Yleistä keskustelua sytytyksestä & tulpista

weicco
Pyörä:
typhooni ja pari pv:tä
Paikkakunta:
JKL
Liittynyt:
22.10.2005 12:49

ViestiKirjoittanut weicco » 12.1.2009 17:45

Casanova69^^ kirjoitti:B9ES on kyllä pitkäkierteinen ja B9HS on lyhyt kierteinen.


Ai onko :s Kopsain ton suoraan s-a:n sivuilta, tiiä sit :roll:
tkthaman
Liittynyt:
21.1.2007 12:42

ViestiKirjoittanut tkthaman » 12.1.2009 17:46

Casanova69^^ kirjoitti:
weicco kirjoitti:
tkthaman kirjoitti:kuuluuko s6 sport pro pyttyyn pitkä kierteinen tulppa?? mbk nitro kyseessä


Lainattu s-a:lta "Spark Plug NGK (short-threaded) B9ES" , eli lyhyt kierteinen.

B9ES on kyllä pitkäkierteinen ja B9HS on lyhyt kierteinen.


jaa kun kattosin et siinä kannessa olis kierteitä pitkä kierre tulpalle mutta mulla se ei jostain syystä pitkä kierteisellä oikeen toimi, pätkii vitusti ja silee. Mutta lyhyellä tulpalla toimii hyvin.

Eli onko tosta jotain haittaa jos lyhyttä tulppaa käyttää? Käynistyy ja toimii siis ihan normaalisti
jkoljo Moderaattori
Pyörä:
Peugeot TKR LC 70cc HighEnd - with NOS, Husqvarna CR125
Paikkakunta:
Tampere
Liittynyt:
9.2.2008 20:02

ViestiKirjoittanut jkoljo » 12.1.2009 18:10

tkthaman kirjoitti:jaa kun kattosin et siinä kannessa olis kierteitä pitkä kierre tulpalle mutta mulla se ei jostain syystä pitkä kierteisellä oikeen toimi, pätkii vitusti ja silee. Mutta lyhyellä tulpalla toimii hyvin.

Eli onko tosta jotain haittaa jos lyhyttä tulppaa käyttää? Käynistyy ja toimii siis ihan normaalisti

Sun pitkäkierteisessä tulpassa on sit jotain häikkää tms. Saat ainakin paremmat tehot pitkäkierteisellä koska: 1. lyhytkierteisellä puristukset pienenee hieman 2. seoksen räjähdysaalto pääsee leviämään sivuttain kun sytytys tapahtuu siellä missä sen pitäisi eikä siinä kierteiden reiässä.
Team JSR | High-End Peugeot | Viilattu | 20,85 hp dynossa | Got NOS? | NOS testailua osa 2
tkthaman
Liittynyt:
21.1.2007 12:42

ViestiKirjoittanut tkthaman » 12.1.2009 19:16

no onko B9ES, ja BR9ES muuten sama asia mutta tossa missä on R niin siinä on häiriönpoistaja?
sasu` Moderaattori
Pyörä:
Cb 350
Paikkakunta:
Tuusula
Liittynyt:
24.2.2005 20:15

ViestiKirjoittanut sasu` » 12.1.2009 19:47

tkthaman kirjoitti:no onko B9ES, ja BR9ES muuten sama asia mutta tossa missä on R niin siinä on häiriönpoistaja?


Jeps.
tkthaman
Liittynyt:
21.1.2007 12:42

ViestiKirjoittanut tkthaman » 14.1.2009 15:34

tkthaman kirjoitti:
Casanova69^^ kirjoitti:
weicco kirjoitti:
tkthaman kirjoitti:kuuluuko s6 sport pro pyttyyn pitkä kierteinen tulppa?? mbk nitro kyseessä


Lainattu s-a:lta "Spark Plug NGK (short-threaded) B9ES" , eli pitkä kierteinen.


mulla se ei jostain syystä pitkä kierteisellä oikeen toimi, pätkii vitusti ja silee. Mutta lyhyellä tulpalla toimii hyvin.

Eli onko tosta jotain haittaa jos lyhyttä tulppaa käyttää? Käynistyy ja toimii siis ihan normaalisti


jkoljo kirjoitti:Sun pitkäkierteisessä tulpassa on sit jotain häikkää tms. Saat ainakin paremmat tehot pitkäkierteisellä koska: 1. lyhytkierteisellä puristukset pienenee hieman 2. seoksen räjähdysaalto pääsee leviämään sivuttain kun sytytys tapahtuu siellä missä sen pitäisi eikä siinä kierteiden reiässä.


Ostin siis eilen ihan uuden tollasen B9ES tulpan mitä SA:ssa suositellaan ja sillä vaan edelleen pätkii yläkierroksilla niin vitusti ihan niinkun vanhalla tommosella samanlaisella :s Laitoin siihen jonkun B8ES tulpan minkä löysin kotoa niin sillä se tuntui aluksi toimivan, mutta tänään aamulla kun olin menossa kouluun niin noin puoli matkassa alkoi mopo pätkiä, pysähdyin tiensivuun ja laitoin toisen tulpan, niin sillä se toimi ensin vähän aikaa, mutta sitten rupesi taas pätkimään. No ajoin sillä sitten kouluun ja kun taas lähdin koulusta niin ei ollut mitään ongelmaa...??'

Edit: Ja nyt vielä illalla kotona koitin tolla B8ES tulpalla minkä luulin hajoneen niin ihan hyvin se nyt toimii? Että mikä siihen mahto tulla
Jusu.
Pyörä:
Honda VFR750F
Paikkakunta:
Kaarina
Liittynyt:
11.5.2006 8:30

ViestiKirjoittanut Jusu. » 24.1.2009 19:47

Mikäs tää NGK:n CR8EB tulppa oikeen on kun olivat ditechiin huollossa laittanu semmosen, vaikka alkuperäistulppa on CPR8E?
jusutus
Paikkakunta:
Lounaisrannikko
Liittynyt:
22.1.2002 3:00

ViestiKirjoittanut jusutus » 24.1.2009 22:38

Jusu. kirjoitti:Mikäs tää NGK:n CR8EB tulppa oikeen on kun olivat ditechiin huollossa laittanu semmosen, vaikka alkuperäistulppa on CPR8E?

Todettu paremmaksi kuin suositusmalli.
buubaa
Pyörä:
Peugeot XPS Enduro 70cc -05
Liittynyt:
21.9.2008 19:13

ViestiKirjoittanut buubaa » 25.1.2009 17:22

Mikä olis hyvä tulppa neossii jossa on malossin 68cc sport pytty, tehari ja 95 suutin?
Roxi myynnis http://www..com/yamaha/aerox/889453 !
jkoljo Moderaattori
Pyörä:
Peugeot TKR LC 70cc HighEnd - with NOS, Husqvarna CR125
Paikkakunta:
Tampere
Liittynyt:
9.2.2008 20:02

ViestiKirjoittanut jkoljo » 25.1.2009 19:03

buubaa kirjoitti:Mikä olis hyvä tulppa neossii jossa on malossin 68cc sport pytty, tehari ja 95 suutin?

NGK BR9 ES/HS riippuen onko pitkä vai lyhytkierteinen. ES on pitkä, HS lyhyt.
Team JSR | High-End Peugeot | Viilattu | 20,85 hp dynossa | Got NOS? | NOS testailua osa 2
buubaa
Pyörä:
Peugeot XPS Enduro 70cc -05
Liittynyt:
21.9.2008 19:13

ViestiKirjoittanut buubaa » 25.1.2009 19:20

Ok, lukeekos toi HS/ES siinä alkuperäsessä tulpassa?
Roxi myynnis http://www..com/yamaha/aerox/889453 !
jkoljo Moderaattori
Pyörä:
Peugeot TKR LC 70cc HighEnd - with NOS, Husqvarna CR125
Paikkakunta:
Tampere
Liittynyt:
9.2.2008 20:02

ViestiKirjoittanut jkoljo » 25.1.2009 21:46

buubaa kirjoitti:Ok, lukeekos toi HS/ES siinä alkuperäsessä tulpassa?

Luulis, jos se on ngk:n tulppa. Etkö voi tarkistaa?
Team JSR | High-End Peugeot | Viilattu | 20,85 hp dynossa | Got NOS? | NOS testailua osa 2
buubaa
Pyörä:
Peugeot XPS Enduro 70cc -05
Liittynyt:
21.9.2008 19:13

ViestiKirjoittanut buubaa » 25.1.2009 22:07

No tulppa irrotettiin ajat sitten kun ei antanu kipinää niin ei mitään tietoo missä se on, huomenna etin. Ja juu, ngk:n tulppa on.
Roxi myynnis http://www..com/yamaha/aerox/889453 !
jkoljo Moderaattori
Pyörä:
Peugeot TKR LC 70cc HighEnd - with NOS, Husqvarna CR125
Paikkakunta:
Tampere
Liittynyt:
9.2.2008 20:02

ViestiKirjoittanut jkoljo » 25.1.2009 22:39

buubaa kirjoitti:No tulppa irrotettiin ajat sitten kun ei antanu kipinää niin ei mitään tietoo missä se on, huomenna etin. Ja juu, ngk:n tulppa on.

Juuh, en nyt pääse mittaamaan kierteiden pituutta mutta lyhyt on suunilleen 1.5cm ja pitkä 2cm. Ihan hatusta heitettyjä mutta sanottakoon että pitkä on huomattavasti pitempi kun on leveä.
Team JSR | High-End Peugeot | Viilattu | 20,85 hp dynossa | Got NOS? | NOS testailua osa 2
Jusu.
Pyörä:
Honda VFR750F
Paikkakunta:
Kaarina
Liittynyt:
11.5.2006 8:30

ViestiKirjoittanut Jusu. » 26.1.2009 19:36

Riippuuko tulpan kärkiväli skootterista vai tulpasta? Kun aprilian ohjekirjassa lukee että kärkiväli pitäs olla 0.9mm mut ei kyl mun skodu toimi tolla CR8EB tulpalla tolla kärkivälillä. Röpöttää ihan älyttömästi eikä kule mihkään. :D CPR8E tulpalla toi 0.9mm oli ihan ok. Vai johtuuko röpötys siitä että nyt on talvi? Oon kuullu et ditecheis pitäs talvel käyttää eri tulppaa (CR6E).

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista