Yleistä keskustelua sytytyksestä & tulpista

Uoti
Pyörä:
MBK Nitro
Paikkakunta:
Raisio
Liittynyt:
18.5.2009 20:57

ViestiKirjoittanut Uoti » 21.3.2010 22:25

Naked kirjoitti:
_velho_ kirjoitti:eli siis mulla on ollut MBK Rocket Boosterissa ongelmana et tulpat hajoo kokoajan. Rocketti oli korjauksessa ja siellä sanottiin että nyt pitäisi toimia nii kuin pitääkin mutta silti mennyt noita tulppia. oon käyttänyt tota BR8HS tulppaa ja siellä korjauksessa vaihdettiin BR9HS mutta ei auttanut. mikä vois olla ongelma??

Mulla oli Boosterissa justiisa sama ongelma, löin sitten 6 lämpöarvon tulpan siihen. Toimii, 3kk nyt skulannu.

mut vaikuttaako sekin et ois viritetty mopo tulpan valintaa. kun mulla on leovince zx ja prikka pois.
Naked
Pyörä:
VAG
Paikkakunta:
Pohjois-Pohjanmaa
Liittynyt:
12.1.2008 14:12

ViestiKirjoittanut Naked » 22.3.2010 0:01

Mulla oli kuriton, eli hukkis, prikka pois ja pakokuria viilattu.
tipsu-
Pyörä:
KX&RS
Paikkakunta:
Joutseno
Liittynyt:
28.7.2006 19:46

ViestiKirjoittanut tipsu- » 22.3.2010 22:03

noniin! missä on vika ku peugeot trekker skootterissa ei tule ollenkaan kipinää,ei ensimmäistäkään ole vielä näkynyt.puolalle ei tule virtaa.maalasin skootterin lohkot ja sen jälkee ei ole toiminut.magneetolta tulevat johdot ottivat vähän osumaa muuta ei oikeestaan voi olla. eli miten tarkistan magneeton kunnon?
Tsek!
_JuISSI_
Pyörä:
Workz WMA ex 140cc, 2Fast 80cc Nitro ex, Suzuki RM 125cc -02
Paikkakunta:
Kemi
Liittynyt:
19.4.2008 22:11

ViestiKirjoittanut _JuISSI_ » 23.3.2010 17:00

tipsu- kirjoitti:noniin! missä on vika ku peugeot trekker skootterissa ei tule ollenkaan kipinää,ei ensimmäistäkään ole vielä näkynyt.puolalle ei tule virtaa.maalasin skootterin lohkot ja sen jälkee ei ole toiminut.magneetolta tulevat johdot ottivat vähän osumaa muuta ei oikeestaan voi olla. eli miten tarkistan magneeton kunnon?


Yksinkertainen juttu varmaankin tässä on kyseessä, hiot maalit pois lohkosta sen maajohon kohalta joka maadottaa moottorin, se johto tulee yleensä lohkoihin kiinni, jossain skoottereissa kyseinen johto löytyy sähköstartin yhteydestä. :)
Jannerr
Pyörä:
Sym, Piaggio
Paikkakunta:
Tampere
Liittynyt:
1.4.2008 17:52

ViestiKirjoittanut Jannerr » 23.3.2010 17:48

Mikäs vois ovetossa olla kun ei tuu kipinää? Puolalle ei tule virtaa, kaikki maat hiottu ja tarkistettu että piuhat ehjät. Valot välähtää kun polkasee (s-startista kuuluu vaan naksahdus kun painaa), eli eikös se viittaa että magneetto on ehjä? Noh Uus puola ny ainakin tulee kun ei oo hinnalla pilattu, mutta jos ei ole siinä vika niin pitääkö sitten vaihtaa cdi-boksi?
Minä: "Paljon mun piaggio kulkee?"
Oraakkeli: "Niin lujaa ettei pappiksella pysy kyydissä"
tipsu-
Pyörä:
KX&RS
Paikkakunta:
Joutseno
Liittynyt:
28.7.2006 19:46

ViestiKirjoittanut tipsu- » 23.3.2010 20:49

_JuISSI_ kirjoitti:
tipsu- kirjoitti:noniin! missä on vika ku peugeot trekker skootterissa ei tule ollenkaan kipinää,ei ensimmäistäkään ole vielä näkynyt.puolalle ei tule virtaa.maalasin skootterin lohkot ja sen jälkee ei ole toiminut.magneetolta tulevat johdot ottivat vähän osumaa muuta ei oikeestaan voi olla. eli miten tarkistan magneeton kunnon?


Yksinkertainen juttu varmaankin tässä on kyseessä, hiot maalit pois lohkosta sen maajohon kohalta joka maadottaa moottorin, se johto tulee yleensä lohkoihin kiinni, jossain skoottereissa kyseinen johto löytyy sähköstartin yhteydestä. :)


ei auttanu=S
Tsek!
Uoti
Pyörä:
MBK Nitro
Paikkakunta:
Raisio
Liittynyt:
18.5.2009 20:57

ViestiKirjoittanut Uoti » 25.3.2010 0:49

voih. ostin 6 srvon tulpan js hyvin alkuun mutta kun bensa loppu ja kävin tankkaa tankin ihan täyteen niin ei mopo ei käynnistynytkään enää. kerran lähti käymään mutta todella kehnosti ja sammus ja jälleen päästiin työntämään. bensaa tuli muttei sysyttänyt sitten näköjään. missä ongelma???
_JuISSI_
Pyörä:
Workz WMA ex 140cc, 2Fast 80cc Nitro ex, Suzuki RM 125cc -02
Paikkakunta:
Kemi
Liittynyt:
19.4.2008 22:11

ViestiKirjoittanut _JuISSI_ » 25.3.2010 18:40

_velho_ kirjoitti:voih. ostin 6 srvon tulpan js hyvin alkuun mutta kun bensa loppu ja kävin tankkaa tankin ihan täyteen niin ei mopo ei käynnistynytkään enää. kerran lähti käymään mutta todella kehnosti ja sammus ja jälleen päästiin työntämään. bensaa tuli muttei sysyttänyt sitten näköjään. missä ongelma???


Miks ostit nuin pienellä lämpöarvolla olevan tulpan? 7-8 käy vakiokoneille..
Uoti
Pyörä:
MBK Nitro
Paikkakunta:
Raisio
Liittynyt:
18.5.2009 20:57

ViestiKirjoittanut Uoti » 25.3.2010 21:09

_JuISSI_ kirjoitti:
_velho_ kirjoitti:voih. ostin 6 srvon tulpan js hyvin alkuun mutta kun bensa loppu ja kävin tankkaa tankin ihan täyteen niin ei mopo ei käynnistynytkään enää. kerran lähti käymään mutta todella kehnosti ja sammus ja jälleen päästiin työntämään. bensaa tuli muttei sysyttänyt sitten näköjään. missä ongelma???


Miks ostit nuin pienellä lämpöarvolla olevan tulpan? 7-8 käy vakiokoneille..

näin mulle neuvottiin. mulla on leovince zx prikka pois ja kevyemmät rullat ja nyt se ei ees käynnisty 7 tai 8 tulpal. antaa bensaa ja tulppa antaa kipinää mut ei vaa käynnisty. missä ongelma. cdi:ssä vai? miisssääää?????
skrymer
Pyörä:
BMW R 75/7 -76, Jupiter Sport -67, Kymco Cobra
Paikkakunta:
Mustasaari
Liittynyt:
14.5.2006 23:17

ViestiKirjoittanut skrymer » 25.3.2010 22:52

Ootko säätäny kaasaria, onko tulppa kahvinruskea, että seokset on kanssa kohdallaan?
Uoti
Pyörä:
MBK Nitro
Paikkakunta:
Raisio
Liittynyt:
18.5.2009 20:57

ViestiKirjoittanut Uoti » 26.3.2010 21:43

skrymer kirjoitti:Ootko säätäny kaasaria, onko tulppa kahvinruskea, että seokset on kanssa kohdallaan?

voi se tietysti säädöistä johtua mutta jos ne on väärin niin siitä saa kiittää vaan ihan yamaha huoltoa. paha sanoo onko kahvinruskea jos ei käynnisty edes.
Vauhtiviivatarra Moderaattori
Liittynyt:
5.2.2003 23:44

ViestiKirjoittanut Vauhtiviivatarra » 27.3.2010 15:48

Putsaa sytytystulppa teräsharjaa tai vastaavaa apuna käyttäen ja säädä kärkiväli oikeaksi. Antaahan tulppa kipinää?

Ja noita kysymysmerkkejä ei muuten tarvitse viljellä yhtä enempää virkkeiden loppuun.
Keskustelufoorumin säännöt
Tue sivustoa ja liity VIP-jäseneksi
Jannerr
Pyörä:
Sym, Piaggio
Paikkakunta:
Tampere
Liittynyt:
1.4.2008 17:52

ViestiKirjoittanut Jannerr » 27.3.2010 19:27

Jannerr kirjoitti:Mikäs vois ovetossa olla kun ei tuu kipinää? Puolalle ei tule virtaa, kaikki maat hiottu ja tarkistettu että piuhat ehjät. Valot välähtää kun polkasee (s-startista kuuluu vaan naksahdus kun painaa), eli eikös se viittaa että magneetto on ehjä? Noh Uus puola ny ainakin tulee kun ei oo hinnalla pilattu, mutta jos ei ole siinä vika niin pitääkö sitten vaihtaa cdi-boksi?


Ja ei se puola arvatusti mitään auttanu
Minä: "Paljon mun piaggio kulkee?"
Oraakkeli: "Niin lujaa ettei pappiksella pysy kyydissä"
Riku__
Pyörä:
MBK Nitro 02
Paikkakunta:
Tornio
Liittynyt:
13.8.2008 15:39

ViestiKirjoittanut Riku__ » 28.3.2010 15:34

mikä vikana ku nitrossa ei tulpat kestä? on kokeiltu normi 9,8 ja 7 tulppaa ja platium 8 tulppaa.normi tulpalla ajo päivän tai kaks ja platium tulpalla päälle viikon. osia kiinni stage 6 spor pro 70cc, gianelli extra ja 17,5 kaasari ja 100 suutin kaasarissa.
skrymer
Pyörä:
BMW R 75/7 -76, Jupiter Sport -67, Kymco Cobra
Paikkakunta:
Mustasaari
Liittynyt:
14.5.2006 23:17

ViestiKirjoittanut skrymer » 28.3.2010 15:47

Katso tulpan väristä onko seokset kohdallaan?

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista