4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

Tojaa
Pyörä:
Ex. Baotian milansportti imuri -07, VARASTETTU : skyteam monkey -06, Ex kiinanimuri baotian -08, Ex imuri nimeltään Sanili -04, toinen ex Sanili imuri -04
Paikkakunta:
Pirkanmaalta jostakin.
Liittynyt:
7.5.2010 17:40
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut Tojaa » 1.7.2013 2:39

eihän se akku ole sähköt.... siellähän on valojen sähköt ja sytytyksen sähköt. jos on ac cdi niin ei tarttekkaan akkua, mutta jos on dc cdi niin tarvitsee akun. tulipahan tästä ny mieleen et mikäs tää erikoinen oireilu muuten mulla oli kun ei ollut akku kiinni niin kun anto kaasua niin rupesi pätkimään ja röpöttämään. akulla kyllä toimii täydellisesti. jos on dc cdi niin olisin kyllä voinu kuvitella ettei lähtisi edes käymään. noh tulipahan sekin huomattua tosta skootterista. en ole kyllä ees kattonu kumpi cdi mulla o.
Skyteam on ongelmajätettä.
-Zone-
Liittynyt:
22.6.2005 22:42
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut -Zone- » 1.7.2013 3:54

Tojaa kirjoitti:mutta jos on dc cdi niin tarvitsee akun.

Ei tarvitse, mikäli on laturi (magneetto) ja tasasuuntaaja joka tekee laturin vaihtojännitteestä tasajännitettä. Muutoinkin kun akku on laturin näkökulmasta ihan vain kuorma kuten mikä tahansa muukin sähköverme. Esim vaikka polttimo. Polttimo vain muuttaa sen virran valoksi samantien, akku taas varastoi, mutta molemmat siis ottaa laturilta virtaa. Tyhjä akku paljon ja mitä täydempänä se on sitä vähemmän.
"... En ikinä uskonut, että muut voisivat ottaa teoriani niin paljon vakavemmin, kuin minä itse..." Albert Einstein
sepponen
Liittynyt:
28.6.2013 21:08
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut sepponen » 2.7.2013 15:30

sitkeesti lukenut tätä topiccia mutta kun on melkeen satasivua niin ei jaksais :D
http://www.gy6-motor.de/gy6-139qma-139q ... na-scooter
tilaamassa tuonlaista pyttysarjaa ja kysynki mitä muuta tuohon kylkeen kannattaisi tilata? itellä solifer xtr50 vm 2006
Retroilija
Pyörä:
Pappatunturi, 1999 GSX600F
Paikkakunta:
Pori
Liittynyt:
31.10.2011 9:11
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut Retroilija » 2.7.2013 18:40

Onkos nää just Wandamotorii tulleet virinokka-akselit kunnollisia? Pittäis se mäntä vaihtaa ni ois mukava samalla repästä vähä enemmä tehoo tost vehkeest. Mikä numero ois sopiva?
Jupesetä
Pyörä:
Alfa Romeo
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
5.8.2010 23:41
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut Jupesetä » 2.7.2013 19:42

Ainakaan ennen ei oo saanut Wandalta A-sarjan nokkia bolt-on kamppeena. Ebaystä löytyy tai sitten Jorma-sedän pienin kätösin modaamana suolaiseen hintaan.
Tojaa
Pyörä:
Ex. Baotian milansportti imuri -07, VARASTETTU : skyteam monkey -06, Ex kiinanimuri baotian -08, Ex imuri nimeltään Sanili -04, toinen ex Sanili imuri -04
Paikkakunta:
Pirkanmaalta jostakin.
Liittynyt:
7.5.2010 17:40
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut Tojaa » 2.7.2013 19:57

Mistähän johtuu kun syö tällä tavalla hihnaa tämä mun uusin tulokas? tällästä syöntiä en oo vielä nähnykkään.. hihna ollu n. 100km ajon ja sitten alkoi täristämään ja päätin vilkasta hihnaa niin tässä tulos. hihna mikä tässä oli ostaessa niin oli vielä pahemmin siivuntunu ja murentunut mut silti toimi ja liikku hyvin jollei helvetin moista tärinää huomioon ota :D täytyy ottaa takavari irti ja tutkia. onneks tää skopa tuli projektiks ja elintenluovuttajaks niin ei niinkään harmita toi. tosin toi hihna oli kyllä lainassa mut sitäny ei varmaan tarttekkaan palauttaa enään..

Kuva
Skyteam on ongelmajätettä.
Jupesetä
Pyörä:
Alfa Romeo
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
5.8.2010 23:41
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut Jupesetä » 2.7.2013 20:00

Voi olla waa yksinkertaisesti niin paska hihna. Oma ennätys hihnalle on 1000 km ja poikki. Gatesin hihna taas kestää pitempään kuin kiinamopot, jo toisessa mopossa sama hihna kii mulla :D
Tojaa
Pyörä:
Ex. Baotian milansportti imuri -07, VARASTETTU : skyteam monkey -06, Ex kiinanimuri baotian -08, Ex imuri nimeltään Sanili -04, toinen ex Sanili imuri -04
Paikkakunta:
Pirkanmaalta jostakin.
Liittynyt:
7.5.2010 17:40
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut Tojaa » 2.7.2013 20:20

ite olen kyllä sillä kannalla et tualla on joku vika.. hihna mikä tuolla oli ostaessa niin siittä oli lähteny siivuina päältä kerros kokonaan pois ja sivuilta huomattavasti kanssa. ei tosiaan ole normaalia tuo että päältä lähtee lastu pois ja sitten jää tommonen "hyppyri" siihen. hihna uuden veroinen kun laitoin sen tohon skopaan. mulla on hihnat hyvin kestäny jos ei ole ollut variaattorissa vikaa. vanhassa skopassa yks hihna pamahti palasiksi variaattoriin kun oli väljistynyt takavariaattorista lautaset. eli lautaset heiluivat miten sattu.
Skyteam on ongelmajätettä.
Retroilija
Pyörä:
Pappatunturi, 1999 GSX600F
Paikkakunta:
Pori
Liittynyt:
31.10.2011 9:11
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut Retroilija » 2.7.2013 22:14

Jupesetä kirjoitti:Ainakaan ennen ei oo saanut Wandalta A-sarjan nokkia bolt-on kamppeena. Ebaystä löytyy tai sitten Jorma-sedän pienin kätösin modaamana suolaiseen hintaan.


http://www.wandamotor.fi/nokka-akseli-r ... -1833.html
Toshan noita.
Niin, mikä noista sit kävis vakiopytyn kans hyvin?
Mä alan vähitellen oikeesti miettimään 72cc sarjaa mutta kun se suorituskielto vaan pilais rekkakuskiopinnot täysin jos polliis bustaa. Pistäkääs kokemuksia paljonko kulkis tolla pytyllä med vakiokansi ja -vari. Ei kai tos virijavaran sarjassa oo mitää merkintöi jokka kyttä nopeesti näkis?
-Zone-
Liittynyt:
22.6.2005 22:42
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut -Zone- » 2.7.2013 22:25

Retroilija kirjoitti:Toshan noita.

Ovat 125cc koneeseen. Ei sovi suoraan viiskymppiseen, vaan vaatii saman operaation mitä jorekin noille teki.
Retroilija kirjoitti:Ei kai tos virijavaran sarjassa oo mitää merkintöi jokka kyttä nopeesti näkis?

Ei ole mitään merkintöjä ja toisekseen vaikka olisikin, pitäisi purkaa katteet ja puhallinjäähdytyksen muovitkin yms hippeet ensiksi.
"... En ikinä uskonut, että muut voisivat ottaa teoriani niin paljon vakavemmin, kuin minä itse..." Albert Einstein
Retroilija
Pyörä:
Pappatunturi, 1999 GSX600F
Paikkakunta:
Pori
Liittynyt:
31.10.2011 9:11
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut Retroilija » 2.7.2013 22:33

No komiaa. Kyllä on nii halpa se setti että pitäis varmaan ostaa... ni paljo kulkis sit?
maapertaja
Pyörä:
Aprilia rx 80cc
Paikkakunta:
Tampere
Liittynyt:
19.6.2012 13:20
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut maapertaja » 2.7.2013 22:39

Toimisko 82cc pytty pelkällä isomalla suuttimella? kaasarina 18mm vakio.
Tojaa
Pyörä:
Ex. Baotian milansportti imuri -07, VARASTETTU : skyteam monkey -06, Ex kiinanimuri baotian -08, Ex imuri nimeltään Sanili -04, toinen ex Sanili imuri -04
Paikkakunta:
Pirkanmaalta jostakin.
Liittynyt:
7.5.2010 17:40
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut Tojaa » 2.7.2013 22:48

72cc ovat loppu virijavaralta eikä saa niitä lisää tälle kaudelle.. tiedustelin tänään. mutta 15.7 tulee 89cc ja isovenakantta myyntiin :) +plus sitten kaikkee muuta uutta ja kivaa. näin kertoivat. E: eikä se 72cc tuo sitä nopeutta lisää. vääntöä ja kiihtyvyyttä. kuten mainittu useaan otteeseen täällä. ja tuohon 82cc juttuun : toimiihan se pelkällä suuttimen vaihdolla, mutta siihen en uskalla sanoa mitään mitä vakio kansi siihen 82:seen suhtautuu.. asia kiinnostaa itseäkin hieman jollei oo varaa ostaa 90cc ja isovenakantta sitten kun niitä sattuu saamaan virijavaralta.
Viimeksi muokannut Tojaa päivämäärä 2.7.2013 22:53, muokattu yhteensä 2 kertaa
Skyteam on ongelmajätettä.
maapertaja
Pyörä:
Aprilia rx 80cc
Paikkakunta:
Tampere
Liittynyt:
19.6.2012 13:20
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut maapertaja » 2.7.2013 22:49

Mutta niillä on tällä hetkellä tuota 82cc myydä nii toimiskoha isommalla suuttimella vaa ja muuten vakio? Ku ei enää viittis hirveesti laittaa rahaa tämmöttee virittämisee...
Jupesetä
Pyörä:
Alfa Romeo
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
5.8.2010 23:41
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut Jupesetä » 3.7.2013 2:53

http://www.ebay.co.uk/itm/HIGH-LIFT-RAC ... 3a696e9573 tuosta pojille rajua nokkaa kinkkikoneeseen, samaa kamaa kuin nuo Wandamotorinkin nokat mutta 139qm koneelle tehtyjä.

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista