Keskustelua kampiakseleista ja alakerrasta

jertsu9
Liittynyt:
16.3.2012 22:11
Re: Keskustelua kampiakseleista ja alakerrasta

ViestiKirjoittanut jertsu9 » 14.10.2012 16:23

Kone pyörii välil vähä ja välil vaa jumittaa sillee et kiksii ei saa ees alas ja alakerran suunnalt kuulus jotai nakutust ja rahinaa ja sit sammus vaa ajost ja sen jälkee ei oo starttailu onnistunu koska kone ei tunnu pyörivän.
E: variaattorist pyörittämäl se menee nii et voimaa saa vähä käyttää ja sitten pyörähtää helposti 1/4 osa ja sit taas voimal ja 1/4 osa jne. eli ei mee helposti, välil taas ei pyöri muutaku voimal koko aja ja välil aika hyvi. Eli vika ei oo kiksis ?
Juunish
Pyörä:
Yamaha DT -05 ruoska, Yamaha Aerox -06 (midrace-projekti)
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
15.8.2011 17:21
Re: Keskustelua kampiakseleista ja alakerrasta

ViestiKirjoittanut Juunish » 19.10.2012 12:23

Onko kukaan tietoinen onko vaaka-minarellin lohkoissa joitakin sellaisia paikkoja joita kannattaa hieman varoa, kun lohkoja avartaa? Eli paikkoja joissa helposti vetäsee läpi tai muuten vaan saattaa hajottaa helposti? :roll:
Midrace Aerox projekti
jonik1
Pyörä:
CPI Oliver -04 "Only for competition use" & CPI Formula R -07 70cc
Paikkakunta:
Ähtäri/Seinäjoki
Liittynyt:
4.4.2006 15:13
Re: Keskustelua kampiakseleista ja alakerrasta

ViestiKirjoittanut jonik1 » 19.10.2012 18:34

Jos suoraa virtausta teet huuhteluille, toisella puolella on varaa noin 5mm ja toisella 10mm.
Kuva
Kuva
Suunnilleen nuilta paikoilta menee ekana läpi.
TJ 0 Ilmoitukset Kuvagalleria Blogi
Juunish
Pyörä:
Yamaha DT -05 ruoska, Yamaha Aerox -06 (midrace-projekti)
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
15.8.2011 17:21
Re: Keskustelua kampiakseleista ja alakerrasta

ViestiKirjoittanut Juunish » 19.10.2012 19:23

Ihan en vielä ymmärtäny, mutta eiköhän se selkene kun avaan noi lohkot ja itse katon ja vertaan noihin kuviin. Kiitos niistä!

ps. ostan sulta sähköt, iskarin ja ehkä kaasarinki kun vaan saan rahaa :P
Midrace Aerox projekti
laaffi
Pyörä:
Speedfight 2 03
Paikkakunta:
Tornio
Liittynyt:
28.3.2012 22:14
Re: Keskustelua kampiakseleista ja alakerrasta

ViestiKirjoittanut laaffi » 20.10.2012 17:52

totanoin mites tuo lohkojen avarrus et kannattaako avartaa ku laittaa 70cc sporti ja ku imukanavas onse lätkä siin keskelpoikittain lohos nii voiko sen ottaa kokonaa pois ?
Reetuhai2
Pyörä:
2xSuzuki Street Magic -98, 3xPappa Tunturi (-64,-72 ja joku 80vm), 2xGilera Stalker 50cc ja 70cc, Tunturi SuperSportin raatoja x3, Yamaha DT SM -06
Paikkakunta:
Vihti
Liittynyt:
30.6.2010 15:41
Re: Keskustelua kampiakseleista ja alakerrasta

ViestiKirjoittanut Reetuhai2 » 20.10.2012 18:20

Jospa vähän selvennät kirjotusta ja selitystä, en ainakaan tajunnu mitä sä nyt meinasit. Mieluiten laita vaikka kuvaa, ja mainitse mikä peli on kyseessä.

Toki lohkoja kannattaa avartaa, tehdä huuhtelulähdöt pytylle sopiviks ja muuta, ei siittä haittaa ole, jos ei vedä hommaa vituiks.
Vakio mopo/skootteri on aina laiton. Myynnissä 2xvälikelin piikkirenkaita.
Ostetaan vaakakoneeseen sopiva Stage6 Pro, vaihdossa voidaan antaa Yasuni Z.
Zoneri
Pyörä:
Aina palasina..
Paikkakunta:
Porvoo
Liittynyt:
10.9.2011 18:07
Re: Keskustelua kampiakseleista ja alakerrasta

ViestiKirjoittanut Zoneri » 20.10.2012 20:22

Myös perus siistiminen pytylle on ihan jees. Esim.pytyn kanavista rösöt pois, männästä turhat rösöt pois.
Tuossa hyvää esmerkkiä: http://i777.photobucket.com/albums/yy54 ... jlkeen.jpg

http://i777.photobucket.com/albums/yy54 ... tmuoks.jpg

http://i777.photobucket.com/albums/yy54 ... jlkeen.jpg

http://i777.photobucket.com/albums/yy54 ... jlkeen.jpg

http://i777.photobucket.com/albums/yy54 ... itukou.jpg

Voin jos joku haluaa niin voin omat viilaukset jossain välissä postailla. :)
Paska mikä paska.
Juunish
Pyörä:
Yamaha DT -05 ruoska, Yamaha Aerox -06 (midrace-projekti)
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
15.8.2011 17:21
Re: Keskustelua kampiakseleista ja alakerrasta

ViestiKirjoittanut Juunish » 20.10.2012 22:31

En tiennytkään että tolleen voi veistellä noita sylinterin helmoja (?) oonko oikeassa? Mielen kiintosta että voi jättää vaan tollasen neulamaisen jutun tohon. Eikös toi oo kuitenkin aika tarkkaa, että miltä kohdin viilaa, kun männänrenkaan tappi tulee just noille kohille, missä tuo neulamainen helma on. Toivottavasti ymmärrät mitä tarkoitan.

Voiko noita helmoja sitte viilata alaspäin? Mitä tämmönen hyödyttää? Tossa kuvassa ainaki näyttäs että ainoostaan tasoteltu kaikki rösöt niin pääsee seos virtaamaan ilman pyörteilyä.

Ootan kovasti että pääsen aukomaan noita lohkoja niin pääsee tutustumaan tarkemmin, kun ei tää mitään herkkua ole tää kuvien kattelu ja siitä yrittää päätellä että mitä tehdä.

Miten tuo pakoaukon viilaaminen sitten onnistuu? Kotoa löytyy dremeli. Viilataanko sitä sieltä pytyn ulkopuolelta ikäänkuin pakoaukon läpi, vai tartteeko siihen jonkun kulmavaihteen, että voi edes yrittää? Millanen terä on sopiva. Aukon halkaisijahan sai olla max. 72% sylinterin halkaisijasta, mutta eikös tossakin oo männänrenkaat jo aika kovilla? Eli kannattanee jättää sinne 68% tienoille, jos tuohon ryhdyn.

Huuhteluista kannattanee tasoittaa kaikki rosot, mutta en kyllä uskalla ekakertalaisena mennä koskemaan muuten niihin. Onko ylipäätään haittaa, etten oo valurautapyttyjä työstäny vaan tarkotuksena olis harjotella heti nicasil-pinnotetulla? Mikä oli sopiva terä tähän, taisin kysyä jo aiemmin :D

No mutta eiköhän tästä hyvä tule kun huolella ja rauhassa tekee, maanantaina lähtee S6 Racing MK1 mulle tulemaan, ja täytynee lohkot pestä ja availla ennen sitä!
Midrace Aerox projekti
jkoljo Moderaattori
Pyörä:
Peugeot TKR LC 70cc HighEnd - with NOS, Husqvarna CR125
Paikkakunta:
Tampere
Liittynyt:
9.2.2008 20:02
Re: Keskustelua kampiakseleista ja alakerrasta

ViestiKirjoittanut jkoljo » 21.10.2012 16:03

Käytännössä tuossa Sellyoursoul on viilannut helmoja siksi, että muuten virtaus törmää niihin. Normaalisti kannattaa pitää helmat miltei alkuperäisessä koossaan. Jos niitä lähtee viilaamaan (varsinkin männästä), kestävyys heikkenee huomattavasti. Toki helmat kannattaa muotoilla hyviksi virtausten kannalta.

Sinulle on tulossa sylinteri kaksiaukkoisella pakoaukolla, eli toisinsanoen voit tehdä pakoaukosta huomattavasti leveämmän kuin ~72%. Oman Racingin pakoaukko lähentelee varmaankin 80% sylkän halkaisijaa, täysin ongelmitta.

Kannattaa ehkä harjoitella valurautapytyllä, tai jopa mielummin vanhalla alumiinipytyllä. Niiden viilaaminen on hyvin erilaista puuhaa. Nicasil tuottaa omat vaikeutensa, mutta toisaalta alumiini itsessään on helppoa työstettävää. Itse viilasin Dremelin pienemmällä hiomarullalla, joka on hyvin ystävällinen alumiinipinnoitteelle - ei ainuttakaan halkeamaa :) Viilasin ainoastaan pakoputken puolelta, aukon viimeistelyt hoidin sylinterin puolelta lehtiviilalla. Muista vain käyttää paljon aikaa, paljon kierroksia ja paljon kärsivällisyyttä.
Team JSR | High-End Peugeot | Viilattu | 20,85 hp dynossa | Got NOS? | NOS testailua osa 2
Juunish
Pyörä:
Yamaha DT -05 ruoska, Yamaha Aerox -06 (midrace-projekti)
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
15.8.2011 17:21
Re: Keskustelua kampiakseleista ja alakerrasta

ViestiKirjoittanut Juunish » 21.10.2012 16:42

Joo no enköhän mä lähe sitten koittamaan tolla joka nyt tulee. Kuitenkin aika halvalla saan, niin hyvä lähteä harjottelemaan ilman että tuhoan mitään. Kyseessä siis vanha käytetty alumiinipytty, eli ei haittaa vaikka jotain saattaa hajotakkin. Toivottavasti silti ei :D

Pakoaukon leveyttä voi siis ottaa enemmän, eli täytyy katsoa sitte mihin saakka sitä uskaltaa viilata. Helmoihin en varmaan sitten lähde enempää koskemaan, kuin katson että virtaukset menee suunnilleen oikein, tarkotus on mopolla kuitenkin ajaakin, vaikkakin vain niinä hyvinä kevät- ja kesäpäivinä :)

Jälleen suuret kiitokset vastauksesta. Lisätä saa jos joku näkee tarpeelliseksi, kaikki tieto otetaan vastaan ilomilein ;)
Midrace Aerox projekti
jonik1
Pyörä:
CPI Oliver -04 "Only for competition use" & CPI Formula R -07 70cc
Paikkakunta:
Ähtäri/Seinäjoki
Liittynyt:
4.4.2006 15:13
Re: Keskustelua kampiakseleista ja alakerrasta

ViestiKirjoittanut jonik1 » 21.10.2012 18:49

Mulla on ollut (tai on edelleen) S6R mk1, josta puuttuu ylähelma lähes kokonaan(pienen onnettomuuden seurauksena). Mitään negatiivista vaikutusta ei ollut toimintaan, tosin mäntää tuli lyhennettyä tuosta johtuen reilusti (ylähelma reunoilta ~10mm, keskeltä ~20mm; alahelma 5mm). Oli kyllä älyttömän kierrosherkkä peli, mutta S6 neulalaakeri petti ennen aikojaan.
TJ 0 Ilmoitukset Kuvagalleria Blogi
laaffi
Pyörä:
Speedfight 2 03
Paikkakunta:
Tornio
Liittynyt:
28.3.2012 22:14
Re: Keskustelua kampiakseleista ja alakerrasta

ViestiKirjoittanut laaffi » 21.10.2012 22:05

kuinka paljon sf2:sen imukanaa kannattaa viilata ? ja onko siit haittaa tai hyötyä jos viilaa imukanavan keskellä olevan jakajan pois joka jakaa imukanavan kahdeksi kanavaksi
jkoljo Moderaattori
Pyörä:
Peugeot TKR LC 70cc HighEnd - with NOS, Husqvarna CR125
Paikkakunta:
Tampere
Liittynyt:
9.2.2008 20:02
Re: Keskustelua kampiakseleista ja alakerrasta

ViestiKirjoittanut jkoljo » 21.10.2012 22:14

Ite viilasin sen välipalkin pois, ja sitten tunnustelin materiaalin paksuutta ja viilasin sen mukaan imukanavan mahdollisimman suureksi.
Team JSR | High-End Peugeot | Viilattu | 20,85 hp dynossa | Got NOS? | NOS testailua osa 2
laaffi
Pyörä:
Speedfight 2 03
Paikkakunta:
Tornio
Liittynyt:
28.3.2012 22:14
Re: Keskustelua kampiakseleista ja alakerrasta

ViestiKirjoittanut laaffi » 21.10.2012 22:23

eli onko kannattavaa?
jkoljo Moderaattori
Pyörä:
Peugeot TKR LC 70cc HighEnd - with NOS, Husqvarna CR125
Paikkakunta:
Tampere
Liittynyt:
9.2.2008 20:02
Re: Keskustelua kampiakseleista ja alakerrasta

ViestiKirjoittanut jkoljo » 21.10.2012 22:37

Kyllähän se kannattaa poistaa jos meinaat repiä koneesta mahdollisimman paljon tehoa.
Team JSR | High-End Peugeot | Viilattu | 20,85 hp dynossa | Got NOS? | NOS testailua osa 2

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista