Keskustelua vakio- ja tehopakoputkista

Nèmesis
Pyörä:
MBK Booster Rocket 1999
Liittynyt:
6.8.2011 20:39
Re: Keskustelua vakio- ja tehopakoputkista

ViestiKirjoittanut Nèmesis » 16.9.2011 20:58

LaneKit kirjoitti:Oma oli kyl minarelli, et siinä on ero, mutta silti pitäs olla heti suulla.

Tuli vaa mielee et vois tarttia isomman suuttime ja kevyempää rullaa? Siis iha selkeesti kevyempää, ku go toimii 0,5g vakiota kevyemmilki ja reversen kaa itel oli yli gramman kevyemmät. Nexti huuti homona 5,5g s6 varissa, mut reverselle just hyvä tai ehkä 5,3g ois ollu täydelline.

Pitäs kyl vetää iha selkeästi paremmi ku go:lla, ero ku yöllä ja päivällä. ;)

Mul on MBK Booster joka on pysty minarelli, ja @Sundee: jos se ois siinä suulla kyl mä sen oisin huomannu, kokeilin vielä sormella niin ei tuntunu mitään änkän puolella eikä pytyn puolella siinä ei ollu yhtää mitää ei edes jälkiä että siinä ois joskus ollu semmonen

Mul on 19mm kaasari jossa on 110 suutin ettei siitä pitäs olla kiinni, mut jotenki kummastuttaa ku täydel kaasul "booaa" tavallaan, mut ei niinku sillä tavalla että se sammuis vaan vauhti hidastuu, mut must tuntuu et se on siit ku mul on viel vakio imukaula siinä. Mul on 6.2gr rullat(vakiot 6.5), äsken ku ronkin tota putkee nii se toimii paremmin ja kiihtyy mutta ei vieläkää mee yli sen 65 suoralla. Mul on punanen vastapainejousi(50%) ja +1500rpm narakun jouset. Nostaa muuten 2 pääl keulaa kaasusta ku lähtee paikaltaa, et sinänsä ihan hyvät säädöt mutta huippuja ois kiva saada ees sen 80KM/H, outoo ku pääsin vakiopytylläki sen 80 mut 70cc en pääse?
Kallistuisin kyllä kaasarin säätöihin tai imukaulaan, mutta tulppa on oikean värinen ja 100-120 suutinta suositellaan, ja seosruuvi on 1½ auki.

Mites nuo perävälit voiks ne vaikuttaa?

EDIT: Juttelin mun kaverin kanssa jolla on sama pytty, pro replica ,malossin punanen vp, punaset kytkinjouset ja kai 19mm kaasari, se sano et sillä on täsmällee sama ongelma
J-P@
Pyörä:
| Booster 02' |
Paikkakunta:
Seinäjoki
Liittynyt:
1.2.2009 15:00
Re: Keskustelua vakio- ja tehopakoputkista

ViestiKirjoittanut J-P@ » 16.9.2011 23:45

Laita sinne suutin kokoa 95 vaikka näin alkuun.
Kuvat.fi - J-P@
Nèmesis
Pyörä:
MBK Booster Rocket 1999
Liittynyt:
6.8.2011 20:39
Re: Keskustelua vakio- ja tehopakoputkista

ViestiKirjoittanut Nèmesis » 17.9.2011 17:35

Oon jo kokeillu, ei toiminu täydellä kaasulla vieläkään.
Mites noi narakun kytkinjouset? Paljonko jäykempi on esim 1500rpm, tai mikä on malossin vastaava? heitän narakun +2000rpm kiinni kattoo sitten onko mitää vaikutusta.

Ainiin joku sanoi että pitää kertoo miten toimii gianelli reverse 70cc kanssa eli nostaa nokkaa 2 päällä ku lähtee paikoiltaan ja 1 päällä, sitten se kulkee tehopiikillä 64 asti, tämä kaikki siis puolella kaasulla kun täydellä ei voi jostain syystä ajaa. Laskin että menee n.5 sekunttia 0-45(sigma, joka päivittää nopeuden 1 sek liian myöhässä), tarkistan tämän vielä jossain vaiheessa. Sanoisin että oli kannattava ostos, varsinkin kun sain tingittyä sen 160€(Sanoin etten rekordia halua koska änkkä näyttää valtavalta dildolta)
Viimeksi muokannut Nèmesis päivämäärä 17.9.2011 19:39, muokattu yhteensä 1 kerran
LaneKit
Pyörä:
Haussa
Paikkakunta:
Perähikiä
Liittynyt:
20.5.2009 20:20
Re: Keskustelua vakio- ja tehopakoputkista

ViestiKirjoittanut LaneKit » 17.9.2011 18:07

Joo säädöistä kiinni sillo, eli kaasarin säätämällä pitäs saada sikana lisää tehoa jos puolkaauslla vetää tollee :D

Omastaki mielestä toi rekordi on rumempi ku reverse, tosin harvinaisempi ni enemmi hc, mut ei omaan makuun.
Nèmesis
Pyörä:
MBK Booster Rocket 1999
Liittynyt:
6.8.2011 20:39
Re: Keskustelua vakio- ja tehopakoputkista

ViestiKirjoittanut Nèmesis » 17.9.2011 19:38

Mul ei oo hajuakaan että mihin suuntaan sitä pitäis säätää, ja miten koska oon kokeillu kaikenlaisia suuttimia 76,95,102,110 kaikilla toimii samalla tavalla, hankin isomman imukaulan jos sillon vaikka toimis :/. Mutta nyt loppu tämä offtopicci

EDIT: Osa villoista palo jo :(
messic
Liittynyt:
2.8.2011 2:58
Re: Keskustelua vakio- ja tehopakoputkista

ViestiKirjoittanut messic » 18.9.2011 22:33

Moi,mulla on 11 vuoden apikka sr R malli ja ostin just uuden giannelli reversen siihen mutta mikä vikana siihen että putki vuotaa jostain syystä siitä alusta vaikka putkin on priimalleen oikea?
Shape Moderaattori
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
9.9.2005 19:54
Re: Keskustelua vakio- ja tehopakoputkista

ViestiKirjoittanut Shape » 18.9.2011 22:41

Laitoitko tiivisteen siihen liitokseen?
Team JSR Facebookissa
Käytä Tietopankkia ja olet viisaampi || Tue sivuston toimintaa ja hanki VIP-oikeudet!
messic
Liittynyt:
2.8.2011 2:58
Re: Keskustelua vakio- ja tehopakoputkista

ViestiKirjoittanut messic » 19.9.2011 13:46

Tiivistettä ei ole ollut aikaisemminkaan ja tehoputken paketissa ei tullut minkään näköistä tiivistettä.
jjerE__
Pyörä:
Yamaha Aerox -04
Paikkakunta:
Lappeenranta
Liittynyt:
26.9.2009 21:34
Re: Keskustelua vakio- ja tehopakoputkista

ViestiKirjoittanut jjerE__ » 19.9.2011 16:33

Vakio putkissa yleensä on O-rinkulan muotoinen tiiviste jota välttämättä ei edes huomaa. Mutta teharin kanssa yleensä pitäisi olla tämän näköinen tiiviste. :roll:

Edit: tuo tiiviste vaan esimerkki ;)
Viimeksi muokannut jjerE__ päivämäärä 19.9.2011 16:37, muokattu yhteensä 1 kerran
Sudee
Pyörä:
-tön
Paikkakunta:
Joensuu
Liittynyt:
7.11.2008 20:35
Re: Keskustelua vakio- ja tehopakoputkista

ViestiKirjoittanut Sudee » 19.9.2011 16:35

Tai jossain halpis tehareissa on samanlainen tiiviste kuin Jere linkkas.
Aerox/Nitro osia
LaneKit
Pyörä:
Haussa
Paikkakunta:
Perähikiä
Liittynyt:
20.5.2009 20:20
Re: Keskustelua vakio- ja tehopakoputkista

ViestiKirjoittanut LaneKit » 19.9.2011 16:40

Tuo piaggio on vähä jännempi systeemi, oon sellase livenä kerra nähny ja shape linkkas joskus kuvan siitä muistaakseni tänne. Siinä on sellane "kartio" joka ei tartti tiivistettä.

Enskaderbis taitaa olla samantyyppine systeemi.

E: Vituttaa muute ku jonnet tunkee sen minarellin vakioputken alumiinisen O-renkaan teharii ja vetää laipan solmuu, kokemusta on :itku:
Maley
Paikkakunta:
kempele
Liittynyt:
6.9.2008 16:20
Re: Keskustelua vakio- ja tehopakoputkista

ViestiKirjoittanut Maley » 19.9.2011 17:00

Kyllä tarvii piaggion koneellisessa olla pakoaukon tiiviste, yläpääntiivistesarjan mukanaki tuli tommone laippatiiviste.
Rajis-
Pyörä:
Bemari, KTM
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
30.7.2010 19:57
Re: Keskustelua vakio- ja tehopakoputkista

ViestiKirjoittanut Rajis- » 19.9.2011 17:39

Eikös gilera stalkerin putket mene piaggio typhooniin ja toisinpäin?
Osaa kaupan!
Ex pärrät: Aprilia Sx -09, Typhoon x2, Aprilia Mx125 -07, Derbi DRD125 -09, Derbi -02, Stalker -99, Booster -00, Gilera RCR -06, Rieju Spike -10, Aprilia Amico -94, 125cc Monkey, Bse 160cc, Husse SMS -08, DT125Re Smoto, Derbi 300EXC, Husse WR125
Reetuhai2
Pyörä:
2xSuzuki Street Magic -98, 3xPappa Tunturi (-64,-72 ja joku 80vm), 2xGilera Stalker 50cc ja 70cc, Tunturi SuperSportin raatoja x3, Yamaha DT SM -06
Paikkakunta:
Vihti
Liittynyt:
30.6.2010 15:41
Re: Keskustelua vakio- ja tehopakoputkista

ViestiKirjoittanut Reetuhai2 » 19.9.2011 18:21

Maley kirjoitti:Kyllä tarvii piaggion koneellisessa olla pakoaukon tiiviste, yläpääntiivistesarjan mukanaki tuli tommone laippatiiviste.

Eipä pakoaukon tiivistettä ole, se on vaan sellanen juttu niinku Lanekit sano, vaan se tiiviste tulee alkukäyrän ja putken liitokseen. ;)
Vakio mopo/skootteri on aina laiton. Myynnissä 2xvälikelin piikkirenkaita.
Ostetaan vaakakoneeseen sopiva Stage6 Pro, vaihdossa voidaan antaa Yasuni Z.
Éki
Pyörä:
Ex. Aerox -10 Ex. Nitro -00 Ex. Aerox -02 Ex. Aerox -06 Nyt. Aerox -03 orange projekt
Paikkakunta:
Mikkeli
Liittynyt:
18.7.2009 20:45
Re: Keskustelua vakio- ja tehopakoputkista

ViestiKirjoittanut Éki » 19.9.2011 18:28

LaneKit kirjoitti:E: Vituttaa muute ku jonnet tunkee sen minarellin vakioputken alumiinisen O-renkaan teharii ja vetää laipan solmuu, kokemusta on :itku:


Itellä oli 2pv se O-rengas kiinni kun ei ollut mitään muuta tiivistettä. Niin lämmöntaki(?) oli lähteny sillee purkautumaan ... tiiä siitä sitte oisko voinu jotain käyä jos ois kauemmin ollu :S

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista