Kierrosluvun rajoittimet #2

jkoljo Moderaattori
Pyörä:
Peugeot TKR LC 70cc HighEnd - with NOS, Husqvarna CR125
Paikkakunta:
Tampere
Liittynyt:
9.2.2008 20:02

ViestiKirjoittanut jkoljo » 18.11.2008 20:21

makeri kirjoitti:Onko väliä minkä volttinen tuo kondensaattori on? Tai mikä sopisi parhaiten?

Impulssikäämiltä tulee oman yleismittarini mukaan noin 30 volttia korkeilla kierroksilla, joten osta yli 35 jotta varmasti kestää. Ei ole väliä vaikka pistät 200 volttisen, kunhan ei ole alle 30-35.
Team JSR | High-End Peugeot | Viilattu | 20,85 hp dynossa | Got NOS? | NOS testailua osa 2
JOP-1
Pyörä:
Mito, Roxi ja Slider projekti
Paikkakunta:
Espoo
Liittynyt:
16.6.2008 14:20

ViestiKirjoittanut JOP-1 » 26.11.2008 0:00

Nyt olisi tarkotus laittaa Phot-Eco kaukosäädin rajoitin 2007 mallin Yamaha aeroksiin.
Perustiedot tiedän jo, : PUNANEN= Akun plussaan
KELTANEN= Akun miinukseen
MUSTA= Akun miinukseen
VIHREÄ= CDI boxin (punanen tai sinivalkonen johto)

Nyt ongelmana toi vihreä johto!
Tuleeko se siis sinivalkoseen kun CDI:stä ei lähtenyt punaista/punavalkoa.
CDI:stä lähtee kuitenkin kaksi johtoa joissa on sinistä ja valkoista.
Laitanko Phot-Econ vihreän johdon siis: 1. Sinistä enemmän, pieni valkoinen raita
(sinivalko)
VAI
2. Valkoista enemmän, pieni sininen raita
(valkosini)

Voi olla, että kun kaikki puhuu, että sinivalko mutta on nyt kuitenkin kiva varmistaa ettei koko CDI pimahda ;)
Kiitos
keijo kumipää
Pyörä:
Volvo
Paikkakunta:
Mikkeli
Liittynyt:
31.7.2007 1:59

ViestiKirjoittanut keijo kumipää » 29.11.2008 4:13

tuli vaan toomonen hommeli mieleen että jos kytkisin kierrostenrajoittimen vapaan merkkiivaloon
siten että kun poliisi kierrättelee mopoa paikallaan niin kiertää normaalisti sen +10k, mutta kun setäsininen lähtee koeajolle niin moppe kulkee sen 45-50kmh eli vaihe päällä merkkivalo sammuneena rajoitin ottaa vastaan :D toivottavasti ymmärsitte ;)
onnistuisiko tuommoinen käytännössä?
Fuck the fuel economy!
Lazyzombie
Pyörä:
Honda NSR 125cc, Fude 50cc
Paikkakunta:
Vihti
Liittynyt:
1.7.2008 21:10

ViestiKirjoittanut Lazyzombie » 29.11.2008 12:16

keijo kumipää kirjoitti:tuli vaan toomonen hommeli mieleen että jos kytkisin kierrostenrajoittimen vapaan merkkiivaloon
siten että kun poliisi kierrättelee mopoa paikallaan niin kiertää normaalisti sen +10k, mutta kun setäsininen lähtee koeajolle niin moppe kulkee sen 45-50kmh eli vaihe päällä merkkivalo sammuneena rajoitin ottaa vastaan :D toivottavasti ymmärsitte ;)
onnistuisiko tuommoinen käytännössä?


No eipä tuossa juuri ideaa ole, jos kiertää jotain 12000rmp, niin ne ottaa sulta heti kilvet yms.
Yhelle tigerikuskille kävi täällä noin kuukausi sitten niin, että poliisit eivät jaksaneet koeajaa, vaan kierrättelivät vaan ja kilvethän siinä lähti.
TNT tuning is a crime
jkoljo Moderaattori
Pyörä:
Peugeot TKR LC 70cc HighEnd - with NOS, Husqvarna CR125
Paikkakunta:
Tampere
Liittynyt:
9.2.2008 20:02

ViestiKirjoittanut jkoljo » 29.11.2008 12:20

keijo kumipää kirjoitti:tuli vaan toomonen hommeli mieleen että jos kytkisin kierrostenrajoittimen vapaan merkkiivaloon
siten että kun poliisi kierrättelee mopoa paikallaan niin kiertää normaalisti sen +10k, mutta kun setäsininen lähtee koeajolle niin moppe kulkee sen 45-50kmh eli vaihe päällä merkkivalo sammuneena rajoitin ottaa vastaan :D toivottavasti ymmärsitte ;)
onnistuisiko tuommoinen käytännössä?

Onnistuu. Sun pitää ostaa 12V rele, kytkeä releen plussa valon plusssaan ja miinus runkoon. Sitten releen aukeaviin kärkiin kytket rajoittimen. Ei rajoita silloin kun lampulle tulee virtaa. Ja sitäpaitsi vaikka se ei täysin varma keino ole välttää kiinnijääminen, varmasti auttaa.
Team JSR | High-End Peugeot | Viilattu | 20,85 hp dynossa | Got NOS? | NOS testailua osa 2
Nicke89
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
31.10.2006 23:08

ViestiKirjoittanut Nicke89 » 1.12.2008 22:30

Lazyzombie kirjoitti:No eipä tuossa juuri ideaa ole, jos kiertää jotain 12000rmp, niin ne ottaa sulta heti kilvet yms. Yhelle tigerikuskille kävi täällä noin kuukausi sitten niin, että poliisit eivät jaksaneet koeajaa, vaan kierrättelivät vaan ja kilvethän siinä lähti.

Varmaan ollu joku lainvastamem muutos joka näkyy selkeästi ulospäin, tai omistaja suoraan myöntäny että on viritetty.

Lain mukaanhan ne ei todellakaan sen perusteella voi kilpiä viedä, pakko se on koeajaa ellei ne löydä rakenteellista muutosta joka riittää kilpien viemiseen.

Tykkään tosta ideasta, olis kytillä ihmettelemistä ;) Voi tosin johtaa jatkotutkimuksiin, mutta toisaalta ehkä uppois selitys että vaan on niin laiska ettei kierrä kun paikallaan..
Keeway sivusto
yiebaza
Paikkakunta:
Porvoo
Liittynyt:
16.10.2008 13:10

ViestiKirjoittanut yiebaza » 4.12.2008 23:13

Mikäs johto se on CPI Oliverissa kun pitäis päästä rajotin ohittamaan...
Nicke89
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
31.10.2006 23:08

ViestiKirjoittanut Nicke89 » 5.12.2008 18:43

yiebaza kirjoitti:Mikäs johto se on CPI Oliverissa kun pitäis päästä rajotin ohittamaan...

Ei ole mitään mitä ohittaa, ja väärä topicci muutenkin..
Keeway sivusto
Jonway14
Liittynyt:
19.12.2008 23:36
Jonwayn rajotin

ViestiKirjoittanut Jonway14 » 19.12.2008 23:49

Miten Jonwaysta voisi ohittaa rajoittimen joka on cdi boxissa? Vai onko olemassa cdi boxeja joilla se kulkis 60km/h todellista nopeutta. :s
Lazyzombie
Pyörä:
Honda NSR 125cc, Fude 50cc
Paikkakunta:
Vihti
Liittynyt:
1.7.2008 21:10

ViestiKirjoittanut Lazyzombie » 20.12.2008 0:04

Jonway14 kirjoitti:Miten Jonwaysta voisi ohittaa rajoittimen joka on cdi boxissa? Vai onko olemassa cdi boxeja joilla se kulkis 60km/h todellista nopeutta. :s


Väärä topic, mut Jonwayn CDIn rajotusta ei voi ohittaa, mut voit ostaa Keewayn/CPIn CDI-yksikön esim. Mc Scatterista noin kolmella kympillä ja sit kulkee.
TNT tuning is a crime
MiKqsu
Pyörä:
Bmw autoja +rabasa ikuisuus projekti
Paikkakunta:
Turku
Liittynyt:
10.8.2007 15:41

ViestiKirjoittanut MiKqsu » 28.12.2008 22:40

eikös roxissa valkosininen johto ole mihin rajottimen punainen johto liitetään?
jkoljo Moderaattori
Pyörä:
Peugeot TKR LC 70cc HighEnd - with NOS, Husqvarna CR125
Paikkakunta:
Tampere
Liittynyt:
9.2.2008 20:02

ViestiKirjoittanut jkoljo » 28.12.2008 23:02

AmisTuninG kirjoitti:eikös roxissa valkosininen johto ole mihin rajottimen punainen johto liitetään?

Sinivalkoinen ;)
Joo on se.
Team JSR | High-End Peugeot | Viilattu | 20,85 hp dynossa | Got NOS? | NOS testailua osa 2
JOP-1
Pyörä:
Mito, Roxi ja Slider projekti
Paikkakunta:
Espoo
Liittynyt:
16.6.2008 14:20

ViestiKirjoittanut JOP-1 » 29.12.2008 1:14

jkoljo kirjoitti:
AmisTuninG kirjoitti:eikös roxissa valkosininen johto ole mihin rajottimen punainen johto liitetään?

Sinivalkoinen ;)
Joo on se.


Onks se varmasti sinvalko?
Ku pitäis nyt laittaat toimii mut kun kattelin et CDI boxista lähtee myös valkosini (siis sinivalkosen lisäksi)???
mängi
Liittynyt:
1.1.2006 18:44

ViestiKirjoittanut mängi » 29.12.2008 2:07

JOP-1 kirjoitti:
jkoljo kirjoitti:
AmisTuninG kirjoitti:eikös roxissa valkosininen johto ole mihin rajottimen punainen johto liitetään?

Sinivalkoinen ;)
Joo on se.


Onks se varmasti sinvalko?
Ku pitäis nyt laittaat toimii mut kun kattelin et CDI boxista lähtee myös valkosini (siis sinivalkosen lisäksi)???

valkosininen piuha sielt pick upilta pitäs tulla, siis valkonen johto missä menee sininen raita. '06 roxissa ainakin oli justiinsa toi piuha
JOP-1
Pyörä:
Mito, Roxi ja Slider projekti
Paikkakunta:
Espoo
Liittynyt:
16.6.2008 14:20

ViestiKirjoittanut JOP-1 » 29.12.2008 2:27

mängi kirjoitti:
JOP-1 kirjoitti:
jkoljo kirjoitti:
AmisTuninG kirjoitti:eikös roxissa valkosininen johto ole mihin rajottimen punainen johto liitetään?

Sinivalkoinen ;)
Joo on se.


Onks se varmasti sinvalko?
Ku pitäis nyt laittaat toimii mut kun kattelin et CDI boxista lähtee myös valkosini (siis sinivalkosen lisäksi)???

valkosininen piuha sielt pick upilta pitäs tulla, siis valkonen johto missä menee sininen raita. '06 roxissa ainakin oli justiinsa toi piuha


Oi että mä rakastan tätä epävarmuutta :D sinivalko, eikun valkosini eiku oisko ollukkin sittenkin vihree :)
Mut hei oisko jollain niinkun 100% tietoo ja ittellä kyseessä Aerox -07 malli ja rajottimeksi Phot-Eco!!

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista