4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

Fresh
Pyörä:
72cc 139QMB
Liittynyt:
20.5.2011 21:58
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut Fresh » 2.10.2013 11:47

-mikez- kirjoitti:Oisko kellää kokemust tosta virijavaran racing nokasta? nostoja on näköjää saman verran ku vakios mut aukioloaika pidempi, eli onko todellisuudessa mitä hyötyy, lähinnä alavääntöö haettas 72cc:n kaveriks.


Itellä toi kyseinen nokka 72cc lisäks ja hyvin tuli puhtia lisää kiihtyvyyteen. Huiput ei tietenkään lisääntyny yhtään. Suosittelen, eikä ees pahan hintanen.

Ja mites muute noissa kiinalaisissa noi kaasuvaijerit? Vaihteleeko pituus jotenkin rengaskoon mukaan vai onko niitä vaan kaksi erilaista erilaisilla kiinnityksillä? Eli kaasuvaijeri 1 ja kaasuvaijeri 2 Virijavarasta? Kiinnityksen puolesta omassa on ainakin toi ensimmäinen laippa/pikku ruuvi kiinnityksellä.

EDIT: Tämä ilmeisesti samanlainen kun toi kaasuvaijeri 1 Virijavarasta?
-Zone-
Liittynyt:
22.6.2005 22:42
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut -Zone- » 2.10.2013 14:52

Fresh kirjoitti:EDIT: Tämä ilmeisesti samanlainen kun toi kaasuvaijeri 1 Virijavarasta?

Kyllä. Kaasuvaijereiden pituuteen ei rengaskoko vaikuta. Mun tietääkseni ne on samanpituisia, mutta tuo yläpään kiinnitys tosiaan voi olla erilainen. Nokkakeskusteluun,että itsellä myöskin viri ja varan nokka. Ihan hyvä se hintaansa nähden on ja kaikkiin virinokkiin pätee, että eniten niistä hyötyä saakin vasta isoventtiilikannella. Ei se pikkuvenaisessa kannessakaan silti turha ole.
"... En ikinä uskonut, että muut voisivat ottaa teoriani niin paljon vakavemmin, kuin minä itse..." Albert Einstein
Jupesetä
Pyörä:
Alfa Romeo
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
5.8.2010 23:41
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut Jupesetä » 2.10.2013 22:13

Palezu kirjoitti:Nostan virtuaalihattua jos pääset edes 80 oikeaa tasaisella 50cc pytyllä. Koitappa huvikseen ottaa nokka-akseli hitsikoneen luo ja hitsaa siihen ihan helvetinmoiset nokat ja testaa miten kulkee :D


Nostaha hattuas, ennätys tällä hetkellä 86,7 km/h GPS-mittauksena 50cc pytyllä. Ainoot ns. virit nokan lisäksi on parempi kiinavariaattori liukurullilla. Ei tarvi hitsailla kun on tehdastekoinen raju nokka. Ostin tämmösen ns. "Joren nokan" 139qm koneelle ebaystä. Että kyl se raju nokka kannattaa, muijan solikkaki jää valoista lähdettäessä ku tikku paskaan vaikka sekin on melko reipas nelitahtimopoksi.
kultsi0
Pyörä:
Suzuki GS500E
Paikkakunta:
seinäjoki
Liittynyt:
17.10.2011 20:38
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut kultsi0 » 3.10.2013 20:35

tietääkö joku onko cdi mahdollista todeta ehjäksi tai rikkinäiseksi pelkästään mittaamalla? puola vaihdettu ja tulpanhattu, tulppa ja johto, kipinää ei tule.
-Zone-
Liittynyt:
22.6.2005 22:42
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut -Zone- » 3.10.2013 21:04

Yleismittarilla ei ole mahdollista. Pitäisi rakentaa sitä varten simuloiva testipenkki ennen kuin voisi sanoa sen varmuudella toimivaksi. Jore semmosen periaatteessa teki siihen "liekinheitinpakoputkeensa". Samaa voisi tietysti käyttää myös tulppienkin testaamiseen.

Jos kipinää ei tule, niin varmistu seisontajalan katkaisijasta. On nimittäin useamman kuin kerran syy löytynyt sieltä.
"... En ikinä uskonut, että muut voisivat ottaa teoriani niin paljon vakavemmin, kuin minä itse..." Albert Einstein
kultsi0
Pyörä:
Suzuki GS500E
Paikkakunta:
seinäjoki
Liittynyt:
17.10.2011 20:38
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut kultsi0 » 3.10.2013 21:13

mutta seisontajalan katkaisijahan estää myös sähköstartin pyörimisen?
Tojaa
Pyörä:
Ex. Baotian milansportti imuri -07, VARASTETTU : skyteam monkey -06, Ex kiinanimuri baotian -08, Ex imuri nimeltään Sanili -04, toinen ex Sanili imuri -04
Paikkakunta:
Pirkanmaalta jostakin.
Liittynyt:
7.5.2010 17:40
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut Tojaa » 4.10.2013 12:28

ja niillä on omat piuhansa. joten ota johto irti ja mittaa siitä toimiiko katkaisija oikein ja kokeile käymään kun katkasija ei ole kytketty.
Skyteam on ongelmajätettä.
-Zone-
Liittynyt:
22.6.2005 22:42
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut -Zone- » 4.10.2013 13:05

Tojaa kirjoitti:ja niillä on omat piuhansa. joten ota johto irti ja mittaa siitä toimiiko katkaisija oikein ja kokeile käymään kun katkasija ei ole kytketty.

Ainakin siinä 3-johtoisessa katkaisijassa täytyy yhdistää 2 johtoa jotta iskee kipinääkin. Pelkkä irtiotto ei siis riitä.
"... En ikinä uskonut, että muut voisivat ottaa teoriani niin paljon vakavemmin, kuin minä itse..." Albert Einstein
radon-
Pyörä:
110cc Monkey
Paikkakunta:
Kajaani
Liittynyt:
23.7.2010 19:47
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut radon- » 4.10.2013 14:23

-Zone- kirjoitti:Ainakin siinä 3-johtoisessa katkaisijassa täytyy yhdistää 2 johtoa jotta iskee kipinääkin. Pelkkä irtiotto ei siis riitä.

Riittää. Se sivujalka maadoittaa ainoastaan mustavalkean johdon (tappokatkaisija) jonka johdosta sytytysvirta ei mene oikeaan paikkaan vaan maadoittuu sitä kautta pois, samaan tapaan kuin virtalukossakin ja mahdollisessa kaasukahvan tappokatkaisijassa. Liitin irti = eipäs maadoitakkaan.
Mutta sähköstartti ei toimi kun se liitin on irroitettu, sitä käyttääkseen pitää liittää yhteen pari johtoa, mutta polkimesta kyllä käynnistyy.
Poliisien varalta: Kansallinen lainsäädäntö
-Zone-
Liittynyt:
22.6.2005 22:42
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut -Zone- » 4.10.2013 15:28

Mulla tarvi yhdistää ne johdot. Ei muuten tullut kipunaa. Ja se kipinättömyys olikin syy siihen miksi koko katkaisijaa aloin tutkimaan. Mun rakkine on vuodelta 2004 ja CDI on yhdellä liittimellä (5-nastainen). Muistelisin myös että joissain tasavirta cdi-malleissa olisi ollut sama homma.
"... En ikinä uskonut, että muut voisivat ottaa teoriani niin paljon vakavemmin, kuin minä itse..." Albert Einstein
kultsi0
Pyörä:
Suzuki GS500E
Paikkakunta:
seinäjoki
Liittynyt:
17.10.2011 20:38
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut kultsi0 » 5.10.2013 18:25

niin mitkä johdot sieltä nyt tarvii yhdistää?
sampul1
Pyörä:
Honda XL125V Varadero '05, Kymco Agility 50 vm 2008, EX Honda CBR125R '09, EX Derbi Senda DRD PRO R -06
Paikkakunta:
Rauma
Liittynyt:
31.7.2012 14:30
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut sampul1 » 6.10.2013 14:02

http://www.virijavara.fi/kauppa/product ... .php?p=314 Mitäs kaikkea työtä tällanen vaatis? Isompaa kaasaria? Parempaa kantta? En niin tie osien mitoituksesta nåäiden kanssa :D
EDIT: tarkennukseksi siis, 72cc ei ole saatavana ATM...
[x]M [x]harkat [x]A1 []pysäytetty []sakot []kilvet []verot []kortti [x]kaatunut. Kaksipyöräisen kuskeja on kahta tyyppiä: Niitä jotka ovat kaatuneet, ja niitä jotka eivät VIELÄ ole.
Tojaa
Pyörä:
Ex. Baotian milansportti imuri -07, VARASTETTU : skyteam monkey -06, Ex kiinanimuri baotian -08, Ex imuri nimeltään Sanili -04, toinen ex Sanili imuri -04
Paikkakunta:
Pirkanmaalta jostakin.
Liittynyt:
7.5.2010 17:40
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut Tojaa » 6.10.2013 18:04

isovenakannen haluaisi kaverikseen.
Skyteam on ongelmajätettä.
Jupesetä
Pyörä:
Alfa Romeo
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
5.8.2010 23:41
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut Jupesetä » 6.10.2013 20:44

Toimii myös vakiokannella. Alatiivisteitä pitää tosin olla vähintään 2 ellei jopa 3 kpl jos ei hommaa paksumia tiivisteitä.
radon-
Pyörä:
110cc Monkey
Paikkakunta:
Kajaani
Liittynyt:
23.7.2010 19:47
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut radon- » 6.10.2013 22:13

Pitää myös ottaa huomioon, että jos liikaa laittaa tiivisteitä niin jakoketju voi käydä lyhyeksi, ellei koneella ole ajettu puolta miljoonaa ja ketju ole venynyt sopivaksi. Mutta luultavasti tuo 82cc setti toimii vielä bolt-on, kun nuo vakiomännät ovat sen verran laimeita, ts. ei ole kupua tuossa männänlaella. Itsellä on 72cc hieman korkeammalla männällä, ilman alatiivisteitä ja hyvin on pelannut viimeset 4tkm, joten uskoisin että 82cc laimealla männällä toimii ihan yhtä lailla.
Poliisien varalta: Kansallinen lainsäädäntö

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista