Virityspaketin spekulointi

Moderaattori
Pyörä:
Aprilia RS 125cc '06              Cagiva Mito MK I 125cc '93          Cagiva Mito EVO2 125cc '05          Derbi Senda 70cc '09                                     Solifer SFR 72cc '11
Paikkakunta:
Kouvola
Liittynyt:
23.4.2013 19:13
Re: Virityspaketin spekulointi

ViestiKirjoittanut Ledinauha » 11.2.2014 23:13

Takavarissa on sellainen yksi iso jousi, vastapainejousi. Tämä jousi toimii vastavoimana rullille ja palauttaa hihnan alkuperäiseen asentoon kun kaasu pistetään nollille ja rullat eivät paina vastaan. Jäykempi vastapainejousi tuo enemmän pitoa hihnaan mutta lisää myös kulumista ja aiheuttaa samaa kuin kevyet rullat, eli koneen normaali käyntinopeus ajossa kasvaa.

Variaattorin takapäässähän sijaitsee myös kytkin. Kytkinjouset vaikuttavat liikkellelähtöön tarvittavaan kierroslukuun, mitä jäykemmät kytkinjouset sitä korkeammat kierrokset tarvitaan että takarengas lähtee pyörimään.

Lisää tietoa variaattorin säätämisestä löytyy wikistä.
Pyörä:
yamaha dt50 (ex), Honda Monkey(ex),derbi senda(ex),suzuki pv(ex),Aprilia rx(ex), yamaha aerox (käyttis)
Paikkakunta:
Lapinlahti
Liittynyt:
22.5.2012 22:32
Re: Virityspaketin spekulointi

ViestiKirjoittanut böömber » 17.2.2014 15:19

Elikkäs minulta löytyy tommoinen yamaha slider ja nyt ostin siihen stage6 varin, niin pitäisi kysellä vähän kokeneemmilta henkilöiltä helppiä. Elikkäs minkä painoiset rullat laittaisin suunnilleen (tottakai pitää kokeilla ja testailla, että löytyy sopivat mutta kuitenkin). 4.5g-6g? ja minkäs jäykkyinen vp jousi pitäisi suunnilleen laitella? kun nyt vireinä on technigas q-trek tehopakoputki,50cc airsalin pytty ja 17.5mm lortto.
Liittynyt:
13.9.2013 1:20
Re: Virityspaketin spekulointi

ViestiKirjoittanut qanttu » 9.3.2014 22:30

Mitä viel pitäs tehä boosteriiin ???

Giannelli go (en vaihda)
Malossi sport 70cc
30% vp jousi
15% kytkin jouset
4.5g rullat
12mm kaasari (vakio)
Hiilikuituläpät ?
Moderaattori
Pyörä:
Aprilia RS 125cc '06              Cagiva Mito MK I 125cc '93          Cagiva Mito EVO2 125cc '05          Derbi Senda 70cc '09                                     Solifer SFR 72cc '11
Paikkakunta:
Kouvola
Liittynyt:
23.4.2013 19:13
Re: Virityspaketin spekulointi

ViestiKirjoittanut Ledinauha » 9.3.2014 23:26

Ei kauhean järkevältä setiltä kuullosta... Muuten hyvä mutta vakiokaasari ja Gianelli Go... :eek:
Moderaattori
Liittynyt:
5.2.2003 23:44
Re: Virityspaketin spekulointi

ViestiKirjoittanut Vauhtiviivatarra » 9.3.2014 23:41

Kyllähän pakettia yleensä kannattaisi alkaa kasaamaan sylinteristä, sitten valita siihen sopiva putki ja mitoittaa kaasari näille passeliksi. Oheishilppeet sitten muun kokonaisuuden mukaan. Tuolla kokoonpanolla läppien vaihto on täysin turhaa kun putki ja ennen kaikkea kaasari muodostavat pullonkaulan.
Keskustelufoorumin säännöt
Tue sivustoa ja liity VIP-jäseneksi
Pyörä:
Honda cr80 vm 1997 ja 2000, piaggio zip Fast rider. Gilera stalker
Paikkakunta:
MDI
Liittynyt:
11.8.2012 1:28
Re: Virityspaketin spekulointi

ViestiKirjoittanut 94Zip » 12.3.2014 20:18

Aaapuva!!!
Kulkua ja ennenkaikkea kiihtyvyyttä ja vääntöä tarvis löytää.
Skootteri siis Honda X8R-X johon just (n.100-150km sitten) laitetut seuraavat jutut:

- Malossin 70cc pyttysarja ja sarjan mukana tulleet läpät
- Malossin multivariaattori
- Malossin keltainen vp-jousi
- Malossin kevlarhihna
- Malossin pidemmät suorahampaiset välit perässä
- rullia kokeiltu 6.5g - 8.0g välillä
- Gianellin Extra V2 tehari
- 17,5 mm lortto 74:lla suuttimella
- vakio ilmansudatinkoteloa modattu kaasarin takia
- jäykemmät kytkinjouset

Mutta vehke ei jaksa kiihtyä ripeästi. Huiputkin vaan 50-55 km/h.. Vääntö puuttuu ns kokonaan ja mielestäni sais olla reilusti kierrosherkempi. Viime syksynä vakioputkella (muuten samat vehkeet) alamäkeen kun sai kelattua 75 , niin jakso aika hyvin pitää vauhtia vielä tasasellakin..
Kertokaahan mikä avuksi? Kiitos!
Ihmiset jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä jotka tiedämme kaiken.
Pyörä:
Yamaha Aerox -11
Paikkakunta:
Kotka
Liittynyt:
29.8.2013 9:10
Re: Virityspaketin spekulointi

ViestiKirjoittanut ropiska » 12.3.2014 21:48

Rullat vaikuttaa liian painavilta ja kaasarikin voi olla huonoissa säädöissä. Kokeile vaikka 4,5g rullia jos sillä lähtis kulkemaan paremmin
“God’s original plan for us was to hang out in a garden with some naked vegetarians.” – Unknown
Pyörä:
Honda cr80 vm 1997 ja 2000, piaggio zip Fast rider. Gilera stalker
Paikkakunta:
MDI
Liittynyt:
11.8.2012 1:28
Re: Virityspaketin spekulointi

ViestiKirjoittanut 94Zip » 12.3.2014 21:58

Huomenna ostoksille siis...
Ihmiset jotka luulevat tietävänsä kaiken, ärsyttävät meitä jotka tiedämme kaiken.
Liittynyt:
13.9.2013 1:20
Re: Virityspaketin spekulointi

ViestiKirjoittanut qanttu » 4.4.2014 20:31

Mikä onkun boosteriin ostin malossi sport 70cc pytyn ja ensimmäiset pari päivää lähti hyvin liikkelle mutta nyt painaa kaasua niin booaa ja sitten vasta nappaa piikin?
Virit
Malossi sport 70cc
Giannello go
Prikka pois
Vakio 12mm kaasari
Valkoinen vastapainejousi
Vihreät kytkinjouset
5.4g rullat
Hiilikuituläpät

Voiko olla huono sisäänajo vai liian pieni kaasari vai kaasarin säädöt vai tukkonen putki vai mikä ? Vastauksia kiitos :)
Moderaattori
Pyörä:
Peugeot TKR LC 70cc HighEnd - with NOS, Husqvarna CR125
Paikkakunta:
Tampere
Liittynyt:
9.2.2008 20:02
Re: Virityspaketin spekulointi

ViestiKirjoittanut jkoljo » 6.4.2014 22:35

Harvemmin booaaminen loppuu kun se on kerran alkanut. Veikkaisin että kyse ei ole booaamisesta laihan seoksen takia, vaan kyseessä on variaattorin hidas reagointi. Eli jäykempää vastapainejousta kehiin.

Voit myös kokeilla säätää kaasarin neularuuvia hieman rikkaammalle. Olethan vaihtanut kaasarin suuttimen isommaksi vakiosta?
Team JSR | High-End Peugeot | Viilattu | 20,85 hp dynossa | Got NOS? | NOS testailua osa 2
Liittynyt:
13.9.2013 1:20
Re: Virityspaketin spekulointi

ViestiKirjoittanut qanttu » 7.4.2014 22:30

Vakio 12mm on oon kauan jo ajateklu ostaa isompaa mutta minkäs kokosta
Liittynyt:
13.9.2013 1:20
Re: Virityspaketin spekulointi

ViestiKirjoittanut qanttu » 7.4.2014 22:33

Tai siis kokoa 100 suutin :D

Käytetään sitä muokkaa nappia turhien tuplapostausten sijasta, eikö vain?

Haamu
Pyörä:
Löytyy
Paikkakunta:
Forssa
Liittynyt:
16.2.2014 22:29
Re: Virityspaketin spekulointi

ViestiKirjoittanut Fr0nkale » 14.4.2014 20:58

Hei! Tuli tuossa Piaggio Fly ostettua.
Nyt tavoitteena olisi saada mahdollisimman paljon tehoa vakiopytyllä ja vakiokaasarilla.

Putsarin puolen kurilevyn otimme pois, ja puhdistimme kaasarin ja suodattimen, röpötys loppui ja mopolla saattoi jo ajaakin, vauhtia noin 40 mutta ennen toimenpidettä kulki n. 25-30.
Skootterien virityksestä olen aika pihalla mutta olettaisin millä saadaan lisää tehoa:
-imu ja läppäkanavan kaikki kuristukset pois, en tiedä oliko vaan tuo :D
-kevyemmät rullat
-vapaavirtaussuodatin
-tehoputki, mikä olisi optimaalinen vakiopannulle?
-kytkinjousten vaihto?

Lisäksi mahdollista olisi tehdä, mutta vaatisi harjoittelua:
Tehdä putki itse
Pytyn viilaus
Kannen lasku?

Auttakaapa tyhmää :D
[x] AM120 28.11.2013 [x] A1 21.04.2015
[5] pysäytetty [] sakot [] kortti pois
Liittynyt:
12.3.2014 20:36
Re: Virityspaketin spekulointi

ViestiKirjoittanut Surepre » 25.5.2014 12:29

Millastakohan variaattorin palikkaa toi Keewayn perus kopiominarelli kaipais, kun on kaikki kurit pakoaukkoa ja putsarin kurkkua lukuunottamatta pois (eli siis putki tyhjä, ja viritysalkukäyrä paikallaan, prikkaa viilattu noin 1/4 kokoiseksi) ja tämän lisäksi Narakun filtteri, ja isompaa suutinta? Edellinen omistaja näköjään tunkenut sisään myös uuden etuvarin, vähän vakiota tymäkämmän.

Ja toiseksi, meneekö Aeroxin kytkin kelloineen suoraan paikoilleen tällaisen kiinanihmeen taka-akselille? :D
Pyörä:
Yamaha aerox -04
Paikkakunta:
Kerava
Liittynyt:
11.3.2013 19:18
Re: Virityspaketin spekulointi

ViestiKirjoittanut TeamRacing » 25.5.2014 13:45

paljonkoha aerox liikahtais näillä osilla:
-stage6 racing mkII Sylinterisarja
-s6 racing imupuoli + läpättimet.
-s6 oversize variaattori + hihna.
-s6 r/t midrace kytkin + kello.
-Pwk 28mm kaasari + 130suutin.
-Stage6 R1200 tehari...

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista

cron