Yleistä keskustelua sytytyksestä & tulpista

*NöSS*
Liittynyt:
8.1.2009 21:19

ViestiKirjoittanut *NöSS* » 10.5.2009 0:55

JeppisJee.

Elikkäs tänään ilmeni seuraavanlainen ongelma.
AJelin tuossa neossilla vesisateessa ja rupesi yhtäkkiä pätkimään, ensin rupesi nykimään ja sitten hävisi tehot kokonaan. Moottori kiertää hyvin mutta kun kytkin nappaa kiinni, rupeaa pätkimään ja putkesta kuulumaan suhahduksia/pamauksia, oikein kunnon paineella tulee ilmaa.

Annoin mopon olla tallissa pari tuntia, tarkistin varin/kytkimen sekä vaihdoin uuden tulpan.
Toimi 15km kuivalla säällä hyvin, kunnes sama vika toistui.

Mopolla pystyy nyt ajamaan pintakaasulla ihan ok, mutta epävakaa ja pätkivää edelleen kun lisää tai vähentää kierroksia.

Ensimmäisenä tuli mieleen että olisi saanut kosteutta sisään, mutta kun ei nyt kuivuneenakaan tahdo toimia ja on sillä ennenkin ongelmitta kaatosateessa ajeltu.

Eli onko vika moottorissa, cdi-boxissa vai puolassa?
Tietäisi vähän että mistä rupeaisi vikaa etsimään, ennen kuin koko mopon purkaa atomeiksi.

Jos jollain on vastaavanlaisesta kokemuksia/tietoa, niin olisin kiitollinen vastauksista.
Talvella on tehoa liikaa, kesällä liian vähän....
NukkuMatti
Pyörä:
Aprilia SR Factory 08
Paikkakunta:
Kokkola
Liittynyt:
26.6.2008 11:16

ViestiKirjoittanut NukkuMatti » 12.5.2009 21:06

Minkälaisen tulpan laitan airsalin 70cc sportin kanssa? Nyt on NGK B9HS ja välillä sammuu mutkaan ynms. Mitä eroa on ngk b9hs ja b9hsa?
Maikabo
Paikkakunta:
Lappeenranta
Liittynyt:
20.12.2005 19:59

ViestiKirjoittanut Maikabo » 13.5.2009 19:57

Sähköstarttiin ilmestyi tälläinen vika: kun mopo on pois päältä mutta virtalukko on -asennossa, ei kuulu mitään ääntä kun yrittää sähköstartata. Mutta kun mopo on käynnissä ja painaa sähköstartia+jarrua, kuuluu se normaali ääni. Omaan tajuntaan ei mahdu miten tällänen on mahdollista :)
Aerox
fhra <3
ripee-
Pyörä:
DS 125 R
Liittynyt:
3.5.2009 16:31

ViestiKirjoittanut ripee- » 13.5.2009 21:54

No älä nyt ainakaan pasko sitä koittamalla starttia kun mopo on jo käynnissä :eek:

Kokeileppa onko noi johdot miten kiinni siellä akussa, voipi olla huonosti.
NosSami
Pyörä:
MBK Booster NG -01 70cc, SkyTeam Monkey 48cc ja Skyteam Monkey 125(piikkimanki)
Paikkakunta:
Kokkola
Liittynyt:
23.3.2008 16:06

ViestiKirjoittanut NosSami » 19.5.2009 20:19

NukkuMatti kirjoitti:Minkälaisen tulpan laitan airsalin 70cc sportin kanssa? Nyt on NGK B9HS ja välillä sammuu mutkaan ynms. Mitä eroa on ngk b9hs ja b9hsa?

http://www.motot.net/wiki/Sytytystulpat lue tuolta!
Amispoppi!
Huntti
Pyörä:
70cc Yamaha Aerox -06
Paikkakunta:
Joutseno
Liittynyt:
7.9.2008 14:54

ViestiKirjoittanut Huntti » 20.5.2009 19:42

1. Mikä on roxiin sopiva tulpanhattu, johon käy NGK-BP9ES-tulppa?
2. Mikä roxis vikana: Risteyksestä lähtee kiihdyttämään, toimii hyvin. Tulee auto eteen pudotan nopeuden n. 40 km/h käy röpöttämään eikä nosta kierroksia enää sen jälkeen.
-Kaveri sanoo et sähköt ois paskana (mikä on hyvin epätodennäköistä mielestäni, mut en sit tiedä)
-Ite luulisin et tulpanhattu ois paskana, kun ei pysy kunnolla kiinni: Häiriönpoistajan kanssa ei mene ja ilman on ihan pirun löysä, tippuu kun ajaa kuopasta.
-Kun piperiä puristaa niin tippuu vähän bensaa siitä, eli saako liikaa bensaa?
-Seoksena käytän n. 2,5%
-Aikaisemmin on toiminut hyvin ilman röpöttämistä.
-Uutta tulppaa on koitettu.
-Tulpanhattu on teipillä patentoitu, ei _PITÄISI_ lähteä paikoiltaan, veikkaan kuitenkin että olisi siitä kiinni, kun on niin löysä kuitenkin.

Virit:
70cc S6 Sport
Pro replica
17.5mm Lortto
105 suutin

Anteeksi huono lauseenrakentamistaitoni. Osaan sentään kirjoittaa yhdyssanat yhteen =) Oli muuten pisin kirjoittamani viesti tänne. :D
Casanova69^^
Pyörä:
-tön
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
16.7.2007 14:59

ViestiKirjoittanut Casanova69^^ » 22.5.2009 13:41

Onko kenelläkää kokemusta stage6 sähköistä tai malossin digi sähköistä? Tieto ois kultaa! Onko vaikeaa säätää sytkänajotusta tuleeko mukana tarvittavat kamat/ohjeet säätämiseen ja asteluvut ym.?
janne84
Pyörä:
Cpi sx 70cc
Paikkakunta:
Hollola
Liittynyt:
17.8.2008 9:34

ViestiKirjoittanut janne84 » 5.6.2009 13:48

Mitään ideaa miks ei gilera dna anna kipinää? Uus akku ja tulppa vaihettu, kun eivät edellisilläkääm toiminu. Sähköstartti ei inahdakkaan, mutta poljettaessa valo välähtää. :roll:
Ilmoitukset Erilaisia änkkiä ja helmiäismaaleja
Galleria Projekteja ja työpajan tuotosta
nosliw_
Pyörä:
ei ole
Paikkakunta:
Espoo
Liittynyt:
23.8.2005 19:40

ViestiKirjoittanut nosliw_ » 5.6.2009 14:18

janne84 kirjoitti:Mitään ideaa miks ei gilera dna anna kipinää? Uus akku ja tulppa vaihettu, kun eivät edellisilläkääm toiminu. Sähköstartti ei inahdakkaan, mutta poljettaessa valo välähtää. :roll:

tarkista kaikki sulakkeet ja magneetolta tulevat johdotukset :)
Laman ja energiansäästysyiden takia valo tunnelin päässä on nyt sammutettu. -Jumala
NukkuMatti
Pyörä:
Aprilia SR Factory 08
Paikkakunta:
Kokkola
Liittynyt:
26.6.2008 11:16

ViestiKirjoittanut NukkuMatti » 7.6.2009 23:34

Miten se ilmenee että tulppa on liian kylmä lämpöarvolta?
Vauhtiviivatarra Moderaattori
Liittynyt:
5.2.2003 23:44

ViestiKirjoittanut Vauhtiviivatarra » 8.6.2009 22:10

NukkuMatti kirjoitti:Miten se ilmenee että tulppa on liian kylmä lämpöarvolta?
Tulppa karstoittuu ja moottorissa saattaa esiintyä käyntihäiriöitä.
Keskustelufoorumin säännöt
Tue sivustoa ja liity VIP-jäseneksi
NukkuMatti
Pyörä:
Aprilia SR Factory 08
Paikkakunta:
Kokkola
Liittynyt:
26.6.2008 11:16

ViestiKirjoittanut NukkuMatti » 16.6.2009 23:01

Mikähän on kun lyö tulpan reijästä bensaa niin käy hetken käynnissä, mutta muuten ei millään koitettu antaa hitusen kaasua ja ryyppy päällä, mutta ei sano mitään. Voisko olla että kaasari/imukaula/läpät täynä paskaa? vireinä 70cc airsal ja hilut, ja vehje on siis keeway focus.
Jannerr
Pyörä:
Sym, Piaggio
Paikkakunta:
Tampere
Liittynyt:
1.4.2008 17:52

ViestiKirjoittanut Jannerr » 23.6.2009 10:52

Elikkäs tällästä vikaa ois cpi oliverissa:

Vaihettiin malossin 70cc sportti kiinni, ja tulppa joka hyllyltä löyty. Aluksi oli vähän epäilys lähtiskö ees käymään kun tuntu vähän väljältä. Mutta sehän starttas saman tien kuin unelma :D

Noh, tulpanhattuna ekalla testillä toimi championin musta silikooninen tulpanhattu ja toistaiseksi tuntematon tulppa, ei jaksanu kattoa mikä tulppa :D Sitten tosiaan kiihdytyksessä pätki aika helvetillisesti, mutta sitten taas 50-70kmph välillä ei ollenkaan.

No tulpanhattu vaihtu sitten cpin omaan, ja pätkiminen alussa loppui, mutta nyt pätkii kun mittari osuu 75kmph kohille ja lujempaa ei pääse edes alamäkeen.

Eli missä vika? sytytyksessä, kaasarissa vai sähköissä? Ilmanpuhdistin ainakin juuri putsattu, ja ei kaasarin putsauksestakaan kauan ole. Noh tänään kokeillaan uudella tulpalla
Minä: "Paljon mun piaggio kulkee?"
Oraakkeli: "Niin lujaa ettei pappiksella pysy kyydissä"
Tomiko
Pyörä:
Suzuki Street Magic 70cc & Samurai 110cc
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
10.5.2009 17:24

ViestiKirjoittanut Tomiko » 24.6.2009 17:01

Mistä sais Suzuki Street Magicciin rajoittamattoman CDI Boksin?

E: Löysin :lol:
Viimeksi muokannut Tomiko päivämäärä 25.6.2009 10:39, muokattu yhteensä 1 kerran
nosliw_
Pyörä:
ei ole
Paikkakunta:
Espoo
Liittynyt:
23.8.2005 19:40

ViestiKirjoittanut nosliw_ » 24.6.2009 18:11

Tomiko kirjoitti:Mistä sais Suzuki Street Magicciin rajoittamattoman CDI Boksin?

se on käyty moneen kertaan läpi tuolla street magic topikissa...
Laman ja energiansäästysyiden takia valo tunnelin päässä on nyt sammutettu. -Jumala

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista