Keskustelua Alustoista & Jarruista

Lars`
Pyörä:
Nelipyöränen Honda
Paikkakunta:
Iitti
Liittynyt:
11.7.2007 12:40

ViestiKirjoittanut Lars` » 7.12.2008 22:14

Larppari kirjoitti:http://www.mc-scatter.com/catalog/product_info.php?cPath=23_50_60_1803&products_id=23607

http://www.mc-scatter.com/catalog/produ ... s_id=23610

Onko noissa niin huomattava ero, että kannattaa maksaa 45.50€ enemmän tosta ''paremasta'' iskarista? Boosteriin siis etin jousta, ja samalla aattelin että ostan muutaman sentin pidemmän, kun perä tuntuu matalalta vakio-iskarilla höystettynä 4cm koropalalla.

Samaa kysyisin itsekin ja onko tuo rms iskari säädettävä ?
sasu` Moderaattori
Pyörä:
Cb 350
Paikkakunta:
Tuusula
Liittynyt:
24.2.2005 20:15

ViestiKirjoittanut sasu` » 12.12.2008 14:09

Esijännitys säädettävissä tossa rms:ssä, mutta on ehkä hieman liian jäykkä normikäyttöön tarkoitettuun skootteriin. En ainakaan itse tykännyt niin hirveästi omassa bws:ssäni.
petéé
Pyörä:
Honda FMX650
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
13.3.2007 16:23

ViestiKirjoittanut petéé » 22.12.2008 22:33

Otin pösöstä keulan irti ja nyt ois tarkotus laskee keulaa 3-4 cm, tarvis vähä helppiä pumppujen irrotuksessa. Keula on siis showan usd.
Otin pohjassa olevat ruuvit irti, eli mitäs sitte pitäs tehä että pumput lähtee irti? =)
GrapL
Pyörä:
Piaggio TPH 50, Suzuki S 80
Paikkakunta:
Savonlinna
Liittynyt:
20.11.2004 11:29

ViestiKirjoittanut GrapL » 22.12.2008 22:40

petéé kirjoitti:Otin pösöstä keulan irti ja nyt ois tarkotus laskee keulaa 3-4 cm, tarvis vähä helppiä pumppujen irrotuksessa. Keula on siis showan usd.
Otin pohjassa olevat ruuvit irti, eli mitäs sitte pitäs tehä että pumput lähtee irti? =)


Kaivat ne stefan näköiset pölysuojat pois, siellä sitten onkin seegeri mikä otetaan pois. Sen jälkeen tulee taas nylon holkki ja sen jälkeen uusi seegeri, joka otetaan pois. Sitten ne tulee pihalle, toisesa pumpussa on iskunvaimennin kiinnitetty mutterilla ylhäältä joka tulee avata.

Kyseessähän on luultavasti sama keula kuin Piaggio Typhooneissakin. Eli ne pultit mitkä otit sieltä alapaloista irti auttavat ainoastaan sen akselin kiinnityskohdan irroitukseen, sieltä ei saa purettua pumppuja irti t-palasta.

Nylon holkkien poistossa olen itsekkin jumissa, en tiedä miten niitä sieltä saa kaivettua pois, kun kerran alaspainaminenkaan ei auta.

Easynkuvat neuvovat lisää:
http://www.easyparts.nl/showdrawing/93/ ... rvork.html
PIAGGIO MIEHET HOI! Uusi kehityksen alla oleva piaggio foorumi on avattu, rekisteröitykää ihmeessä! Sieltä saat apua teknisissä ongelmissa ja vinkkejä tuunaukseen!
http://piaggio.foorumit.org/index.php
Std
Pyörä:
Cagiva Mito, MBK Booster NG -02, MBK Nitro -04, Orion 140cc
Paikkakunta:
Pöytyä
Liittynyt:
22.4.2008 18:38

ViestiKirjoittanut Std » 29.12.2008 15:44

Miten ihmeessä saa liukuputket t-palasta irti? Koitin lämmittää, ei auttanu, irroitus öljyä laitoin, ei auttanu. Pirun piukassa on.
sasu` Moderaattori
Pyörä:
Cb 350
Paikkakunta:
Tuusula
Liittynyt:
24.2.2005 20:15

ViestiKirjoittanut sasu` » 30.12.2008 18:41

Larppari kirjoitti:Miten ihmeessä saa liukuputket t-palasta irti?


Väkivallalla, sillä ne on ennenki lähteny.
Std
Pyörä:
Cagiva Mito, MBK Booster NG -02, MBK Nitro -04, Orion 140cc
Paikkakunta:
Pöytyä
Liittynyt:
22.4.2008 18:38

ViestiKirjoittanut Std » 30.12.2008 20:33

sasu` kirjoitti:
Larppari kirjoitti:Miten ihmeessä saa liukuputket t-palasta irti?


Väkivallalla, sillä ne on ennenki lähteny.


No tarvii yrittää vielä, jos vasaralla ''naputtelis'' ympäriinsä. Eihän ne millään muulla kiinne ole kun niillä pulteilla?
sasu` Moderaattori
Pyörä:
Cb 350
Paikkakunta:
Tuusula
Liittynyt:
24.2.2005 20:15

ViestiKirjoittanut sasu` » 31.12.2008 7:56

Larppari kirjoitti:No tarvii yrittää vielä, jos vasaralla ''naputtelis'' ympäriinsä. Eihän ne millään muulla kiinne ole kun niillä pulteilla?


Siellä pumppujen yläpäässä voi vielä olla pienet lukkorenkaat tai lukituslevyt, riippuu täysin keulasta. Estää vaan lähinnä sen ettei ne pumput pääse liukumaan irti siitä t-palasta.
Std
Pyörä:
Cagiva Mito, MBK Booster NG -02, MBK Nitro -04, Orion 140cc
Paikkakunta:
Pöytyä
Liittynyt:
22.4.2008 18:38

ViestiKirjoittanut Std » 1.1.2009 12:32

Jotain tällasta aattelinki, mut ei ne oikeen voi estää ettei pääsis ylöspäin nousemaan. =) Jos tänään menis koittamaa.
weicco
Pyörä:
typhooni ja pari pv:tä
Paikkakunta:
JKL
Liittynyt:
22.10.2005 12:49

ViestiKirjoittanut weicco » 1.1.2009 15:03

Larppari kirjoitti:Jotain tällasta aattelinki, mut ei ne oikeen voi estää ettei pääsis ylöspäin nousemaan. =) Jos tänään menis koittamaa.


Roxin t-palassa on ainakin semmoinen pieni stoppari ettei pumput pääse nousemaan ylöspäin, eli ota pumput ensin irti ja sitten otat esim dremelillä pois sen stopparin jos siellä on semmoinen ;)
Std
Pyörä:
Cagiva Mito, MBK Booster NG -02, MBK Nitro -04, Orion 140cc
Paikkakunta:
Pöytyä
Liittynyt:
22.4.2008 18:38

ViestiKirjoittanut Std » 1.1.2009 16:16

Ei ne ..kele lähteny millään sanonko milläkään pois. :D Tosin ne molemmat liukuputket tuli aaspäin parimilliä, sen huomas, mut en saanu niit kyl ylös päin mitenkään. Tietty jos ottais koko etuhaarukan pois, niin ois varmaan aika helppohomma...luulisin. Ite heitin pukin päälle skootterin ja siihen kuormaliinalla kiinne, ja sit sai vääntää ja kääntää mut ei lähde.

Kuinkas paha/nopea homma se etuhaarukan irtiottaminen on? Jos siis ekaakertaa ottaa. Kun eikös siellä oo jumalattomasti kaikkii laakerei, holkkei ja tiesmitä rinkuloit? : DD
Kobudagod
Paikkakunta:
Tampere
Liittynyt:
24.5.2007 18:33

ViestiKirjoittanut Kobudagod » 1.1.2009 17:23

Larppari kirjoitti:Ei ne ..kele lähteny millään sanonko milläkään pois. :D Tosin ne molemmat liukuputket tuli aaspäin parimilliä, sen huomas, mut en saanu niit kyl ylös päin mitenkään. Tietty jos ottais koko etuhaarukan pois, niin ois varmaan aika helppohomma...luulisin. Ite heitin pukin päälle skootterin ja siihen kuormaliinalla kiinne, ja sit sai vääntää ja kääntää mut ei lähde.

Kuinkas paha/nopea homma se etuhaarukan irtiottaminen on? Jos siis ekaakertaa ottaa. Kun eikös siellä oo jumalattomasti kaikkii laakerei, holkkei ja tiesmitä rinkuloit? : DD

Havainnollistava kuva, jonka avulla saattaisi irrota liukuputki t-palasta:Kuva
Eli väännä meisselillä nuolen osoittamasta kohdasta siten että se kohta vähän raottuu, niin vois irrota ( jos et oo jo sitä koittanut :D )
Kai sinne voisi myös ruiskia vähän crc:tä niin saattaisi helpottaa....?????
Ps. Räjäytyskuva keulasta löytyy tästä linkistä: http://www.easyparts.nl/showdrawing/975/34660/DPBMC/0-968-1-m426-m3121-m71-m975-s976-d34660/Front_Fork.html
Std
Pyörä:
Cagiva Mito, MBK Booster NG -02, MBK Nitro -04, Orion 140cc
Paikkakunta:
Pöytyä
Liittynyt:
22.4.2008 18:38

ViestiKirjoittanut Std » 1.1.2009 20:06

Koitettu on vääntää ruuvimeisselillä vähän joka paikasta ja irrotusöljyä oon ruikkinu sinne. =) Tarvii miettiä otanko koko haarukan irti joku päivä täs lomalla. Motivatsuunit ei oikeen riitä enää tossa paikallaan säheltämiseen.
Mikko`
Pyörä:
aerox
Paikkakunta:
haukipudas
Liittynyt:
23.10.2007 16:05

ViestiKirjoittanut Mikko` » 11.1.2009 3:11

Lars` kirjoitti:
Larppari kirjoitti:http://www.mc-scatter.com/catalog/product_info.php?cPath=23_50_60_1803&products_id=23607

http://www.mc-scatter.com/catalog/produ ... s_id=23610

Onko noissa niin huomattava ero, että kannattaa maksaa 45.50€ enemmän tosta ''paremasta'' iskarista? Boosteriin siis etin jousta, ja samalla aattelin että ostan muutaman sentin pidemmän, kun perä tuntuu matalalta vakio-iskarilla höystettynä 4cm koropalalla.

Samaa kysyisin itsekin ja onko tuo rms iskari säädettävä ?



tuo rms on ihan... sanonko mikä? ajoin ennen risteystä olevaan korokkeeseen jotain 20-25 nii eiköhän tuo iskari napsahtanu poikki :roll: joten suosittelen pistämään pari kymppiä lisää ja ostamaan laadukkaamman jos on tarvetta 8)
Std
Pyörä:
Cagiva Mito, MBK Booster NG -02, MBK Nitro -04, Orion 140cc
Paikkakunta:
Pöytyä
Liittynyt:
22.4.2008 18:38

ViestiKirjoittanut Std » 11.1.2009 13:02

Ei näkyny noissa räjäytyskuvissa, että millanen laakeri/holkki kasa sieltä tulee jos irrottaa pumput rungosta? Millanen homma, jos ekaa kertaa ottaa auki?

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista