Yleistä keskustelua sytytyksestä & tulpista

CruisingFast
Liittynyt:
24.2.2010 9:43

ViestiKirjoittanut CruisingFast » 31.5.2010 23:41

Ihme juttu kun tuntuu toimivan tulpilla joissa ei ole resistoria. Eli häiriönpoistajaa.
Normi tulpilla BR8HS, BR9HS pätki aika pahasti mutta sitten vaihettiin tulppiin B9HS, B10HV ja B9HVX joilla on toiminu moitteetta eikä ole pätkinu. B9HS pätkii vähän hyvin korkeilla kierroksilla mikä on melkein ymmärrettävää koska pytty kiertää päälle 12,000RPM.

Ajattelin vaan sitä kysyä että onko tohon Roksiin sellaista "halpaa" vaihtoehtoa tulpaksi mikä toimisi hyvin. B10HV ja B9HVX maksoivat kumpikin sen 15e joka on aika paljon tulpalta joka ei kestä kauaa.
aer0x
Liittynyt:
1.6.2010 16:31
roksin tulppa

ViestiKirjoittanut aer0x » 1.6.2010 16:50

Mikä tossa mun roksissa vois olla ku just on vaihettu uus staattori ja puola ja tulppa menee 10km ajon jälkee joskus jopa aikaisemminkin??.Uutta cdi;tä ei ole vielä vaihdettu ,seos on ehkä hieman rikkaan puolella mutta haluaisin tietää johtuuko tämä pelkistä seoksista? ,vai pitääkö vain kokeilla eri lämpöarvon tulpalla olen käyttänyt ngk br9es tulppaa.Vireinä 70cc s6 streetrace tehari ja 21mm kaasari.
Alec__
Liittynyt:
27.9.2006 11:13

ViestiKirjoittanut Alec__ » 1.6.2010 19:27

aer0x kirjoitti:Mikä tossa mun roksissa vois olla ku just on vaihettu uus staattori ja puola ja tulppa menee 10km ajon jälkee joskus jopa aikaisemminkin??.Uutta cdi;tä ei ole vielä vaihdettu ,seos on ehkä hieman rikkaan puolella mutta haluaisin tietää johtuuko tämä pelkistä seoksista? ,vai pitääkö vain kokeilla eri lämpöarvon tulpalla olen käyttänyt ngk br9es tulppaa.Vireinä 70cc s6 streetrace tehari ja 21mm kaasari.

kone kannattaa lämmittää aina hyvin ennen ku lähtee ajelee. Kylmänä ajelu ainakin on syöny tulppia.
Motoforce 70cc Alu-Racing Stage6 R1200 Piaggi00n @mototalli
aer0x
Liittynyt:
1.6.2010 16:31

ViestiKirjoittanut aer0x » 2.6.2010 13:17

koneen lämmitän yleensä aina suht hyvin.Vika oli jo vanhalla staattorilla ja puolalla ja uudet vaihdettiin niin ei hävinnyt mihinkään.Uusi cdi tosin on vielä paketissa se vaihdetaan vielä, voisikohan vioittunut cdi aiheuttaa tälläistä ongelmaa ,että tulppa menee lähes heti ?
Sammy94
Pyörä:
Suzuki Pv, Benelli 49x
Liittynyt:
22.7.2008 21:52

ViestiKirjoittanut Sammy94 » 2.6.2010 13:19

Noinhan se on, mutta tuskin noin hetkellinen ajo mitää vauriota kerkee tekeen..?
aer0x
Liittynyt:
1.6.2010 16:31

ViestiKirjoittanut aer0x » 2.6.2010 13:55

toivottavasti ei kerkee:D
aer0x
Liittynyt:
1.6.2010 16:31

ViestiKirjoittanut aer0x » 2.6.2010 17:19

mistä sais 3-kärkisen tulpan roksii ,ja paljoha sellai maksaa ku eioo mitään tietoo ?
kalleppi3
Pyörä:
Aprilia RS
Paikkakunta:
Laitila
Liittynyt:
28.9.2007 17:55

ViestiKirjoittanut kalleppi3 » 2.6.2010 17:29

aer0x kirjoitti:mistä sais 3-kärkisen tulpan roksii ,ja paljoha sellai maksaa ku eioo mitään tietoo ?

ei mitään hyötyä, sytytys vain menee epätarkemmaksi tehoa sillä ei saada. osta ihan normaali tulppa vaan.
aer0x
Liittynyt:
1.6.2010 16:31

ViestiKirjoittanut aer0x » 6.6.2010 20:58

sama ongelma jatkuu aeroxissa tulppa kestää justiin sen 10km :s ja sit alkaa pätkii ja lopult menee tulppa kokonaa paskaksi.Seokset ovat kohdillaan ja tulpan väri oikea mistä tämä voi enää johtua,sähköt on katsottu niissä ei vikaa.Tulppa on ngk br9es.Mikä tulppa olisi kestävämpi? Vireinä 70cc pytty,21mm kaasari ja tehari.Olisin tyytyväinen kun tulppa kestäisi edes 2viikkoa
aer0x
Liittynyt:
1.6.2010 16:31

ViestiKirjoittanut aer0x » 7.6.2010 14:56

kertokaa nyt joku mikä tulppa ois hyvä/kestävä
weicco
Pyörä:
typhooni ja pari pv:tä
Paikkakunta:
JKL
Liittynyt:
22.10.2005 12:49

ViestiKirjoittanut weicco » 7.6.2010 15:32

Mullakin kyllä sisään ajossa vei tulppia aika kohtuuttomasti, ootko varma ettei saa öljyä liikaa?

Aikasemmassa roxissa kun oli 70cc sisään ajossa, niin tulppia meni reilusti mutta loppui jonki ajan päästä ja tulppia ei enään mennyt.


Mutta kokeilin oikeastaan pakon alla bilteman eqyem (tai joku sinne päin) tulppia, niin todella suureksi yllätykseksi niillä tulpilla kiersi paljon puhtaammin ja toimi muutenkin paremmin + kesti kauemmin kuin ngk:n tulpat. :eek:

Tota tarinaa kaikki ei usko, en olis itekkää uskonu ennen ku kokeilin, noo usko ken uskoo. 8)
Scorpioni
Pyörä:
Dt 125 R
Paikkakunta:
Tuusula
Liittynyt:
20.3.2008 22:50

ViestiKirjoittanut Scorpioni » 7.6.2010 18:07

aer0x kirjoitti:sama ongelma jatkuu aeroxissa tulppa kestää justiin sen 10km :s ja sit alkaa pätkii ja lopult menee tulppa kokonaa paskaksi.Seokset ovat kohdillaan ja tulpan väri oikea mistä tämä voi enää johtua,sähköt on katsottu niissä ei vikaa.Tulppa on ngk br9es.Mikä tulppa olisi kestävämpi? Vireinä 70cc pytty,21mm kaasari ja tehari.Olisin tyytyväinen kun tulppa kestäisi edes 2viikkoa

Mulla oli sama ongelma joskus sliderissä, vaihoin kasin tulppaan ja kesti.
J-P@
Pyörä:
| Booster 02' |
Paikkakunta:
Seinäjoki
Liittynyt:
1.2.2009 15:00

ViestiKirjoittanut J-P@ » 8.6.2010 10:41

aer0x kirjoitti:sama ongelma jatkuu aeroxissa tulppa kestää justiin sen 10km :s ja sit alkaa pätkii ja lopult menee tulppa kokonaa paskaksi.Seokset ovat kohdillaan ja tulpan väri oikea mistä tämä voi enää johtua,sähköt on katsottu niissä ei vikaa.Tulppa on ngk br9es.Mikä tulppa olisi kestävämpi? Vireinä 70cc pytty,21mm kaasari ja tehari.Olisin tyytyväinen kun tulppa kestäisi edes 2viikkoa


Ostat tulpan mallia B9ES niin pitäs toimia ja jossei toimi niin ihan jotain muuta vikaa.
Mulla ei lähteny edes käyntiin BR9ES tulpalla...
Kuvat.fi - J-P@
MAczulskij
Liittynyt:
13.8.2008 23:23

ViestiKirjoittanut MAczulskij » 9.6.2010 20:46

Mites saisin ton skootterini käyntii, ei ole virtalukkoo, pelkästään 3 johtoa jotka menivät sinne, miten pitäs yhdistää, kyseessähän on punanen ruskea ja harmaa johto.
CruisingFast
Liittynyt:
24.2.2010 9:43

ViestiKirjoittanut CruisingFast » 13.6.2010 12:26

Eilen sitte meni miitistä tullessa joku sähkö kapistus hajalle. Epäilisin CDItä. KAikki johdot on ok.

Elikkä Roksissa on vähän kovempi pytty ja aikamoisen kaasu-pohjassa ajon jälkeen sammu vaan eikä lähtenyt enään käyntiin. Kokeilin eri tulpilla mutta millään ei antanut kipinää joten tarkoittaa sitä että nyt on vika sähköissä?
Omassa Roksissahan on pytty joka kiertää aika lailla vakiota enemmän niin menisikö puola hajalle vai CDI? Pitäisikö ostaa millainen puola ja CDI että tästä lähtien kestäisi? Pyttynä toimii Malossi MHR Replica 70cc.

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista