Poppi-laitteet skootteriin

Fogazzo
Liittynyt:
10.6.2005 20:34

ViestiKirjoittanut Fogazzo » 1.4.2008 20:24

tottaikai kun se on tuon mutoinen se näyttää suhteessa paljon pienemmältä kuin se on, kymcon kypäräboksi onkin suurin skoden kypäräbokseista mitä oon nähny...

en varmaksi sano litrallensa, mutta tuohon suuntaan se oli. ja koska mopossa oli tosiaan vain 5litran tankki ja sillä ei pääse edes 100km, oli joskus tarkoituksena tehä sinne korvaustankki. mutta tämä ei liity mihinkään poppeihin ei mitenkään, joten jos jauhetaan tilavuuksista ja bensatankeistä yv:llä...
- I'm the Stig's driving mentor.
NosSami
Pyörä:
MBK Booster NG -01 70cc, SkyTeam Monkey 48cc ja Skyteam Monkey 125(piikkimanki)
Paikkakunta:
Kokkola
Liittynyt:
23.3.2008 16:06
skootteri:mbk booster next generation

ViestiKirjoittanut NosSami » 2.4.2008 19:57

tässä on video mun skootterista http://www.youtube.com/watch?v=66NEWsiXw8E
Ezra-
Paikkakunta:
Imatra
Liittynyt:
30.5.2006 21:07

ViestiKirjoittanut Ezra- » 6.4.2008 19:41

Ostetaan poppilaitteet Aeroxiin!
Koko hässäkkä!
Khyyl
jnc
Liittynyt:
7.3.2008 19:16

ViestiKirjoittanut jnc » 7.4.2008 14:34

Ostetaan hyväkuntoiset ja näyttävät popit CPI aragon s skootteriin.
Mitat: 36 cm pitkä
27cm leveä

YV:LLÄ
ToNPa
Paikkakunta:
Pertteli City
Liittynyt:
9.5.2007 21:38

ViestiKirjoittanut ToNPa » 7.4.2008 23:30

mulla on ittellä Derbin hunterissa penkin alla cd-soitin, 8' mgr:n subikka ja diskantit. etukatteiden sisällä kaksi 5,25 kolmietiekiutinta. hyvin soi soittimen tehoilla, ja virtaa riittää jopa 3h kun maltillisesti soittaa.. (popeilla oma lyijyhyytelöakku)
Testierkki
Pyörä:
Kymco Agility City50
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
7.6.2007 12:00

ViestiKirjoittanut Testierkki » 8.4.2008 14:56

Ihmettelen miksi pitää olla diskantit ja 3 tie kaiuttimet?

En tiedä miltä mopossa kuulostaa popit, siksi kysyn ihan uteliaisuutta.

eikö olisi parempi että kaiuttimien lukumäärä olisi mahdollisimman pieni koska useampi kaiutin tarvii kuitenkin enemmän virtaa. 3 tie kaiuttimessa on diskantti, korkeat keskiäänet ja matalat keskiäänet.

en oikeastaan tiedä kun itse olen enemmän keskittynyt erillis-sarjoihin joissa on erillinen jakosuodin
ToNPa
Paikkakunta:
Pertteli City
Liittynyt:
9.5.2007 21:38

ViestiKirjoittanut ToNPa » 8.4.2008 22:35

vähän sitä ajattelin että joka suuntaan kuuluu sitä musaakin.. :) mutta hyvin soi, mutta nyt uutta laitetta tulossa.
Siihen liittyen yksi kysymys.. Monillahan on vahvistimeen suoraan liitetty mp3:n ohjelmalähteeksi. Missä mahtaa olla vika kun en itse saanut silleen toimimaan? Pientä sihinää kuluu vaan.. Osaisko ketään kertoo?
Donppa
Pyörä:
Rieju SMX125, Aprilia SR50, Tunturi Sport, Ögland
Paikkakunta:
Jyväskylä
Liittynyt:
28.6.2006 1:46

ViestiKirjoittanut Donppa » 9.4.2008 0:58

ToNPa kirjoitti:vähän sitä ajattelin että joka suuntaan kuuluu sitä musaakin.. :) mutta hyvin soi, mutta nyt uutta laitetta tulossa.
Siihen liittyen yksi kysymys.. Monillahan on vahvistimeen suoraan liitetty mp3:n ohjelmalähteeksi. Missä mahtaa olla vika kun en itse saanut silleen toimimaan? Pientä sihinää kuluu vaan.. Osaisko ketään kertoo?


Itekkin luulin että EVOtin noitten poppien kanssa, kun en kahdella eri vahvistimella saanut mitään mökää ulos. Hetken mielijohteesta ostin bilteman halvimman vahvistimen, vanhan kotiteatteripaketin kaiutin johdoilla kiinni niin heti toimi.

Syttyykö vahvistimeen virtavalo tms? Onko vahvarissa jotain kytkimiä tai muita mistä voi valita mitä sisään menoa käytetään?
Testierkki
Pyörä:
Kymco Agility City50
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
7.6.2007 12:00

ViestiKirjoittanut Testierkki » 9.4.2008 10:29

Vahvistimen herätevirta saattaa olla kytkemättä. jos aiemmin on ollu autostereot kii ni olisiko tuo unohtunut. aika karkea veikkaus vai olisiko heräte / syöttö menny ristiin. vaikee sanoa kun ei näe.

öö, ite ainakin törmäsin mp3 soittimen kaa autossa siihen ongelmaan, että volumet pitää olla soittimessa lujalla kun testasin rca liitäntöjä. Mutta kyllähän sieltä pitäisi jotai kuulua, vaimeana vain.
majavamies
Pyörä:
Projekti SF2
Paikkakunta:
Espoo
Liittynyt:
10.5.2007 21:56

ViestiKirjoittanut majavamies » 9.4.2008 17:58

Jos jollain on aikaa niin voisko tehä mulle vahvistimen biltema autoradion (4x45W) ja Sonyn kaiuttimien (150W) välille niin että saisin ulos sen 150W.


Tommosta on väsäilty.
Kuva
Myydään!!Speedfight ja CPI SKOBA OSIA
++PROJEKTI viewtopic.php?f=72&t=70325
ToNPa
Paikkakunta:
Pertteli City
Liittynyt:
9.5.2007 21:38

ViestiKirjoittanut ToNPa » 9.4.2008 23:34

Kaikki kytkennät on oikein.. ei oo vahvistimessa missään sisääntuloherkkyyden säätöä. voi tollasessa halvassa hongkong mallissa olla se että tarvii suuremman sisääntulovirran :D
Nemo Eläkeläinen
Liittynyt:
21.4.2002 15:46

ViestiKirjoittanut Nemo » 11.4.2008 17:19

majavamies kirjoitti:Jos jollain on aikaa niin voisko tehä mulle vahvistimen biltema autoradion (4x45W) ja Sonyn kaiuttimien (150W) välille niin että saisin ulos sen 150W.


Ei, ei ja ei. Kaiuttimien "vaatimalla" teholla ei ole mitään tekemistä ilmoitetun tehonkeston kanssa, se on yleensä pelkkä mainoskikka jolla ihmisiä kusetetaan. Eli unohda suoraan se.

Kyseinen setti soi aivan 100% varmasti hyvin jo 50w teholla. Jos noille kaiuttimille lykkäät tuon tehon ja kunnolla luukutat niin voi olla äkkiä hiljaiset kaiuttimet. 150w/kanava antava vahvistin on ylijäreä, ja vaatiikin jo paljon enemmän virtaa toimiakseen. Se teho kun ei synny tyhjästä.
majavamies
Pyörä:
Projekti SF2
Paikkakunta:
Espoo
Liittynyt:
10.5.2007 21:56

ViestiKirjoittanut majavamies » 11.4.2008 21:17

ok.

Oli jo vähän aikaa sitten hylätty toi idea jostiinsa siksi että kuluuttaa virtaa liikaa.
Mutta siltikkin bassoputket tulee alakatteen sisään.
Ja toivottavasti 6,5Ah akku. Oon 80% varma että mahtuu.

Ja muutenkin kokeilin jo että toi nykyinen teho on ihan riittävä.
Myydään!!Speedfight ja CPI SKOBA OSIA
++PROJEKTI viewtopic.php?f=72&t=70325
Testierkki
Pyörä:
Kymco Agility City50
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
7.6.2007 12:00

ViestiKirjoittanut Testierkki » 11.4.2008 22:21

tonpalle: Tuskin vahvistimet kovin suurta jännitettä rca:sta tarvii, sillä sen pitäisi olla linjatasoista ja autostereoissa yleensa on parin voltin linjatason jännite signaali. kyllä sen pitäisi toimia jos laittaa mp3 soittimen rca linjoista sisään.

Nemolle: On totta että autostereoiden oma parin watin teho riittää normaalivoimaakuuksiseen kuunteluun, mutta ääni säröytyy helposti kun kuuntelee lujemmalla ja täten vaikuttaa kaiuttimien elinikään.

wattimerkinnöillä ei ole oikeastaan niin suurta merkitystä koska yleensä ne kertoo piikkitehot.

ohjekirjoista kannattaa katsoa kaiuttimien suositeltava tehoalue ( tietääkseni basso elementillä on tärkeämpi, sillä aliteho saattaa rikkoa elementin) ja autostereoiden teho ei merkkaa yhtään mitään, sillä ne mainostetaan aina mainosmiehen watteina. todellinen rms teho on mutaman watin per kanava

hyvin itellä ainakin autossa on toiminut pelkästään mankassa normi kaiuttimet, mutta sitte tuli pelleiltyy basson kaa ja se pisti vähän kaikki ajattelumallit ihan uusiksi, mitä enemmän asioita selvitti, sitä enemmän tuli uusia kysymyksiä.

En tiiä onko järkee olla monen sadan watin vahvistin, kun kuuntelee normitehoilla, mutta jos on kalliit elementit, ni kyllä sitä sitte panostaa kaikkeen ettei tuu yllätyksiä.

halvoissa sadan euron elementeissä ny ei oo ollu niin väliä mitä niissä on ollu voimanlähteenä.
ToNPa
Paikkakunta:
Pertteli City
Liittynyt:
9.5.2007 21:38

ViestiKirjoittanut ToNPa » 11.4.2008 23:28

Meinasin tossa koittaa kytkeä vahvarin isompaan akkuun, kun oon mopon akulla sitä systeemiä koittanut.. :D

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista