Keskustelua Alustoista & Jarruista

Std
Pyörä:
Cagiva Mito, MBK Booster NG -02, MBK Nitro -04, Orion 140cc
Paikkakunta:
Pöytyä
Liittynyt:
22.4.2008 18:38

ViestiKirjoittanut Std » 23.5.2009 11:12

musti[ kirjoitti:http://www.mc-scatter.com/catalog/product_info.php?cPath=23_50_60_1805&products_id=709 tos on toi boosterin "oikea" takaiskari. jos on ylä 10 ala 8... eli onko 28 senttinen liian pitkä boosteriiin ja iskari mitä ooon kattonu on tämä
http://www.tmi-janikaasalainen.com/inde ... x=12&list=


Korvaa vaan koropalan, jos on pitempi iskari. Boosterin vakiohan on 245mm ja toi 280mm, näin ollen melkein sama(5mm ero), onko sulla boosterin iskari koropalalla vai pelkästään toi iskari.

Ite ostaisin ehkä 260/265mm pitkän iskarin ja siihen viel koropala, niin ois itelle sopivan korkunen, ei kyllä ollu paha toi 80mm korotus, mikä tossa omassa oli vuoden verran. Mut koropalalle on hyvä jättää vähän varaa, siitä on helppo säätää korkeutta, mutta jos ostaisit suotaan 300mm iskarin, niin et sais matalemmaks, toisinku jos ostat ton 260mm ja siihen 40mm koropala. ;)
Tosin penkki rupee muistuttamaan liukumäkeä aika hyvin.
musti[
Pyörä:
Mbk Booster
Liittynyt:
15.4.2009 22:10

ViestiKirjoittanut musti[ » 24.5.2009 0:22

Larppari kirjoitti:
musti[ kirjoitti:http://www.mc-scatter.com/catalog/product_info.php?cPath=23_50_60_1805&products_id=709 tos on toi boosterin "oikea" takaiskari. jos on ylä 10 ala 8... eli onko 28 senttinen liian pitkä boosteriiin ja iskari mitä ooon kattonu on tämä
http://www.tmi-janikaasalainen.com/inde ... x=12&list=


Korvaa vaan koropalan, jos on pitempi iskari. Boosterin vakiohan on 245mm ja toi 280mm, näin ollen melkein sama(5mm ero), onko sulla boosterin iskari koropalalla vai pelkästään toi iskari.

Ite ostaisin ehkä 260/265mm pitkän iskarin ja siihen viel koropala, niin ois itelle sopivan korkunen, ei kyllä ollu paha toi 80mm korotus, mikä tossa omassa oli vuoden verran. Mut koropalalle on hyvä jättää vähän varaa, siitä on helppo säätää korkeutta, mutta jos ostaisit suotaan 300mm iskarin, niin et sais matalemmaks, toisinku jos ostat ton 260mm ja siihen 40mm koropala. ;)
Tosin penkki rupee muistuttamaan liukumäkeä aika hyvin.

taidan ostaa ton 280mm ku on halvin..... ja eipä tarvi koropalaa ostaa tai tehä. :D
Deilow
Pyörä:
eiolee
Liittynyt:
17.3.2008 20:15

ViestiKirjoittanut Deilow » 7.6.2009 21:30

Osataanko täällä kertoa että mikähän mahtaa olla vikana kun takajarrukahva (rumpujarru) ei palaudu kunnolla kahvan vaihdon jälkeen. Eli siis se jää palautumatta ~0.5cm eli jarruvalo jää justjust päälle.
Eikös sen kahvan jousen tule olla siten että sen jousen "häntä" siellä kolossa (vaikea selittää mutta niinkuin kahvaanpäin...) ?

Edit: korjaantu melkeen kokonaan yön aikana kun laitoin vähän crc:tä...
majavamies
Pyörä:
Projekti SF2
Paikkakunta:
Espoo
Liittynyt:
10.5.2007 21:56

ViestiKirjoittanut majavamies » 9.6.2009 15:29

Deilow:

Siellä lohkojen takapäässä rumpujarrun vieressä on se vaijerin toinen pää jossa on erikoisen näkönen mutteri, niin kiristä siitä että jarru ottaa aikasemmin kiinni jolloin kahva menee kans kauemmaksi.
Myydään!!Speedfight ja CPI SKOBA OSIA
++PROJEKTI viewtopic.php?f=72&t=70325
PeeJee
Liittynyt:
30.3.2009 16:13

ViestiKirjoittanut PeeJee » 29.6.2009 1:08

Mä asensin mun mopoon 6-mäntäset brembot ja pysähtyy täyzii!! 8)
Taakse asensin sitte yheksä mäntäset ja kuus sylinteriset tupla brembot..
Myydään aprilia sx, halpa vekotin!
oltsu.pernu
Pyörä:
husse sm -10
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
23.5.2008 21:59

ViestiKirjoittanut oltsu.pernu » 15.7.2009 19:32

Meneekö aeroxin s6 oversize 280mm jarrylevy+adapteri yamaha bw´ssään?
Std
Pyörä:
Cagiva Mito, MBK Booster NG -02, MBK Nitro -04, Orion 140cc
Paikkakunta:
Pöytyä
Liittynyt:
22.4.2008 18:38

ViestiKirjoittanut Std » 15.7.2009 22:52

oltsu.pernu kirjoitti:Meneekö aeroxin s6 oversize 280mm jarrylevy+adapteri yamaha bw´ssään?


Ei mahdu BeWessin vanteelle, muistaakseni 230mm on isoin levy joka mahtu vakiovanteelle satulan kanssa. :)
jphaaranen
Liittynyt:
5.7.2009 21:11
Aprilia sr50 vm.2000 jarrusylinteri vuotaa

ViestiKirjoittanut jphaaranen » 22.7.2009 0:50

Olen ostanut skootterin kuukaus sitten ja nyt aloin purkaa jarrut siitä niin siellä oli palat menneet aivan loppuun ja etujarrusylinteri ei toimi. no purin sen ja puhdistelin osat ja silleen. kun aukasin jarrusatulan kahtia niin sieltä tuli jotain tiivisteiden riekaileita. Osaako joku sanoo mitää tiivisteitä sinne kuuluu ja pitääkö siellä olla o-rengas siinä reijän kohdalla mistä tulee jarrunestepaine sinne satulan sisään?

Kävin kysymässä liikkeistä jarrusatulan korjaussarjaa missä ois tiivisteet ja muut tarvittavat osat , niin apriliaan on ainostaan koko pakettia myynnissä...tosi outoa. hintakin oli kohillaan joku 170€

Jos joku on purkanut ja osaa sanoa mitä tiivisteitä sinne kuuluisi laittaa, tai sitten jos jollain on hyvä konsti saada se tiiviiksi niin kommenttia tänne.

Kiitos

-JP-
J-P@
Pyörä:
| Booster 02' |
Paikkakunta:
Seinäjoki
Liittynyt:
1.2.2009 15:00

ViestiKirjoittanut J-P@ » 22.7.2009 1:02

Ois roxin keula menettäny tehonsa ja öljyt pitäs vaihtaa niin onko se niin vaivatonta että pumput irti, öljyt pihalle ja uudet sisään ja paketti kasaan? vai pitääkö ne sisälmykset putsata ennen uusia öljyjä?

E: niin ja stefat pitäs varmaanki vaihtaa samalla?
Kuvat.fi - J-P@
Std
Pyörä:
Cagiva Mito, MBK Booster NG -02, MBK Nitro -04, Orion 140cc
Paikkakunta:
Pöytyä
Liittynyt:
22.4.2008 18:38

ViestiKirjoittanut Std » 25.7.2009 19:57

http://www.easyparts.nl/showarticles_in ... l-57l.html

Minkälaiset renkaat, halvat ja komiat ainakin. Onko jollain kokemusta kyseisistä kumeista? :)
-HaukiOnKala-
Pyörä:
(Piaggio NRG Power DD), SUZUKI PV
Paikkakunta:
Rovaniemi
Liittynyt:
2.9.2008 23:55

ViestiKirjoittanut -HaukiOnKala- » 26.7.2009 15:12

Larppari kirjoitti:http://www.easyparts.nl/showarticles_info/0143535003/0-968-156-7-41-235-1221-254/Band-Maxima-140-60-13-Tl-57l.html

Minkälaiset renkaat, halvat ja komiat ainakin. Onko jollain kokemusta kyseisistä kumeista? :)


Käytännössä renkaiden hinta on suoraan verrannollinen laatuun. Eli ihan halpoja ei kannata ostaa. Eivät pidä.
Shape Moderaattori
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
9.9.2005 19:54

ViestiKirjoittanut Shape » 26.7.2009 18:55

^ Vaikea olla olematta samaa mieltä. T. "Michelinin Pilot Sportit nyt ja jatkossa"
Team JSR Facebookissa
Käytä Tietopankkia ja olet viisaampi || Tue sivuston toimintaa ja hanki VIP-oikeudet!
tapsa``
Pyörä:
Aprilia rs 125cc
Paikkakunta:
Saarijärvi
Liittynyt:
1.6.2007 13:42

ViestiKirjoittanut tapsa`` » 26.7.2009 23:04

Mikähän on bwässän etujarrussa ku painaa sitä ni se niinku alkaa hirveesti tärisee ja jarruttaa sillee epä tasasesti? Kaveri arveli että ois levy kierossa. Voiko tota levyä jotenkin oikasta vai pitääkö ostaa uusi?
Super8
Pyörä:
Pösö Vivacity 09 + Kymco Super 8 2t
Paikkakunta:
Kuopio
Liittynyt:
24.5.2009 11:40

ViestiKirjoittanut Super8 » 27.7.2009 11:53

Mites iso projekti olisi vaihtaa etu ja takajarrut isompiin(parempiin) kun ei oikein vakiot jaksa pysäyttää nykyisestä huipusta minun kokoista kuski+skootteriyhdistelmää.

Mistä mä yleensäkin tiedän mitkä jarrut menee ja minkäkokoiset?

Kyseessä siis 09 vivacity.
jkoljo Moderaattori
Pyörä:
Peugeot TKR LC 70cc HighEnd - with NOS, Husqvarna CR125
Paikkakunta:
Tampere
Liittynyt:
9.2.2008 20:02

ViestiKirjoittanut jkoljo » 27.7.2009 12:21

Vaihda nyt ihan ensimmäiseksi jarrupalat parempiin, esimerkiksi Malossin sporttipalat ovat hyvät. Räjäytyskuvista tuo kone näyttäisi vähän speedfightin koneelta, jos se on, on mahdollista vaihtaa taakse levyjarru.
Team JSR | High-End Peugeot | Viilattu | 20,85 hp dynossa | Got NOS? | NOS testailua osa 2

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista