Kuristuskyselyt #2

Lare_
Paikkakunta:
Tornio
Liittynyt:
2.9.2005 13:53

ViestiKirjoittanut Lare_ » 30.11.2006 19:58

Pitääpä nyt sasu`a korjata, itselläni Gilera Stalker joka on koneelta sama peli kuin Typhooni, variaattorissa pientä eroa. Itselläni meni mittariin 75km/h prikan poistolla ja hukkiksen tukkimisella. Oikein säädetty Sigma sanoi että 65km/h, joten joten...
...
RäikkÄ
Liittynyt:
6.6.2006 11:58

ViestiKirjoittanut RäikkÄ » 1.12.2006 17:22

missä kaikki alla MBK Nitrossa on kuristuksia ???
_nikko Eläkeläinen
Pyörä:
Myyty
Paikkakunta:
Seinäjoki
Liittynyt:
5.7.2006 18:18

ViestiKirjoittanut _nikko » 1.12.2006 17:26

Yamaha Aerox/MBK Nitro: hukkaputki ja variaattorin prikka, uudemmissa malleissa lisäksi kuristettu sylinteri. Lisäksi Stage2 -putkessa on kuristus mutkassa hiukan ennen äänenvaimenninta.
Copyright motot.net
RäikkÄ
Liittynyt:
6.6.2006 11:58

ViestiKirjoittanut RäikkÄ » 1.12.2006 17:29

Kiitos tiedoista :)
Ozwaldo
Paikkakunta:
Lappeenranta
Liittynyt:
17.10.2006 19:19

ViestiKirjoittanut Ozwaldo » 6.12.2006 16:15

Tulin siihe tuloksee et pitäis kuristaa skootterii vähä ettei se kulkis "niin kovaa". ;) Isompi prikka(?), mutta ongelma ois et pitääkö sen olla leveempi vai paksumpi (eli se ois "korkeempi")?
_nikko Eläkeläinen
Pyörä:
Myyty
Paikkakunta:
Seinäjoki
Liittynyt:
5.7.2006 18:18

ViestiKirjoittanut _nikko » 6.12.2006 16:18

Ozwaldo kirjoitti:Tulin siihe tuloksee et pitäis kuristaa skootterii vähä ettei se kulkis "niin kovaa". ;) Isompi prikka(?), mutta ongelma ois et pitääkö sen olla leveempi vai paksumpi (eli se ois "korkeempi")?

Jos putkesta on kuri otettu pois, niin helpoimmalla selviää kun laittaa sinne jonkun prikan. Ja variaattorin prikalla jos halutaan kuristaa niin sen on oltava paksu, ei korkea.
Ozwaldo
Paikkakunta:
Lappeenranta
Liittynyt:
17.10.2006 19:19

ViestiKirjoittanut Ozwaldo » 6.12.2006 16:25

_nikko kirjoitti:
Ozwaldo kirjoitti:Tulin siihe tuloksee et pitäis kuristaa skootterii vähä ettei se kulkis "niin kovaa". ;) Isompi prikka(?), mutta ongelma ois et pitääkö sen olla leveempi vai paksumpi (eli se ois "korkeempi")?

Jos putkesta on kuri otettu pois, niin helpoimmalla selviää kun laittaa sinne jonkun prikan. Ja variaattorin prikalla jos halutaan kuristaa niin sen on oltava paksu, ei korkea.

Syökö toi kiihtyvyyttä jos tonne lyö jonkun prikan? Mihinkä kohti ja minkölainen prikka pitäs tunkee sinne?

Edit. Kuten mainitsin aiemmin, kiihtyvyys ei saisi kärsiä kamalasti, huiput laskisi johonkin 50-55 km/h.. Tällä hetkellä menee 60km/h. Saa ehdotella muitakin tapoja. :P
_nikko Eläkeläinen
Pyörä:
Myyty
Paikkakunta:
Seinäjoki
Liittynyt:
5.7.2006 18:18

ViestiKirjoittanut _nikko » 6.12.2006 16:34

Jos putkeen laitat prikan(oletetaan että putkesta kuri ollut pois) niin syö kiihtyvyyttä ja huippuja huomattavasti. Jos taas variaattoriin laitat prikan, se ei syö kiihtyvyyttä vaan moottoria, kun se joutuu huutamaan.
Ozwaldo
Paikkakunta:
Lappeenranta
Liittynyt:
17.10.2006 19:19

ViestiKirjoittanut Ozwaldo » 6.12.2006 16:46

_nikko kirjoitti:Jos putkeen laitat prikan(oletetaan että putkesta kuri ollut pois) niin syö kiihtyvyyttä ja huippuja huomattavasti. Jos taas variaattoriin laitat prikan, se ei syö kiihtyvyyttä vaan moottoria, kun se joutuu huutamaan.

Joo putkesta on kurit pois, aattelin kummikin tota variaattorin prikan vaihtamista.. Koska en haluu tosta skootterista sellasta lahnaa joka se oli vakiona... Se nyt varmaan riippuu sen prikan paksuudesta kuinka paljon se rajoittaa vauhtia? Pitäs vaa ekan repii se wanha sieltä ulos ja kattoa mitä asialle vois tehä. Mistäs sellasen paksumman prikan voi taikoa? Menee jollekki metallintyöstöpajalle näyttämään sitä alkuperästä ja vaatia vähän paksumpaa?
Relow
Paikkakunta:
Vuokatti
Liittynyt:
18.8.2005 16:40

ViestiKirjoittanut Relow » 6.12.2006 16:47

Ozwaldo kirjoitti:
_nikko kirjoitti:Jos putkeen laitat prikan(oletetaan että putkesta kuri ollut pois) niin syö kiihtyvyyttä ja huippuja huomattavasti. Jos taas variaattoriin laitat prikan, se ei syö kiihtyvyyttä vaan moottoria, kun se joutuu huutamaan.

Joo putkesta on kurit pois, aattelin kummikin tota variaattorin prikan vaihtamista.. Koska en haluu tosta skootterista sellasta lahnaa joka se oli vakiona... Se nyt varmaan riippuu sen prikan paksuudesta kuinka paljon se rajoittaa vauhtia? Pitäs vaa ekan repii se wanha sieltä ulos ja kattoa mitä asialle vois tehä. Mistäs sellasen paksumman prikan voi taikoa? Menee jollekki metallintyöstöpajalle näyttämään sitä alkuperästä ja vaatia vähän paksumpaa?
vaikka niin.itekki pystyy tekemään.
zukkela
Liittynyt:
6.12.2006 23:17
kurit

ViestiKirjoittanut zukkela » 7.12.2006 21:30

mitä kuristuksia on peugeot jetforce c-tech:illä?
tecro
Paikkakunta:
Mikkeli
Liittynyt:
21.7.2004 15:18
Re: kurit

ViestiKirjoittanut tecro » 7.12.2006 21:42

zukkela kirjoitti:mitä kuristuksia on peugeot jetforce c-tech:illä?


hukkaputki ja variaattorin prikka
[url=http://www.motot.net/galleria/showgallery.php/ppuser/16465/cat/500]
Gallleria[/url]
gAsOiL
Paikkakunta:
Kuopio
Liittynyt:
17.7.2006 21:54

ViestiKirjoittanut gAsOiL » 7.12.2006 22:35

Monta milliä pitää viilata minarellin vakio pyttyn pakoaukkoo,että se kuristus häviää?
Beissi
Liittynyt:
26.6.2004 23:37

ViestiKirjoittanut Beissi » 8.12.2006 2:41

Mc3` kirjoitti:Monta milliä pitää viilata minarellin vakio pyttyn pakoaukkoo,että se kuristus häviää?
sen verran että se pakoaukko on pyöreä.
Relow
Paikkakunta:
Vuokatti
Liittynyt:
18.8.2005 16:40

ViestiKirjoittanut Relow » 8.12.2006 9:38

Mc3` kirjoitti:Monta milliä pitää viilata minarellin vakio pyttyn pakoaukkoo,että se kuristus häviää?

siinä näkyy selvästi se mikä pitää viilata,ainaki mun pytyssä on sellanen viiva jota myöten se pitää viilata. Mut jos tarkotat tuota 99' vuosimallia jonka aioit ostaa niin siinä ei oo sitä kuristusta pakoaukossa laisinkaan ;)

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista