Yleistä keskustelua sytytyksestä & tulpista

Moderaattori
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
9.9.2005 19:54
Re: Yleistä keskustelua sytytyksestä & tulpista

ViestiKirjoittanut Shape » 22.8.2015 10:03

9 tulppa on vielä ihan ok, ei vikaa siis siinä.
Team JSR Facebookissa
Käytä Tietopankkia ja olet viisaampi || Tue sivuston toimintaa ja hanki VIP-oikeudet!
Liittynyt:
13.9.2014 10:22
Re: Yleistä keskustelua sytytyksestä & tulpista

ViestiKirjoittanut naapurin arska » 25.8.2015 12:54

voiko laiska lähteminen johtua huonosta sytytyksen ajoituksesta
Liittynyt:
14.11.2015 10:23
Re: Yleistä keskustelua sytytyksestä & tulpista

ViestiKirjoittanut yammudt50 » 14.11.2015 10:37

Kertokaahan mikä on mopodetsissä, kun ei millään lähde käyntiin. Kun kokeilee kipinää sylinteriä vasten, niin ekalla polkasulla tulee hyvä kipinä, mutta toisella ei minkäänlaista. Siitä on ny uusittu puola, tulppa ja cdi, kaikki johdot käyty läpi ja tuntuu ettei mikään auta. Ammattimiehetkään ei osaa sanoa asiaan mitään :lol: Apuja!!!!
Moderaattori
Pyörä:
Aprilia RS 125cc '06              Cagiva Mito MK I 125cc '93          Cagiva Mito EVO2 125cc '05          Derbi Senda 70cc '09                                     Solifer SFR 72cc '11
Paikkakunta:
Kouvola
Liittynyt:
23.4.2013 19:13
Re: Yleistä keskustelua sytytyksestä & tulpista

ViestiKirjoittanut Ledinauha » 14.11.2015 11:23

Tämä on skootteripuoli. Nopeammin saat vastauksen esimerkiksi täältä.
Liittynyt:
16.5.2016 3:02
Re: Yleistä keskustelua sytytyksestä & tulpista

ViestiKirjoittanut Pökö08 » 16.5.2016 3:07

Mikä on sf2 vikana ku tuntuu et kipuna alkannu heikkenee ja tulppa alkannu kastuu oon putsannu kaasari vaihtannu putsarin ja läpät sähkö puolelt oon vaihtannu cdi, puolan ja kokeillu eri tulpilla ilman tulosta kaasarin säädöt ei vaikuta mitenkää ku käynnistää ni pitää olla kaasu pohjassa et käynnistyy :roll:
Liittynyt:
14.8.2016 17:06
Re: Yleistä keskustelua sytytyksestä & tulpista

ViestiKirjoittanut Hartsa73 » 14.8.2016 17:17

Skootteri kulkee puolikaasulla röpötellen kaasarin säädöistä huolimatta ja tulppa nokeentuu, . Pitää kai kokeilla pienempää suutinta. Mutta kun laittaa kierroksia enemmän, , jossakin 40 vauhdissa, tökkää. Äänet lienee kirjoitettuna PRÖÖ-BUU-PRÖÖ-BUU jne. Kierrokset siis loppuu.Sillä ajattelin, että voisi olla sytkäpuolen hommia tuo vaiva. Vaihdoin juuri vakiopyttysarjan. Olisko vinkkejä? Peugeot Jetforce C-Tech 06.
Pyörä:
50cc skootteri
Liittynyt:
23.6.2016 15:09
Re: Yleistä keskustelua sytytyksestä & tulpista

ViestiKirjoittanut näätäc » 12.9.2016 20:09

Mikä tulpahattu cr7hsa tulppaan
Sometimes you find yourself in the middle of nowhere and sometimes in the middle of nowhere you find yourself.
Liittynyt:
14.11.2016 14:17
Re: Yleistä keskustelua sytytyksestä & tulpista

ViestiKirjoittanut Ällä » 27.1.2017 14:48

Terve!

Mahtaakohan kukaan tietää että mikä voisi olla kun Husqvarna sm 125 2011 vm. pimentää tulppia aika tiuhaan tahtiin... Hyvällä tuurilla saattaa päässä sen 3pv ilman että vaihtaa tulppaa, ja joskus saman päivän aikana pimentää tulpan... Olen meinannut että vaihdan pienemmän pääsuuttimen taas vaihteeksi. Tämä tulppien syönti alkoi talviaikaan, kesällä toimi todella hyvin.
Pyörä:
tunturi supersport -86
Paikkakunta:
jyväskylä
Liittynyt:
21.12.2016 20:59
Re: Yleistä keskustelua sytytyksestä & tulpista

ViestiKirjoittanut tunturi jamppa » 1.2.2017 22:46

auttakaa ny nopiaa siis tilannehan on nyt tämä ostin tuossa halvan qinqqi zonerin jossa oli jonkin sortin sähkövika sitä ennen skootteriin oli vaihettu stratin rele ja akku. no mutta kuinkas ollakaan ei lähtenyt käyntiin koska tulppa ei anna minkäänlaista kipinää kaikki mahdolliset sähkö osat on vaihettu jännitteensäädin cdi ja magneettokin jopa + joka ikinen johto on lailettu uusiks ja maadotettu kunnolla. minkälaine apu tahansa olisi nyt tarpeen. kiitos :|
Liittynyt:
22.6.2005 22:42
Re: Yleistä keskustelua sytytyksestä & tulpista

ViestiKirjoittanut -Zone- » 1.2.2017 23:24

Oletkos varmistanut sivujalan kytkimen ? Sinne tulee 3 johtoa joista 2 täytyy kytkeä yhteen jos sen haluaa (kannattaa) ohittaa. Se on aika yleinen vikapaikka, että kipinää ei tule vaikka cdi ja johdotukset on varmuudella ok. Ota myös cdi-boksin musta-valko johto irti cdi boksista. Se maadottaa cdi-boksin virtalukon kautta kun virrat on pois päältä. Viallinen virtalukon pohja voi maadottaa cdi:n samaten jos siinä musta-valko johdossa on kuori rikki ja se ottaa, runkoon, ei kipinää tule.

Katso nuo ensin. Jos kipinää ei vieläkään tule ja muut johdot on varmuudella ok, voi alkaa epäileen viallista puolaa, cdi-boksia tai staattoria. Johtojen värityksiä on monta, mutta jos sulla on AC-sytytys niin johdot on näin
-Zone- kirjoitti:Viisi, kuusi ja 4+2 nastaiset cdi-boksit olen kytkenyt mopooni ja kaikilla toimi. Lisäsin mikä minnekin menee ja ne värit jotka on omassani. Värikoodit voi vaihdella eri mopoissa.
http://www.mediafire.com/view/z257l728j ... e2gad.jpg#


DC-versio on tietty sitten taas ihan oma lukunsa. Useimmissa on kyllä AC-sytkä.

Näiden inkkirakkineiden oma topic löytyy : viewtopic.php?f=33&t=85507
"... En ikinä uskonut, että muut voisivat ottaa teoriani niin paljon vakavemmin, kuin minä itse..." Albert Einstein
Pyörä:
tunturi supersport -86
Paikkakunta:
jyväskylä
Liittynyt:
21.12.2016 20:59
Re: Yleistä keskustelua sytytyksestä & tulpista

ViestiKirjoittanut tunturi jamppa » 3.2.2017 11:13

Juu ei toimi vieläkää vaikka ohitettii se sivujalka hommeli. Ei vaan tule virtaa tulpalle ei millään virran saanti häviää siinä jossai välissä ei tässä ny tiiä mitä tekee ku kaikki osat on uusiaki varmaa joutaa juhannuskokkoon tälläset kiinaihmeet.
Liittynyt:
22.6.2005 22:42
Re: Yleistä keskustelua sytytyksestä & tulpista

ViestiKirjoittanut -Zone- » 4.2.2017 19:41

Sitkeämmissä tapauksissa kannattaa edetä niin että cdi:ltä liitin irti ja se kytketään erillisillä johdoilla magneettoon ja sytytyspuolaan. Jos kipinä tulee niin sitten johto kerrallaan johdon pätkällä kytketään mopon omat piuhat cdi boksiin kunnes kipinä katoaa. Näin löytyy se piiri jossa vika on.

Jos kipinää ei tule kun cdi kytketään suoraan johdoilla magneettoon ja puolaan, vika on joko tulpassa, tulpanhatussa, puolassa, magneetossa tai cdi boksissa. Muualla se ei voi olla.
"... En ikinä uskonut, että muut voisivat ottaa teoriani niin paljon vakavemmin, kuin minä itse..." Albert Einstein
Pyörä:
Derbi Senda Xtreme -07
Paikkakunta:
Epsoo
Liittynyt:
23.12.2016 1:42
Re: Yleistä keskustelua sytytyksestä & tulpista

ViestiKirjoittanut heikkilasan » 27.7.2017 18:56

Derbin sytys pätkii eikä kierrä n. 9000-10 000 rpm korkeammalle. Vika alkoi suoraan ajosta.

Vaihdoin tulpanhatun ja sytytystulpan, ei muutosta. Edellinen tulppa on väriltään ruskea.
CDI:n maadotuspiuha on kiinni.

Onko vika CDI:ssä? Vai jossain muussa?
Viritystä ei ole, jollei rajottamatonta CDI:tä lasketa.
Onko näin?
Pyörä:
Derbi Senda Xtreme -07
Paikkakunta:
Epsoo
Liittynyt:
23.12.2016 1:42
Re: Yleistä keskustelua sytytyksestä & tulpista

ViestiKirjoittanut heikkilasan » 27.7.2017 19:55

Oho, tuli laitettua väärälle puolelle :nolo:
Onko näin?
Pyörä:
Gilera Smt 2008
Paikkakunta:
Tornio
Liittynyt:
4.8.2017 0:20
Re: Yleistä keskustelua sytytyksestä & tulpista

ViestiKirjoittanut GileraSmt08 » 24.12.2017 2:21

Mikä vikana 06 roksissa ku 50cc:nä toimi ku unelma mut heti seitenkymppisen asennuksen jälkeen ei kierrä minnekkään kaasupohjas ku ajjaa ni ei kierrä ees puolta kierrosalueesta rötäsee vaan eikä kule varmaan ees 30. Pitäis olla sääjöissä kaasarin puolelta ja kokeiltu eri tulpilla muttei auttanu. Nopeita ja asiallisia vastauksia kiitos.

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista