4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

usagi-san
Liittynyt:
16.5.2011 11:47
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut usagi-san » 6.10.2013 23:51

Milläs olette saaneet talvikäynnistyksen ja muutenkin talviajon hyväksi? Minkäkokoista talvisuutinta pitäisi vaihtaa tk tai pääsuuttimen tilalle? 84-86 on ollut pääsuutin ja tk suuttimena 33-34.
sampul1
Pyörä:
Honda XL125V Varadero '05, Kymco Agility 50 vm 2008, EX Honda CBR125R '09, EX Derbi Senda DRD PRO R -06
Paikkakunta:
Rauma
Liittynyt:
31.7.2012 14:30
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut sampul1 » 7.10.2013 0:04

Kymcolla lärrättiin koko viimetalvi kesäsäädöillä... Käyntiin lähti nutta ilman 20min lämmitystä ei päässyt yli 30 :D
[x]M [x]harkat [x]A1 []pysäytetty []sakot []kilvet []verot []kortti [x]kaatunut. Kaksipyöräisen kuskeja on kahta tyyppiä: Niitä jotka ovat kaatuneet, ja niitä jotka eivät VIELÄ ole.
Jupesetä
Pyörä:
Alfa Romeo
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
5.8.2010 23:41
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut Jupesetä » 7.10.2013 0:30

TK-suutinta reilusti isommaksi, itellä on 45 vakiokaasarissa ja aina laakista käyntiin. Tyhjäkäyntiä tosin ei ole kuumalla koneella olleskaan, että ehkä aavistuksen pienemmälläkin suuttimella pärjää, esim. 42.
-Zone-
Liittynyt:
22.6.2005 22:42
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut -Zone- » 7.10.2013 0:42

Mulla on 100W juotoskolvista tehty öljynlämmitin pakkasia varten vaikken talvisin juuri yhtään ajakaan. Joskus täytyy mopo kaivaa esille, niin otan öljyn mittatikun pois ja lykkään lämmittimen lämmittämään moottoriöljyjä. Ei se pitkääkään lämmitystä tarvii kun lähtee kuin palmun alta. Mun mopo saattaa siis seistä 1-2 kuukautta välillä pakkasissa, välillä hyvinkin kosteessa ilmassa ennen kuin pistän romun käymään. Siksi tollanen systeemi. Ei tartte herätellä sitä.

Ja kannattaa muistaa että yksi (1) kylmäkäynnistys vastaa tapauskohtaisesti koneen kulumisessa noin 700-900km normaalia ajoa. Siitäkin syystä olisi ihan hienoa jos näissä olisi se lohkolämmitin talvikeleille. Monesti olen miettinyt että kun koneen vasemmalla sivulla alhaalla on se iso pultti sinne öljytilaan, niin jos siihen virittelisi hehkutulpasta moottorilämmittimen. Mun kokemusten mukaan moottoria muutoin ei tarvii saada niinkään lämpöseks kunhan vaan öljyt saa.
"... En ikinä uskonut, että muut voisivat ottaa teoriani niin paljon vakavemmin, kuin minä itse..." Albert Einstein
Retroilija
Pyörä:
Pappatunturi, 1999 GSX600F
Paikkakunta:
Pori
Liittynyt:
31.10.2011 9:11
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut Retroilija » 7.10.2013 8:36

Kiinnostava idea. Pistäkkö kuvaa öljynlämmitimestä, vois piruuttaan tehdä iteki.
-Zone-
Liittynyt:
22.6.2005 22:42
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut -Zone- » 7.10.2013 8:55

Eipä siinä sinänsä muuta eroa ole kuin kärki on korvattu reilusti pidemmällä ja alkuun kuparitangolla nykyään kupariputkella että se ylettyy öljyyn saakka. Se tangon/putken lämpiäminen totta puhuakseni siinä ottaa sen oman aikansa ja se vaihe saisi olla vähän nopeempikin, mutta kun se on kuuma niin ei sen öljyissä tarvitse enää kauaakaan olla. Jokin parempi lämmönjohde tangoksi niin sillä saisi sitä lämpiämistä nopeutettua.

Mielessä on käynyt jos tekisi tohon kiinteäksi alumiinisen öljykorkin jolloin saisi ton kierrettyä tiiviisti öljykorkin kierteisiin. Näin ei pääsisi osa lämmöstä karkuun sieltä korkin aukon ja kolvin välistä ja ehkä se lämmitysaika silläkin vielä vähän lyhenisi.

Tuolla scootterini.comin puolella näitä eri lämmitysrakenteita tuli muutama vuosi takaperin pohdittua ja sieltä tuokin on peruja. Taisi olla skootterini.comilla Coastside joka lämmittelee hiustenkuivaajalla. Puhaltaa siis tuulettimen aukosta lämmintä ilmaa sylinterille, mutta omat testit osoitti että lämmittäminen kannattaa ennemmin tehdä koneen sisältäpäin. Näin ainakin mulla omat empiiriset testit näytti.

Jos ihan tosissaan alkaisin tekemään moottorinlämmitintä, niin veikkaanpa, että hoitaisin homman induktiolla.. Vetää rautatankokin hetkessä punahehkuun :seko: - http://youtu.be/60USpLMh4ow
"... En ikinä uskonut, että muut voisivat ottaa teoriani niin paljon vakavemmin, kuin minä itse..." Albert Einstein
kultsi0
Pyörä:
Suzuki GS500E
Paikkakunta:
seinäjoki
Liittynyt:
17.10.2011 20:38
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut kultsi0 » 8.10.2013 19:36

Joo eipä johtunut kipinättömyys tuosta sivuseisontatuestakaan.. :/
sampul1
Pyörä:
Honda XL125V Varadero '05, Kymco Agility 50 vm 2008, EX Honda CBR125R '09, EX Derbi Senda DRD PRO R -06
Paikkakunta:
Rauma
Liittynyt:
31.7.2012 14:30
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut sampul1 » 8.10.2013 21:38

-Zone- kirjoitti:Eipä siinä sinänsä muuta eroa ole kuin kärki on korvattu reilusti pidemmällä ja alkuun kuparitangolla nykyään kupariputkella että se ylettyy öljyyn saakka. Se tangon/putken lämpiäminen totta puhuakseni siinä ottaa sen oman aikansa ja se vaihe saisi olla vähän nopeempikin, mutta kun se on kuuma niin ei sen öljyissä tarvitse enää kauaakaan olla. Jokin parempi lämmönjohde tangoksi niin sillä saisi sitä lämpiämistä nopeutettua.

Mielessä on käynyt jos tekisi tohon kiinteäksi alumiinisen öljykorkin jolloin saisi ton kierrettyä tiiviisti öljykorkin kierteisiin. Näin ei pääsisi osa lämmöstä karkuun sieltä korkin aukon ja kolvin välistä ja ehkä se lämmitysaika silläkin vielä vähän lyhenisi.

Tuolla scootterini.comin puolella näitä eri lämmitysrakenteita tuli muutama vuosi takaperin pohdittua ja sieltä tuokin on peruja. Taisi olla skootterini.comilla Coastside joka lämmittelee hiustenkuivaajalla. Puhaltaa siis tuulettimen aukosta lämmintä ilmaa sylinterille, mutta omat testit osoitti että lämmittäminen kannattaa ennemmin tehdä koneen sisältäpäin. Näin ainakin mulla omat empiiriset testit näytti.

Jos ihan tosissaan alkaisin tekemään moottorinlämmitintä, niin veikkaanpa, että hoitaisin homman induktiolla.. Vetää rautatankokin hetkessä punahehkuun :seko: - http://youtu.be/60USpLMh4ow

Nyt alko kiinnostaa... Oon sähläripuolella amiksessa, ja jos onnistus väsäämään vastaavan kolvivirityksen elektroniikan tunneilla... Jos siihen sais sitte vielä lämpömittarin samaan...
[x]M [x]harkat [x]A1 []pysäytetty []sakot []kilvet []verot []kortti [x]kaatunut. Kaksipyöräisen kuskeja on kahta tyyppiä: Niitä jotka ovat kaatuneet, ja niitä jotka eivät VIELÄ ole.
mies12345
Liittynyt:
9.10.2013 2:37
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut mies12345 » 9.10.2013 12:01

Olen aikeissa vaihtaa 139QMA moottorin (eli siis se perus kiinamoottori) sylinterin isompaan (vakio sylinteri on d*h = 39mm * 41.1mm ja uusi d*h = 47mm * 53.2mm). Kuulostaa ihan hyvältä jos vain sylinterin halkaisija muuttuisi. Rupesin vaan miettimään, että pituuden muuttuessa nokka-akselin ketjun pituus ei enää riitä? Kuitenkin kaikki uudet sylinterit mitä olen katsonut on "full upgrade kit"-mallia, eikä niissä ole mitään uutta nokka-akselin ketjua? Ja sitten ihan mielenkiinnosta, onko kovin huono asia, että puristussuhde pienenee?
Zoneri
Pyörä:
Aina palasina..
Paikkakunta:
Porvoo
Liittynyt:
10.9.2011 18:07
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut Zoneri » 9.10.2013 12:14

Jos et vaihda kampiakselia pidempiiskuiseen, nokkaketjun pituus ei muutu. Vakio menee. Ainoa muuttuja on vain sylinterin halkaisija.
Paska mikä paska.
V_T_E_C
Pyörä:
honda vt 125 shadow Baotian speedy(ikuisuus projekti)
Paikkakunta:
RAISIO
Liittynyt:
9.10.2011 20:59
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut V_T_E_C » 9.10.2013 16:38

Ite laittaisin tollasen paketin, jos olisi tarvetta virittää lisää :)
http://www.gy6-motor.de/gy6-139qma-139q ... -scooter_1

Nokkaketju kannattaa varmaan vaihtaa samalla??
Tyhmät ei opi ja viisaille ei tarvitse opettaa
sampul1
Pyörä:
Honda XL125V Varadero '05, Kymco Agility 50 vm 2008, EX Honda CBR125R '09, EX Derbi Senda DRD PRO R -06
Paikkakunta:
Rauma
Liittynyt:
31.7.2012 14:30
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut sampul1 » 9.10.2013 17:10

Toihan näyttää perus 72cc kansivenapyttysarjalta?
[x]M [x]harkat [x]A1 []pysäytetty []sakot []kilvet []verot []kortti [x]kaatunut. Kaksipyöräisen kuskeja on kahta tyyppiä: Niitä jotka ovat kaatuneet, ja niitä jotka eivät VIELÄ ole.
mies12345
Liittynyt:
9.10.2013 2:37
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut mies12345 » 9.10.2013 18:26

En osta uutta 72cc konetta viritystarkoituksiin. Kivempi vaan, kun vähän isompi kone, vääntöä ylämäkiin jne.. Pärjääköhän tolla vakiokaasarilla? (ei siis tarvitse olla mitään jäätäviä tehoja, kunhan kiihtyy ok ja kulkee about 60 km/h). CDI boksiksi tommonen sininen "gy6 new racing cdi", löytyy esim eBaysta. Ja kone siis 139QMA vakiokaasarilla. Ja ehdotuksia, millä toteuttaa nopeusrajoitus 60km/h?
V_T_E_C
Pyörä:
honda vt 125 shadow Baotian speedy(ikuisuus projekti)
Paikkakunta:
RAISIO
Liittynyt:
9.10.2011 20:59
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut V_T_E_C » 9.10.2013 18:35

sampul1 kirjoitti:Toihan näyttää perus 72cc kansivenapyttysarjalta?


Ei ihan ;) palotila on erikokoinen kuin vakiossa
Tyhmät ei opi ja viisaille ei tarvitse opettaa
V_T_E_C
Pyörä:
honda vt 125 shadow Baotian speedy(ikuisuus projekti)
Paikkakunta:
RAISIO
Liittynyt:
9.10.2011 20:59
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut V_T_E_C » 10.10.2013 18:53

Mikä mahtoi tulla baotianiin koska:
Tulee sinistä savua kylmänä(30sekkaa)?
Lämpimänä öljyä tulee huohottimesta(hyörynä hiukan ja nestemäisenä hiukan)
Koneremppa tehty max 2tkm sitten
Tyhmät ei opi ja viisaille ei tarvitse opettaa

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista