Tekniset ongelmat

Palezu
Liittynyt:
28.4.2011 9:59
Re: Tekniset ongelmat

ViestiKirjoittanut Palezu » 6.10.2012 23:38

Kasasitko oikein sen variaattorin ja laitoitko rullakupin taakse sen prikan (en tiiä tuleeko se kaikissa multivareissa vai onko mulla joku erikois patentti multivari ku mulla pitää laittaa rullakupin taakse 2mm paksu prikka että toimii)?
älä viritä niin se toimii
two smoke four joke
LuumuCPI
Pyörä:
CPI Aragon GP 50
Paikkakunta:
Mikkeli
Liittynyt:
6.10.2012 23:09
Re: Tekniset ongelmat

ViestiKirjoittanut LuumuCPI » 6.10.2012 23:41

Palezu kirjoitti:Kasasitko oikein sen variaattorin ja laitoitko rullakupin taakse sen prikan (en tiiä tuleeko se kaikissa multivareissa vai onko mulla joku erikois patentti multivari ku mulla pitää laittaa rullakupin taakse 2mm paksu prikka että toimii)?


jaa a en oo kyllä laittanut tota prikkaa tonne taakse 8o en oo iha varma on se vielä tallella... mutta voiko noin pieni prikka ratkasta ongelman? ja aika jännä juttu jos se pitää laittaa tonne taakse :roll:
Palezu
Liittynyt:
28.4.2011 9:59
Re: Tekniset ongelmat

ViestiKirjoittanut Palezu » 6.10.2012 23:48

Voi se, ilman sitä prikkaa variaattoripakka jää liian taakse ja mutteri kiristyy kampiakselin booreja vasten eikä kiristä variaattoripakkaa ollenkaan jolloin se jää löysälle ja luultavasti hihna luistaa ja siitä johtuu nuo viat ja pidemmän päälle vielä tuhoaa kampiakselin.
älä viritä niin se toimii
two smoke four joke
LuumuCPI
Pyörä:
CPI Aragon GP 50
Paikkakunta:
Mikkeli
Liittynyt:
6.10.2012 23:09
Re: Tekniset ongelmat

ViestiKirjoittanut LuumuCPI » 6.10.2012 23:51

Palezu kirjoitti:Voi se, ilman sitä prikkaa variaattoripakka jää liian taakse ja mutteri kiristyy kampiakselin booreja vasten eikä kiristä variaattoripakkaa ollenkaan jolloin se jää löysälle ja luultavasti hihna luistaa ja siitä johtuu nuo viat ja pidemmän päälle vielä tuhoaa kampiakselin.


Noniin löyty tuo prikkakin! Täytyy mennä heti huomenna laittamaan tuo prikka sinne taakse ja testaamaan! kiitos hyvistä neuvoista! Tosin tuo prikka joka tuli tuossa Multivarissa on 1mm paksuinen että olisiko paksumpi tarpeen? :s
Palezu
Liittynyt:
28.4.2011 9:59
Re: Tekniset ongelmat

ViestiKirjoittanut Palezu » 6.10.2012 23:56

Kyllä sen mukana tulevan prikan pitäs olla hyvä siihen kun se kerran juuri siihen on tarkoitettu. Voit tarkistaa riittääkö se kasaamalla variaattorin, ja ennen mutterin kiristystä katso jääkö kampiakselin boorit (ne urat siinä) varmasti sen mutterin alla olevan paksun prikan taakse, niin että mutteri kiristyy prikkaa vasten eikä boorien reunaa vasten. Tuossa jonkun lainen kuva http://www.pedparts.co.uk/c/asset/variat.jpg
älä viritä niin se toimii
two smoke four joke
LuumuCPI
Pyörä:
CPI Aragon GP 50
Paikkakunta:
Mikkeli
Liittynyt:
6.10.2012 23:09
Re: Tekniset ongelmat

ViestiKirjoittanut LuumuCPI » 7.10.2012 0:00

jees! no eikun huomenna testaamaan. mitäs luulet onko toi VP jousi hyvä tuohon vai kannataisiko ostaa hieman jäykempi tilalle?
Palezu
Liittynyt:
28.4.2011 9:59
Re: Tekniset ongelmat

ViestiKirjoittanut Palezu » 7.10.2012 0:31

Tuo VP on juuri hyvä tuohon.
älä viritä niin se toimii
two smoke four joke
LuumuCPI
Pyörä:
CPI Aragon GP 50
Paikkakunta:
Mikkeli
Liittynyt:
6.10.2012 23:09
Re: Tekniset ongelmat

ViestiKirjoittanut LuumuCPI » 7.10.2012 23:26

Noniin laitoin sen 1mm prikan sinne rullakupin taakse ja kiristen sen kunnolla ja ihme kyllä se tosiaan auttoi! Nyt skootteri kulkuu sen 55-60km/h mutta ajellessani huomasin sellaisen ongelman että se ei jaksa ylämäkiin kunnolla hyytyy huomattavasti. Olisiko ongelmana liian löysä vp jousi?

Haluaisin myös hieman lisää vauhtia, johonki 65km/h olisi riittävä. Mikähän olisi helpoin tapa saavuttaa tämä lukema? Tämän hetkisiä virejä on tyhjennetty vakio putki, ei prikkaa, malossi multivari.

Tehoputkeako? :|
Palezu
Liittynyt:
28.4.2011 9:59
Re: Tekniset ongelmat

ViestiKirjoittanut Palezu » 7.10.2012 23:51

Ylämäkeen hyytyminen on aika normaalia vielä tällä viritystasolla :D Paljonko se hyytyy? Jos hyytyy alle 50 niin jotain voi olla vialla mutta jos hyytyy vain johonkin 55 niin pitäisi olla normaalia. Ootko vaihtanu isompaa suutinta muuten? Jos putki on oikeasti tyhjennetty niin noilla osilla ja oikeilla säädöillä pitäisi päästä varmaan sen 70. Jos et oo vaihtanu isompaa suutinta niin johtuu luultavasti siitä tuo hyytyminen, ja isommalla suuttimella pitäis vauhtikin sitten nousta mukavasti.
älä viritä niin se toimii
two smoke four joke
LuumuCPI
Pyörä:
CPI Aragon GP 50
Paikkakunta:
Mikkeli
Liittynyt:
6.10.2012 23:09
Re: Tekniset ongelmat

ViestiKirjoittanut LuumuCPI » 8.10.2012 0:13

Palezu kirjoitti:Ylämäkeen hyytyminen on aika normaalia vielä tällä viritystasolla :D Paljonko se hyytyy? Jos hyytyy alle 50 niin jotain voi olla vialla mutta jos hyytyy vain johonkin 55 niin pitäisi olla normaalia. Ootko vaihtanu isompaa suutinta muuten? Jos putki on oikeasti tyhjennetty niin noilla osilla ja oikeilla säädöillä pitäisi päästä varmaan sen 70. Jos et oo vaihtanu isompaa suutinta niin johtuu luultavasti siitä tuo hyytyminen, ja isommalla suuttimella pitäis vauhtikin sitten nousta mukavasti.


Hyytyy ylämäkeen 45km/h eli jotakin on varmaan pielessä. Osaatko sanoa minkä laista suutinta kannattaisi laittaa? Vakio taitaa olla joku 52? Kannaattaako kaasaria muuten säätää?
Juunish
Pyörä:
Yamaha DT -05 ruoska, Yamaha Aerox -06 (midrace-projekti)
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
15.8.2011 17:21
Re: Tekniset ongelmat

ViestiKirjoittanut Juunish » 8.10.2012 0:20

Tottakai pitää säätää. Ootko vaihtanut mihinkään suuntaan suuttimia? Tyhjällä vakioputkella kannattaa varmaan kokeilla n. 5-10 numeroa suurempaa suutinta.
Midrace Aerox projekti
LuumuCPI
Pyörä:
CPI Aragon GP 50
Paikkakunta:
Mikkeli
Liittynyt:
6.10.2012 23:09
Re: Tekniset ongelmat

ViestiKirjoittanut LuumuCPI » 8.10.2012 0:27

Juunish kirjoitti:Tottakai pitää säätää. Ootko vaihtanut mihinkään suuntaan suuttimia? Tyhjällä vakioputkella kannattaa varmaan kokeilla n. 5-10 numeroa suurempaa suutinta.

Juu no kävin tossa paripäivää sitten ostamassa 62 suuttimen, mutta en ole kerennyt vaihtaa sitä. Onko tuommoinen suuttimen vaihto vaikea homma sillä ei ole itse tullut tehtyä ja kaveritkaan ei ole skootteriin vaihtanut :nörtti:
ramba__
Pyörä:
CPI Hussar
Paikkakunta:
Kotka
Liittynyt:
18.11.2011 17:44
Re: Tekniset ongelmat

ViestiKirjoittanut ramba__ » 8.10.2012 14:32

Ei se pahemmin mopoista eroa paitsi ahtaampi paikka ja enemmän johtoja, letkuja jne...
Jos se toimii niin puretaan se, kyllä siitä jotain vikaa löytyy.
Juunish
Pyörä:
Yamaha DT -05 ruoska, Yamaha Aerox -06 (midrace-projekti)
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
15.8.2011 17:21
Re: Tekniset ongelmat

ViestiKirjoittanut Juunish » 8.10.2012 15:39

Eli ei ole. Kohokammio irti ja siinä näkyykin suuttimet, sitte vaan ruuvailet sen irti ja laitat isomman tilalle. Kohokammio kiinni ja sitte on valmista! :)
Midrace Aerox projekti
Fillx
Liittynyt:
9.4.2012 19:56
Re: Tekniset ongelmat

ViestiKirjoittanut Fillx » 8.10.2012 17:00

tere! olis pikku ongelma tuossa Yamaha Aerox vm04 kanssa. lähtee käyntiin mutta ei jaksa vetää ollenkaan hyytyy kierrokset jämerästi eikä nouse yli 1/4 osa kaasuln ja yrittää vaan nykiä hieman eteenpäin mutta ei liiku. läpikäydyt osat: sylinteri ja mäntä,imupuolen tiivisteet, AP hana,kaasari putsattu,pakoputki poltettu,tuluppa vaihdettu,sylinterin tiivisteet... joten missä voisi olla vikaa ???

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista