Poppi-laitteet skootteriin

Bronn
Pyörä:
Honda Shadow 125cc
Paikkakunta:
Koski TeeÄll
Liittynyt:
5.7.2007 21:56

ViestiKirjoittanut Bronn » 29.10.2009 22:51

HaGss kirjoitti:Ostin Blaupunktin gta-270 vahvarin käytettynä 30€ toimii täyd. ja päälle sit uudet JBL gt5-502 kajarit 40€ ;)
Eikä ongelmia laadun suhteen

Tuo Blaukkarin GTA-270 vahvu on kyl pirun hyvä! Itse soitin sillä yhtä Deuzerin 6,5" 3-tie kajaria ja ääntä lähti kuin eläintarhasta, tietenkin ilman säröä. Joku 6x9" tuon blaukkarin peräs olis varmaan aika namu, itse en koskaan päässyt kokeilee ja sekös hieman harmittaa.

Ps. Jos jotakin kiinostaa, niin tuollainen Blaupunkt gta-270 vahvu olis myynnis. Yv lisäkyselyt.
Honda Shadow
strmix
Pyörä:
EX Gilera Runner -07 & Gilera Stalker 70cc
Paikkakunta:
Hesa
Liittynyt:
21.3.2009 11:28

ViestiKirjoittanut strmix » 30.10.2009 12:33

basiiba kirjoitti:ei mitään niin isoja mutta kunnon poppi vehkeet maksaa ja jos halutaan hyvä äänen laatu niin siihen vaditaan hyviä kajareita ja vahvareita.


vaikka sulla ois 500e kauiutin et saa siitä yhtään parempaa ääntä kun halvoista, jos boxsi ei ole mahdollisimman tiivis, mitä se ei ole yleensä. lasikuidulla yms. saa boxsin todella hyväksi ja basson mukaan kunnolla.
Minumix
Paikkakunta:
Aura
Liittynyt:
18.4.2007 18:10

ViestiKirjoittanut Minumix » 1.11.2009 22:42

Kannattaako akun ja vahvarin väliin laittaa sulaketta? onko monella akku kärähtänyt?
Napoleon Dynamite
Pyörä:
Lieju Marathon PRO 125cc
Paikkakunta:
Lahti
Liittynyt:
13.4.2009 21:24

ViestiKirjoittanut Napoleon Dynamite » 1.11.2009 22:48

Minumix kirjoitti:Kannattaako akun ja vahvarin väliin laittaa sulaketta? onko monella akku kärähtänyt?

"kannattaako?" Siihen suorastaan pitää laittaa sulake väliin.
Kahta en vaihda: neloselta ykköselle ja vauhdista pakille.
Minumix
Paikkakunta:
Aura
Liittynyt:
18.4.2007 18:10

ViestiKirjoittanut Minumix » 1.11.2009 23:14

Eli 200w/12v=16.6..a Eli onko se sitten 20a sulake? Ja myydänkö honkkarissa hyviä virtajohtoja lasiputki sulakkeella?

EDIT: Ei vielä skodea ole, mutta kyselen tässä ennakkoon. Kuinka pitkä virtajohto riittää? 2m?
HaGss
Pyörä:
Ei ole. (ex 2-tahti skootteri man)
Paikkakunta:
Vaasa
Liittynyt:
9.10.2007 22:46

ViestiKirjoittanut HaGss » 1.11.2009 23:52

Osta sulakekotelo, sulake ja johtoa.
Sulake plusjohdon väliin ja maadotus runkoon
Ja riittää joku 2-3m
[[Vaasa 2011 miittien päätös 24.9 @Youtube]]
Miitti videota letkasta 31.07.2010: http://www.youtube.com/watch?v=KPWiSlUY9WU
robbhan
Liittynyt:
12.5.2007 18:00

ViestiKirjoittanut robbhan » 23.11.2009 23:42

strmix kirjoitti:
basiiba kirjoitti:ei mitään niin isoja mutta kunnon poppi vehkeet maksaa ja jos halutaan hyvä äänen laatu niin siihen vaditaan hyviä kajareita ja vahvareita.


vaikka sulla ois 500e kauiutin et saa siitä yhtään parempaa ääntä kun halvoista, jos boxsi ei ole mahdollisimman tiivis, mitä se ei ole yleensä. lasikuidulla yms. saa boxsin todella hyväksi ja basson mukaan kunnolla.

Sehän on ihan totta. Mun kajarit ja varusteet maksoi päälle 500€ ja sillä paskalla boksilla mitä mulla oli ekaks niin ääntä ei tullut yhtään. Nyt vastikään kun boksia on täysin uudelleenrakenneltu niin rupee sitä ääntä vähän löytymään. Toinen seikka mit pitää ottaa huomioon on myös virtapuoli että jos 500€lla ostaa settiä niin se yleensä vaatii vähän enemmän kuin se vakio 4Ah. Tällä hetkellä itellä rinnakkainkytkettynä 4xakkuja+laturi (peak päälle 20Ah) ja kummiskin saisi olla vähän enemmän virtaa :s
strmix
Pyörä:
EX Gilera Runner -07 & Gilera Stalker 70cc
Paikkakunta:
Hesa
Liittynyt:
21.3.2009 11:28

ViestiKirjoittanut strmix » 24.11.2009 18:24

Sehän on ihan totta. Mun kajarit ja varusteet maksoi päälle 500€ ja sillä paskalla boksilla mitä mulla oli ekaks niin ääntä ei tullut yhtään. Nyt vastikään kun boksia on täysin uudelleenrakenneltu niin rupee sitä ääntä vähän löytymään. Toinen seikka mit pitää ottaa huomioon on myös virtapuoli että jos 500€lla ostaa settiä niin se yleensä vaatii vähän enemmän kuin se vakio 4Ah. Tällä hetkellä itellä rinnakkainkytkettynä 4xakkuja+laturi (peak päälle 20Ah) ja kummiskin saisi olla vähän enemmän virtaa :s[/quote]

Jaksaisitko ottaa vähän videoo popeistasi? näyttäisi että jollakin on kunnon popit
robbhan
Liittynyt:
12.5.2007 18:00

ViestiKirjoittanut robbhan » 24.11.2009 18:40

robbhan kirjoitti:
strmix kirjoitti:Sehän on ihan totta. Mun kajarit ja varusteet maksoi päälle 500€ ja sillä paskalla boksilla mitä mulla oli ekaks niin ääntä ei tullut yhtään. Nyt vastikään kun boksia on täysin uudelleenrakenneltu niin rupee sitä ääntä vähän löytymään. Toinen seikka mit pitää ottaa huomioon on myös virtapuoli että jos 500€lla ostaa settiä niin se yleensä vaatii vähän enemmän kuin se vakio 4Ah. Tällä hetkellä itellä rinnakkainkytkettynä 4xakkuja+laturi (peak päälle 20Ah) ja kummiskin saisi olla vähän enemmän virtaa :s


Jaksaisitko ottaa vähän videoo popeistasi? näyttäisi että jollakin on kunnon popit

Kyllä mä varmaan tossa jossain vaiheessa voin vähän videota ottaa. Galleriassa on pari kuvaa.
robbhan
Liittynyt:
12.5.2007 18:00

ViestiKirjoittanut robbhan » 3.12.2009 15:06

Tähän hätään en mitään videokameraa saannut mutta kerrotaan nyt kuvien keraa lisää.

elikkä tämä on nyt evo III. joskus 06 oli deuzerin puolikas erkkasarja (eli 6,5 "basso" ja diskantti) kaveriksi iskettiin bilteman pikkuvahvari. Boksi oli silloin ihan vakiokunnossa, asennuslevynä oli 5mm levy joka verhoiltiin valkoisekse.

Kesänä 08 oli periaatteessa samat kamat kuten nyt elikkä MDS fanatic 10" subbari ja saman merkin 3,5 koaksiaalikaijutin. Vahvisimena oli MDS:än gp2. Ongelmia tässä että bassoääni tuli ainoastaan vasemmalta ja korkeat ainoastaan oikealta, huono jakosuodatin, boksi äänteli, väärä volyymi refleksikotelolle, liian vähän virtaa ym. ym. eli evokolmoseen lähettiin parantaa edellistä settiä.

Eli mä olen nyt tehnyt tohon etusisäkatteeseen reijät kahdelle 3,5 koaksiaaleille. Vahvistimena on vieläkin sama GP2. etualakatetta vaimennan vielä vibroplastilla (bitumimatto).

Boksin ongelmana oli että muoviseinusta oli aivan liian ohutta ja se äänteli. Ja tämä ääntely aiheutti sen että subista lähtee tehoja. Vahvistin tuottaa tehoja josta optimaalitilanteessa 2% tulee ääntä mutta koska mun boksissa äänienergia uppoi boksin seiniin niin volyymi väheni varmaan puolella, plus että äänilaatu kärsii. Tarkoitus on vielä vaimentaa ulkopuoltakin vibroplastilla. Boksi täytettiin myös vanulla jotta kaijutin luulisi boksin olevan isompi ja pehmentääkseen soundia kun toi boksi väärentää ääntä sen verran. Ongelmana oli myös että en saannut sitä täysin tiiviiksi viimeisessä versiossa joten mä tein 2cm leveän reunan 10mm mdf:ästä jonka ruuvasin kiinni boksiin 8 ruuvilla .
kittasin myös reunan boksiin kiinni jotta se olisi 100% tiivis. Tämän jälkeen ruuvasin edellisen version asennuslevyn sen päälle. Yhteensä boksi painaa subineen 7 kiloa ja ruuveja on mennyt yli 30.

Koska halusin left ja right ääntä edessä jouduin hankkimaan toisen vahvistimen subille. Valitsin MDS:än 500Wmax monoblokin. Tämä on vielä vähän vaiheessa mutta eiköhän se tästä valmiiksi tule kohtapuolin. Ongelmana on että kaikki katteet olisi maalia vailla valmis mutta ei ole mitään paikkaa missä maalata :s.

Olisiko kiinnostusta jos tekisin tälle projektitopikin? vähän myöhäisessä vaiheessa mutta kyllä työtä riittää vielä.

Tässä pari kuvaa:
Kuva

Kuva
Naked
Pyörä:
VAG
Paikkakunta:
Pohjois-Pohjanmaa
Liittynyt:
12.1.2008 14:12

ViestiKirjoittanut Naked » 3.12.2009 18:13

Mitä kaikkea tarvisi nyt, että kuuluisi jotenkin noista kajareista, 6" subi löytyy ja pari diskanttia.
Akku yms?
jonik1
Pyörä:
CPI Oliver -04 "Only for competition use" & CPI Formula R -07 70cc
Paikkakunta:
Ähtäri/Seinäjoki
Liittynyt:
4.4.2006 15:13

ViestiKirjoittanut jonik1 » 3.12.2009 19:26

robbhan kirjoitti:Olisiko kiinnostusta jos tekisin tälle projektitopikin? vähän myöhäisessä vaiheessa mutta kyllä työtä riittää vielä.


Tee ihmeessä. Itseäni autohifistinä kiinnostaa erityisesti.

Miksi refleksikotelo? On siinä tietysti hyviäkin puolia, mutta pienessä kotelossa ei paras vaihtoehto.
TJ 0 Ilmoitukset Kuvagalleria Blogi
robbhan
Liittynyt:
12.5.2007 18:00

ViestiKirjoittanut robbhan » 3.12.2009 19:50

jonik1 kirjoitti:
robbhan kirjoitti:Olisiko kiinnostusta jos tekisin tälle projektitopikin? vähän myöhäisessä vaiheessa mutta kyllä työtä riittää vielä.


Tee ihmeessä. Itseäni autohifistinä kiinnostaa erityisesti.

Miksi refleksikotelo? On siinä tietysti hyviäkin puolia, mutta pienessä kotelossa ei paras vaihtoehto.

Joo siis nyt EI ole tulossa refleksikotelo. Oli edellisessä versiossa koska en saannut levyä tiiviiksi niin se vuoti ja tuli sellainen vihellyssoundi. Ratkaisuna oli reikä sivuun ja kyllä se paremmalt kuullosti. Mutjoo pitäis olla litralleen oikein että kuullostaisi hyvältä nuo refleksikotelot.
strmix
Pyörä:
EX Gilera Runner -07 & Gilera Stalker 70cc
Paikkakunta:
Hesa
Liittynyt:
21.3.2009 11:28

ViestiKirjoittanut strmix » 8.12.2009 21:14

jonik1 kirjoitti:
robbhan kirjoitti:Olisiko kiinnostusta jos tekisin tälle projektitopikin? vähän myöhäisessä vaiheessa mutta kyllä työtä riittää vielä.


Tee ihmeessä. Itseäni autohifistinä kiinnostaa erityisesti.


Täysin samaa mieltä!
robbhan
Liittynyt:
12.5.2007 18:00

ViestiKirjoittanut robbhan » 10.12.2009 20:01

strmix kirjoitti:
jonik1 kirjoitti:
robbhan kirjoitti:Olisiko kiinnostusta jos tekisin tälle projektitopikin? vähän myöhäisessä vaiheessa mutta kyllä työtä riittää vielä.


Tee ihmeessä. Itseäni autohifistinä kiinnostaa erityisesti.


Täysin samaa mieltä!

Varmaan viikonlopun aikana ilmestyy ;)

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista