Keskustelua Alustoista & Jarruista

laurid
Paikkakunta:
mäntsälä
Liittynyt:
8.5.2005 22:10

ViestiKirjoittanut laurid » 16.11.2006 21:25

Nyt toimii... Se oli ihan jumissa. Vasaralla paukutin sen pohjaa ja sen jälkee se liikku hyvin :)
Wertigo
Liittynyt:
29.9.2005 19:52

ViestiKirjoittanut Wertigo » 16.11.2006 21:53

sasu` kirjoitti:Jyrsimällä ainakin jotkut tekevät noita, ja usein materiaali on teräs tai rosteri.

Rosteri ei ruostu, mutta teräs on hieman pehmeämpää ainetta joten jarrupalat purevat siihen paremmin.


Rosteri on toinenkin asia mikä huonontaa sitä isojen levyjen teossa ainakin, näet se heittää hyvin helpolla kieroksi. Näin siis kun levyjen teettoa joskus kyselin.

Toinen mikä on niin levyjä ei yleensä kuule jyrsityn vaan laserleikatun ehkäpä vesileikattuinakin löytyy. Erona jyrsinnässä on se että tämä maksaa helvetisti enemmän, voit viedä jonnekin pajalla piirustukset millaisen levyn haluat ja ne rupeavat sitä sitten piirtämään 3d mallinnussoftilla, halvimmillaan hinnat saattavat olla 100e tunti :/ Erohan löytyy siitä että jyrsin toimii x,y,z akseilla eli syvyyskin löytyy, kun taas laser ja vesileikkurit toimivat x,y akseilla ja syvyys on automaattisesti läpi ;) Sen takia esim omat piirrustukset saa vietyä jopa normi autocad muodossa näillä mutta jyrsijät vaativat jo kalliimmat softat.
kop-O-nen
Paikkakunta:
Kuopio
Liittynyt:
5.2.2005 20:37

ViestiKirjoittanut kop-O-nen » 17.11.2006 0:07

Kenelläkään kokemusta tällaisesta:
Kuva

Nykyinen iskari on niin kauhea pomppukeppi että pitäis uusi laittaa. Tuossa olisi plussaa ainakin paino ja ulkonäkö, mutta tekeekö tuolla oikeasti mitään..?
You got to acchieve what you believe in before you leave up in a coffin..

-Honda CB600F Hornet
Relow
Paikkakunta:
Vuokatti
Liittynyt:
18.8.2005 16:40

ViestiKirjoittanut Relow » 17.11.2006 9:37

kop-O-nen kirjoitti:Kenelläkään kokemusta tällaisesta:
Kuva

Nykyinen iskari on niin kauhea pomppukeppi että pitäis uusi laittaa. Tuossa olisi plussaa ainakin paino ja ulkonäkö, mutta tekeekö tuolla oikeasti mitään..?

http://www.motot.net/galleria/showphoto ... 2/cat/6254 kysy vaikka tältä herralta,näyttäis olevan samanlainen tai jusutukselta koska iskari on sen entinen ;)
jusutus
Paikkakunta:
Lounaisrannikko
Liittynyt:
22.1.2002 3:00

ViestiKirjoittanut jusutus » 17.11.2006 13:33

Ei ole ollut mulla ajossa eli en osaa sanoa.
Keppis-
Paikkakunta:
Järvenpää/Helsinki
Liittynyt:
18.8.2005 17:35

ViestiKirjoittanut Keppis- » 17.11.2006 14:18

Kannattaiskohan mun vaihtaa jarrunesteet, kun jarruneste on ilmeisesti muuttunut mustaksi. En ole pahemmin asiaan perehtynyt
jusutus
Paikkakunta:
Lounaisrannikko
Liittynyt:
22.1.2002 3:00

ViestiKirjoittanut jusutus » 17.11.2006 14:22

keppis- kirjoitti:Kannattaiskohan mun vaihtaa jarrunesteet, kun jarruneste on ilmeisesti muuttunut mustaksi.

Mistä näin päättelit että se mustaks on muuttunu?
Keppis-
Paikkakunta:
Järvenpää/Helsinki
Liittynyt:
18.8.2005 17:35

ViestiKirjoittanut Keppis- » 17.11.2006 14:23

jusutus kirjoitti:
keppis- kirjoitti:Kannattaiskohan mun vaihtaa jarrunesteet, kun jarruneste on ilmeisesti muuttunut mustaksi.

Mistä näin päättelit että se mustaks on muuttunu?
No en tiedä onko se välttämättä muuttunu, päätinpähän kysyä vain.
sasu` Moderaattori
Pyörä:
Cb 350
Paikkakunta:
Tuusula
Liittynyt:
24.2.2005 20:15

ViestiKirjoittanut sasu` » 17.11.2006 14:32

keppis- kirjoitti:No en tiedä onko se välttämättä muuttunu, päätinpähän kysyä vain.


Kyllähän ne on vaihdon tarpeessa jos siellä mustaa nestettä on.
zhakke
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
25.3.2004 18:52

ViestiKirjoittanut zhakke » 17.11.2006 14:53

Relow, itse tilasin saman :) saas nähä onks tosta muuhun kuin koristeeksi.
http://www.motot.net/talli/lisannyt.php?id=12749
Wertigo
Liittynyt:
29.9.2005 19:52

ViestiKirjoittanut Wertigo » 17.11.2006 15:39

Relow kirjoitti:
kop-O-nen kirjoitti:
Nykyinen iskari on niin kauhea pomppukeppi että pitäis uusi laittaa. Tuossa olisi plussaa ainakin paino ja ulkonäkö, mutta tekeekö tuolla oikeasti mitään..?


Juu onhan se ihan hyvä iskari :) Ensin vähän varauksilla olin kun ei toimi kuin öljyllä ja ilmalla mutta kun sen sai ajoon niin jopa yllätti :) Tien epätasaisuudet se ottaa erittäin hyvin ja sisällä on tällä hetkellä vajaa 7baria, voisi kokeilla mitä sanoo suuremmilla, pitäisi ainakin pituuden kasvaa ja jäykentyä vähäsen. Kyllä se ihan ostamisen arvoinen iskari on
tmee_
Liittynyt:
27.12.2005 19:02

ViestiKirjoittanut tmee_ » 17.11.2006 17:01

Wertigo kirjoitti:
sasu` kirjoitti:Jyrsimällä ainakin jotkut tekevät noita, ja usein materiaali on teräs tai rosteri.

Rosteri ei ruostu, mutta teräs on hieman pehmeämpää ainetta joten jarrupalat purevat siihen paremmin.


Rosteri on toinenkin asia mikä huonontaa sitä isojen levyjen teossa ainakin, näet se heittää hyvin helpolla kieroksi. Näin siis kun levyjen teettoa joskus kyselin.

Toinen mikä on niin levyjä ei yleensä kuule jyrsityn vaan laserleikatun ehkäpä vesileikattuinakin löytyy. Erona jyrsinnässä on se että tämä maksaa helvetisti enemmän, voit viedä jonnekin pajalla piirustukset millaisen levyn haluat ja ne rupeavat sitä sitten piirtämään 3d mallinnussoftilla, halvimmillaan hinnat saattavat olla 100e tunti :/ Erohan löytyy siitä että jyrsin toimii x,y,z akseilla eli syvyyskin löytyy, kun taas laser ja vesileikkurit toimivat x,y akseilla ja syvyys on automaattisesti läpi ;) Sen takia esim omat piirrustukset saa vietyä jopa normi autocad muodossa näillä mutta jyrsijät vaativat jo kalliimmat softat.



ihanpa ajattelin koululla kokeilla tehdä sieltä löytyy vehkeet noihin hommiin (kone ja metalli puolella amiskassa olen) :) jos siitä ei tule mitään niih pitänee tilata se jarru-levy :)
kop-O-nen
Paikkakunta:
Kuopio
Liittynyt:
5.2.2005 20:37

ViestiKirjoittanut kop-O-nen » 17.11.2006 17:16

Wertigo kirjoitti:
Relow kirjoitti:
kop-O-nen kirjoitti:
Nykyinen iskari on niin kauhea pomppukeppi että pitäis uusi laittaa. Tuossa olisi plussaa ainakin paino ja ulkonäkö, mutta tekeekö tuolla oikeasti mitään..?


Juu onhan se ihan hyvä iskari :) Ensin vähän varauksilla olin kun ei toimi kuin öljyllä ja ilmalla mutta kun sen sai ajoon niin jopa yllätti :) Tien epätasaisuudet se ottaa erittäin hyvin ja sisällä on tällä hetkellä vajaa 7baria, voisi kokeilla mitä sanoo suuremmilla, pitäisi ainakin pituuden kasvaa ja jäykentyä vähäsen. Kyllä se ihan ostamisen arvoinen iskari on

Kiitoksia tiedosta :)
You got to acchieve what you believe in before you leave up in a coffin..

-Honda CB600F Hornet
Relow
Paikkakunta:
Vuokatti
Liittynyt:
18.8.2005 16:40

ViestiKirjoittanut Relow » 17.11.2006 18:16

zhakke kirjoitti:Relow, itse tilasin saman :) saas nähä onks tosta muuhun kuin koristeeksi.

ymmärsitköhän nyt väärin.kop-o-nen sitä iskaria on tilaamassa,en minä ;)
Relow
Paikkakunta:
Vuokatti
Liittynyt:
18.8.2005 16:40

ViestiKirjoittanut Relow » 18.11.2006 20:04

http://sparewheel.net/?p=p_info&i=Njkw
varmistan että tuleehan tässä 2 jarrupalaa ja sopivat aeroxiin? piirroksessa on ainaki samanlainen mitä roxissa vakiona.

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista