Kuristuskyselyt #2

freeride
Pyörä:
Aprilia RS 125 & Piaggio NRG
Paikkakunta:
Suomussalmi
Liittynyt:
20.5.2007 10:03

ViestiKirjoittanut freeride » 26.3.2011 23:02

Onkohan tuo se variaattorin prikka, joka joutaa ottaa pois (punaisella merkattu) ;) Kyse siis Keeway Matrixista. Vm -09.
Kuva
Handlebar
Pyörä:
Derbi Senda R -02, Mbk nitro -05, Honda monkey -92 88cc
Paikkakunta:
Kiiminki
Liittynyt:
6.3.2007 13:48

ViestiKirjoittanut Handlebar » 26.3.2011 23:45

Sehän se on, mutteri vaan auki, tuuletinlautanen pois, prikka poisa ja takasi osat kiinni ja ajoa ;)
Ahdin määrää tahdin
Kym_Co
Liittynyt:
26.4.2010 15:38

ViestiKirjoittanut Kym_Co » 12.4.2011 15:50

mulla tommonen keeway ry6 vm. 2010 ja pitäs vähän saada tehoja/ kiihtyvyyttä lisättyä. kulkee nyt noin 50km/h ja "viriä" on vaan tukittu hukkaputki, putkesta kuristin pois ja kireemmät kytkinjouset :) vakio suutin ja rullat paikoillaan... miten ton sais mahdollisimman helposti kulkeen semmoset 55 km/h ja kiihtyyn ja väätään paremmin? ja jos joku tietää niin vois kertoo vakio suuttimen koon ja vakio rullien painon :D ideoita! kiitoksia avusta jo etukäteen! :)
Reetuhai2
Pyörä:
2xSuzuki Street Magic -98, 3xPappa Tunturi (-64,-72 ja joku 80vm), 2xGilera Stalker 50cc ja 70cc, Tunturi SuperSportin raatoja x3, Yamaha DT SM -06
Paikkakunta:
Vihti
Liittynyt:
30.6.2010 15:41
Re: Kuristuskyselyt #2

ViestiKirjoittanut Reetuhai2 » 13.5.2011 7:40

Prikka pois.

Mites kun pitäis saada tota Gilera Stalkerin kulkua vähä rajotettuu kun noita poliiseja tuolla nyt vähä enemmänkin pyörii, niin mitä omateko kureja vois pistää nopeuden vähentämikseks?

Minkä kokonen prikka menee Stalkeriin?
Vakio mopo/skootteri on aina laiton. Myynnissä 2xvälikelin piikkirenkaita.
Ostetaan vaakakoneeseen sopiva Stage6 Pro, vaihdossa voidaan antaa Yasuni Z.
radon-
Pyörä:
110cc Monkey
Paikkakunta:
Kajaani
Liittynyt:
23.7.2010 19:47
Re: Kuristuskyselyt #2

ViestiKirjoittanut radon- » 14.5.2011 16:39

Mittaa variaattorin holkin halkaisija, hommaa jostain rautakaupasta sopivan kokoinen putkenpala ja laita se sinne. Itsellä on pikkusen isompi putki kuin variaattorin holkki, eli vähän löysä on prikka mutta eipä tuo näytä haittaavan yhtään mitään kun pyöristi vain reunat suunnilleen sileiksi ettei hihnaa syö.
Poliisien varalta: Kansallinen lainsäädäntö
dmx^
Pyörä:
auto on kovasana
Liittynyt:
25.2.2011 18:17
Re: Kuristuskyselyt #2

ViestiKirjoittanut dmx^ » 21.5.2011 10:12

mitä kureja -08 aeroxissa on variprikan lisäksi?
If assholes could fly, this place would be an airport
Reetuhai2
Pyörä:
2xSuzuki Street Magic -98, 3xPappa Tunturi (-64,-72 ja joku 80vm), 2xGilera Stalker 50cc ja 70cc, Tunturi SuperSportin raatoja x3, Yamaha DT SM -06
Paikkakunta:
Vihti
Liittynyt:
30.6.2010 15:41
Re: Kuristuskyselyt #2

ViestiKirjoittanut Reetuhai2 » 21.5.2011 11:20

Hukkaputki, en oo varma mutta ei taida olla muuta.
Vakio mopo/skootteri on aina laiton. Myynnissä 2xvälikelin piikkirenkaita.
Ostetaan vaakakoneeseen sopiva Stage6 Pro, vaihdossa voidaan antaa Yasuni Z.
_keijomies_
Pyörä:
ei enää mitään
Paikkakunta:
lahti
Liittynyt:
24.11.2008 21:01
Re: Kuristuskyselyt #2

ViestiKirjoittanut _keijomies_ » 21.5.2011 11:41

Onhan niissä vähän enemmän kuristuksia, putkessa kurit, sylinterin pakoaukkossa kuri ja sit noi mitä sanoitte jo.
Mbk Nitro 50cc 95,4 km/h gps.
Sudee
Pyörä:
-tön
Paikkakunta:
Joensuu
Liittynyt:
7.11.2008 20:35
Re: Kuristuskyselyt #2

ViestiKirjoittanut Sudee » 21.5.2011 18:15

Sekä ilmanputsarissa on kuri.
Aerox/Nitro osia
mopoilijapoeka
Liittynyt:
1.6.2011 0:14
Re: Kuristuskyselyt #2

ViestiKirjoittanut mopoilijapoeka » 1.6.2011 0:20

Jos tilaan tuommosenhttp://www.moposport.fi:8080/workspace.client_moposport/PublishedService?pageID=9&itemcode=EU2-45-58-06 ja laitan tuon alkukäyrän vanhan tilalle, niin onko tuon suuttimen vaihto pakollista vai toimiiko ilman sen vaihtoakin ihan hyvin? Ja kannattaako noita rullia vaihtaa kun jossain oli että niitä ei kannata vaihtaa jos ei laita teharia? Niin ja siis tietenkin otan myös prikan poissa.

Ja jos otan pelkän prikan poissa, niin kuinka paljon kovempaa mopedi sitten kulkee? Skode on siis CPI Oliver Sport. Jossain sanottiin, että kyseisessä mallissa prikan poisto ei vaikuta melkein mitään???
_keijomies_
Pyörä:
ei enää mitään
Paikkakunta:
lahti
Liittynyt:
24.11.2008 21:01
Re: Kuristuskyselyt #2

ViestiKirjoittanut _keijomies_ » 1.6.2011 7:18

Suuttimen vaihto on aina virittäessä pakollista jos et halua moposi leipovan, jos haluat että moposi kulkee ja toimii kunnolla nii suosittelen suuttimen vaihtamista johon kuluu aikaa noin 5min.

Tottakai sun kannattaa laittaa kaikki kiinni mitä tossa setissä tulee mukaan niin kiihtyy kunnolla ja jaksaa vääntää.

Pelkän prikan poiston jälkeen nopeutta tulee korkeintaan 5km/h lisää ja kiihtyvyys pysyy yhtä laiskana, mutta kun laitat kaikki nuo osat mitkä tulee tossa piristys sarjassa niin kiihtyvyys paranee huomattavasti ja vääntää myös paremmin ja jaksaa mennä mäet myös kaks päällä ilman että hyytyy kauheasti.

Ja piristyssarjalla moposi menee noin 55-60 oikeaa nopeutta tasaisella.
Mbk Nitro 50cc 95,4 km/h gps.
mopoilijapoeka
Liittynyt:
1.6.2011 0:14
Re: Kuristuskyselyt #2

ViestiKirjoittanut mopoilijapoeka » 1.6.2011 11:12

Selvä, kiitos vastauksesta! Taidanpa sitten tosiaan laittaa kaiken kiinni, tuo suuttimen vaihto vain kuulosti niin monimutkaiselta ja olen aika onneton näiden kanssa. Pitää vissiin ottaa kaveri mukaan, joka tietää mopoista enemmän. :D
ismooo
Liittynyt:
2.6.2011 0:35
Re: Kuristuskyselyt #2

ViestiKirjoittanut ismooo » 2.6.2011 23:05

Lukenut netistä että keeway matrixissa olisi sylinterissä joku kuristus. Pitääkö sylinteri irroittaa jotta sen voi poistaa onko paha homma ja mitä hyötyä on ja kuinka helpolla tämmönene vähän ei niin tietävä ihminen tuhoaa koko sylinterin kun yrittää sitä poistaa? Kiitos jo etukäteen
Reetuhai2
Pyörä:
2xSuzuki Street Magic -98, 3xPappa Tunturi (-64,-72 ja joku 80vm), 2xGilera Stalker 50cc ja 70cc, Tunturi SuperSportin raatoja x3, Yamaha DT SM -06
Paikkakunta:
Vihti
Liittynyt:
30.6.2010 15:41
Re: Kuristuskyselyt #2

ViestiKirjoittanut Reetuhai2 » 3.6.2011 0:17

Varmaankin pakoaukko on kuristettu. Joten pitää ottaa sylinteri irti, ja viilata pakoaukkoa. Mutta en sanois että kannattaa alkaa viilaa, jos ei edes tiedä että meneekö pytty irrottaessa rikki...
Vakio mopo/skootteri on aina laiton. Myynnissä 2xvälikelin piikkirenkaita.
Ostetaan vaakakoneeseen sopiva Stage6 Pro, vaihdossa voidaan antaa Yasuni Z.
Eisseri
Pyörä:
Gilera sc, DT 50cc
Paikkakunta:
Kouvola
Liittynyt:
10.10.2009 13:41
Re: Kuristuskyselyt #2

ViestiKirjoittanut Eisseri » 8.6.2011 22:36

Mitäs kuria yamaha neo's 2009, eli nelari. Variaattorissa ei ole prikkaa menee nytten tasan 46.
Sähkönen? Itse en löytänyt CDI:tä vastaavan kuin moric ( 420e eli en edes koita paskoo sitä )..

joten?
http://www.motot.net/talli/ajoneuvot/ya ... m/id23270/

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista