4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

radon-
Pyörä:
110cc Monkey
Paikkakunta:
Kajaani
Liittynyt:
23.7.2010 19:47
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut radon- » 16.4.2013 17:37

Eipä näitä voi raketeiksi sanoa millään virityksillä, jos 72cc pistät niin vääntöähän se tuo lisää joka näkyy lähinnä ylämäessä eikä hyydy vastatuuleen niin helposti, mutta eipä se merkittävästi kiihtyvyyttä lisää tuo.
Poliisien varalta: Kansallinen lainsäädäntö
il3
Pyörä:
Yamaha WR 125X, Kymso
Liittynyt:
23.10.2011 16:51
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut il3 » 16.4.2013 22:36

Mitä mieltä olisitte olisiko järkeä ostaa tuo Kymco Agility? Paljonko se kulkisi sillä ''holkin'' muokkaamisella ja suuttimen vaihdolla? :P
radon-
Pyörä:
110cc Monkey
Paikkakunta:
Kajaani
Liittynyt:
23.7.2010 19:47
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut radon- » 16.4.2013 23:01

Jotakin 50-55 väliltä todennäkösesti, saattaa se pitkällä suoralla mennä kuudenkympin ylikin. Ja oston järkevyyshän riippuu ihan siitä, että mitä sinä siltä haet, paha on näillä pohjatiedoilla mitään sanoa.

Ja itse suosittelen pysymään kymcoista kokonaan erossa, niissä on joissain kohdin vähän persoonallisia ratkaisuja (ja esimerkiksi variaattorinkoppa ja sitämyöten luultavasti lohkotkin ovat erilaisia, osia on kiva metsästää). Kannattaa ostaa näitä Baotian, San remo yms kiinalaisia, niitähän on jokasella mopojannulla tallissa purettuna niin osistakaan ei ole pulaa eikä ole epäselvää että mikä käy ja mikä ei.
Poliisien varalta: Kansallinen lainsäädäntö
Joonasd9
Liittynyt:
20.9.2011 18:49
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut Joonasd9 » 17.4.2013 9:07

Mikähän vois olla mahdollinen ongelma? Kesällä/syksyllä kymco agilityni kulki aivan normaalisti 65-70 sigmaan (parhaimmillaan alamäkeen 78km/h). Setuppina 72cc, rajoittamaton cdi, varin holkki, vakiokaasari, pipercross, 98 suutin, +35% vpjousi, 1500rpm kytkinjouset ja 5,5g rullat.

Talvella ajelin satunnaisesti sillä, kerran kevätkeleillä lumien hieman sulettua piperi pääsi kerran kastumaan mutta sen jälkeen pesin sen vedellä ja annoin kuivaa muutaman päivän. Nytkun lumet on sulanu teiltä ja kokeilin huippuja, menee tasaisella 48km/h. Vaihdoin ylempänä mainittuun 6,5g rullat ja niilläkin päästtin vain 53km/h ja samaan alamäkeen mihin aikaisemmin, mentiin niiden kanssa 57km/h.

Mitään en tietääkseni ole tehnyt paitsi takakatteet irroittanut kun katkesi avain boxin lukkoon, hihna hyvässä kunnossa ja tulppa ok. Kaikki neuvot ja ohjeet olisi hyvä saada kun ennen toiminut ja kulkenut moitteettomasti ja talven jälkeen ei tahdo toimia millään!
Jupesetä
Pyörä:
Alfa Romeo
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
5.8.2010 23:41
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut Jupesetä » 17.4.2013 10:41

Putsaa kaasutin erittäin huolellisesti ja tarkista sen oikea mekaaninen toiminta. Jos on kuminen luisti niin käy erittäin huolella sekin läpi halkeamien yms. varalta.
-Zone-
Liittynyt:
22.6.2005 22:42
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut -Zone- » 17.4.2013 10:50

Jeps. Talven jäljiltä kaasarissa tahtoo olla usein hapettumia. Jos oli suuri ilmankosteus, niin itsellä pidempien seisonta-aikojen aikana ryytyi esim ryyppyluisti niin että ryyppy oli aina vähän päällä.
"... En ikinä uskonut, että muut voisivat ottaa teoriani niin paljon vakavemmin, kuin minä itse..." Albert Einstein
R20+
Liittynyt:
11.3.2012 20:24
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut R20+ » 22.4.2013 15:54

Mikäköhän moposkootterissa nyt on? Vaikea startata, startti pyörii ja joskus saa nappaamaan käyntiin mutta vie niin ikuisesti. Myös jalkakiksillä ei lähde käyntiin, se tuntuu ettei ota vastaan kunnolla. Vein sen huoltoon pari kolme pvä sitten. Sitä ennen käynnistyi aina hyvin molemmilla käynnistys tavoilla. Huollon jälkeen mopon kierrosluku nousi 6k to 8k ja kiihtyi paremmin ja ymsyms. Tulppa vaihdettu huollossa. Mitäs luulisitte olevan syy? Ja mopedi tommonen helkama shogun eli niinku nää kiinalaiset.
Retroilija
Pyörä:
Pappatunturi, 1999 GSX600F
Paikkakunta:
Pori
Liittynyt:
31.10.2011 9:11
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut Retroilija » 22.4.2013 16:02

Startti ei siis pyöritä konetta vai?
En tiiä mikä olis, mutta soitappa huoltoon ja kysy mitä teki. Kyl jotain on rällänny variaattorille jos kiekat nousee kahdel tonnil, ja kiinnostais iteki tietää miten saa shogunin kiihtyy paremmi :D
R20+
Liittynyt:
11.3.2012 20:24
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut R20+ » 22.4.2013 16:49

Siis pyörittää mutta se vie niin kauan että ei ole takeita että käynistyykö se edes. Ottaa kyl vastaan mut ei vaan onnistu ns helppo käynnistyminen. En ole varma mistä toi yhtäkkinen kierrosten nousu johtuu, ainakin vaihtanut rullat johonkin 5,5g. Vanha tulppa NGK C7HSA ja uusi tulppa on NGK CR7HSA, onko mitään eroa?. Kulkee paremmin ja äkäisemmin, en nyt sanoisi että kiihtyykö paremmin mut kiekat nousee heti 8k ja pysyy siinä. Pitänee tsekata myös akun kunto.
karrppa
Liittynyt:
22.4.2013 15:09
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut karrppa » 22.4.2013 17:21

Tuli laitettua tällänen kinkki skootteri projektiksi. Ei oo tullu tällästen 4-tahtisten kans värkkäiltyä ja muutenki mopoihin viimeksi 15 vuotta sitten koskenut. Skootteri ei lähde käyntiin. Kipinä tulee mutta vaikuttais hieman heikolta. Bensa kyllä haisee mutta tulppa taasen vaikuttaa kuivalta. Imukaulalta annoin suoraan ryyppyä mutta siltikään ei etes lupaa käyntiin. Bensahanan toimivuus testattu. Entinen omistaja oli vaihtanu männän, ngk: tulppa ja tulpanhattu, säätäny venttiilit, puhdistanut kaasarin ja itse laiton vielä tuoretta bensaakin tankkiin. Mieluusti otan vinkkejä vastaan mitä kattoa jotta sais tämänki toimimaan.
radon-
Pyörä:
110cc Monkey
Paikkakunta:
Kajaani
Liittynyt:
23.7.2010 19:47
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut radon- » 22.4.2013 17:33

Ota kaasari irti ja suihki startatessa jotain crc:tä, WD40 tms suoraan imukaulaan. Jos ei sillon lupaa niin sulla on varmasti sähköissä vikaa, väljä konekkin antaa jonkunnäköstä palautetta yskimisen muodossa että se edes yrittää sytyttää.

Olettaisin siis että sähköissä sulla on vika, kannattaa se testata. Mutta sen jälkeen vaihda puola ja CDI boksi uusiin, jos ei niillä korjaannu niin sitten koko staattori uusiksi vaan niin varmasti sen jälkeen alkaa pelittämään.

Puola: http://www.virijavara.fi/kauppa/product ... .php?p=165
CDI: http://www.virijavara.fi/kauppa/product ... g.php?c=42 (etsi sieltä samanlainen)
Staattori: http://www.virijavara.fi/kauppa/product ... .php?p=272

Nuo kolme kun vaihdat niin tulee satavarmasti kuntoon, mutta voi olla että staattoria ei tarvii vaihtaa, aika epätodennäköistä että se näistä hajoaa. Kiitä onneasi sentään että ei kovin kalliita näihin nuo osat ole (ebaysta saa vieläkin halvemmalla)
Poliisien varalta: Kansallinen lainsäädäntö
TeamRacing
Pyörä:
Yamaha aerox -04
Paikkakunta:
Kerava
Liittynyt:
11.3.2013 19:18
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut TeamRacing » 22.4.2013 20:01

olisko jollain tarvetta: 24mm kaasarille + 26mm imukaula, 90cc isovenakannelle ja 90cc sylinterille... mäntä huonos kunnossa mut toimiva :) ?
karrppa
Liittynyt:
22.4.2013 15:09
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut karrppa » 22.4.2013 23:19

radon- kirjoitti:Ota kaasari irti ja suihki startatessa jotain crc:tä, WD40 tms suoraan imukaulaan. Jos ei sillon lupaa niin sulla on varmasti sähköissä vikaa, väljä konekkin antaa jonkunnäköstä palautetta yskimisen muodossa että se edes yrittää sytyttää.

Olettaisin siis että sähköissä sulla on vika, kannattaa se testata. Mutta sen jälkeen vaihda puola ja CDI boksi uusiin, jos ei niillä korjaannu niin sitten koko staattori uusiksi vaan niin varmasti sen jälkeen alkaa pelittämään.

Puola: http://www.virijavara.fi/kauppa/product ... .php?p=165
CDI: http://www.virijavara.fi/kauppa/product ... g.php?c=42 (etsi sieltä samanlainen)
Staattori: http://www.virijavara.fi/kauppa/product ... .php?p=272

Nuo kolme kun vaihdat niin tulee satavarmasti kuntoon, mutta voi olla että staattoria ei tarvii vaihtaa, aika epätodennäköistä että se näistä hajoaa. Kiitä onneasi sentään että ei kovin kalliita näihin nuo osat ole (ebaysta saa vieläkin halvemmalla)



Täytyypä kokeilla tuota suihkuttelua suoraan kurkusta. Täytynee tilata puola ja cdi ens alkuun.

Onkohan mitään järkeä laittaa tuollasta "viri" boxia? http://www.virijavara.fi/kauppa/product ... .php?p=201

Virijavara sivustoa selatessa huomasin 150cc pytty sarjaa reiluun 40€.. Onko tuosta hyötyä minkäverran vai ajelenko vakiolla aurinkonlaskuun??
radon-
Pyörä:
110cc Monkey
Paikkakunta:
Kajaani
Liittynyt:
23.7.2010 19:47
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut radon- » 22.4.2013 23:23

Ei 150cc mene vakiolohkoille, se 82cc setti menee ja hintaakin huimat 41,90. Tilaa jos haluat, ei sillä kovin suurta tehonlisäystä aikaan saa, vääntöön lähinnä vaikuttaa.
Ja ei noista viribokseista ole mitään hyötyä, samanlaisella liittimellä olevan tilaat kun mikä siinä on paikallaan niin ei tarvitse noiden johtojen kans ruveta räpeltämään.
Poliisien varalta: Kansallinen lainsäädäntö
-Zone-
Liittynyt:
22.6.2005 22:42
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut -Zone- » 23.4.2013 0:34

radon- kirjoitti:samanlaisella liittimellä olevan tilaat kun mikä siinä on paikallaan niin ei tarvitse noiden johtojen kans ruveta räpeltämään.

Näitä on sekä AC että DC bokseja. Kannattaa varmistaa kumpi on omassa.
150cc pytty on myös korkeampi kun se on pidemmälle iskulle tehty. Pinnapultit on eri kohdassa jne.. 125cc koneeseen se sopii.
"... En ikinä uskonut, että muut voisivat ottaa teoriani niin paljon vakavemmin, kuin minä itse..." Albert Einstein

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista