4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

Reetuhai2
Pyörä:
2xSuzuki Street Magic -98, 3xPappa Tunturi (-64,-72 ja joku 80vm), 2xGilera Stalker 50cc ja 70cc, Tunturi SuperSportin raatoja x3, Yamaha DT SM -06
Paikkakunta:
Vihti
Liittynyt:
30.6.2010 15:41
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut Reetuhai2 » 11.4.2012 21:16

No eihän tietenkään kuulu virtojen mennä päälle kun virtalukosta ne laitat päälle.... :roll:
Vakio mopo/skootteri on aina laiton. Myynnissä 2xvälikelin piikkirenkaita.
Ostetaan vaakakoneeseen sopiva Stage6 Pro, vaihdossa voidaan antaa Yasuni Z.
Soliferiii
Liittynyt:
3.4.2012 12:49
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut Soliferiii » 11.4.2012 21:31

No en tiennyt kuuluuko niiden mennä päälle kun avaimen kääntää ON-asentoon. Ne ei siis tällä hetkellä mene..
Johani
Pyörä:
DT 125R -> 250cc
Paikkakunta:
Korvessa
Liittynyt:
13.10.2005 0:59
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut Johani » 12.4.2012 0:07

Zogita kirjoitti:No mut miksei se sit heilu ku avaa sen kannen? Ja hanassa on neljä nippaa ni mihin kaikki menee tarkalleen?


nipat menee yks tankkiin, toinen kaasariin ja kolmas imukaulaan.

se kalvo liikkuu alipaineella, kun painetaan kaasua niin läppä aukeaa imukanavassa, alipaine lisääntyy, kalvo nousee ylös, nostaa luistia.

Huomasin tuossa kun kaverin skootteria roplasin ja pesin ilmanputsaria että kaikennäköstä kuristinta oli, heitin kaikki ilmapuntsarin kuristimet romukoppaan, hurautin 79 pääsuuttimen läpi 1mm terällä ja neulan sokka toisiksi ylimpään loveen, kiihtyy, kulkee ja tulppa kahvinruskea 8) uskosin että tosi tarkka on muuten miten poraa, oli tuuriaki matkassa ? :D ite varovasti pyöräytin ja heti ku oli läpi nii lopetin poraamisen ja vejin terän pois ettei vahingossakaan sorvaa sitä reikää ja mene rikkaalle = liian isoksi se reikä.


Ainakin tässä solikassa menee mittarintaustavalot päälle, parkit päälle ja takavalo kun virrat kääntää päälle, kato että pääsulake akkukotelossa on ehjä!
Zogita
Pyörä:
Honda NSR 180cc, Derbi Senda Xtreme 50R, Qingqi Zoner 72cc, Cagiva Mito 125 fighter, Daelim Roadwin VJ 125, Suzuki Katana AY50WR X2, Baotian QM50QT
Paikkakunta:
Kouvola
Liittynyt:
18.12.2010 14:14
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut Zogita » 12.4.2012 1:00

Johani kirjoitti:
Zogita kirjoitti:No mut miksei se sit heilu ku avaa sen kannen? Ja hanassa on neljä nippaa ni mihin kaikki menee tarkalleen?


nipat menee yks tankkiin, toinen kaasariin ja kolmas imukaulaan.


Joo tiedän miten ne menee noihin, mutta miten ne menee ne letkut niihin nippoihin? :D Siis esim kaasarin letku, mihin nippaan se menee siinä bensahanassa? Ja mihin menee tankin letku?
Zogita
Pyörä:
Honda NSR 180cc, Derbi Senda Xtreme 50R, Qingqi Zoner 72cc, Cagiva Mito 125 fighter, Daelim Roadwin VJ 125, Suzuki Katana AY50WR X2, Baotian QM50QT
Paikkakunta:
Kouvola
Liittynyt:
18.12.2010 14:14
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut Zogita » 12.4.2012 1:03

Soliferiii kirjoitti:No en tiennyt kuuluuko niiden mennä päälle kun avaimen kääntää ON-asentoon. Ne ei siis tällä hetkellä mene..


Siis virtojen kuuluu mennä päälle ON-asennossa, eli mittariin kuuluisi syttyä valot ja startin kuuluisi toimia. Mopon ei siis kuuluisi lähteä käyntiin avainta käännettäessä. Ja jos virrat ei mene päälle eli valot syty eikä starttaa niin kannattaa tarkistaa sulake, ja jos se on palanut niin etsii oikosulkua johdoista. Ja vaihtaa sulakkeen.
Johani
Pyörä:
DT 125R -> 250cc
Paikkakunta:
Korvessa
Liittynyt:
13.10.2005 0:59
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut Johani » 12.4.2012 1:15

Auttaiskohan sytytysennakon aikaistaminen kulkupuoleen ? ku kulkee tasasella 70 mittariin, alamäkeen kyyryssä 80, gps kerto että kusee aika tasan 10km/h liikaa, eli kulkee 60km/h oikeeta nopeutta tasasella suorassa ku istuu, kaikki kurit imupuolelta pois, tosiaan suuttimen suurensin, pakoputkessa ajonjälkeisen naksutuksen perusteella katti ja loppupilli ohkasenolonen, onkohan putki vai syttyennakko kulkupuolen esteenä vai mikä ? kierrostenrajoitinta ei ole, kiertää hullunlailla tuplajalustimella, jäällä.
Reetuhai2
Pyörä:
2xSuzuki Street Magic -98, 3xPappa Tunturi (-64,-72 ja joku 80vm), 2xGilera Stalker 50cc ja 70cc, Tunturi SuperSportin raatoja x3, Yamaha DT SM -06
Paikkakunta:
Vihti
Liittynyt:
30.6.2010 15:41
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut Reetuhai2 » 12.4.2012 7:47

Kulkupuolen esteenä on niinkin yksinkertainen asia kun se 50cc pytty.
Vakio mopo/skootteri on aina laiton. Myynnissä 2xvälikelin piikkirenkaita.
Ostetaan vaakakoneeseen sopiva Stage6 Pro, vaihdossa voidaan antaa Yasuni Z.
Soliferiii
Liittynyt:
3.4.2012 12:49
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut Soliferiii » 12.4.2012 9:16

Missäköhän se sulake näissä skoottereissa yleensä on. Tuolta akun tilasta en ainakaa löytänyt..
L_rppa
Pyörä:
2x NSR 125
Paikkakunta:
Kotka
Liittynyt:
23.12.2007 22:52
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut L_rppa » 12.4.2012 11:57

Kyl se siellä pitäis olla, tosin mulla onkin 09.
Reetuhai2
Pyörä:
2xSuzuki Street Magic -98, 3xPappa Tunturi (-64,-72 ja joku 80vm), 2xGilera Stalker 50cc ja 70cc, Tunturi SuperSportin raatoja x3, Yamaha DT SM -06
Paikkakunta:
Vihti
Liittynyt:
30.6.2010 15:41
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut Reetuhai2 » 12.4.2012 12:38

Kaikissa tavanneissani mopoissa se on ollu ihan akun lähellä.
Vakio mopo/skootteri on aina laiton. Myynnissä 2xvälikelin piikkirenkaita.
Ostetaan vaakakoneeseen sopiva Stage6 Pro, vaihdossa voidaan antaa Yasuni Z.
radon-
Pyörä:
110cc Monkey
Paikkakunta:
Kajaani
Liittynyt:
23.7.2010 19:47
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut radon- » 12.4.2012 17:11

Joo ei näitä saa 50 pytyllä kulkee edes 70km/h tasasella, alamäkeen menee vaikka kahtasataa jos tarpeeks jyrkän mäen löydät ja pitkän. Itse tossa just 72cc ja 7 gramman rullat tilasin, saa nähdä mitä tapahtuu vai räjähtääkö koko laitos :D Tarkotus on itellä lähinnä parantaa mäennousukykyä ja 2-päällä ajettavuutta. Yksinkin maantiellä vituttaa ajaa ku hyytyy pieniin tuuleen ja ylämäkiin, josko niihin saisi vähän potkua ja kiihtyvyydestä ei ole ikinä haittaa.
Kulkua en tarvitte vaan se 60km/h riittää vallan mainiosti mitä nyt luulisin että se tuolla setillä menee, tarvittaessa sitten järjestetään jotain kuristuksia.
Poliisien varalta: Kansallinen lainsäädäntö
voevoe
Pyörä:
DT ''133''R,Baotian(R.I.P),LADA 2107
Liittynyt:
21.1.2009 21:26
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut voevoe » 13.4.2012 20:04

tossa yhtenä päivänä kasasin baotianin huolimatta lohkossa olevasta reijästä (näkyy mun viime viestissä) baotian toimi ihan tavallisesti ni aattelin jättää tuollei :D mutta eikös se öljy tosta reijästäki lorise samaan paikkaan ku se tosta menis muutenki? nojaa, suuttimenki porasin kokoon 100 ni pelittää ilman ilmanputsarin kuriaki, vaikka seosruuvin otin jostakin muusta kaasarista ja ruuvi oli pakko kiertää ihan pohjaan ettei pyöris ittekseen vaikka siinä onkin jousi alla :roll: muutenki tuosta tärylätkästä tippuu kaikki osat tielle... viimeks tipahti jonnekin kaasarista se vipu milä käyttää sitä kohokammion pohjassa olevaa ruikkijaa :lol: lähteekö 72cc pytty halvimmalla virijavarasta?
screw you guys, im going sideways.
Soliferiii
Liittynyt:
3.4.2012 12:49
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut Soliferiii » 13.4.2012 23:30

Mistähän netistä löytäis käyttöohjekirjan Solifer 50R 2011-vuoden skootteriin (Baotian BT49QT-20A)? Sain nyt toimimaan mutta ajattelin että saattais olla hyötyä joskus tulevaisuudessa.
radon-
Pyörä:
110cc Monkey
Paikkakunta:
Kajaani
Liittynyt:
23.7.2010 19:47
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut radon- » 14.4.2012 12:43

http://www.jm-racing.fi/baotian.php
Periaatteessa minkä vaan 50cc mallin ohjekirja käy koska näissä ei käytännössä ole teknisesti mitään eroa ja katteista sun tuskin tarvittee lukea ohjekirjasta. Ellei sitten satu olemaan neliventtiilikannella tuo skootteri, sitten en tiedä mistä vois löytyä.

voevoe kirjoitti:tossa yhtenä päivänä kasasin baotianin huolimatta lohkossa olevasta reijästä (näkyy mun viime viestissä) baotian toimi ihan tavallisesti ni aattelin jättää tuollei :D mutta eikös se öljy tosta reijästäki lorise samaan paikkaan ku se tosta menis muutenki? nojaa, suuttimenki porasin kokoon 100 ni pelittää ilman ilmanputsarin kuriaki, vaikka seosruuvin otin jostakin muusta kaasarista ja ruuvi oli pakko kiertää ihan pohjaan ettei pyöris ittekseen vaikka siinä onkin jousi alla :roll: muutenki tuosta tärylätkästä tippuu kaikki osat tielle... viimeks tipahti jonnekin kaasarista se vipu milä käyttää sitä kohokammion pohjassa olevaa ruikkijaa :lol: lähteekö 72cc pytty halvimmalla virijavarasta?

Tässä onkin loistava esimerkki miksi kiinalaisia haukutaan, jos pitäisit sitä vähän paremmin ja pitäisit pultit kiristettynä tiukalle niin se kestää ihan siinä missä muutkin.
Mutta 72cc pytyn saa halvemmalla GY6-Motorilta (postit +15€ tuohon) joten tulee noin 5 euroa halvemmaksi ostaa tuolta kuin virijavarasta. Mutta itse kyllä ostin virijavarasta, en jaksanut pelkkää pyttyä tuolta asti tilata kun hintaero ei kuitenkaan ole niin merkittävä.
Poliisien varalta: Kansallinen lainsäädäntö
voevoe
Pyörä:
DT ''133''R,Baotian(R.I.P),LADA 2107
Liittynyt:
21.1.2009 21:26
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut voevoe » 14.4.2012 16:56

kaikki ruuvit on aina ollu kunnolla kiristettynä ja yhtään en voi haukkua tuota vehettä kun on mun käyttöä kestäny :D mutta tuon vehkeen sain vaihdossa ilmasiks ni ei oo ollu pahemmin intoo laitella
screw you guys, im going sideways.

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista