21mm kaasari, pro replica tehari, 3,4g rullat hebon varissa, +50 jouset
Reetuhai2
Pyörä:
2xSuzuki Street Magic -98, 3xPappa Tunturi (-64,-72 ja joku 80vm), 2xGilera Stalker 50cc ja 70cc, Tunturi SuperSportin raatoja x3, Yamaha DT SM -06
Paikkakunta:
Vihti
Liittynyt:
30.6.2010 15:41
Re: Yleistä keskustelua variaattorista

ViestiKirjoittanut Reetuhai2 » 24.2.2013 22:30

Onks varmaa ettei putkessa oo kuria eikä se oo tukossa tai jotain?
Vakio mopo/skootteri on aina laiton. Myynnissä 2xvälikelin piikkirenkaita.
Ostetaan vaakakoneeseen sopiva Stage6 Pro, vaihdossa voidaan antaa Yasuni Z.
murmeli speed
Liittynyt:
29.6.2012 21:28
Re: Yleistä keskustelua variaattorista

ViestiKirjoittanut murmeli speed » 24.2.2013 23:20

Täytyy kattoa huomenna. Joskus on mennyt tuo putki tukkoon kuin olen käyttänyt tota viiviste ainetta. Jalalla kiertää ihan komeesti
Snaga
Pyörä:
CPI Hussar -03
Paikkakunta:
Kotka
Liittynyt:
14.9.2012 7:41
Re: Yleistä keskustelua variaattorista

ViestiKirjoittanut Snaga » 25.2.2013 1:21

Empä nyt tiedä, että meneekö oikeaan paikkaan, mutta kysytään kumminkin. Jossakin kohtiin olisi kytkimen/kytkinkellon vaihto jäähdytettyyn edessä ja samalla ajattelin perävälejä vaihdella ja asiasta tuli muutama kysymys mieleen. Olisiko tuosta vaihdosta paljonkin hyötyä tuollaselle lower sport asteen vireillä olevaan vekottimeen? Ja pitääkö vaihtaa molemmat ensiö- sekä toisiorattaista, kun tuossa kattelin et välityssuhde muuttuisi aika paljonkin ettei vaan menisi liian raskaalle vaihteelle vai onnistuuko pelkästään vaikkapa toisiorattaan vaihto?
Vauhtiviivatarra Moderaattori
Liittynyt:
5.2.2003 23:44
Re: Yleistä keskustelua variaattorista

ViestiKirjoittanut Vauhtiviivatarra » 25.2.2013 1:35

Tämä on ihan oikea paikka kysyä.

Perävälithän vaihdetaan siksi että välityksiin saadaan lisää pituutta. Toisin sanoen siinä vaiheessa kun koneessa on maksimikierroksilla vielä sen verran ruutia, että nopeus jää nykyisillä välityksillä liian alhaiseksi potentiaaliin nähden. Tämä tulee yleensä ajankohtaiseksi midrace-virien kohdalla, harvemmin sporttitasolla. Kärjistäen voisi sanoa että siinä vaiheessa kun kone hakkaa pidemmällä suoralla rajoitinta vasten, kannattaa välejä pidentää. Välien pidentäminen parantaa huippuja ja heikentää teoreettisesti samassa suhteessa kiihtyvyyttä.
Keskustelufoorumin säännöt
Tue sivustoa ja liity VIP-jäseneksi
thounimakarooni
Pyörä:
Ei oo
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
11.9.2010 19:04
Re: Yleistä keskustelua variaattorista

ViestiKirjoittanut thounimakarooni » 25.2.2013 14:38

Kyllä kannataa vaihtaa kytkin ja kello lowersportilla, Stagen valmistama Sportpro kytkin ja jäädyttävä kello todettu toimivaksi yhdistelmäksi.
Yam4ha
Pyörä:
Piaggio| EX: Yamaha Dt -06, Derbi DRD PRO SM, MBK Nitro, Aprilia Rx
Paikkakunta:
Tupos
Liittynyt:
10.4.2011 13:08
Re: Yleistä keskustelua variaattorista

ViestiKirjoittanut Yam4ha » 7.3.2013 19:41

Miksi Malossin valkoinen jousi ei passaa Machin vakio variin? Aavistuksen leviämpi kuin vakio niin ei asetu paikalleen.
Siitä vaan vääntää, oho hups..
Tsekkaa Youtube kanava, ajovideoita yms !

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista