Yleistä keskustelua variaattorista

Wheelie#
Pyörä:
Derbi Te4m 80cc
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
24.11.2012 21:28
Re: Yleistä keskustelua variaattorista

ViestiKirjoittanut Wheelie# » 28.1.2013 20:04

--JogR-- kirjoitti:Mulla ei ainakaan ikinä ole vielä mennyt kun omastani vääntänyt tuon mutterin kiinni samalla kengännauha taktiikalla.Aika huoletta voi vääntää kuhan ei väännä liikaa ;)


Ossaaks sanoa että kuuluuko mittään kolinaa tai jotaki rutinaa jos se oon menny paskaks ko mie väänsin sen verran tiukkaan että kengän nauha oli sen näkönen että sitä oli ihanko rotta jyrsiny ja sitten just sne nauhan takia se jumittu että iti vähäsen räikällä "kolistella" toiseen suuntaan niin tuota ettei vain ole menny se laakeri vituiksi
Palezu
Liittynyt:
28.4.2011 9:59
Re: Yleistä keskustelua variaattorista

ViestiKirjoittanut Palezu » 28.1.2013 20:40

No toimiiko se mopo normaalisti, pitääkö kummia ääniä kun on käynnissä? Ei sen laakerin pitäis sieltä mihinkään hajota sitä mutteria kiristäessä ja jos et huomaa mitään epänormaalia mopon käynnissä, ei sitä tarvitse edes miettiä.
älä viritä niin se toimii
two smoke four joke
--JogR--
Pyörä:
Yamaha jog-r
Liittynyt:
16.11.2011 21:19
Re: Yleistä keskustelua variaattorista

ViestiKirjoittanut --JogR-- » 28.1.2013 21:38

Joo kyllä siellä kaikki ihan toimii,mulla on pitänyt erikoista ääntä jo monta kuukautta ennen kengän nauha taktiikan käyttöä ennen joten siitä ei johdu.
Mullakin oli menny nauha saman näköseks kun kuvailemas mutta ei varmaan sisälle jäänyt mitään(?)
Kaikki laakerit ja kampurakin vaihdettu mutta ääni kuuluu siitä huolimatta.
Kyllä sen voi kiristää huoletta,ei se mihkään hajoa :)
Jos nissan motorsport on nismo niin mikäs silloin on honda motorsport?
Wheelie#
Pyörä:
Derbi Te4m 80cc
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
24.11.2012 21:28
Re: Yleistä keskustelua variaattorista

ViestiKirjoittanut Wheelie# » 28.1.2013 22:17

Noni kävin iltabilis ja hyvin toimii emmie tuota nyt niin lujjaan vääntäny sen verran vaan että jonkuverran pittää voimaa käyttää muttamutta hyvin onneks toimii eikä kuulu mittään turhanpäiväsiä sivuääniä :D
thounimakarooni
Pyörä:
Ei oo
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
11.9.2010 19:04
Re: Yleistä keskustelua variaattorista

ViestiKirjoittanut thounimakarooni » 28.1.2013 23:16

Itellä ei oo ku vaa huonoi kokemuksii tost kengännauhas: ekallla kerralla jäi pytyn ja männän välii, ekaks ja vikaks kerraks jäi.
murmeli speed
Liittynyt:
29.6.2012 21:28
Re: Yleistä keskustelua variaattorista

ViestiKirjoittanut murmeli speed » 16.2.2013 18:35

voiko liian jäykkä VP jousi tehdä sen että kiertää ajossa ihan normaalisti mutta ei ota huippuja kuin 50kmh.
thounimakarooni
Pyörä:
Ei oo
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
11.9.2010 19:04
Re: Yleistä keskustelua variaattorista

ViestiKirjoittanut thounimakarooni » 16.2.2013 19:47

Viriä? Kuinka jäykkä siellä nyt on? Voi olla myös liian kevyet rullat, mutta kerro koneen muutokset ensiksi.
murmeli speed
Liittynyt:
29.6.2012 21:28
Re: Yleistä keskustelua variaattorista

ViestiKirjoittanut murmeli speed » 16.2.2013 20:56

viriä on motoforce 70cc sport (viilattu), pro replika. 21mm kaasutin. 3,5g rullat ja 4,2 malossin punanen vp, 50% kytkin jouset. Onko syynä vakio vari??. Ettei saa säätöihin :nolo: .
Onneks on tulossa hebon multivari.
Onkos siinä multivarissa minkä kokoset rullat?
thounimakarooni
Pyörä:
Ei oo
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
11.9.2010 19:04
Re: Yleistä keskustelua variaattorista

ViestiKirjoittanut thounimakarooni » 16.2.2013 23:00

Hebon varissa pitää olla melko kevyet rullat, että toimii. Mulla Pro Replicalla oli 4,5 grammaset. Sen rullat on kokoa 17x12mm. Sulla voi olla liian kevyet rullat, eli huutaako kone täydessä vauhissa?
murmeli speed
Liittynyt:
29.6.2012 21:28
Re: Yleistä keskustelua variaattorista

ViestiKirjoittanut murmeli speed » 17.2.2013 0:56

ottaa sopivasti kierroksia ajossa. Mutta ei kulje kuin max 50kmh. Ihanko olis niin ettei vakiovarin säätö riitä enää. eli ko tarvis olla kevyemmät rullat niin variaattori ei vissiinkään jaksa vetää välitystä loppuun
Rajis-
Pyörä:
Bemari, KTM
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
30.7.2010 19:57
Re: Yleistä keskustelua variaattorista

ViestiKirjoittanut Rajis- » 17.2.2013 1:21

Jos kyse on minarellista niin voi hyvinkin. Mulla meni boosteri 68cc metralla ja hilppeillä vakiovarilla jotain 50-60kmh.
Osaa kaupan!
Ex pärrät: Aprilia Sx -09, Typhoon x2, Aprilia Mx125 -07, Derbi DRD125 -09, Derbi -02, Stalker -99, Booster -00, Gilera RCR -06, Rieju Spike -10, Aprilia Amico -94, 125cc Monkey, Bse 160cc, Husse SMS -08, DT125Re Smoto, Derbi 300EXC, Husse WR125
thounimakarooni
Pyörä:
Ei oo
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
11.9.2010 19:04
Re: Yleistä keskustelua variaattorista

ViestiKirjoittanut thounimakarooni » 17.2.2013 1:22

No voi se siinäkin olla, tietopankissa Cpi/Keeway -artkkelissa ei tuota vakiovaria ainakaan kehuttu. :D Vakiohihna vois olla yks osasyy, Jonik1 suositteleekin Piaggion hihnaa, vakio kun on liian lyhyt ja varmasti luistaa viimestä päivää 70cc vireillä, ainakin 70cc Boosterissa pysty mopoo pitää melkee jaloilla paikallaan kun vääns kaasua, ku hihna ja vakiokytkin luisti. :D Ja hihna kulukin aika nopeasti, tuli sellane lankatupsu siihen.
murmeli speed
Liittynyt:
29.6.2012 21:28
Re: Yleistä keskustelua variaattorista

ViestiKirjoittanut murmeli speed » 17.2.2013 1:42

joo kyseessä on kopiokone minarelli, jogin koneen vanhan version 100% ja mopo on benzhou vai miten se meni :lol:
ramba__
Pyörä:
CPI Hussar
Paikkakunta:
Kotka
Liittynyt:
18.11.2011 17:44
Re: Yleistä keskustelua variaattorista

ViestiKirjoittanut ramba__ » 21.2.2013 19:57

Kuuluuko noiden vihreiden kytkinjousien (+30% tai +50%) olla vakiojousia kahden langanverran lyhyempiä ?
Jos se toimii niin puretaan se, kyllä siitä jotain vikaa löytyy.
ramba__
Pyörä:
CPI Hussar
Paikkakunta:
Kotka
Liittynyt:
18.11.2011 17:44
Re: Yleistä keskustelua variaattorista

ViestiKirjoittanut ramba__ » 22.2.2013 12:27

Jännä homma kun kukaan ei tiedä. :roll:
Jos se toimii niin puretaan se, kyllä siitä jotain vikaa löytyy.

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista