Keskustelua kaasuttimista #3

jkoljo Moderaattori
Pyörä:
Peugeot TKR LC 70cc HighEnd - with NOS, Husqvarna CR125
Paikkakunta:
Tampere
Liittynyt:
9.2.2008 20:02
Re: Keskustelua kaasuttimista #3

ViestiKirjoittanut jkoljo » 26.9.2011 21:13

Tottakai jos kaasuttimen sekä imukanavan koko antaa periksi. On aina eduksi poistaa koneesta pullonkauloja. Muista sitten että läppien tulee olla hyvänlaatuiset, ts. vakioläpät tuskin kestävät kovin paljoa vakiota suurempaa taivutuskulmaa päivittäisessä käytössä.
Team JSR | High-End Peugeot | Viilattu | 20,85 hp dynossa | Got NOS? | NOS testailua osa 2
sahpe
Liittynyt:
19.9.2010 14:32
Re: Keskustelua kaasuttimista #3

ViestiKirjoittanut sahpe » 26.9.2011 21:18

jkoljo kirjoitti:Tottakai jos kaasuttimen sekä imukanavan koko antaa periksi. On aina eduksi poistaa koneesta pullonkauloja. Muista sitten että läppien tulee olla hyvänlaatuiset, ts. vakioläpät tuskin kestävät kovin paljoa vakiota suurempaa taivutuskulmaa päivittäisessä käytössä.


Nelareissahan ei taida (kai) olla läppiä niin miksi sitten 2-tahdissa? Oisko mitä haittaa jos ottaisi läpät pois :)
Buxyy
Liittynyt:
4.9.2010 18:38
Re: Keskustelua kaasuttimista #3

ViestiKirjoittanut Buxyy » 26.9.2011 22:02

Ois, et saa skopaas käyntiin. Tai näin ainakin on peugeoteissa :D
Reetuhai2
Pyörä:
2xSuzuki Street Magic -98, 3xPappa Tunturi (-64,-72 ja joku 80vm), 2xGilera Stalker 50cc ja 70cc, Tunturi SuperSportin raatoja x3, Yamaha DT SM -06
Paikkakunta:
Vihti
Liittynyt:
30.6.2010 15:41
Re: Keskustelua kaasuttimista #3

ViestiKirjoittanut Reetuhai2 » 26.9.2011 22:39

Nelarissa kun seos kulkee venttiileiden kautta, kakstahdissa läppien. Kannattaa opetella vähäsen sitä kakstahdin toimintaa.
Vakio mopo/skootteri on aina laiton. Myynnissä 2xvälikelin piikkirenkaita.
Ostetaan vaakakoneeseen sopiva Stage6 Pro, vaihdossa voidaan antaa Yasuni Z.
Zoneri
Pyörä:
Aina palasina..
Paikkakunta:
Porvoo
Liittynyt:
10.9.2011 18:07
Re: Keskustelua kaasuttimista #3

ViestiKirjoittanut Zoneri » 27.9.2011 15:47

Onko liian suuri kaasutin s6 50cc alumiumnille?
http://www.scooter-center.com/scoweb/pages/productdetail.grid?product=288621640331680&target=productdetail&category1=A&category2=CAT
Löytyisiköhän vielä halvemmalla jostain?
Paska mikä paska.
_keijomies_
Pyörä:
ei enää mitään
Paikkakunta:
lahti
Liittynyt:
24.11.2008 21:01
Re: Keskustelua kaasuttimista #3

ViestiKirjoittanut _keijomies_ » 27.9.2011 16:17

Ehkä hieman liian suuri, itse laittaisin 19mm kaasarin maksimissaan tolle pytylle.
Mbk Nitro 50cc 95,4 km/h gps.
Gilerafan
Pyörä:
Gilera DNA
Paikkakunta:
Orimattila
Liittynyt:
20.6.2011 16:45
Re: Keskustelua kaasuttimista #3

ViestiKirjoittanut Gilerafan » 27.9.2011 23:54

jkoljo kirjoitti:Turha uskoa tai olla uskomatta mitään 2t-vehkeiden kanssa. Vika voi olla yllättävässäkin paikassa, ja vain hyvin kokenut kuljettaja osaa tehdä tarkan vikadiagnoosin tietyistä ongelmista.

Jos nyt oletetaan että kone toimii hyvin ryypyn ansiosta, kohokammioon tulee tarpeeksi bensaa. Miksi ainetta sitten ei mene koneelle asti ilman ryyppyä.. Vika voi olla vain yhdessä paikassa, pääsuuttimessa. Tsekkaa ettei siinä ole mitään roskaa.

Kone booaa aika huolella jos vika on pääsuuttimessa, eli jos booausta ei esiinny, katso variaattorin puhtaus & hihna, sekä sylinterin/männän kunto. Kuinka paljon mopolla on ajettu?


pääsuuttimessa ei ollu vikaa ja en tiiä tuleeko kohokammioon ees pensaa mutta ainaki kaasuttajaan menevä pensaletku on täynnä pensaa. Ois kohan neula venttiilissä tukos?
Gilerafan
Pyörä:
Gilera DNA
Paikkakunta:
Orimattila
Liittynyt:
20.6.2011 16:45
Re: Keskustelua kaasuttimista #3

ViestiKirjoittanut Gilerafan » 27.9.2011 23:57

justdoit kirjoitti:
jkoljo kirjoitti:Tottakai jos kaasuttimen sekä imukanavan koko antaa periksi. On aina eduksi poistaa koneesta pullonkauloja. Muista sitten että läppien tulee olla hyvänlaatuiset, ts. vakioläpät tuskin kestävät kovin paljoa vakiota suurempaa taivutuskulmaa päivittäisessä käytössä.


Nelareissahan ei taida (kai) olla läppiä niin miksi sitten 2-tahdissa? Oisko mitä haittaa jos ottaisi läpät pois :)


Ei oo jos hommaat sellasen männän, mikä on muotoiltu sillee että se toimii ilman läppiä. Niinku vakio pv:issä. Muuten se ei toimi.
emmppu
Liittynyt:
3.10.2009 16:06
Re: Keskustelua kaasuttimista #3

ViestiKirjoittanut emmppu » 28.9.2011 1:28

Ihmettelin täs et miks ei mun Benelli haluu oikee lähtee käyntii, nii et mikäs kaasari Benelli 49xs on vakiona ku tuosa on nyt kiinni Dellorton PHVA 175?
Reetuhai2
Pyörä:
2xSuzuki Street Magic -98, 3xPappa Tunturi (-64,-72 ja joku 80vm), 2xGilera Stalker 50cc ja 70cc, Tunturi SuperSportin raatoja x3, Yamaha DT SM -06
Paikkakunta:
Vihti
Liittynyt:
30.6.2010 15:41
Re: Keskustelua kaasuttimista #3

ViestiKirjoittanut Reetuhai2 » 28.9.2011 14:48

Gilerafan kirjoitti:
justdoit kirjoitti:
jkoljo kirjoitti:Tottakai jos kaasuttimen sekä imukanavan koko antaa periksi. On aina eduksi poistaa koneesta pullonkauloja. Muista sitten että läppien tulee olla hyvänlaatuiset, ts. vakioläpät tuskin kestävät kovin paljoa vakiota suurempaa taivutuskulmaa päivittäisessä käytössä.

Nelareissahan ei taida (kai) olla läppiä niin miksi sitten 2-tahdissa? Oisko mitä haittaa jos ottaisi läpät pois :)

Ei oo jos hommaat sellasen männän, mikä on muotoiltu sillee että se toimii ilman läppiä. Niinku vakio pv:issä. Muuten se ei toimi.

Ei se mäntä siihen vaikuta vaan pytty. Vanhemmissa vakio PV:issä on mäntäohjattu pytty niin ei ole läppiä, mutat nykyaikaisissa on kaikissa vehkeissä läppä ohjattu.
Vakio mopo/skootteri on aina laiton. Myynnissä 2xvälikelin piikkirenkaita.
Ostetaan vaakakoneeseen sopiva Stage6 Pro, vaihdossa voidaan antaa Yasuni Z.
makke321
Pyörä:
Yamaha Slider, Mbk Booster MHR 70cc EX, Mbk Booster 70cc
Liittynyt:
18.4.2011 12:59
Re: Keskustelua kaasuttimista #3

ViestiKirjoittanut makke321 » 28.9.2011 18:42

mikäs vois olla dellorto 20 mm kaasuttimesta kun tosta kuvan jutusta vuotaa bensaa ulos todella paljon ja toisella puolella on sama juttu. miten sais tän bensan vuodon loppumaan?
Sinulla ei ole tarvittavia oikeuksia nähdäksesi tämän viestin liitetiedostoja.
LaneKit
Pyörä:
Haussa
Paikkakunta:
Perähikiä
Liittynyt:
20.5.2009 20:20
Re: Keskustelua kaasuttimista #3

ViestiKirjoittanut LaneKit » 28.9.2011 18:48

Sen tiiän et toi on ylivuotonippa.

Ja spekuloin että sulla on joku tukkeessa/neulaventtiili paskan jos tuolta tulee bensaa, tai koho huonosti. Kannattaa purkaa kaasari ja katella.
Gilerafan
Pyörä:
Gilera DNA
Paikkakunta:
Orimattila
Liittynyt:
20.6.2011 16:45
Re: Keskustelua kaasuttimista #3

ViestiKirjoittanut Gilerafan » 28.9.2011 18:51

Reetuhai2 kirjoitti:
Gilerafan kirjoitti:
justdoit kirjoitti:
jkoljo kirjoitti:Tottakai jos kaasuttimen sekä imukanavan koko antaa periksi. On aina eduksi poistaa koneesta pullonkauloja. Muista sitten että läppien tulee olla hyvänlaatuiset, ts. vakioläpät tuskin kestävät kovin paljoa vakiota suurempaa taivutuskulmaa päivittäisessä käytössä.

Nelareissahan ei taida (kai) olla läppiä niin miksi sitten 2-tahdissa? Oisko mitä haittaa jos ottaisi läpät pois :)

Ei oo jos hommaat sellasen männän, mikä on muotoiltu sillee että se toimii ilman läppiä. Niinku vakio pv:issä. Muuten se ei toimi.

Ei se mäntä siihen vaikuta vaan pytty. Vanhemmissa vakio PV:issä on mäntäohjattu pytty niin ei ole läppiä, mutat nykyaikaisissa on kaikissa vehkeissä läppä ohjattu.


Tuoko nou läpät paljonkin tehoa vai onko niitä vain halvempi tehä?
Gilerafan
Pyörä:
Gilera DNA
Paikkakunta:
Orimattila
Liittynyt:
20.6.2011 16:45
Re: Keskustelua kaasuttimista #3

ViestiKirjoittanut Gilerafan » 28.9.2011 18:54

Mikä on kaasuttajassa vialla jos suuttimet on kunnossa ja kaasuttajaan menee pensaa, mutta moottori ei saa riittävästi pensaa?
CemBalo
Pyörä:
Piaggio NRG Power DD
Liittynyt:
22.12.2010 0:25
Re: Keskustelua kaasuttimista #3

ViestiKirjoittanut CemBalo » 28.9.2011 20:03

Piperin kanssa 100-suutin varmaan ihan hyvää luokkaa? Kaasarina siis 17.5 PHVA. Ei booaa, paitsi kylmänä vähän, eikä röpellä, eli on sopivankokonen? 90:llä booas, 110:llä vois koittaa.
Myynnissä Piaggio NRG Power DD -10!

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista