Keskustelua Alustoista & Jarruista

Vauhtiviivatarra Moderaattori
Liittynyt:
5.2.2003 23:44

ViestiKirjoittanut Vauhtiviivatarra » 18.6.2006 11:01

JoRe kirjoitti:Joo mää tiiän että on käytännössä sama mopo mutta pitäs olla varma että sopiiko
Osien samankaltaisuutta varmisteltaessa kannattaa etsiä toisen merkin varaosan tilausnumero tai vastaava jostain varaosakatalogista ja katsoa, onko toisen merkin vastaavalla osalla sama tilausnumero. Jos näin on, kyseessä on varmasti sama osa. Tässä tapauksessa en keksi yhtään hyvää syytä miksi väritystä vaille identtisissä peleissä olisi erilaiset jarrulevyt, joten uskaltanen luvata Aeroxin jarruosien sopivan Nitroon ja päinvastoin.
RayBan
Paikkakunta:
Espoo
Liittynyt:
26.5.2003 21:06

ViestiKirjoittanut RayBan » 18.6.2006 15:11

macg3 kirjoitti:
Hebu kirjoitti:
pezku90 kirjoitti:
Hebu kirjoitti: Pystyykö tota pösön takaiskaria säätämään kun se on pohjassa joka katukivetyksella ja kaivonkansilla.

Onks sulla etuiskari niin löysä että ottaa pohjaan routakuopissa ja kun pompottaa mopoa seisoessa astinlaudoilla silleen ylös-alas? Mulla on takaiskari onneks vielä timmissä kunnossa.


On.


Speedfightin etuiskari on löysä alusta pitäen mutta itsellänion takaiskari melko hyvä vaikka mopo onkin jo 8 vuotta vanha.

Vanhoissa tappeluissa (ainakin vm -00) on tyyppivikaiskarit, eli pompottaa ja vetää pohjaan töyssyistä. Ite vaihdoin eteen bitubon ja taakse forzan. Ihan erillainen vekotin ajaa vaihdon jälkeen.
Onk snuuppaa boheemimpaa kaveria maailmasta löydetty? Oliko edes Mahatma Ghandi yhtä letkeä? Mitä itse Jeesus olisi tykännyt asiasta? Ken tietää, koska Ken on luonut kukkasen.
JaRb1
Paikkakunta:
Polvijärvi
Liittynyt:
6.10.2005 15:59

ViestiKirjoittanut JaRb1 » 23.6.2006 19:30

Mitä takaiskari suositteleisitte 02 derbiin. Joku progressiivinen, hyvä ja maks hinta 250¤ mielellään halvempi...
Maksa
Paikkakunta:
Kuopio
Liittynyt:
13.3.2005 16:46

ViestiKirjoittanut Maksa » 23.6.2006 19:33

zapi kirjoitti:Mitä takaiskari suositteleisitte 02 derbiin. Joku progressiivinen, hyvä ja maks hinta 250¤ mielellään halvempi...


Mopopuolelle kyseleen, siellä osaavat kertoilla.
Jarez
Pyörä:
GTS 300, Monkey 125, Lead 110, Runner 125
Liittynyt:
17.11.2002 20:36

ViestiKirjoittanut Jarez » 24.6.2006 16:30

karvan0ppa kirjoitti:
keppis- kirjoitti:Onko jarrulevyn & palojen vaihto vaikeaa?


eturengas pois, vanteesta 3 pulttia auki (kunnon kuusiokoloilla, halppiksilla tekee vaan tuhoa...) ne on tiukassa koska on kierrelukitteella. jarrusatulassa 2 pitkää pulttia jotka irroittamalla palat suorastaan tippuu pois.


ja jos todella varma haluaa olla kuuskolokantojen terveydestä niin joku ohut kangas kannattaa laittaa siihen kantaan ja sitten vasaralla varovasti naputtaa kuuskolo tiiviisti kantaa vasten niin ei varmastikkaan pääse lipeämään paikaltaan ja sillä taas vähennetään omaa ja tulevien omistajien päänsärkyä.

jos jarrulevyn pultti on _TODELLA_ kireä niin pieni lämmitys ja ruuvarilla naputtelu saattaa ruuvilukitetta hieman auttaa irtoamaan kierteistä.

Ja kun laitatte uutta levyä paikoilleen niin putsatkaa levyn vastinpinta huolellisesti ettei levy kiristy vinoon vannetta vasten.

Ja kasatessa kannattaa sitä ruuvilukitetta käyttää ja muutaman kilometrin ajon jälkeen varmistaa että levyn kiristävät pultit ovat edelleen kireästi kiinni.

nim. kokemusta on :D
Sähkömopoilun ilosanomaa levittämässä jo vuodesta 2011.
viewtopic.php?f=42&t=86582
viewtopic.php?f=5&t=86762
kuristaja
Paikkakunta:
Kouvola rock city
Liittynyt:
18.1.2005 16:54

ViestiKirjoittanut kuristaja » 25.6.2006 20:21

jarez kirjoitti:
karvan0ppa kirjoitti:
keppis- kirjoitti:Onko jarrulevyn & palojen vaihto vaikeaa?


eturengas pois, vanteesta 3 pulttia auki (kunnon kuusiokoloilla, halppiksilla tekee vaan tuhoa...) ne on tiukassa koska on kierrelukitteella. jarrusatulassa 2 pitkää pulttia jotka irroittamalla palat suorastaan tippuu pois.


ja jos todella varma haluaa olla kuuskolokantojen terveydestä niin joku ohut kangas kannattaa laittaa siihen kantaan ja sitten vasaralla varovasti naputtaa kuuskolo tiiviisti kantaa vasten niin ei varmastikkaan pääse lipeämään paikaltaan ja sillä taas vähennetään omaa ja tulevien omistajien päänsärkyä.

jos jarrulevyn pultti on _TODELLA_ kireä niin pieni lämmitys ja ruuvarilla naputtelu saattaa ruuvilukitetta hieman auttaa irtoamaan kierteistä.

Ja kun laitatte uutta levyä paikoilleen niin putsatkaa levyn vastinpinta huolellisesti ettei levy kiristy vinoon vannetta vasten.

Ja kasatessa kannattaa sitä ruuvilukitetta käyttää ja muutaman kilometrin ajon jälkeen varmistaa että levyn kiristävät pultit ovat edelleen kireästi kiinni.

nim. kokemusta on :D



ja muistaa kiristää ristiin ja ei liian tiukalle ;) muuten mennöö kieroxpox
Steelwing
Paikkakunta:
Espoo
Liittynyt:
2.8.2005 19:41

ViestiKirjoittanut Steelwing » 29.6.2006 16:44

Miten levyjarrujärjestelmään saa uudestaan jarrunesteet sisään jos se on loppunut kokonaan (jarruosat uusittu)?
O: Edullinen MP
Karvan0ppa
Pyörä:
GG SM300
Paikkakunta:
Kerava
Liittynyt:
21.4.2004 17:08

ViestiKirjoittanut Karvan0ppa » 29.6.2006 17:52

Kaatamalla jarrunestessäiliöön uutta ;) ja sitten ilmata järjestelmä jotta jarrut toimii.
Hyvä keino ilmata jarrut on patentoida jarrunestepurkkiin letku ja sen letkut toinen pää aukiolevaan ilmausruuviin, sitten siitä puristella juissia sinne järjestelmään. ja sitä jarrunestepurkkia pitää väärinpäin ettei pumppaa ilmaa järjestelmään. Kannattaa melkeinpä olla kaveri mukana, helpottaa kummasti tota touhua.
Saa ne jarrut yksinkin ilmattua jos ei ole kavereita :P
JaRb1
Paikkakunta:
Polvijärvi
Liittynyt:
6.10.2005 15:59

ViestiKirjoittanut JaRb1 » 1.7.2006 18:02

Maksa kirjoitti:
zapi kirjoitti:Mitä takaiskari suositteleisitte 02 derbiin. Joku progressiivinen, hyvä ja maks hinta 250¤ mielellään halvempi...


Mopopuolelle kyseleen, siellä osaavat kertoilla.
eipä ollu kehumista niitten sanomisissa... ja sori ku en kattonu että tää on sköde
puolella
Kartza
Paikkakunta:
Somero
Liittynyt:
9.12.2003 18:08

ViestiKirjoittanut Kartza » 4.7.2006 21:14

Asentelin tänään tuollaisen dopplerin sinisen ilma/öljy iskarin taakse ja tietty oli ensimmäisenä tarkistettava paljon sielllä on paineita sisällä ja samalla pienet öljy suihkut silmille :D Onko siellä ilma ja öljy sekaisin vai miten tuo toimii? Jos joku viitsisi vaikka yv:llä valaista vähän tuon iskarin toimintaa.
Karvan0ppa
Pyörä:
GG SM300
Paikkakunta:
Kerava
Liittynyt:
21.4.2004 17:08

ViestiKirjoittanut Karvan0ppa » 4.7.2006 21:16

Kartza kirjoitti:oli ensimmäisenä tarkistettava paljon sielllä on paineita sisällä ja samalla pienet öljy suihkut silmille :D


Eih... :D pommita vaolla scooter-attackin porukkaa sähköpostilla, ehkä osaavat vastata.
Kartza
Paikkakunta:
Somero
Liittynyt:
9.12.2003 18:08

ViestiKirjoittanut Kartza » 4.7.2006 21:34

karvan0ppa kirjoitti:Eih... :D pommita vaolla scooter-attackin porukkaa sähköpostilla, ehkä osaavat vastata.
Joo täytyy huomenna paneutua asiaan tarkemmin. Sain sinne kuitenkin paineet takaisin sisään ja tuntuu taas toimivan kuten ennen. E: Sinne tarvikin laittaa ~10bar painetta ennen kuin alko pelittämään :D
Viimeksi muokannut Kartza päivämäärä 6.7.2006 11:17, muokattu yhteensä 1 kerran
Jönde
Pyörä:
Aprilia Rs 125 -05 TT & Aixam 400
Paikkakunta:
björneborg
Liittynyt:
4.7.2006 17:17

ViestiKirjoittanut Jönde » 4.7.2006 22:20

Takajarru palaa ottaa kiinni työnnetäessä ja muutenkin jarrulevyyn ,miten tämän pystyisi eliminoimaan ?
Karvan0ppa
Pyörä:
GG SM300
Paikkakunta:
Kerava
Liittynyt:
21.4.2004 17:08

ViestiKirjoittanut Karvan0ppa » 5.7.2006 6:41

Kunnostamalla jarrut, eli pura, hio ruosteet jne. pois. Varmistu että jarrupalat liukuu herkästi niissä liukutapeissa, sekä että mäntä liikkuu sylinterissä vaivatta. Voit kokeilla ensin tehdä tämän kaiken niin ettet irroita jarruletkua satulasta vaan pidät sen kiinni koko operaation ajan.
Jönde
Pyörä:
Aprilia Rs 125 -05 TT & Aixam 400
Paikkakunta:
björneborg
Liittynyt:
4.7.2006 17:17

ViestiKirjoittanut Jönde » 5.7.2006 6:46

Ookkei pitääpä koittaa.

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista