Scooter Tuning #10

JanneBreilin
Paikkakunta:
Salo
Liittynyt:
2.10.2008 16:49

ViestiKirjoittanut JanneBreilin » 11.10.2008 20:44

Nicke89 kirjoitti:
JanneBreilin kirjoitti:
sasu` kirjoitti:Pikaliimaa ehdottomasti, pysyy paljon paremmin kuin kuumaliima.

kestääk pikaliima? ainakin se ottaa kovin kiinni, mut pysyyks se?

Hiot kummatkin pinnat, ja liimaat laadukkaalla epoxilla niin kestää ainakin varmasti. Pikaliima on välillä vähän niin ja näin, ei aina kuivu kunnolla ja tarttuminen riippuu aika pitkälti kuun asennosta. Epoxi kuivuu aina oikein sekotettuna, ja tarttuu todella hyvin metalliin.

Neodyymimagneetin (sulla on luultavasti sellanen) hiomisessa oli sitten jotain erityisiä asioita, se menettää ainakin magneettisuuden jos lämpiää liikaa, ja hiontapöly on erityisen syttyvää tavaraa. Tais olla helpointa vesihiomapaperilla, eikä pinnan karhentaminen kovinkaan paljoa hiomista vaadi.


millast myrkkyy toi epoxil on? ja ku en tiädä yhtää mitä se on nii mist sitä voi hommata ja kui pal niit aineit täytyy sekottaa keskenää? oleks ite pistäny tol taval?
jkoljo Moderaattori
Pyörä:
Peugeot TKR LC 70cc HighEnd - with NOS, Husqvarna CR125
Paikkakunta:
Tampere
Liittynyt:
9.2.2008 20:02

ViestiKirjoittanut jkoljo » 11.10.2008 20:56

Tai sit pistät sikaflexillä sen kiinni, ei lähde irti edes repimällä..
Varoitan sua. Älä käytä sikaflexiä jos joskus haluat sun vanteen ehjänä irti magneetista :D
JanneBreilin
Paikkakunta:
Salo
Liittynyt:
2.10.2008 16:49

ViestiKirjoittanut JanneBreilin » 12.10.2008 14:37

jkoljo kirjoitti:Tai sit pistät sikaflexillä sen kiinni, ei lähde irti edes repimällä..
Varoitan sua. Älä käytä sikaflexiä jos joskus haluat sun vanteen ehjänä irti magneetista :D


tiedän et se ottaa kovin kiinni mut jos laitan magneetin sikaflexil kiinni levyjarruun nii jos se magneetti täytyy joskus ottaa pois nii hajottaak se jotenki sitä pintaa? toivottavast ei. ku ei sitä oo mitenkää maalattu tai mitää.
Villé
Pyörä:
bw's ng -97
Paikkakunta:
Espoo, Suna
Liittynyt:
18.11.2007 14:24

ViestiKirjoittanut Villé » 13.10.2008 15:15

JanneBreilin kirjoitti:
villeep kirjoitti:http://www.motot.net/galleria/kuva352177 Tuo on itse hyväksi havaitsemani tekniikka, eikä tarvitse liimailla mitään vanteisiin, eikä levariin.


mis mopos toi on kii? levyjarru näyttää nitron/aeroxin... kui kaukana toi mangeetti on tost vastaanottimesta?
Slaikka ja se magneetin ja anturin välinen gäppi on jonku millin. Se magneetti siis pysyy levyssä kiinni ihan omalla magneettisuudellaan.
Mitä nopeammin, sitä nopeammin.
GrapL
Pyörä:
Piaggio TPH 50, Suzuki S 80
Paikkakunta:
Savonlinna
Liittynyt:
20.11.2004 11:29

ViestiKirjoittanut GrapL » 13.10.2008 18:08

villeep kirjoitti: Slaikka ja se magneetin ja anturin välinen gäppi on jonku millin. Se magneetti siis pysyy levyssä kiinni ihan omalla magneettisuudellaan.



Jep, mulla samalla tavalla, ja se kohta jossa toi magneetti on, nii sekin on maalattu miranolilla. Hyvin on kestäny melkee vuodenpäivät.
PIAGGIO MIEHET HOI! Uusi kehityksen alla oleva piaggio foorumi on avattu, rekisteröitykää ihmeessä! Sieltä saat apua teknisissä ongelmissa ja vinkkejä tuunaukseen!
http://piaggio.foorumit.org/index.php
JanneBreilin
Paikkakunta:
Salo
Liittynyt:
2.10.2008 16:49

ViestiKirjoittanut JanneBreilin » 13.10.2008 18:45

GrapL kirjoitti:
villeep kirjoitti: Slaikka ja se magneetin ja anturin välinen gäppi on jonku millin. Se magneetti siis pysyy levyssä kiinni ihan omalla magneettisuudellaan.



Jep, mulla samalla tavalla, ja se kohta jossa toi magneetti on, nii sekin on maalattu miranolilla. Hyvin on kestäny melkee vuodenpäivät.


miranoli? mikä se on? onk se niiku jotain maalia?
sasu` Moderaattori
Pyörä:
Cb 350
Paikkakunta:
Tuusula
Liittynyt:
24.2.2005 20:15

ViestiKirjoittanut sasu` » 13.10.2008 19:05

JanneBreilin kirjoitti:onk se niiku jotain maalia?


On, google auttaa jatkossa.

http://www.tikkurila.fi/ammattilaiset/t ... .509.shtml
JanneBreilin
Paikkakunta:
Salo
Liittynyt:
2.10.2008 16:49

ViestiKirjoittanut JanneBreilin » 14.10.2008 12:54

sasu` kirjoitti:
JanneBreilin kirjoitti:onk se niiku jotain maalia?


On, google auttaa jatkossa.

http://www.tikkurila.fi/ammattilaiset/t ... .509.shtml


mitä toi niiku autaa?
Nicke89
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
31.10.2006 23:08

ViestiKirjoittanut Nicke89 » 14.10.2008 13:29

JanneBreilin kirjoitti:mitä toi niiku autaa?


Hei haloo, mitä maalilla tehdään ja miksi? :eek:
Keeway sivusto
JanneBreilin
Paikkakunta:
Salo
Liittynyt:
2.10.2008 16:49

ViestiKirjoittanut JanneBreilin » 15.10.2008 13:15

Nicke89 kirjoitti:
JanneBreilin kirjoitti:mitä toi niiku autaa?


Hei haloo, mitä maalilla tehdään ja miksi? :eek:


maalilla? no maalataa mut mitä se niiku vaikuttaa magneetin pysymiseen?
hanss
Pyörä:
Piaggio Nrg -97
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
28.1.2006 21:02

ViestiKirjoittanut hanss » 15.10.2008 14:52

JanneBreilin kirjoitti:
Nicke89 kirjoitti:
JanneBreilin kirjoitti:mitä toi niiku autaa?


Hei haloo, mitä maalilla tehdään ja miksi? :eek:


maalilla? no maalataa mut mitä se niiku vaikuttaa magneetin pysymiseen?

Ei mitäään.
JanneBreilin
Paikkakunta:
Salo
Liittynyt:
2.10.2008 16:49

ViestiKirjoittanut JanneBreilin » 15.10.2008 17:02

hanss kirjoitti:
JanneBreilin kirjoitti:
Nicke89 kirjoitti:
JanneBreilin kirjoitti:mitä toi niiku autaa?


Hei haloo, mitä maalilla tehdään ja miksi? :eek:


maalilla? no maalataa mut mitä se niiku vaikuttaa magneetin pysymiseen?

Ei mitäään.


häh? selventäkääs vähän. miks sellast täytyy/kannattaa pistää siihen?
Miksab
Pyörä:
CPI
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
10.7.2008 17:31

ViestiKirjoittanut Miksab » 15.10.2008 18:06

villeep kirjoitti:http://www.motot.net/galleria/kuva352177 Tuo on itse hyväksi havaitsemani tekniikka, eikä tarvitse liimailla mitään vanteisiin, eikä levariin.
Mullakun on tommonen erilainen se mikä on tos levys kiinni, niin sitä ei saa tollee. Eikä se myöskään pysynyt siinä vanteessa kiinni, joten tein semmosen pahvi, nippuside, liima patentin :D Leikkasin pienen palan pahvia, liimasin sen magneetin siihen kiinni, sitten liimasin sen pahvin vanteeseen kiinni (pysyy!!!) ja vedin vielä sen pahvin vielä varmuudeks nippusiteellä. Ja sit värkkäilin semmosen "koropalan" sille anturalle vai mikä se nyt oli et se on tarpeeks lähellä.
GrapL
Pyörä:
Piaggio TPH 50, Suzuki S 80
Paikkakunta:
Savonlinna
Liittynyt:
20.11.2004 11:29

ViestiKirjoittanut GrapL » 15.10.2008 21:25

JanneBreilin kirjoitti:häh? selventäkääs vähän. miks sellast täytyy/kannattaa pistää siihen?


Tarkoitin sitä ensimmäisellä viestilläni: että vaikka alue josssa magneettini on maalattu miranolilla, silti magneetti on pysynyt levyssä kiinni.

Koska maalipinta+magneetinpinta on "liukkaampi" kuin magneetinpinta ja normaali jarrulevyn metallipinta. ELI ei sun tarvii siihe miranolia sotkea...

TIIVISTETTYNÄ: MAGNEETTINI ON PYSYNYT HYVIN KIINNI, LIUKKAAMMASTA MAALIPINNASTA HUOLIMATTA.
PIAGGIO MIEHET HOI! Uusi kehityksen alla oleva piaggio foorumi on avattu, rekisteröitykää ihmeessä! Sieltä saat apua teknisissä ongelmissa ja vinkkejä tuunaukseen!
http://piaggio.foorumit.org/index.php
JanneBreilin
Paikkakunta:
Salo
Liittynyt:
2.10.2008 16:49

ViestiKirjoittanut JanneBreilin » 17.10.2008 15:25

GrapL kirjoitti:
JanneBreilin kirjoitti:häh? selventäkääs vähän. miks sellast täytyy/kannattaa pistää siihen?


Tarkoitin sitä ensimmäisellä viestilläni: että vaikka alue josssa magneettini on maalattu miranolilla, silti magneetti on pysynyt levyssä kiinni.

Koska maalipinta+magneetinpinta on "liukkaampi" kuin magneetinpinta ja normaali jarrulevyn metallipinta. ELI ei sun tarvii siihe miranolia sotkea...

TIIVISTETTYNÄ: MAGNEETTINI ON PYSYNYT HYVIN KIINNI, LIUKKAAMMASTA MAALIPINNASTA HUOLIMATTA.


noni! :D nyt selvensi! kiitos!

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista