4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ramba__
Pyörä:
CPI Hussar
Paikkakunta:
Kotka
Liittynyt:
18.11.2011 17:44
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut ramba__ » 9.4.2012 14:40

Googleta.
Jos se toimii niin puretaan se, kyllä siitä jotain vikaa löytyy.
Clutch
Liittynyt:
19.8.2010 8:57
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut Clutch » 9.4.2012 14:53

Yritin jo kaikil nimil mut ei löydy tai löytyy joitain mut ei samannäköstä mutta se ei vissii teknisesti oleellista näissä kinuskiskobois mut ei oo varmuutta mikä olis oikia :/
radon--
Pyörä:
RE85 Baotian 50cc -07
Liittynyt:
14.3.2012 0:09
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut radon-- » 9.4.2012 15:04

Se on ihan sama mitä öljyä sinne laittaa kunhan se on nelitahtimoottorille tarkotettu, vaikka ruohonleikkurin öljytkin välttää. Moniaste 15W-40 öljyä minä tuossa käytän, talvella jos ajaa niin varmaan kannattaa laittaa jotain litkumpaa, esim 0W tai 5W..
7,5dl menee mulla mutta taitaa hieman vaihdella siinä 7-8 dl välillä mutta sitä luokkaa. Kaada 7 desiä ja katso öljytikusta mitä näyttää, tikun alareunassa on semmonen ristikkokuvio jonka alueella sen pitäisi olla. Eli ei tikun alle eikä sen ristikkokuvion yläpuolella.

Ja ohjekirja pitäisi löytyä esimerkiksi täältä. http://jm-racing.fi
Ja tämä ketju toimii ohjekirjana myöskin ja minun kirjottama aika kattava aloitusviesti pitää sisällään myös aika paljon tietoa näihin liittyen. Ja sielläpä taitaa lukeakkin tuo määrä paljonko sitä sinne menee...
Clutch
Liittynyt:
19.8.2010 8:57
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut Clutch » 9.4.2012 17:49

Joo mutta kuten sanoin Solifer XTR50 ja alotusviesti sanoo jottain et "Ja sitten on nämä Solifer Retro yms paskat, jotka on sitten ihan yksilöitä joita ei löydy kun yhdeltä valmistajalta.
Elii ? täysin erilaisia vaiko vai mitä.
ramba__
Pyörä:
CPI Hussar
Paikkakunta:
Kotka
Liittynyt:
18.11.2011 17:44
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut ramba__ » 9.4.2012 17:52

Tarkoittaa tämäntapaisia:

Kuva
Jos se toimii niin puretaan se, kyllä siitä jotain vikaa löytyy.
radon--
Pyörä:
RE85 Baotian 50cc -07
Liittynyt:
14.3.2012 0:09
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut radon-- » 9.4.2012 19:47

Niin, eli juuri niitä malleja jotka eivät ole mikään noista kolmesta mitkä aloitusviestissä on. Suurin osa malleista on jotain noista kolmesta. Ja sitten on erikseen nämä juurikin Solifer retro, mitä ei ole myyty muulla nimellä kuin solifer ja se ei ole mikään noista kolmesta mitkä aloitusviestissä on.
Mutta sama kone näissä on kaikissa ulkonäöstä riippumatta, ainoa ero on varin puoleisen lohkon, variaattorinkopan ja hihnan pituus, sekä perävälityksiä taitaa olla paria eri mallia.
Reetuhai2
Pyörä:
2xSuzuki Street Magic -98, 3xPappa Tunturi (-64,-72 ja joku 80vm), 2xGilera Stalker 50cc ja 70cc, Tunturi SuperSportin raatoja x3, Yamaha DT SM -06
Paikkakunta:
Vihti
Liittynyt:
30.6.2010 15:41
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut Reetuhai2 » 9.4.2012 22:36

Mutta vielä tohon paljonko menee öljyä, niin sehän riippuu siitä kuinka kylmää öljy on, kuinka hyvin se tulee ulos sieltä, ja kaunako jaksaa valuttaa niitä viimisiä tippoja. Kuitenki määrä on hyvin lähelle se 7-8dl, niin onko niin kauhea vaiva, vaikka 6dl jälkee alkaa kattelee sitä öljytikkua, että paljonko öljyy menee. Eipähän ainakaan mee vahingossa liikaa.
Vakio mopo/skootteri on aina laiton. Myynnissä 2xvälikelin piikkirenkaita.
Ostetaan vaakakoneeseen sopiva Stage6 Pro, vaihdossa voidaan antaa Yasuni Z.
L_rppa
Pyörä:
2x NSR 125
Paikkakunta:
Kotka
Liittynyt:
23.12.2007 22:52
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut L_rppa » 9.4.2012 23:21

Mistäs tunnistaa että onko tuo lohko 43cm vai 46cm, mistäs se pitää mitata ja mihin?
J00N4
Pyörä:
[EX] Aprilia Sx 50 '10, [EX] Kymco Vitality 50 '05, Tunturi Super Sport 50 '82
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
17.11.2009 15:40
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut J00N4 » 9.4.2012 23:37

Tänään kävin hakemassa tota radon-:n suosittelemaa Teboilin Moniaste 15W-40 öljyä! :)

Sitte tuli myös etupumput tossa loman aikana hiottua, ja nyt ois sitte maalattukkin ne: http://www.motot.net/galleria/albumi15820/ :)
Galleria KLIKK!
radon--
Pyörä:
RE85 Baotian 50cc -07
Liittynyt:
14.3.2012 0:09
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut radon-- » 10.4.2012 0:04

SuperRKO kirjoitti:Mistäs tunnistaa että onko tuo lohko 43cm vai 46cm, mistäs se pitää mitata ja mihin?

Jos sulla on siellä hihna paikallaan niin kato onko se 729 vai 788 pitkä. Jos ei oo hihnaa niin sillon mittaat sen variaattorin puoleisen lohkon pituuden, varmaankin tuo luku tarkottaa sitä.
[leipuri]
Pyörä:
Ex Derbi, Yamaha Dt Stunt Project
Paikkakunta:
Pirkanmaa, Sastamala
Liittynyt:
20.9.2011 16:58
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut [leipuri] » 10.4.2012 17:14

Onkos kellään kokemuksia tuosta E85 polttonesteestä? toimiiko mopossa ihan 100% seoksella, ettei 98 tai 95 yhtään mukana? tarvitseeko tehdä kaasariin sun muuhun minkäänlaisia muutoksia, ettei seos ole liian laiha ja kuinka paljon säästää tuon käyttämisellä ja onko tehon/väännön muutosta huomattu?

Löytyykö ideoita, millä sais skootterista nk. kuolleen alueen pois? Skootteri on Moto Zeta Rally 50/ Solifer XTR 50. Mopossa ei minkäänmoisia kuristuksia ja luultavasti vakio ja sotkee sen melkein 75km/h suoralla myös kaksin ja alamäkeen niin paljon kun kone kestää (menty yli 90km/h). Mopo kiihtyy ~50km/h hyvin, mutta sitten menohalut loppuvat, kierroksia en muista.. Sen jälkeen saa hetken aikaa jankata, että saa mopon kiihtymään ts. tarvitsee pienen alamäen pätkän ja sitten jaksaa mennä oikeeta vauhtia sinne 73-74km/h asti.. Tämän kuolleen alueen poistamiseksi tarvittaisiin nyt apuja, sillä tästä tekee vaikeata sen, että konetta ei saa ottaa irti, sillä ei ole minun omistuksessa, eli ei voi kantta muokata.

Rahaakaan ei saisi palaa osiin juuri ollenkaan, joten olen miettinyt vaihtoa tuohon E85 polttoaineeseen, jos silloin kuollut alue häipyisi.. Yhdessä autossa ainaki oli käynyt niin, kun oli laitettu E85 tankkiin 98 seoksen kanssa, niin oli jaksanu kiihdytyksessä vetää rajoittajalle (6500) saakka hyvin, kun taas ennen E85:sta oli jaksanut mennä kun 4500 saakka ja sitten alkanut tahti hiipumaan.

Niiin ja mistä voi johtua, että skootteri on pari minuuttia käynnissä ja sitten kun painaa kaasua, niin se sammuu. Toinen on että kun painaa kaasua pohjassa liikennevaloissa esim. sillein, ettei ihan lähde liikkeelle ja pudottaa kaasun, niin saattaa sammua. joskus jää käymään? Puhdistin kaasarin kokonaan ja ei käy tyhjäkäyntiä enää ollenkaan??
Viimeksi muokannut [leipuri] päivämäärä 10.4.2012 17:25, muokattu yhteensä 1 kerran
if you think that the vehicle is under control, you don`t drive fast enough!
Reetuhai2
Pyörä:
2xSuzuki Street Magic -98, 3xPappa Tunturi (-64,-72 ja joku 80vm), 2xGilera Stalker 50cc ja 70cc, Tunturi SuperSportin raatoja x3, Yamaha DT SM -06
Paikkakunta:
Vihti
Liittynyt:
30.6.2010 15:41
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut Reetuhai2 » 10.4.2012 17:20

Onhan noita, tälläkin hetkellä radon-- käyttää E85. Kaasariinhan täytyt laittaa joka suutin isommaks, joten kaasarin vaihto melkeempä paikallaan. Mutta en usko että polttoaine auttas tohon ongelmaan.
Vakio mopo/skootteri on aina laiton. Myynnissä 2xvälikelin piikkirenkaita.
Ostetaan vaakakoneeseen sopiva Stage6 Pro, vaihdossa voidaan antaa Yasuni Z.
radon-
Pyörä:
110cc Monkey
Paikkakunta:
Kajaani
Liittynyt:
23.7.2010 19:47
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut radon- » 10.4.2012 18:42

Joo, mulla on RE85 tankissa. Käynti ei muuttunut oikeastaan bensasta mihinkään, säädöt on aika perseellään vielä mutta pelaa, tällä viikolla olis tarkotus saada viimesetki säädöt kohdalleen. Eli toimii ihan samalla tavalla kuin bensalla. Talvella voi vaan tulla vähän ongelmia koska voi olla että lähtee vähän huonommin käymään RE85:lla (mutta lähtee kuitenkin kunhan kaasari on säädetty hyvin, tuskin on bensaan suurta eroa jos huolella säätää).
Itse tosin sain -10 pakkasesta rojun käyntiin, tosin meni vain noin 40 polkasua. Mutta kesällä ajettaessa ei ole mitään ongelmaa ja luulen että talvellakin saa viimeistään primer-pumpun kanssa käyntiin kovallakin pakkasella.

Mutta ei se korjaa luultavasti tuota ongelmaasi. Paitsi toki jos kone on hyvin karstainen niin etanolilla luultavasti karstat lähtee sieltä pois (ja etanolin ansiosta sinne ei muodostu uutta), jolla mahdollisesti voi olla jotain vaikutusta.

Skootterini.comissa on myöskin juttua ko. aiheesta tässä ketjussa, lukase sieltä: http://www.skootterini.com/foorumi/inde ... pic=1384.0

Ja suosittelen lämpimästi vaihtamaan koko rojukaasarin pois jos meinaat etanolilla ajella sillä bensallakin on jo ongelmia vakiokaasarin luistin kanssa joten en halua edes tietää mitä E85 sille aiheuttaa. Tällä hetkellä mulla on PHBG 16, suuttimet pää88, tyhjäkäynti 50 ja ryyppy 60 mutta tyhjäkäyntisuutin on liian iso kun tukehtuu vaan tyhjäkäynnillä, tällä viikolla pitäisi suuttimien tulla jolloin pitäs alkaa pelaamaan.
Poliisien varalta: Kansallinen lainsäädäntö
Soliferiii
Liittynyt:
3.4.2012 12:49
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut Soliferiii » 11.4.2012 11:56

*Saa poistaa*
Viimeksi muokannut Soliferiii päivämäärä 13.4.2012 15:52, muokattu yhteensä 1 kerran
Reetuhai2
Pyörä:
2xSuzuki Street Magic -98, 3xPappa Tunturi (-64,-72 ja joku 80vm), 2xGilera Stalker 50cc ja 70cc, Tunturi SuperSportin raatoja x3, Yamaha DT SM -06
Paikkakunta:
Vihti
Liittynyt:
30.6.2010 15:41
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut Reetuhai2 » 11.4.2012 13:24

Jos vähä valosammassa ottasit kuvaa, ei tosta saa selvää.
Vakio mopo/skootteri on aina laiton. Myynnissä 2xvälikelin piikkirenkaita.
Ostetaan vaakakoneeseen sopiva Stage6 Pro, vaihdossa voidaan antaa Yasuni Z.

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista