Keskustelua kaasuttimista #3

Juunish
Pyörä:
Yamaha DT -05 ruoska, Yamaha Aerox -06 (midrace-projekti)
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
15.8.2011 17:21
Re: Keskustelua kaasuttimista #3

ViestiKirjoittanut Juunish » 25.1.2013 10:42

Kandee kattoo tuolta mototallista vielä. 19 ja 21 millisiä kaasareita ihan hyvään hintaan. Laita vaikka thounimakaroonille viestiä. Sillä pitäis olla 19mm sekoitti myynnissä n. 40 eurolla.
Midrace Aerox projekti
Sudee
Pyörä:
-tön
Paikkakunta:
Joensuu
Liittynyt:
7.11.2008 20:35
Re: Keskustelua kaasuttimista #3

ViestiKirjoittanut Sudee » 25.1.2013 11:51

On liian iso, nm. kokemusta on. 19mm on maksimi, joka kannattaa laittaa SR:lle. 17,5mm pärjäät erinoimaisesti. Ainoa ero 19mm on, että korkeammilla kierroksillä suurempi kaasari tarjoaa paremman väännön, mutta ero ei ole päätä huimaava.
Aerox/Nitro osia
Snaga
Pyörä:
CPI Hussar -03
Paikkakunta:
Kotka
Liittynyt:
14.9.2012 7:41
Re: Keskustelua kaasuttimista #3

ViestiKirjoittanut Snaga » 25.1.2013 13:40

Noniin, nyt lähtee käyntiin ja pystyy jotenkin ajamaankin, kun laittoi villasukan ilmanputsariin kuristamaan ja tuon 96 pääsuuttimen minkä pitäisi olla aivan liian iso noille vireille mitä nyt on mut silti tuntuisi vielä olevan liian pieni pääsuutin. Ilman ryyppyä kulkee n.35km/h ja ryyppy päällä taisin saada vauhtia loivaan alamäkeen n 50km/h ja melko laiskasti lähtee vetämään. Pitäisköhän laittaa 100 - 120 suutinsarja tilaukseen vai pitäisikö vikaa lähtä etsimään jostain muualta? Läpät ei ainakaan raottanut eikä pitäisi olla imupuolella vuotoa, mutta tätä forumia lueskellessani sellainen epäilys heräsi, että voisikohan kansi olla kiero tai kannentiiviste fuskata ja siitä oireilu johtua, kun kumminkin silloin lämpöleikkasi ja sama vanha kansi on koneessa kiinni. Voisin tuossa kohta kun kokeilen neulan nostamista niin vilkaista että onko kannen välistä vuotanut mitään ylimääräistä.
Edit: Äsken kun katoin kannentiivisteen kuntoa, niin huomasin että sylinterintiivisteen välistä on fuskannut öljyä, ja huomasin että kannen pinnapultit oli melko löysinä vaikka mielestäni kiristin ne tiukkaan silloin konetta kasatessani. Joten eiköhän ongelma tainnut ratketa.. Pitäisiköhän ostaa uusi tiiviste vai saisikohan jollakin aineella tiivistettyä, kun ei jaksaisi alkaa irrottelemaan pyttyä..
--JogR--
Pyörä:
Yamaha jog-r
Liittynyt:
16.11.2011 21:19
Re: Keskustelua kaasuttimista #3

ViestiKirjoittanut --JogR-- » 25.1.2013 18:47

Kyllähän sinne kannattais uudet tiivisteet vaihtaa jos kerta oli vuotanut.Mulla oli tiivistemassaa siellä ens alkuun mutta vaihdoin myöhemmin alkuperäisen tiivisteen.
Kyllähän se massakin sielä menis mutta suosittelen ihan alkuperäistä :)
Jos nissan motorsport on nismo niin mikäs silloin on honda motorsport?
Palezu
Liittynyt:
28.4.2011 9:59
Re: Keskustelua kaasuttimista #3

ViestiKirjoittanut Palezu » 25.1.2013 22:08

Mulla on aina pitänyt kansi pelkällä loctite ultra copper tiivistemassalla. En oo löytäny sitä massaa kaupoista enää mutta löytyy vissiinkin permatexin samaa kamaa. Parhaiten tietenki pitää uusi kannentiiviste ja pultit tarpeeksi tiukalle, ite laitan aina momenttiavaimella 12nm.

Sylinterin alatiiviste kannattaa ostaa uusi ja vaihtaa. Ite laitan siihenkin yleensä tiivistemassaa. Tiivisteen voi myös tehdä ite maitopurkista. Vika voi kyllä hyvinkin olla siinä jos vuotaa.
älä viritä niin se toimii
two smoke four joke
LuumuCPI
Pyörä:
CPI Aragon GP 50
Paikkakunta:
Mikkeli
Liittynyt:
6.10.2012 23:09
Re: Keskustelua kaasuttimista #3

ViestiKirjoittanut LuumuCPI » 27.1.2013 21:35

Joo elikkä osaisko joku selittää tai linkata jotain ohjeita kuinta tehdä PHBG kaasariin alipaine, kun olen ostamassa sellaista kaasaria ja pitäisi tehdä. Thounimakarouni antoikin mulle jo hieman ohjetta mutta jos vielä nyt joku kertois vähä tarkemmin? Itse ei ole juurikaan kokemusta noista kaasareista, tullut vaan vaihdettua pääsutinta ja käänneltyä tyhjäkäyntiä ja seosruuvia, eikä ikinä ole edes tarvinnut irroittaa kaasutinta. Jotenki löytyi todella vähän netistä tähän liittyvää tietoa tai sitten en vain osannut etsiä. Sitten saako noita neuloja ihan vaan lähimmästä mopo jälleenmyynti tai jostai vastaavasta kaupasta?

EDIT: Tuntuu tyhmälle kysyä tälläistä koska ei ole juurikaan vielä tietoa näistä kaasuttimista... Siksi voi olla vähän outo kysymys :s
Reetuhai2
Pyörä:
2xSuzuki Street Magic -98, 3xPappa Tunturi (-64,-72 ja joku 80vm), 2xGilera Stalker 50cc ja 70cc, Tunturi SuperSportin raatoja x3, Yamaha DT SM -06
Paikkakunta:
Vihti
Liittynyt:
30.6.2010 15:41
Re: Keskustelua kaasuttimista #3

ViestiKirjoittanut Reetuhai2 » 28.1.2013 17:11

Kyllä niitä neuloja saa yleensä ihan perus (auto)varaosaliikkeistä. Ja itse PHBG kaasariin et saa alipainetta tehtyä, vaan sun pitää rakentaa imukaulaan nippa tai ostaa imukaula jossa on alipainenippa.
Vakio mopo/skootteri on aina laiton. Myynnissä 2xvälikelin piikkirenkaita.
Ostetaan vaakakoneeseen sopiva Stage6 Pro, vaihdossa voidaan antaa Yasuni Z.
LuumuCPI
Pyörä:
CPI Aragon GP 50
Paikkakunta:
Mikkeli
Liittynyt:
6.10.2012 23:09
Re: Keskustelua kaasuttimista #3

ViestiKirjoittanut LuumuCPI » 30.1.2013 22:03

Siis en kyllä käsitä nyt yhtään eli siis tohon PHBG ei saa sitä alipaineletkua kiinni ja sille on tehtävä jonkinlainen patenkki et liittää sen letkun imukaulaan jollain nipalla? Anteeksi nyt tietämättömyyteni tähän asiaan koskien... :x
Selventäkää joku tyhmälle.
thounimakarooni
Pyörä:
Ei oo
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
11.9.2010 19:04
Re: Keskustelua kaasuttimista #3

ViestiKirjoittanut thounimakarooni » 31.1.2013 1:02

Juuri näin.
1. Imukaula irti kokonaan
2. poraat reijän
3. tyrkkäät nipan
4. Laitat jotain tiivitävää kamaa
5. Noin sinulla on alipainenippa!
LuumuCPI
Pyörä:
CPI Aragon GP 50
Paikkakunta:
Mikkeli
Liittynyt:
6.10.2012 23:09
Re: Keskustelua kaasuttimista #3

ViestiKirjoittanut LuumuCPI » 31.1.2013 17:29

Elikkä aiipaine tulee imukaulasta. Jännä sana tuo nippa... tottunut käyttämään sitä vain kaasuvaijerin päiden yhteydessä :lol: Eikös tuota voi koittaa jontekin rakentaa jostakin pillin palasesta jos tiivistää hyvin ettei vuoda sivuilta ja sitten laittaa alipaine letkun pilliin pätkään kiinni? :|
jonik1
Pyörä:
CPI Oliver -04 "Only for competition use" & CPI Formula R -07 70cc
Paikkakunta:
Ähtäri/Seinäjoki
Liittynyt:
4.4.2006 15:13
Re: Keskustelua kaasuttimista #3

ViestiKirjoittanut jonik1 » 31.1.2013 18:37

Ite oon tehny nippoja hitsin suuttimista. Toinen vaihtoehto on poistaa koko alipaineletku ja porata bensahana eli bensaa tulee sitten koko ajan.
TJ 0 Ilmoitukset Kuvagalleria Blogi
thounimakarooni
Pyörä:
Ei oo
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
11.9.2010 19:04
Re: Keskustelua kaasuttimista #3

ViestiKirjoittanut thounimakarooni » 31.1.2013 21:40

Sitten kanssa kannattaa hankkia manuaalinen bensahana, jos ton alipainehanan särkee. :) Mä suosittelen tota mn yv:llä linkkamaa motonetin nippaa siihen saa letkun hyvin kiinni, pienen klemmarin vielä laittaa nii pysyy.
LuumuCPI
Pyörä:
CPI Aragon GP 50
Paikkakunta:
Mikkeli
Liittynyt:
6.10.2012 23:09
Re: Keskustelua kaasuttimista #3

ViestiKirjoittanut LuumuCPI » 31.1.2013 21:44

Joo, ainut huono puoli ettei täällä mikkelissä ole mototnet myymälää vai mikä nyt onkaan, mutta enköhän mä nyt jotakin keksi. ;)
Reetuhai2
Pyörä:
2xSuzuki Street Magic -98, 3xPappa Tunturi (-64,-72 ja joku 80vm), 2xGilera Stalker 50cc ja 70cc, Tunturi SuperSportin raatoja x3, Yamaha DT SM -06
Paikkakunta:
Vihti
Liittynyt:
30.6.2010 15:41
Re: Keskustelua kaasuttimista #3

ViestiKirjoittanut Reetuhai2 » 1.2.2013 18:31

Jos kumminkin on kaikki kunnossa kohon ja neulaventtiilin kohdalla, niin ei sitä bensahanaa välttämättä tarvii. Joissain omisa vehkeissä ei alipainehana toimi mutta kaasari kunnossa niin ei ne vuoda.
Vakio mopo/skootteri on aina laiton. Myynnissä 2xvälikelin piikkirenkaita.
Ostetaan vaakakoneeseen sopiva Stage6 Pro, vaihdossa voidaan antaa Yasuni Z.
roxiraper
Liittynyt:
9.2.2013 12:12
Re: Keskustelua kaasuttimista #3

ViestiKirjoittanut roxiraper » 9.2.2013 12:53

Voisko joku kertoo mikä on roxin kaasarissa vikana (vm2003 dellorton vakio kaasari) ku ei meinaa saada mitenkään säätöihin. Roxiin on just vaihdettu uus sylinteri sarja (malossi 50cc sport) tiivisteet yms. Ja pakoputkena toimii kuristamaton stage6 pro replica.. Eli nytten olen koittanut säätää kaasaria eikä millään meinaa saada kiertämään. Olen kokeillut erikokoisia suuttimia (86,90,95,105) ja säädellyt ilmaruuvia eikä ole auttanut vaan röpeltää edelleen. Ennen remppaa toimi kuin unelma 95 suuttimella ja stage6 putkella! Mutta nytten röpeltää! Mikä siis vikana??!

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista