Keskustelua vakio- ja tehopakoputkista

jkoljo Moderaattori
Pyörä:
Peugeot TKR LC 70cc HighEnd - with NOS, Husqvarna CR125
Paikkakunta:
Tampere
Liittynyt:
9.2.2008 20:02
Re: Keskustelua vakio- ja tehopakoputkista

ViestiKirjoittanut jkoljo » 28.2.2012 23:22

Jatkot sitten variaattoritopicissa. Kannattaa lukea tietopankin artikkeli Variaattorin toimenpiteistä, se on linkattuna varitopicin aloituspostaukseen.
Team JSR | High-End Peugeot | Viilattu | 20,85 hp dynossa | Got NOS? | NOS testailua osa 2
opino
Liittynyt:
1.8.2011 0:38
Re: Keskustelua vakio- ja tehopakoputkista

ViestiKirjoittanut opino » 29.2.2012 13:32

Meneekö sama Leovince ZX kaikenikäisiin roxeihin? Tai tarvitseeko isoa modausta 1999 ja 2010 välillä?
Zoneri
Pyörä:
Aina palasina..
Paikkakunta:
Porvoo
Liittynyt:
10.9.2011 18:07
Re: Keskustelua vakio- ja tehopakoputkista

ViestiKirjoittanut Zoneri » 29.2.2012 13:53

Menee suoraan.
Paska mikä paska.
Ärräksä
Liittynyt:
24.1.2005 12:40
Re: Keskustelua vakio- ja tehopakoputkista

ViestiKirjoittanut Ärräksä » 1.3.2012 22:22

Tilasin LeoVincen ja nyt irrottelin alkuperäistä putkea. Mitähän tuolla hapetusletkulle pitää tehdä? Ja sattuisiko joku tietämään kuvallista ohjetta tuon putken vaihtamiseen?

Onko se tarkoitus vain nipsaista irti ja tukita? Mistähän kohtaa vai ihan juuresta?

Otin havainnollistavan kuvan asiasta. Mistä kohtaa irrotan ja tukin? Mikä numero siis:

Kuva

Millähän olette muuten tuon tukkineet?

Sitten toinen kuva...

Kuva

Siis mikä juttu tämä nyt on?! Onko tuo tarkoitus rälläköidä pois? Eihän tuon kanssa mahdu tekemään mitään. Muutenkin todella ahdasta.
Reetuhai2
Pyörä:
2xSuzuki Street Magic -98, 3xPappa Tunturi (-64,-72 ja joku 80vm), 2xGilera Stalker 50cc ja 70cc, Tunturi SuperSportin raatoja x3, Yamaha DT SM -06
Paikkakunta:
Vihti
Liittynyt:
30.6.2010 15:41
Re: Keskustelua vakio- ja tehopakoputkista

ViestiKirjoittanut Reetuhai2 » 1.3.2012 22:28

Irti vaa ja tukit. Ja ei siinä putken vaihdossa oo mitää vaikeeta, vanha irti ja uus tilalle. Kiinnityspultit pytystä eka ja sitte kannakkeitten pultit.
Vakio mopo/skootteri on aina laiton. Myynnissä 2xvälikelin piikkirenkaita.
Ostetaan vaakakoneeseen sopiva Stage6 Pro, vaihdossa voidaan antaa Yasuni Z.
Ärräksä
Liittynyt:
24.1.2005 12:40
Re: Keskustelua vakio- ja tehopakoputkista

ViestiKirjoittanut Ärräksä » 1.3.2012 23:00

Irti, irti mutta mistä kohtaa? Ja lisäksi en pääse siihen pulttiin käsiksi, koska valmistaja on hitsannut runkoon tuon putkenpätkän, joka kuvassa näkyy.
Shape Moderaattori
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
9.9.2005 19:54
Re: Keskustelua vakio- ja tehopakoputkista

ViestiKirjoittanut Shape » 2.3.2012 13:00

Ykkösen kohdalta irti ja ei tarvitse tukkia mitenkään tuota.

Mulla ei ollu omassa Runnerissa tuommosta tappia tuolla, vaikka sama moottori onkin, joten rälläkällä vaan pois se, josset keksi sille käyttötarkoitusta.
Team JSR Facebookissa
Käytä Tietopankkia ja olet viisaampi || Tue sivuston toimintaa ja hanki VIP-oikeudet!
Ärräksä
Liittynyt:
24.1.2005 12:40
Re: Keskustelua vakio- ja tehopakoputkista

ViestiKirjoittanut Ärräksä » 2.3.2012 13:28

Ilmeisesti ainoa tarkoitus on estää muun kuin vakioputken käyttö. Tuo tappihan ei ole osa runkoa vaan se on vain hitsattu parilla pisteellä kiinni.
jnd
Liittynyt:
10.1.2010 17:35
Re: Keskustelua vakio- ja tehopakoputkista

ViestiKirjoittanut jnd » 2.3.2012 14:57

Onko kellään kokemusta leovince gp putkesta missään vehkeessä?
Tuume
Pyörä:
Piaggio
Liittynyt:
14.3.2010 17:27
Re: Keskustelua vakio- ja tehopakoputkista

ViestiKirjoittanut Tuume » 2.3.2012 22:12

Mikä tuo metallinen rinkula, jossa on sellaisia hampaiden tapaisia nypyjä tossa pakoaukon suulla on? Tarviiko laittaa se uudelleen kun vaihan putken? Kyseessä siis piaggion koneellinen särä?
Ärräksä
Liittynyt:
24.1.2005 12:40
Re: Keskustelua vakio- ja tehopakoputkista

ViestiKirjoittanut Ärräksä » 3.3.2012 12:00

Tuume kirjoitti:Mikä tuo metallinen rinkula, jossa on sellaisia hampaiden tapaisia nypyjä tossa pakoaukon suulla on? Tarviiko laittaa se uudelleen kun vaihan putken? Kyseessä siis piaggion koneellinen särä?


Itse otin eilen putken irti piaggiollisesta särästä enkä huomannut pakoaukossa mitään tiivistettä tai muutakaan erikoista.

Sen sijaan saitko tehoputken mahtumaan leikkaamatta tuota tappia, josta on kuva tuossa ylempänä?

Voihan se olla, että leovince zx-r mahtuu. mittasin vakioputken halkaisijaksi alkukäyrästä 25mm ja leo ilmottaa halkaisijakseen 28mm.
Tuume
Pyörä:
Piaggio
Liittynyt:
14.3.2010 17:27
Re: Keskustelua vakio- ja tehopakoputkista

ViestiKirjoittanut Tuume » 3.3.2012 15:44

En ole vielä kokeillut sovittaa putkea, mutta jos tapin kanssa tulee ongelmia niin surutta sahaan pois.
Ärräksä
Liittynyt:
24.1.2005 12:40
Re: Keskustelua vakio- ja tehopakoputkista

ViestiKirjoittanut Ärräksä » 7.3.2012 16:03

Tuume kirjoitti:En ole vielä kokeillut sovittaa putkea, mutta jos tapin kanssa tulee ongelmia niin surutta sahaan pois.


Tänää nappasin leosta kuristuksen pois (ärsyttävää nysvätä TEHOputkea kuristuksista vapaaksi) ja lisäksi rälläköin tuon runkotapin pois. Feikkidremelillä yritin aluksi jynkyttää tappia irti mutta eihän siinä palanut kuin laikkoja. Kovaa tavaraa...

Hieman tosin naurattaa nuo putken mukana tulleet ohjeet joissa sanotaan, että tuon runkotapin pois otto onnistuu pihdeillä. Sen kaverin haluan nähdä, joka sen tekee. Itselläni oli niin vahvasti hitsattu ettei mitään jakoa edes kokeilemilani isoilla putkipihdeillä.
thounimakarooni
Pyörä:
Ei oo
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
11.9.2010 19:04
Re: Keskustelua vakio- ja tehopakoputkista

ViestiKirjoittanut thounimakarooni » 12.3.2012 2:21

Oisko yasuni R parempi putki valurautaselle 70cc:lle kuin S6 Pro Replica? Kysyn siksi koska S6 Pro ois hyvä, mut se ei oo e-hyväksytty, kuten Yasuni R taas ois.
Rajis-
Pyörä:
Bemari, KTM
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
30.7.2010 19:57
Re: Keskustelua vakio- ja tehopakoputkista

ViestiKirjoittanut Rajis- » 12.3.2012 14:26

Mitä väliä sillä e-hyväksynnällä on :roll:
Osaa kaupan!
Ex pärrät: Aprilia Sx -09, Typhoon x2, Aprilia Mx125 -07, Derbi DRD125 -09, Derbi -02, Stalker -99, Booster -00, Gilera RCR -06, Rieju Spike -10, Aprilia Amico -94, 125cc Monkey, Bse 160cc, Husse SMS -08, DT125Re Smoto, Derbi 300EXC, Husse WR125

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista