Keskustelua kaasuttimista #3

Palezu
Liittynyt:
28.4.2011 9:59
Re: Keskustelua kaasuttimista #3

ViestiKirjoittanut Palezu » 22.12.2012 0:51

Reetuhai2 kirjoitti:Mooaus ja booaus on myös kaks eri asiaa.


Niinkö? Minä olen aina pitänyt niitä samana asiana ja yleensähän sitä sanotaan booaukseksi, mutta "mooaus" kuulostaa enemmän siltä ääneltä minkä se oikeesti päästää kun liian laihalla ollessaan lakkaa käymästä kun kaasun painaa pohjaan.

Mikä ilmanputsari sulla on siinä? Jos on täysin vakio kurillinen putsari, sille pitäisi teharin kanssa riittää 60-70 suutin, mutta jos kuri on otettu pois eli putsarin yläosassa on n. 25mm reikä niin sillon suutin pitää olla 75-85 väliltä. Ja onko kaasari vakio sähköryypyllinen? Voisin melkein suoraan sanoa että sen kaasarin saa heittää mäkeen teharivirien kanssa, itellä oli käsittämättömiä säätöongelmia sen ja teharin kanssa, aluksi röpötti kuin mieletön, sitten toimi vähän aikaa hyvin, sitten hyytyi. Kannattaa laittaa joku dellortto tilalle, 17,5mm PHVA oli vissiin ihan hyvä korvike, tai ainakin muuttaa se sähköryyppy manuaaliseksi (sekalaiset projektit-topicissa on ohjeet).

Onko putkesta otettu kuri pois? Eihän mikään liitoskohta vuoda (imupuolella lähinnä?)
älä viritä niin se toimii
two smoke four joke
Reetuhai2
Pyörä:
2xSuzuki Street Magic -98, 3xPappa Tunturi (-64,-72 ja joku 80vm), 2xGilera Stalker 50cc ja 70cc, Tunturi SuperSportin raatoja x3, Yamaha DT SM -06
Paikkakunta:
Vihti
Liittynyt:
30.6.2010 15:41
Re: Keskustelua kaasuttimista #3

ViestiKirjoittanut Reetuhai2 » 22.12.2012 4:09

Mä olen ainakin oppinut että booaus ja mooaus on kaks eri asiaa. Booaus johtuu laihalla käymisestä, kun lyö kaasua niin booaa ja meinaa sammua. Mooaus taas johtuu ettei vari toimi kunnolla eikä meinaa lähtee vetämään kunnolla. Se yleensä johtuu siitä että kierrospelissä on aivan liian löysät jouset.
Vakio mopo/skootteri on aina laiton. Myynnissä 2xvälikelin piikkirenkaita.
Ostetaan vaakakoneeseen sopiva Stage6 Pro, vaihdossa voidaan antaa Yasuni Z.
Snaga
Pyörä:
CPI Hussar -03
Paikkakunta:
Kotka
Liittynyt:
14.9.2012 7:41
Re: Keskustelua kaasuttimista #3

ViestiKirjoittanut Snaga » 22.12.2012 14:36

Kiitoksia vastauksista! Joo kytkinjouset ja vp-jousi on jo vaihdettu keltasiin, eikä ainakaan pitäisi vuotaa mistään imupuolelta. Tuossa juuri hieroskelinkin imukaulasta ja 19mm PHVAsta kauppoja, koska alkaa tuo sähköryypyn kanssa kikkailu kyrpimään aika huolella kun koko aika saisi olla lataamassa akkua näitten pakkasten takia. Joten olisikohan tuo 19mm sopivan kokoinen vai pitäisköhän katsella jotain 17,5mm PHVAta jos tuo 19mm olisikin liian iso? Ja huomenna ajattelin vielä kokeilla 96 pääsuutinta, kun tänään kun olin kävelemässsä kaupassa käymään, niin huomasin että takarengas oli tyhjentynyt yön aikana ja päätin tänään pitää vapaapäivän rassailusta koska haluan pitää rassailun mukavana ajankuluna enkä minään hermoromahduksen aiheuttajana, kun töiden puolesta jo pääsee ihan tarpeeksi rassailemaan kaikennnäköisiä koneita.
--JogR--
Pyörä:
Yamaha jog-r
Liittynyt:
16.11.2011 21:19
Re: Keskustelua kaasuttimista #3

ViestiKirjoittanut --JogR-- » 22.12.2012 15:19

Mun mielestä ainaki 17,5 riittäs ton tasosille virityksille mutta ei se 19mm varmaan liika iso ole(?)
17.5 on ainakin pienempi bensankulutus ;)
Jos nissan motorsport on nismo niin mikäs silloin on honda motorsport?
Palezu
Liittynyt:
28.4.2011 9:59
Re: Keskustelua kaasuttimista #3

ViestiKirjoittanut Palezu » 22.12.2012 15:23

19mm on turhan iso, 17,5mm ihan hyvä.
älä viritä niin se toimii
two smoke four joke
thounimakarooni
Pyörä:
Ei oo
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
11.9.2010 19:04
Re: Keskustelua kaasuttimista #3

ViestiKirjoittanut thounimakarooni » 22.12.2012 23:25

Ei nyt liity enää kaasareihin, mutta +15 KYTKINjouset eivät aina keltaiset, eli mitkä keltaset sä oot sinne tunkenut? Jos Malossit, niin mitkä???
Snaga
Pyörä:
CPI Hussar -03
Paikkakunta:
Kotka
Liittynyt:
14.9.2012 7:41
Re: Keskustelua kaasuttimista #3

ViestiKirjoittanut Snaga » 23.12.2012 12:32

Siellä olikin valkoiset kytkinjouset mitkä vaihdoin joskus syksyllä kiinni.
Reetuhai2
Pyörä:
2xSuzuki Street Magic -98, 3xPappa Tunturi (-64,-72 ja joku 80vm), 2xGilera Stalker 50cc ja 70cc, Tunturi SuperSportin raatoja x3, Yamaha DT SM -06
Paikkakunta:
Vihti
Liittynyt:
30.6.2010 15:41
Re: Keskustelua kaasuttimista #3

ViestiKirjoittanut Reetuhai2 » 24.12.2012 1:33

Ja toi sähköryyppyjuttu, mitä se sähköryyppy vaikuttaa siihen että pitäs kokoajan akkuu ladata? Stalkkerissa on akku jossa ei ole virtaa yhtään, ei myöskään ota sitä vastaan, sähköryyppy, eikä mitään ongelmia toiminnassa.
Vakio mopo/skootteri on aina laiton. Myynnissä 2xvälikelin piikkirenkaita.
Ostetaan vaakakoneeseen sopiva Stage6 Pro, vaihdossa voidaan antaa Yasuni Z.
jkoljo Moderaattori
Pyörä:
Peugeot TKR LC 70cc HighEnd - with NOS, Husqvarna CR125
Paikkakunta:
Tampere
Liittynyt:
9.2.2008 20:02
Re: Keskustelua kaasuttimista #3

ViestiKirjoittanut jkoljo » 24.12.2012 18:07

Reetuhai2 kirjoitti:Mä olen ainakin oppinut että booaus ja mooaus on kaks eri asiaa. .... Mooaus taas johtuu ettei vari toimi kunnolla eikä meinaa lähtee vetämään kunnolla.

Samaa olen oppinut minäkin, mutta mooauksesta olen eri mieltä. Oman käsitykseni mukaan mooaus on moottorin huonoa toimintaa. Esimerkiksi täyskaasulla tehopiikki voi olla heikko, ja eroa puoleen kaasuun on vain mooaava ääni. Vika ei korjaudu variaattoria säätämällä, vaan eliminoimalla muu ongelma.

Pösössä oli joskus ongelmana täyskaasulla mooaaminen, joka johtui ahdistavasta imukaulasta. Uudella imukaulalla ja läppärungolla moottori toimi taas odotetusti. Kokeilin säätää kaasutinta ja variaattoria, mutta ne eivät vaikuttaneet asiaan.
Team JSR | High-End Peugeot | Viilattu | 20,85 hp dynossa | Got NOS? | NOS testailua osa 2
Reetuhai2
Pyörä:
2xSuzuki Street Magic -98, 3xPappa Tunturi (-64,-72 ja joku 80vm), 2xGilera Stalker 50cc ja 70cc, Tunturi SuperSportin raatoja x3, Yamaha DT SM -06
Paikkakunta:
Vihti
Liittynyt:
30.6.2010 15:41
Re: Keskustelua kaasuttimista #3

ViestiKirjoittanut Reetuhai2 » 24.12.2012 22:24

Aivan joo, voihan mooaaminen johtua muistakin syistä.
Vakio mopo/skootteri on aina laiton. Myynnissä 2xvälikelin piikkirenkaita.
Ostetaan vaakakoneeseen sopiva Stage6 Pro, vaihdossa voidaan antaa Yasuni Z.
Snaga
Pyörä:
CPI Hussar -03
Paikkakunta:
Kotka
Liittynyt:
14.9.2012 7:41
Re: Keskustelua kaasuttimista #3

ViestiKirjoittanut Snaga » 26.12.2012 18:39

Reetuhai2 kirjoitti:Ja toi sähköryyppyjuttu, mitä se sähköryyppy vaikuttaa siihen että pitäs kokoajan akkuu ladata? Stalkkerissa on akku jossa ei ole virtaa yhtään, ei myöskään ota sitä vastaan, sähköryyppy, eikä mitään ongelmia toiminnassa.

Sitä vaan kun muuten saa polkea about tunnin ennenkuin edes hörähtää ja sitku latasin akkuun virtaa, niin lähti toisella vai kolmannella polkasulla käyntiin. Että siinä sulle mietittävää sellaiseen yhtälöön kuin sähköryyppy ja varaukseton akku.
Joo mut tilasin uuden 17,5mm kaasarin manuaalisella ryypyllä sekä ilmanputsarin vaahtomuovin yms. että pääsee näkemään mitä niistä sanoo.
Ja huomasin että ilmanputsarissa oli pieni reikä kiinnityskurkun reunassa, että siitä varmaankin on johtunut tämä mooaus, mutta en jaksa alkaa polkemaan taas toista tuntia tota paskaa käyntiin tuolla pihalla, vaan odotan suosiolla että uudet osat tulevat postiin ja pääsee eroon tuosta sähköryyppyhelvetistä.
Ja myöskään en jaksa alkaa tappelemaan, joten peace.
Ps. Voin ilmoitella, että mitä sanoo uusista osista kun ne on lyöty kiinni.
Snaga
Pyörä:
CPI Hussar -03
Paikkakunta:
Kotka
Liittynyt:
14.9.2012 7:41
Re: Keskustelua kaasuttimista #3

ViestiKirjoittanut Snaga » 24.1.2013 18:47

Noniin nyt olisi uusi imukaula, 17,5mm motoforcen phbn kopio ja ilmanputsarin vaahtomuovi laitettu kiinni ja ainoana ongelmana olisi enään kaasarin säätäminen..
Vireinä tehari, multivari sekä 17.5mm kaasari. Ei nappaa kunnolla kierroksia Pääsuutin on 96 minkä pitäisi olla liian iso noille vireille taulukon mukaan, mutta ilmaruuvi on niin kiinni kun saa, koska muuten alkaa booaamaan jos sitä tarpeeksi avaa ja juurikaan eroa en huomaa kun ryyppy on päällä tai pois. Pitäisiköhän tilata isompaa suutin sarjaa vai kokeilla että mitä sanoisi neulan nostamisesta. Viisaammat neuvokaahan mitä pitäisi tehdä?
Viimeksi muokannut Snaga päivämäärä 24.1.2013 21:22, muokattu yhteensä 1 kerran
Palezu
Liittynyt:
28.4.2011 9:59
Re: Keskustelua kaasuttimista #3

ViestiKirjoittanut Palezu » 24.1.2013 19:48

Oon kaikessa hiljaisuudessa kehitellyt kotisivua mihin olen kirjoitellut kaikennäköisiä ohjeita mopo-ongelmiin, sivusto ei ole vielä valmis mutta nyt on niin hyvä tilaisuus että pakko linkata kaasuttimen säätö-ohje minkä tein sinne: http://mopot.net63.net/Pikaohje%20kaasarin%20s%E4%E4t%F6%F6n.html

jkoljo kirjoitti:Samaa olen oppinut minäkin, mutta mooauksesta olen eri mieltä. Oman käsitykseni mukaan mooaus on moottorin huonoa toimintaa. Esimerkiksi täyskaasulla tehopiikki voi olla heikko, ja eroa puoleen kaasuun on vain mooaava ääni. Vika ei korjaudu variaattoria säätämällä, vaan eliminoimalla muu ongelma.

Pösössä oli joskus ongelmana täyskaasulla mooaaminen, joka johtui ahdistavasta imukaulasta. Uudella imukaulalla ja läppärungolla moottori toimi taas odotetusti. Kokeilin säätää kaasutinta ja variaattoria, mutta ne eivät vaikuttaneet asiaan.


Tuosta muistui itselläkin mieleen yksi tapaus missä tosiaankin esiintyi juuri tällaista "mooausta" (se noppeli mönkijä mitä joskus virittelin) eli huippuvauhdissa kulki puolikaasulla aivan samaa vauhtia mitä täyskaasulla, täyskaasulla ainoa ero oli että ääni muuttui juuri semmoseksi mooaukseksi :D Siinä se luultavasti johtui siitä että pytyn aukot olivat niin pienet ja matalat että leikkasivat kierrokset rajusti niin ei kiertänyt yhtään enempää kaasu pohjassakaan. Eli on se juu näköjään 2 eri asiaa booaus ja mooaus, mutta ne pitää osata tunnistaa kun joskus jos käy vain vähän laihalla niin se kyllä vetää mutta todella nihkeästi ja pitää mooaavaa ääntä.
älä viritä niin se toimii
two smoke four joke
LuumuCPI
Pyörä:
CPI Aragon GP 50
Paikkakunta:
Mikkeli
Liittynyt:
6.10.2012 23:09
Re: Keskustelua kaasuttimista #3

ViestiKirjoittanut LuumuCPI » 24.1.2013 21:38

Mitä mieltä ootte, onko 21mm kaasari liian iso 70cc S6 streetracelle? 19mm oli ajatus ostaa mutta 21mm sais tuosta 100m päästä kaupasta.

Miten se ilmenee jos se on liian iso? :roll:
jonik1
Pyörä:
CPI Oliver -04 "Only for competition use" & CPI Formula R -07 70cc
Paikkakunta:
Ähtäri/Seinäjoki
Liittynyt:
4.4.2006 15:13
Re: Keskustelua kaasuttimista #3

ViestiKirjoittanut jonik1 » 25.1.2013 10:10

Sopivan kokoinen. Jos kuluttaa älyttömästi ja on vaikea saada säätöihin, voi olla liian iso.
TJ 0 Ilmoitukset Kuvagalleria Blogi

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista