Kuristuskyselyt #2

jkoljo Moderaattori
Pyörä:
Peugeot TKR LC 70cc HighEnd - with NOS, Husqvarna CR125
Paikkakunta:
Tampere
Liittynyt:
9.2.2008 20:02

ViestiKirjoittanut jkoljo » 2.1.2009 22:43

Larppari kirjoitti:No hyvinkö pelas viilauksen jälkeen? =)

Käskin lopettamaan viilauksen siihen paikkaan, ottamaan sylkän irti ja pesemään gasolla. Se viilasi kurin irti sit sylkkä irroitettuna ja kuulemma kiihtyvyys parani aavistuksen.
Team JSR | High-End Peugeot | Viilattu | 20,85 hp dynossa | Got NOS? | NOS testailua osa 2
RawBlue
Pyörä:
Aprilia RX Racing -2003
Paikkakunta:
Pietarsaari
Liittynyt:
8.6.2008 23:25

ViestiKirjoittanut RawBlue » 1.2.2009 0:52

Olisi kysymys Derbi Atlantiksen kaasuttimen kuristuksesta.
Minulla on Derbi Atlantis skootteri, vuosimallia 2003.
Skootterin vakio kaasutin on vissiin 17.5mm Dellorto.
Onko se kaasuttimen kuristus ilmanputsarin imukaulassa?
Näin olen kuullut..
Onko kellään tarkkaa tietoa tästä?
Missä yleensä kaasuttimien kuristukset ovat löytyneet?
jkoljo Moderaattori
Pyörä:
Peugeot TKR LC 70cc HighEnd - with NOS, Husqvarna CR125
Paikkakunta:
Tampere
Liittynyt:
9.2.2008 20:02

ViestiKirjoittanut jkoljo » 1.2.2009 19:35

RawBlue kirjoitti:Skootterin vakio kaasutin on vissiin 17.5mm Dellorto.
Onko se kaasuttimen kuristus ilmanputsarin imukaulassa?

Juu 17.5 lortto löytyy, löydät kuristuksen heti kun otat ilmanputsarin irti. Semmoinen messinkilevy kaasarin imukurkussa.
Team JSR | High-End Peugeot | Viilattu | 20,85 hp dynossa | Got NOS? | NOS testailua osa 2
jes$e777
Liittynyt:
25.1.2009 21:23
gilera runner sp huiput

ViestiKirjoittanut jes$e777 » 7.2.2009 22:39

nii paljo tulis vauhtii lisää jos ottais sen "pillikuristimen" (tai ostais kuristamattoman alkukäyrän) ja prikan pois? ja tarviiks siihe tehä sen jälkee jotai jos ottaa sen pillin pois

onkoha tää toho runnerii vai siihe enduroo tai sm http://www.skootteriosat.fi/index.php?p ... &Itemid=29
Juhavee
Paikkakunta:
Riihimäki
Liittynyt:
9.2.2009 23:03

ViestiKirjoittanut Juhavee » 28.3.2009 2:02

Jos ottaa ilmanputsarin kaulasta messinkilevyn pois, niin pitääkö suutin vaihtaa?
Gilera stalker -99.
Missä myytäis kuristamattomia alkukäyriä stalkkeriin?
jkoljo Moderaattori
Pyörä:
Peugeot TKR LC 70cc HighEnd - with NOS, Husqvarna CR125
Paikkakunta:
Tampere
Liittynyt:
9.2.2008 20:02

ViestiKirjoittanut jkoljo » 29.3.2009 19:48

DeadMemory kirjoitti:Jos ottaa ilmanputsarin kaulasta messinkilevyn pois, niin pitääkö suutin vaihtaa?
Gilera stalker -99.
Missä myytäis kuristamattomia alkukäyriä stalkkeriin?

Tarvii laittaa about 60-65 suutin.
Team JSR | High-End Peugeot | Viilattu | 20,85 hp dynossa | Got NOS? | NOS testailua osa 2
Holis
Paikkakunta:
Vantaa
Liittynyt:
22.3.2007 15:34
viilaus

ViestiKirjoittanut Holis » 1.4.2009 4:34

eipä tuo sylinterin viilaus paljolti mitään auta. päin vastoin toimivuuten vaan tuo haittoja tai ainakin itselläni jokaisella kerralla on tuonut. ja pyttyjä nyt olen viilannut jonkun verran. itselläni joskus aeroxissa oli se kuri puolikuu ns. niin paremmin se sen puolikkaan aukon kanssa toimi kun avonaisen. tosin tähänkin on monta vaikuttajaa esim: että mitä muuta on kiinni kun viilattu pyytty`? mutta en suosittele ennemmin ostaa sitten vaikka isompaa sylinteriä jos vaikka joskus sattuu lähtemään kilvet niin se vakio syliteri on aina hyvä olla tallessa, ;) ja tuosta prikka kyselystä viellä itse laitoin ainakin nuissa aeroxissa, ovetossa/neossissa, yms muissa v-minarelleissa variaattorin seuraavasti kun prikan poistin -> hyvä tapa tuuletus lautainen on irrottaa. PELTIPIHDEILLÄ jos jonku ne tietää, eli sama periaate kun lukko pihdeillä <- (googleta jos et tiedä) mutta huomattavasti paremmat tähän touhuun. eli pelti pihdeillä kiinnii tuuletus lautasesta (HUOM ne rihlat on aika HELVETIN haperoa tavaraa) ja joko 17 leinkki tai hylsy ja kääntää ylöspäin peltipihtejä niin että ne ottavat lohkoon kiinni ja sitten lenkillä vääntää auki mutterin, ja mutteri ja kicksin (no se hässäkkä ei tuu mieleen) no se mihin kiksi ottaa kiinni, niin se pois sitten tulee siipi prikka se pois lautasen kera ja sitten tulee PRIKKA (AINAKIN OVETOSSA JA ROXSISSA) prikka huits vittuun sieltä, sitten laittaa tuuletus lautasen kiinni. ja painaa vaikka takalautasista niin että hihna menee löysäksi ja sitten laittaa (tuuletus lautanen oli jo) siipi prikka sitten tähän väliin tulee se prikka mikä oli siellä tuuletuslautasen takana, sitten tulee kiksin hässäkkä ja mutteri/prikka, itsellä oli välttämätön tuo prikka tuohon tuuletuslautasen jälkeen koska kiksi ei ottanut muuten kiinni, pösössähän on siellä varaattorin takana ruuvattuna se prikka rullakuppiin kiinni joka rajottaa rullakupin aukeamista, mutta näistä nikseistä ei oikeastaa ole vakiona mitään hyötyä eli itsellä meni roxi vakio putkella ja pelkällä prikan poistolla 50km/H, saattaa olla tapauskohtainen. :) mutta itse pitäisin vakio osat nurkassa ja ostaisin tuohon tarkotukseen tarkoitettua tavaraa (viri osaa) 8)
Gagsu
Pyörä:
Gilera Runner 50 Sp
Paikkakunta:
Hollola
Liittynyt:
15.1.2009 17:43

ViestiKirjoittanut Gagsu » 1.4.2009 16:07

Sellasta kysyisin että miten ootte hukkaputkia poistanu? Itellä ei ole rälläkkää eikä sen enempää hitsaus-laitteitakaan käytössä joten tuli mieleen semmone idea että :

Lämmittäis ensin putken ja hukkiksen liitos kohtaa ja sitten puristais putkipihdeilla/viilaupenkissä hukkiksen lyttyyn. Eli ei laisinkaan irrottais sitä.

Eli mitä ootte mieltä onnistuisko?
Mopona : Gilera Runner 50SP vm. -05
Juhavee
Paikkakunta:
Riihimäki
Liittynyt:
9.2.2009 23:03

ViestiKirjoittanut Juhavee » 1.4.2009 21:39

Missä myydään kuristamattomia alkukäyriä?
Vauhtiviivatarra Moderaattori
Liittynyt:
5.2.2003 23:44

ViestiKirjoittanut Vauhtiviivatarra » 3.4.2009 18:04

Gagsu kirjoitti:Sellasta kysyisin että miten ootte hukkaputkia poistanu? Itellä ei ole rälläkkää eikä sen enempää hitsaus-laitteitakaan käytössä joten tuli mieleen semmone idea että :

Lämmittäis ensin putken ja hukkiksen liitos kohtaa ja sitten puristais putkipihdeilla/viilaupenkissä hukkiksen lyttyyn. Eli ei laisinkaan irrottais sitä.

Eli mitä ootte mieltä onnistuisko?
Mopona : Gilera Runner 50SP vm. -05
No jos et saa koulussakaan hitsailtua putkea umpeen eivätkä viikkorahat riitä tehoputkeen (joita saa kotiovelle kannettuna n. 150e hintaan), voi tuo olla toimivakin ratkaisu. Epäilisin putken olevan kyllä sen verran paksua metallia, ettei se ihan helposti lytisty. Lisäksi prassäyksestä tuskin tulee kovin tiivis, joten pakokaasujen virtaus häiriintynee edelleen.
DeadMemory kirjoitti:Missä myydään kuristamattomia alkukäyriä?
Kaupassa. Löydät kyllä kun jaksat edes yrittää omatoimisesti etsiä niitä. Ja jos et vaivaudu edes mainitsemaan mihin menopeliin olet kyseistä osaa hakemassa, ei tältä suunnalta apua heru.
Keskustelufoorumin säännöt
Tue sivustoa ja liity VIP-jäseneksi
Juhavee
Paikkakunta:
Riihimäki
Liittynyt:
9.2.2009 23:03

ViestiKirjoittanut Juhavee » 3.4.2009 23:34

Pärrä on gilera stalker -99.
Ja en tiedä yhtään sivua mistä niitä löytäis, enkä mielellään lähtis ulkomailta tilaa.
Niin, missä myytäis kuristamattomia alkukäyriä stalkkeriin?
MAczulskij
Liittynyt:
13.8.2008 23:23

ViestiKirjoittanut MAczulskij » 4.4.2009 0:21

Mist sais aprilia sr 50 r -08 kuristamatont alkukäyrää
Jannerr
Pyörä:
Sym, Piaggio
Paikkakunta:
Tampere
Liittynyt:
1.4.2008 17:52

ViestiKirjoittanut Jannerr » 4.4.2009 11:13

DeadMemory kirjoitti:Pärrä on gilera stalker -99.
Ja en tiedä yhtään sivua mistä niitä löytäis, enkä mielellään lähtis ulkomailta tilaa.
Niin, missä myytäis kuristamattomia alkukäyriä stalkkeriin?


MAczulskij kirjoitti:Mist sais aprilia sr 50 r -08 kuristamatont alkukäyrää


viewtopic.php?f=35&t=38189
^Kattokaas noi läpi nyt tähän alkuun ;)
Minä: "Paljon mun piaggio kulkee?"
Oraakkeli: "Niin lujaa ettei pappiksella pysy kyydissä"
MAczulskij
Liittynyt:
13.8.2008 23:23

ViestiKirjoittanut MAczulskij » 4.4.2009 14:00

Ei taia löytyy ;/
Juhavee
Paikkakunta:
Riihimäki
Liittynyt:
9.2.2009 23:03

ViestiKirjoittanut Juhavee » 5.4.2009 0:37

http://www.skootteriosat.fi/index.php?p ... &Itemid=29

No käykös tuollainen stalkeriin?

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista