Tekniset ongelmat

Jusu^^
Pyörä:
Mbk stunt
Liittynyt:
7.3.2009 14:49
Re: Tekniset ongelmat

ViestiKirjoittanut Jusu^^ » 10.6.2013 14:24

Mojensta !
Semmonen ongelma Mbk Stuntin kanssa, että käynnistyspoljin menee ns. "sukkana" alas eikä siis ota kiinni kuin poljettaessa todella rauhallisesti. Rattaat olen vaihtanut, mutta eipä se mitään auttanut ja nyt epäilen kampiakselin booreja. kellään minkäänlaisia kokemuksia tai neuvoja asiaan liittyen? Kampuraa ei huvittaisi enään vaihtaa, mopoikä jo takanapäin.
Ostan Mbk Oveton vanteet, mieluiten valkoiset tai maalaamattomat! Ota yhteyttä YV:llä.
erska420
Liittynyt:
29.4.2012 23:54
Re: Tekniset ongelmat

ViestiKirjoittanut erska420 » 13.6.2013 21:43

moro mistäs vois tällänen vika johtua: elikkäs vaihdoin tuossa eilen männän nitrooni ja sitä ennen toiminut mainiosti. nitro seisoi ilman sylinteriä ja ilmanputsaria 2 viikkoa osia odotellessa. kun sain männän,neulalaakerin ja renkaat niin heitin ne kiinni (kaikki oikein päin, tarkistettu) ja lähdin ajamaan niin sen jälkeen ilmennyt ongelma. lähtee hyvin ja kulkee kunnes yhtäkkiä alkaa booaamaan, ja kun antaa ryyppyä niin alkaa taas röpöttämään ja kulkemaan? Tosiaan ensimmäisen hyytymisen jälkeen saa odottaa hetken että mopo käy tyhjäkäyntiä ja taas mennään 200m ja uudestaan boooooooo. kaasarin avasin ja putsasin yms yms eikä siltikään mitään. Sylinterin tiivisteet katsonut läpi ja ne ovat kunnossa. Bensahanan katsonut läpi ja puhdistanut. Tankki tyhjennetty ja puhdistettu, alipaine hana tarkistettu. voisko olla mahdollista että uimurikammioon ei tule riittävästi bensaa elikkä alipaine hanassa jotain häikkää ? apua? kyseessä 70cc MHR racing sylinteri. APUJA
SAMUJ
Pyörä:
Yamaha BW'S
Paikkakunta:
Salo
Liittynyt:
1.12.2011 13:32
Re: Tekniset ongelmat

ViestiKirjoittanut SAMUJ » 15.6.2013 13:37

Mikähän täs Aprilia SR 50 RUISKUssa vikana, kun hetken ajon jälkeen aina ei jaksa kunnolla valoista lähtee liikkeelle, eli siis lähtee tosi laiskasti.. ja silloin kun lähtee hyvin niin kierrokset nousee samantien yli 8k, sit kiihdytyksen jälkeen laskee alle 7k, mikä vika ?
Zoneri
Pyörä:
Aina palasina..
Paikkakunta:
Porvoo
Liittynyt:
10.9.2011 18:07
Re: Tekniset ongelmat

ViestiKirjoittanut Zoneri » 15.6.2013 18:59

Löystynyt vp jousi.
Paska mikä paska.
aklihama
Liittynyt:
1.5.2013 12:14
Re: Tekniset ongelmat

ViestiKirjoittanut aklihama » 16.6.2013 1:37

mikä vikan ku skootteri lämpenee ja muuttuu laiskaks ku iha vähä aikaa ehtii ajaa...
oti kurit pakoputkest ja vaihoin 12 kokoo isomma suuttimen että ei ainakaa laihalla pitäs käydä. kylmänä se kkyllä kiihtyy iha hyvi vakioks.
nozze
Liittynyt:
23.7.2010 15:41
Re: Tekniset ongelmat

ViestiKirjoittanut nozze » 19.6.2013 3:48

Mikähän roxissa voisi olla kun tuntuu saavan joka suuttimella liikaa bensaa, kylmänä toimii ok mutta lämpimänä röpöttää alakierroksilla. Suuttimia on vaihdettu ja neulaa säädetty mutta silti röpötys vaan jatkuu? Voiko tukossa oleva pakoputki vaikuttaa tähän?
thekronan
Pyörä:
Yamaha Aerox
Paikkakunta:
Tornio
Liittynyt:
3.10.2012 17:48
Re: Tekniset ongelmat

ViestiKirjoittanut thekronan » 26.6.2013 2:37

Elikkäs kyseessä on yamaha aerox ja ei anna kipinää. Ajossa yhtäkkiä sammui eikä antanut sen jälkeen kipinää. Tulppia on kokeiltu useita , eri puolia ja puolanjohtoja, eri tulpanhattua. staattori näytti aivan ehjältä mutta häätyy kokeilla toista kunhan jostain löydän, samoin cdi:tä en ole vielä ehtinyt kokeilla. mutta jos cdi:N tai staattorinkaan vaihto ei auta niin osaisko kukaan kertoa mikä vielä voisi olla vikana. tässähän on siis vanhanmallin sähöt. Kiitos jo etukäteen! :|
thounimakarooni
Pyörä:
Ei oo
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
11.9.2010 19:04
Re: Tekniset ongelmat

ViestiKirjoittanut thounimakarooni » 26.6.2013 6:16

Kokeiles näitä:
-Testaa, tuleeko CDI:n liittimistä mustapunaseen sekä punavalkoseen johtoon virtaa (magneetolta, CDI voi olla vaikka irti), kun poljet mopoa. Jos ei, magneetossa tai siltä tulevissa johdoissa häikkää.
*johdot takaisin kiinni*
-Koita myös irroittaa mustavalkoinen johto kun yrität käynnistää ja tarkista kipinä. Jos tulee, vikaa sammutusjohdossa (maadottuu jostakin kohtaa johtoa) tai virtalukossa. Jos ei tule, vika muualla.
*johto takaisin kiinni*
-Lisäksi kokeile CDI kiinni tuleeko puolalle virtaa ottamalla oranssi johto puolasta irti (ja katsot tuleeko siihen virtaa kun poljet). Jos tulee, vika puola-tulppa -välillä. Jos ei, vika muualla.
aaaapeli
Pyörä:
yamaha aerox -03
Paikkakunta:
iidensalm
Liittynyt:
31.7.2009 1:44
Re: Tekniset ongelmat

ViestiKirjoittanut aaaapeli » 27.6.2013 15:00

Nyt apuva vanhat ystäväni mototissa!
Pikkuveljen roxia tuossa yritetty kunnostaa, vuosimallina -03.
Moposta porautettiin pytty ja vaihdettiin uusi mäntä lievän lämpöleikkaamisen takia. Nyt kun mopo saatiin käyntiin kertaalleen, kävi vähän aikaa ja tupsautti putkesta muutaman kerran ja sammui. Kaverit epäili et olis männänrengas poikki, kone siis auki uudestaan ja todetaan että kaikki kunnossa. Kasaan ja ei reagoi kuin pienellä lupauksella välillä.
Kipinä tulee ja bensaa saa. Uuden puolan ja tulpanjohdon olen nyt vaihtanut eikä auttanut mitään.
Rupee tälleen peruspulliaisen ohimoo vähä pakottamaan kun ei yhtään ymmärrä mikä voisi olla vikana. Nyt te enempi näihin mopojen sielunelämään perehtyyneet voisitte auttaa meikäläistä, tai ainakin heittää villejä arvauksia ilmoille?
Vian keksineelle keksi tai kaksi ;)
jkoljo Moderaattori
Pyörä:
Peugeot TKR LC 70cc HighEnd - with NOS, Husqvarna CR125
Paikkakunta:
Tampere
Liittynyt:
9.2.2008 20:02
Re: Tekniset ongelmat

ViestiKirjoittanut jkoljo » 27.6.2013 15:47

Vaihda tulppa, saattaa olla että tulppa antaa kipinää NTP olosuhteissa mutta ei paineen alaisena. Tsekkaa myös että asensit männän oikeinpäin, nuoli pakoaukkoa kohti. Tarkista läppien kunto.
Team JSR | High-End Peugeot | Viilattu | 20,85 hp dynossa | Got NOS? | NOS testailua osa 2
thekronan
Pyörä:
Yamaha Aerox
Paikkakunta:
Tornio
Liittynyt:
3.10.2012 17:48
Re: Tekniset ongelmat

ViestiKirjoittanut thekronan » 28.6.2013 0:13

aaaapeli kirjoitti:Nyt apuva vanhat ystäväni mototissa!
Pikkuveljen roxia tuossa yritetty kunnostaa, vuosimallina -03.
Moposta porautettiin pytty ja vaihdettiin uusi mäntä lievän lämpöleikkaamisen takia. Nyt kun mopo saatiin käyntiin kertaalleen, kävi vähän aikaa ja tupsautti putkesta muutaman kerran ja sammui. Kaverit epäili et olis männänrengas poikki, kone siis auki uudestaan ja todetaan että kaikki kunnossa. Kasaan ja ei reagoi kuin pienellä lupauksella välillä.
Kipinä tulee ja bensaa saa. Uuden puolan ja tulpanjohdon olen nyt vaihtanut eikä auttanut mitään.
Rupee tälleen peruspulliaisen ohimoo vähä pakottamaan kun ei yhtään ymmärrä mikä voisi olla vikana. Nyt te enempi näihin mopojen sielunelämään perehtyyneet voisitte auttaa meikäläistä, tai ainakin heittää villejä arvauksia ilmoille?
Vian keksineelle keksi tai kaksi ;)

Saako liikaa bensaa eikä polta kaikkea vaan sylkee putkesta ja antaako kunnon kipinän eikä heitä sitä mihin sattuun?
thekronan
Pyörä:
Yamaha Aerox
Paikkakunta:
Tornio
Liittynyt:
3.10.2012 17:48
Re: Tekniset ongelmat

ViestiKirjoittanut thekronan » 28.6.2013 0:14

thounimakarooni kirjoitti:Kokeiles näitä:
-Testaa, tuleeko CDI:n liittimistä mustapunaseen sekä punavalkoseen johtoon virtaa (magneetolta, CDI voi olla vaikka irti), kun poljet mopoa. Jos ei, magneetossa tai siltä tulevissa johdoissa häikkää.
*johdot takaisin kiinni*
-Koita myös irroittaa mustavalkoinen johto kun yrität käynnistää ja tarkista kipinä. Jos tulee, vikaa sammutusjohdossa (maadottuu jostakin kohtaa johtoa) tai virtalukossa. Jos ei tule, vika muualla.
*johto takaisin kiinni*
-Lisäksi kokeile CDI kiinni tuleeko puolalle virtaa ottamalla oranssi johto puolasta irti (ja katsot tuleeko siihen virtaa kun poljet). Jos tulee, vika puola-tulppa -välillä. Jos ei, vika muualla.

joo kiitos tästä mutta vikä löytyi, eli oli staattorista johto katkennut. Kolvata takaisin kiinni ja rankkaa ajoa;)
riqqqq
Pyörä:
Derbi Atlantis 50
Liittynyt:
13.6.2011 22:21
Re: Tekniset ongelmat

ViestiKirjoittanut riqqqq » 28.6.2013 0:31

Hohhoijaa, nyt kyllä tarvis viisaampien apua kun itellä loppuu älli ja hermot tämän vehkeen kanssa.
Elikkä siis Derbi Atlantis, vm -11 elikkä siis piaggion koneella on kyseessä
Aloitetaas; Päätin ostaa Tecnigas SIlent Pro putken atluun. Samalla vaihdoin männän, ilmanputsarin, tulpan, puhdistin kaasarin ym. Sen jälkeen mopo toimi kuin uusi (ja suutinkin tuntui sopivan kokoiselta, ei antanut liian suuren eikä pienen suuttimen merkkejä), lukuunottamatta kierrosten hyytymistä n. 40km/h kohdalla. Hyytymisongelma saatiin korjattua jäykemmällä vastapainejousella ja kevyemmillä rullilla. (luultavasti vp oli se ratkaiseva tekijä). N. reilu 50 kilometriä ajettuani vp-jousen ja rullien vaihdon jälkeen vehje alkoin pätkimään ja epäilin tulppaa, ja sehän se olikin losahtanut. Ongelma korjautui tulpanvaihdolla. Vanha tulppa oli tummanharmaa, lähes musta, mikä viittanee liian rikkaaseen seokseen. Tulpanvaihdon jälkeen tein uudelleen seossäädön ja paras kohta löytyi n 1/3 kierrosta enemmän auki kuin se oli aijemmin. Nyt tänäpäivänä, n 30 kilometriä tulpanvaihdosta ja seossäädöstä skootteri leikkasi kiinni. Tulppa oli karstoittunut ja karstan alta lähes valkoinen. Enää ei minun älli riitä miten tämä on edes mahdollista, miten saan tämän läjän toimimaan ilman että se leipoo? Kiitos nyt etukäteen, ja anteeksi en kovin paljon kiinnittänyt huomiota kirjoitusasuun jne. Vitutus on kova kun 165e rempan jälkeen leipoo kiinni.
Shape Moderaattori
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
9.9.2005 19:54
Re: Tekniset ongelmat

ViestiKirjoittanut Shape » 28.6.2013 0:50

Mikä suutin sinä oli nyt paikoillaan?
Team JSR Facebookissa
Käytä Tietopankkia ja olet viisaampi || Tue sivuston toimintaa ja hanki VIP-oikeudet!
riqqqq
Pyörä:
Derbi Atlantis 50
Liittynyt:
13.6.2011 22:21
Re: Tekniset ongelmat

ViestiKirjoittanut riqqqq » 28.6.2013 0:55

65
72 suutinta kokeilin putken asennuksen yhteydessä kun luulin silent pron:n tarvivan sen verran isomman suuttimen mutta ei lähtenyt sillä edes käyntiin. Joten ei luulisi 65 olevan kovin paljon liian pieni/iso,
Kaveri muuten epäili temppuilevaa tuorevoitelua. Voisko olla perää? Tähän asti silent prolla lisätty bensan sekaan 0,8dl 5l kohden öljyä tuorevoitelun lisäksi.

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista