4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

Retroilija
Pyörä:
Pappatunturi, 1999 GSX600F
Paikkakunta:
Pori
Liittynyt:
31.10.2011 9:11
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut Retroilija » 15.9.2013 14:14

Tota noi, siis. Millä periaatteella tää ees toimii? Se on G/Y johto joka on ny liittimestä irti ja niin jarruvalo toimii, jos son maadotettu ni tulee oikkari ku jarrua painaa. Täytyis nyt näköjään niin modailla ettei se starttirele edes tarvi sitä signaalia, vai onko ees mahdollista? Sehän on muutenki maadotusjohto johon se siinä liittimessä ottaa kiinni, miten tää voi olla mahollist?
-Zone-
Liittynyt:
22.6.2005 22:42
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut -Zone- » 15.9.2013 14:31

Useimmissa muut valot toimii vaihtojännitteellä paitsi jarruvalo joka toimii tasavirralla, Näin on siis useimmissa. Sen vuoksi se kytkentä tuntuu vähän hämärältä. Startin muuttaminen ilman jarrujen tarvitsemista on äärimmäisen helppoa. Startin solenoidin herätepuolen johdot kytketään vain siten, että toisesta johto starttikatkaisijalle ja siitä se jatkuu maihin. Toiseen vedetään johto virtalukolta sellaisesta kohtaa johon tulee akun jännite virtojen ollessa päällä.
"... En ikinä uskonut, että muut voisivat ottaa teoriani niin paljon vakavemmin, kuin minä itse..." Albert Einstein
Hoofy
Pyörä:
Baotian Fude Rebel
Paikkakunta:
Forssa
Liittynyt:
14.8.2013 21:52
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut Hoofy » 15.9.2013 19:42

Vaihdoin tänään uuden hihnan baotian fude raceen, kerkesin sillä uudella hihnalla ajamaan n. 60km, kunnes se kului täysin rikki. Ajoin aivan normaalisti (n. 30km/h kylää ympäri), kunnes rupes skootteri tärisemään todella paljon ja huomasin että varikopasta tulee hihnanpalasia ulos. Mistäs tämä voi johtua? Hihnasta on jäljellä enää pieni ohut pala, siitä siis lähti kaikki ne "hampaat" tai ne irti. hihna oli 729-18-30.
Kun asensin uuden hihnan, niin se näytti hiukan liian leveältä (taipui hiukan takavariaattorin päälle), joten olisko kenties 729x17,5 hihna parempi?
Tojaa
Pyörä:
Ex. Baotian milansportti imuri -07, VARASTETTU : skyteam monkey -06, Ex kiinanimuri baotian -08, Ex imuri nimeltään Sanili -04, toinen ex Sanili imuri -04
Paikkakunta:
Pirkanmaalta jostakin.
Liittynyt:
7.5.2010 17:40
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut Tojaa » 15.9.2013 22:22

pistäisin pääni pantiksi että sulla on takavariaattorissa jotain vikaa. mulla meni samanlailla ja vaihdoin toisen takavarin niin hyvin on pelittänyt sen jälkeen. ei se hihnan leveys sitä tee, mulla on ollut kummatkin hihnat tossa skopassa eli se halppis minkä säkin tilasit ja sitten gatesin hihna. pieni erohan niissä on leveyden suhteen. tosin voi olla myös asennus virhe kyseessä.
Skyteam on ongelmajätettä.
-Zone-
Liittynyt:
22.6.2005 22:42
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut -Zone- » 15.9.2013 22:46

Siinä ei tarvi variaattorin lautasissa olla kuin yksi naarmu niin hihna kuluu hetkessä piloille.
"... En ikinä uskonut, että muut voisivat ottaa teoriani niin paljon vakavemmin, kuin minä itse..." Albert Einstein
Hoofy
Pyörä:
Baotian Fude Rebel
Paikkakunta:
Forssa
Liittynyt:
14.8.2013 21:52
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut Hoofy » 15.9.2013 22:51

Mistäs sais sitten halvalla tuon takavariaattorin? Kun tänään kattelin sitä, niin jonkun verra näkyy naarmuja siinä :/
-Zone-
Liittynyt:
22.6.2005 22:42
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut -Zone- » 15.9.2013 22:54

Kotimaasta ei tätä halvemmalla taida täydellisenä saada http://www.virijavara.fi/kauppa/product ... .php?p=239
"... En ikinä uskonut, että muut voisivat ottaa teoriani niin paljon vakavemmin, kuin minä itse..." Albert Einstein
deseiner
Pyörä:
Tunturi Supersport -82 Tunturi raaseripappa -?? Yamaha TZR 125 -90
Paikkakunta:
Imatra
Liittynyt:
18.7.2011 20:36
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut deseiner » 18.9.2013 23:17

Mikäköhän mahtaa olla kiinaskobas vikana kun hajottaa sytytyspuolia suht nopeesti?
V_T_E_C
Pyörä:
honda vt 125 shadow Baotian speedy(ikuisuus projekti)
Paikkakunta:
RAISIO
Liittynyt:
9.10.2011 20:59
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut V_T_E_C » 19.9.2013 21:44

Miten tollasen kinuskin saa kiihtymään paremmin? Rullia koitettu vaihtaa ,mutta ei vaikuta muuhun ,kuin huippuihin :s
Tyhmät ei opi ja viisaille ei tarvitse opettaa
-Zone-
Liittynyt:
22.6.2005 22:42
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut -Zone- » 19.9.2013 22:01

Lisäkuutioilla. Lisäkuutioilla. lisäkuutioilla. Piste.
"... En ikinä uskonut, että muut voisivat ottaa teoriani niin paljon vakavemmin, kuin minä itse..." Albert Einstein
Jupesetä
Pyörä:
Alfa Romeo
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
5.8.2010 23:41
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut Jupesetä » 20.9.2013 16:29

Raju nokkakin tekee ihmeitä vakiopytyn kanssa!
Retroilija
Pyörä:
Pappatunturi, 1999 GSX600F
Paikkakunta:
Pori
Liittynyt:
31.10.2011 9:11
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut Retroilija » 22.9.2013 10:47

Ja vieläki on sähkövikaa. Mopon ollessa käynnissä pitkien valo palaa koko ajan, ajovalot ei pala, pitkien kytkin ei tee mitään ja ohituspainike vaan himmentää mittarinvaloa ja pitkien valoa jonki verran ja mopon takapuolelta kuuluu pieni naksahdus. Mikäs helevetti vois olla?
Jupesetä
Pyörä:
Alfa Romeo
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
5.8.2010 23:41
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut Jupesetä » 22.9.2013 14:08

Maavikaa?
-Zone-
Liittynyt:
22.6.2005 22:42
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut -Zone- » 22.9.2013 16:05

Luultavasti. Sähköviat on siitä wattumaisia kun vika voi olla melkein missä tahansa piiriä niin sähköisesti kuin fyysisestikin. Mulla oli joskus -71 mallinen austin mini. Takavalot ei toimineen ja vika löytyi lopulta C-pilarin sisältä johtokimpusta kun oli ensin purettu puoli autoa että löydettiin edes johdot. Siinä siis meni johdot auton edestä taakse kattopahvin alla. Vika oli helppo korjata, mutta se kattopahvin takaisin laitto...
"... En ikinä uskonut, että muut voisivat ottaa teoriani niin paljon vakavemmin, kuin minä itse..." Albert Einstein
Retroilija
Pyörä:
Pappatunturi, 1999 GSX600F
Paikkakunta:
Pori
Liittynyt:
31.10.2011 9:11
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut Retroilija » 22.9.2013 16:39

Juu, oonki jo päättäny ostaa vaa suosiolla maahantuojalta uuden johtosarjan, vanha on jo kerran ollu irti ja revitty auki, ei jaksa enää räplätä minkää laastarointien ja amisviritelmien kanssa.

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista