Keskustelua vakio- ja tehopakoputkista

Nèmesis
Pyörä:
MBK Booster Rocket 1999
Liittynyt:
6.8.2011 20:39
Re: Keskustelua vakio- ja tehopakoputkista

ViestiKirjoittanut Nèmesis » 21.9.2011 19:06

Shape kirjoitti:Riippuu mm. moottorista, kaasuttimesta, sytytyksestä jne. Helpottaisi kummasti, jos kertoisit mihin mopoon putki olisi tulossa.

MBK Boosteriin jossa on Malossi Sport 70cc, 19mm PHBG kaasari, sytytys on vakio, BR9HS tulppa.
Shape Moderaattori
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
9.9.2005 19:54
Re: Keskustelua vakio- ja tehopakoputkista

ViestiKirjoittanut Shape » 21.9.2011 19:55

Ei mene kauas, jos sanon 9500 - 10 000 rpm väliltä löytyy korkein teho. Ei se hirveä laaja tehoalue ole Reversellä.
Team JSR Facebookissa
Käytä Tietopankkia ja olet viisaampi || Tue sivuston toimintaa ja hanki VIP-oikeudet!
Nèmesis
Pyörä:
MBK Booster Rocket 1999
Liittynyt:
6.8.2011 20:39
Re: Keskustelua vakio- ja tehopakoputkista

ViestiKirjoittanut Nèmesis » 21.9.2011 21:52

Shape kirjoitti:Ei mene kauas, jos sanon 9500 - 10 000 rpm väliltä löytyy korkein teho. Ei se hirveä laaja tehoalue ole Reversellä.

Pieni offtopic; Minkälaisilla variaattorin säädöillä luulet että pysyy noissa lukemissa? Punanen VP löytyy mutta rullista ja kytkinjousista oon epävarma.

EDIT: Kun puolisentuntia lueskelin googlesta gianelli reversestä, näyttää siltä että teho-alue on jossain 8000 -10 000rpm kohdalla. 6.2GR rullilla tuskin kierrokset yltävät niin korkeiksi.
Shape Moderaattori
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
9.9.2005 19:54
Re: Keskustelua vakio- ja tehopakoputkista

ViestiKirjoittanut Shape » 21.9.2011 22:21

Jaa-a rullat ainakin kuulostaa aika painavilta. Lähde liikkeelle 1,5-2 grammaa vakiota kevyemmistä rullista.

Tuolla tehoalueella ei ole käytännössä mitään merkitystä variaattorivetoisessa vehkeessä, ainoastaan väliä on sillä kierroluvulla, missä löytyy korkein teho.
Team JSR Facebookissa
Käytä Tietopankkia ja olet viisaampi || Tue sivuston toimintaa ja hanki VIP-oikeudet!
Kawasuki
Pyörä:
MBK Ovetto, Kawasaki KX 80, Honda Monkey
Paikkakunta:
Saarijärvi
Liittynyt:
16.3.2010 21:53
Re: Keskustelua vakio- ja tehopakoputkista

ViestiKirjoittanut Kawasuki » 22.9.2011 18:07

Käykö kyseinen putki -98 vuosmallin ovettoon---> http://www.moto-hame.fi/index.php?main_ ... ts_id=6053
Rajis-
Pyörä:
Bemari, KTM
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
30.7.2010 19:57
Re: Keskustelua vakio- ja tehopakoputkista

ViestiKirjoittanut Rajis- » 22.9.2011 21:52

Noniin, eli ostin nyt sitten tollasen stagen pro replica putken. Eikös suutinta kannattanu lähtee hakee typhoonissa 75-80 teharilla, kun on 17,5mm kaasari? Tällä hetkellä siis giannelli smile ja 72 suutin.
Osaa kaupan!
Ex pärrät: Aprilia Sx -09, Typhoon x2, Aprilia Mx125 -07, Derbi DRD125 -09, Derbi -02, Stalker -99, Booster -00, Gilera RCR -06, Rieju Spike -10, Aprilia Amico -94, 125cc Monkey, Bse 160cc, Husse SMS -08, DT125Re Smoto, Derbi 300EXC, Husse WR125
-atte-
Pyörä:
Polkumapyörä
Paikkakunta:
Kerava, D-rapun poikii.
Liittynyt:
29.5.2010 1:58
Re: Keskustelua vakio- ja tehopakoputkista

ViestiKirjoittanut -atte- » 22.9.2011 22:08

Kawasuki kirjoitti:Käykö kyseinen putki -98 vuosmallin ovettoon---> http://www.moto-hame.fi/index.php?main_ ... ts_id=6053


Miksi pitää aina suomesta saada? https://www.scooter-attack.com/shop/#!/ ... haust.html tosta paras putki vakiopytylle ja käy myös 70cc:n kanssa . IMO ite en lähtis suomesta tilaa melkeen mitään ku ulkomailta tulee halvemmaksi.
Yesterday is history, Today is a gift, Tomorrow is mystery!
Buxyy
Liittynyt:
4.9.2010 18:38
Re: Keskustelua vakio- ja tehopakoputkista

ViestiKirjoittanut Buxyy » 22.9.2011 22:15

Rajis- kirjoitti:Noniin, eli ostin nyt sitten tollasen stagen pro replica putken. Eikös suutinta kannattanu lähtee hakee typhoonissa 75-80 teharilla, kun on 17,5mm kaasari? Tällä hetkellä siis giannelli smile ja 72 suutin.


Itsellänikin on pro replica ja vakiosuutin on kans sen 72. Kaasari tosin on 16,5mm. Mutta oikee suutin tolle pro replicalle on se 78 ainakin minulla. Tai oikeastaan se olis ehkä joku 76,5 tai 77. Mut kyl toi 78 toimii niinkun pitää, eli kokeileppas sillä.

ja -atte-, kyseisen putken saa myös suomesta tuohon ovettoon alle euron kalliimmalla http://www.tmi-janikaasalainen.fi/tehop ... -6052.html ja kannattaa tilata toi suomesta, säästää postikuluisa. Ja suosittelen kans hankkimaan tuon replican, tt :n sijaan.
Viimeksi muokannut Buxyy päivämäärä 22.9.2011 22:21, muokattu yhteensä 1 kerran
Rajis-
Pyörä:
Bemari, KTM
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
30.7.2010 19:57
Re: Keskustelua vakio- ja tehopakoputkista

ViestiKirjoittanut Rajis- » 22.9.2011 22:20

Ostin jo 75 ja 80, koitan niillä katotaa mite toimii! Tossa on malossin putsarielementtiki mut se ny ei varmaa hirveitä vaikuta..
Osaa kaupan!
Ex pärrät: Aprilia Sx -09, Typhoon x2, Aprilia Mx125 -07, Derbi DRD125 -09, Derbi -02, Stalker -99, Booster -00, Gilera RCR -06, Rieju Spike -10, Aprilia Amico -94, 125cc Monkey, Bse 160cc, Husse SMS -08, DT125Re Smoto, Derbi 300EXC, Husse WR125
JukkaT
Paikkakunta:
Pyhtää
Liittynyt:
27.5.2008 10:54
Re: Keskustelua vakio- ja tehopakoputkista

ViestiKirjoittanut JukkaT » 23.9.2011 20:57

Noniin, nyt on upouusi putki Keeway F-Actissa.

Tämä: http://www.mc-scatter.com/images/webkuv ... 0225-1.JPG

Onko tuossa alkukäyrässä kuriprikka, siellä mutkan takana, sen verran pitkällä että sinne ei näe?

No, oli miten oli, pelaa ihan kivasti, ottaa alkukiihdytyksessä selvän tehopiikin ja toisen 40-45 km/h kohdilla. 25-35 km/h kohdilla kierrokset laskee _selvästi_. Eli, kevyempää rullaa etuvariin siis? Nyt on 5,0g, vakio on 6,3g. VP-jousena Top-Racingin, ehm, muistaakseni +30%. Myös alakierroksilla vääntö on kehno -> jäykemmet kytkinjouset siis myös kehiin?

Kuri voisi kyllä jäädä paikalleen (jos siellä semmonen on), en kaipaa kovia nopeuksia.

Minkäspainoista rullaa sitten... 3,5g? 4g?

Mitäs teen tolle alkuperäisestä alkukäyrästä lähteneelle "hapetinputkelle" vai mikälie? Tukin sen?

edit:

Suuttimena pirisarjan mukana tullut 57,5 (vakio 50), röpöttelee ensin sopivasti ja hetken päästä rupee kiihtymään kunnolla. Ei liene aihetta kokeilla isompaa?? (65 löytyy)
LaneKit
Pyörä:
Haussa
Paikkakunta:
Perähikiä
Liittynyt:
20.5.2009 20:20
Re: Keskustelua vakio- ja tehopakoputkista

ViestiKirjoittanut LaneKit » 24.9.2011 11:25

Noi oireet on iha selkeäst sellaset että vp jousi on liia löysä, kannattaa vaihtaa joku laatumerkkine tilalle, itel teki samaa liia löysällä jousella.

Kytkinjouset ei vaikuta muuhu ku 0-20 välillä kierroksiin.

Ja kuriprikka oli kaverilla ainaki tossa iha alkukäyrän suulla ja nyppäs ruuvimeisselillä pois.

Tolle "hapetinputkelle" voit tehä iha mitä lystäät, sillä ei ole mitään väliä, tunge vaikka johonki missä ei ole pilaamassa maisemaa ;)

Rullista en osaa sanoa, mutta ekaks vaikka malossin punane vp jousi kii ja sit säädät rullia tarpeen mukaan.
Maley
Paikkakunta:
kempele
Liittynyt:
6.9.2008 16:20
Re: Keskustelua vakio- ja tehopakoputkista

ViestiKirjoittanut Maley » 24.9.2011 14:19

Sopivat rullat löytyy luultavasti väliltä 4,0-4,5gr, malossin keltasta vp-jousta ite ainaki laittasin paikoillee.
Rajis-
Pyörä:
Bemari, KTM
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
30.7.2010 19:57
Re: Keskustelua vakio- ja tehopakoputkista

ViestiKirjoittanut Rajis- » 24.9.2011 14:25

Taiski olla ton pro replican kans oikee suutin se sama 72, mikä giannelli smilen kans. Kokeilin 75, nii röpötti jo aika reilusti..
E: mikäs putki oikeen on Leovince SR? Kaveri oli ostanu sellasen käytettynä roxiin, eikä mistään löydy tietoa putkesta?
Osaa kaupan!
Ex pärrät: Aprilia Sx -09, Typhoon x2, Aprilia Mx125 -07, Derbi DRD125 -09, Derbi -02, Stalker -99, Booster -00, Gilera RCR -06, Rieju Spike -10, Aprilia Amico -94, 125cc Monkey, Bse 160cc, Husse SMS -08, DT125Re Smoto, Derbi 300EXC, Husse WR125
Reetuhai2
Pyörä:
2xSuzuki Street Magic -98, 3xPappa Tunturi (-64,-72 ja joku 80vm), 2xGilera Stalker 50cc ja 70cc, Tunturi SuperSportin raatoja x3, Yamaha DT SM -06
Paikkakunta:
Vihti
Liittynyt:
30.6.2010 15:41
Re: Keskustelua vakio- ja tehopakoputkista

ViestiKirjoittanut Reetuhai2 » 28.9.2011 19:09

Onko Yasuni Z hyvä putki Malossi Sport 70cc:lle? Vai olisko Stage6 Pro parempi? Sitten onkos kellään tietoa millainen on Arrow Extreme?
Vakio mopo/skootteri on aina laiton. Myynnissä 2xvälikelin piikkirenkaita.
Ostetaan vaakakoneeseen sopiva Stage6 Pro, vaihdossa voidaan antaa Yasuni Z.
Sudee
Pyörä:
-tön
Paikkakunta:
Joensuu
Liittynyt:
7.11.2008 20:35
Re: Keskustelua vakio- ja tehopakoputkista

ViestiKirjoittanut Sudee » 29.9.2011 7:02

Täällähän nuo tuota Prota kehuvat ja suosittelevat, itse ottaisin sen myös. Jos joskus haluat sitten vaihtaa 50cc:n takaisin niin siinä on jo valmiiksi putki sille. ;)
Aerox/Nitro osia

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista