Kuristuskyselyt #2

Strobo
Liittynyt:
4.3.2005 21:17

ViestiKirjoittanut Strobo » 7.6.2005 21:13

se kuuluu olla se prikka siinä holkin takana (luulisin)
ja ne rullat pitäs pysyy siellä jos on kaikki okei... oliko sulla siinä rullakupissa semmosia v:n muotosia pikkusia muovin paloja (sanokaa joku muu joka muistais niiden nimenkin) jotka tulee rullkupin ja sen toisen osan (nimi?) väliin
päämies
Paikkakunta:
Turku
Liittynyt:
6.6.2005 15:40

ViestiKirjoittanut päämies » 7.6.2005 21:19

Joo oli just sellasii muovinpaloi. Mitä niistä, mitä ne on? Nopeeta....

Eli kokoamisjärjestys on:

Rullakuppi -> Se pieni prikka -> Holkki -> Tuuletuslautanen -> Mutteri kiinni ....????
Speedfight=)
Liittynyt:
13.4.2005 13:39

ViestiKirjoittanut Speedfight=) » 7.6.2005 21:30

päämies kirjoitti:Vai hemmetti sentää... Siis pitäiskö sen pienen prikan olla sitä holkkii ennen, eli ensin holkki ja sit se prikka perään..? Siks varmaa se hihnaki otti vastaa. Vittu mä oon tyhmä... Onko asia näin?

Ja sit VIEL yks juttu, ku laitoin sitä rullakuppii kiinni, ni se meni yhtäkkii jotenki jumii ja sit nostin sen päällimmäisen kannen, mikä pitää niit rullii alhaalla, ni sielt oli pari rullaa kääntyny kyljellee. Pistin ne kuitenki takas normaalisti, et miten ne sais siel pysymää paremmin, ettei hyppis pois sielt koloist...?


Mulla ei sielä mitää prikkaa ookkaa 03 vuosimallissa..
M:PALJON KAIKENLAISTA OSAA MYYNNISSÄ FAITTIIN JA PV:SEEN
päämies
Paikkakunta:
Turku
Liittynyt:
6.6.2005 15:40

ViestiKirjoittanut päämies » 7.6.2005 21:35

Jätän teijät heti rauhaan ku kerrotte vaa et mikä se kokoamisjärjestys on...? :) Sekä, et pysyyks ne rullat siel rullakupin sisäl sen prikan poiston jälkee, ku sielt kuuluu sellast pientä helinää ku ajaa yli 55km/h?

Eli mä nyt sit kuitneki vaihdoin sen nii, et:

rullakuppi -> holkki -> hihna päälle -> ''pikku'' prikka -> tuuletuslautanen kiinni...
Voisko olla noin oikein?
jani_89
Paikkakunta:
mäntyharju
Liittynyt:
2.9.2004 20:08

ViestiKirjoittanut jani_89 » 7.6.2005 23:30

päämies kirjoitti:Jätän teijät heti rauhaan ku kerrotte vaa et mikä se kokoamisjärjestys on...? :) Sekä, et pysyyks ne rullat siel rullakupin sisäl sen prikan poiston jälkee, ku sielt kuuluu sellast pientä helinää ku ajaa yli 55km/h?

Eli mä nyt sit kuitneki vaihdoin sen nii, et:

rullakuppi -> holkki -> hihna päälle -> ''pikku'' prikka -> tuuletuslautanen kiinni...
Voisko olla noin oikein?

noin mä sen ainaki ite muistelen.. korjatkaa joku jos olen vääräs..
päämies
Paikkakunta:
Turku
Liittynyt:
6.6.2005 15:40

ViestiKirjoittanut päämies » 7.6.2005 23:36

Joo, joku vois viel vahvistaa ton järjestyksen. :) Ja samal vastata, et pysyyks ne rullat siel sisäl kans varmasti...? :)
BT
Liittynyt:
13.9.2004 20:19

ViestiKirjoittanut BT » 8.6.2005 0:24

täälläkin on kysymys prikasta CPI popcorn:issa. vm04
eli miten saan sen tuuletus levy systeemin mutterin
auki kun en omista pultti pyssyä ja muuten kun yrittää
aukaista sitä niin siellä olevat systeemit pyörivät vain mukana.
miten ne saisi pidettyä paikallaan kun ne näyttävät aika haurahkoilta?

niin ja ilmeisesti se prikka on sellainen 1 mm paksu
"sormus" joka näkyy hihnan alla?

kiitos.
Basu
Liittynyt:
14.11.2003 22:45

ViestiKirjoittanut Basu » 8.6.2005 8:38

Se on just se "sormus", paksuudesta en tiedä...
Pulttipyssyllä se lähtis helpoiten, mutta kun et omista etkä vissiin saa mistään lainattua tjsp. niin kannattaa kokeilla öljyfiltterin avaimella (jossa kuminen remmi?) tai laittamalla semmonen puupalikka sinne väliin. ;)
Itse en ainakaan saanut ilman pulttipyssyä joten se siitä. :D
redlane
Paikkakunta:
Mäntyharju
Liittynyt:
7.12.2003 20:20

ViestiKirjoittanut redlane » 8.6.2005 10:56

BT: Popparissa on minarellin kone eli kampiakselia saa pidettyä kiinni laittamalla 32mm lenkkiavain niihin hakasiin joihin kicksi ottaa kiinni ja sitten vain räikällä auki 17mm hylsyn kanssa. Muita vaihtoehtoja olisi se pulttipyssy, sitten se öljynsuodatinavain kumisella remmillä tai erilaiset puupalikka, meisseli ja tms. viritykset. Suosittelisin vaikka käymään lähimmällä huoltoasemalla kysymässä josko lainaisivat pulttipyssyä että saisit sen vain auki ja kiinni.
http://kotisivu.mtv3.fi/redlane/mika/mikauus.wmv
http://koti.welho.com/rlikande/mikarokkaileee.wmv
päämies
Paikkakunta:
Turku
Liittynyt:
6.6.2005 15:40

ViestiKirjoittanut päämies » 8.6.2005 11:28

Ja viel ku olin eilen ajelemas ni tasasen väliajoin kuulus sellanen hinkkausääni, et joku ois ottanu varin koppaan kiinni. Oisko jollain heittää, et mikäköhän vois olla syynä?
Micce
Paikkakunta:
Hämeenlinna
Liittynyt:
5.4.2005 19:32

ViestiKirjoittanut Micce » 8.6.2005 11:35

päämies kirjoitti:Joo oli just sellasii muovinpaloi. Mitä niistä, mitä ne on? Nopeeta....

Eli kokoamisjärjestys on:

Rullakuppi -> Se pieni prikka -> Holkki -> Tuuletuslautanen -> Mutteri kiinni ....????

niitä kutsutaan liukupaloiksi
jos se prikan reikä on juuri samankokoinen kampikakselin eli sen mihin rullakuppi tulee kanssa niin se kuuluu siihe ensimmäiseksi--> sitten rullakuppi pöydälle rullakolot ylespäin ja rullat koloihinsa--> sitten rullapidin eli se missä on ne liukupalat--> sitten se paksu liukuholkki toiselta puolelta--> rullakuppi akselille hihnapäälle--> tuuletuslautanen.
päämies
Paikkakunta:
Turku
Liittynyt:
6.6.2005 15:40

ViestiKirjoittanut päämies » 8.6.2005 11:43

Micce kirjoitti:
päämies kirjoitti:Joo oli just sellasii muovinpaloi. Mitä niistä, mitä ne on? Nopeeta....

Eli kokoamisjärjestys on:

Rullakuppi -> Se pieni prikka -> Holkki -> Tuuletuslautanen -> Mutteri kiinni ....????

niitä kutsutaan liukupaloiksi
jos se prikan reikä on juuri samankokoinen kampikakselin eli sen mihin rullakuppi tulee kanssa niin se kuuluu siihe ensimmäiseksi--> sitten rullakuppi pöydälle rullakolot ylespäin ja rullat koloihinsa--> sitten rullapidin eli se missä on ne liukupalat--> sitten se paksu liukuholkki toiselta puolelta--> rullakuppi akselille hihnapäälle--> tuuletuslautanen.



Eli sitä mikä on kolmella ruuvilla kiinni, se kansi, ni ei tarvita ollenkaan, vai?
Micce
Paikkakunta:
Hämeenlinna
Liittynyt:
5.4.2005 19:32

ViestiKirjoittanut Micce » 8.6.2005 11:51

ei tarvitse
päämies
Paikkakunta:
Turku
Liittynyt:
6.6.2005 15:40

ViestiKirjoittanut päämies » 8.6.2005 11:56

Ok, kiitti sulle Micce.
Sit jos joku vois viel palata tohon hinkkausäänen, et mist mahtais johtuu? Koko skootterissa tuntuu se pieni hinkkaustärinä tasaisesti...
Micce
Paikkakunta:
Hämeenlinna
Liittynyt:
5.4.2005 19:32

ViestiKirjoittanut Micce » 8.6.2005 12:22

päämies kirjoitti:Ok, kiitti sulle Micce.
Sit jos joku vois viel palata tohon hinkkausäänen, et mist mahtais johtuu? Koko skootterissa tuntuu se pieni hinkkaustärinä tasaisesti...

minkälaista ääntä tarkoitat ja suurinpiirtein ja millä kierrosalueella?
voi hyvinkin olla vain hihnan luistosta aiheutuva ääni.

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista