Keskustelua ilmanputsareista

jEE Jee
Liittynyt:
3.6.2005 22:12

ViestiKirjoittanut jEE Jee » 4.9.2005 13:03

lauri666 kirjoitti:
jEE Jee kirjoitti:kannattaako ostaa pipercross vai powerfiltter? perusteet


pipercross tieteski ku poweri päästää kaikki oravaa pinemmät sisää


ok:)
migu8
Paikkakunta:
Espoo, Hampuri
Liittynyt:
30.6.2005 23:58

ViestiKirjoittanut migu8 » 7.9.2005 0:20

miten toi boost bottle toimii ja voiks sellasen tehä ite? kiitti nopeita vastauksia
Loud p... speakers save lives
taaviankka
Paikkakunta:
hyvinkää
Liittynyt:
22.6.2004 15:19

ViestiKirjoittanut taaviankka » 7.9.2005 15:52

migu8 kirjoitti:miten toi boost bottle toimii ja voiks sellasen tehä ite? kiitti nopeita vastauksia
Mä kyselisin ihan samaa. En ymmärrä mikä sen idea on.
jarbba
Paikkakunta:
Tampere
Liittynyt:
22.6.2005 1:21

ViestiKirjoittanut jarbba » 16.9.2005 14:53

mistä johtuu että ilmanputsariin tulee öljyä ja bensaa???
Jape
Liittynyt:
27.1.2003 21:09

ViestiKirjoittanut Jape » 16.9.2005 15:17

taaviankka kirjoitti:
migu8 kirjoitti:miten toi boost bottle toimii ja voiks sellasen tehä ite? kiitti nopeita vastauksia
Mä kyselisin ihan samaa. En ymmärrä mikä sen idea on.

Tästä lienee apua: http://www.motot.net/forum/viewtopic.php?t=49873
Myös hakua käyttämällä löytyy varmasti tietoa.
[_toni_]
Liittynyt:
23.9.2005 23:01
TURBO SKOOTTERIIN

ViestiKirjoittanut [_toni_] » 29.9.2005 20:16

Mä oon kuullu et skootteriin voi tehä turbon..Sillain että laittaa vaikka esim. tietsikan tuulettimen ilmanputsariin ja kytkee ne tuulettimen johot esim. skootterin valojen johtoihin että se saa virtaa..Ja ainaku skootterin käynnistää nii se rupelli lähtee pyöriin ja se ilmanputsari saa nopeemmin ilmaa ja Kiihtyy paremmin ja tuo vauhtia lisää 10-20 km/h..Onko tuo totta ???Jos joku tietää asiasta tarkemmin nii voisikko kertua mulle että miten sen vois kiinnittää sinne ilmanputsariin ja miten se sinne laitetaan..Aatteli laittaa itelle tommosedn tuulettimen sinne ku mulla on niin laiska typhooni.. :S
Sergey Eläkeläinen
Pyörä:
CX500,DT125R,Fude
Paikkakunta:
Åland
Liittynyt:
9.7.2005 3:03
Re: TURBO SKOOTTERIIN

ViestiKirjoittanut Sergey » 29.9.2005 21:46

[_toni_] kirjoitti:Jos joku tietää asiasta tarkemmin nii voisikko kertua mulle että miten sen vois kiinnittää sinne ilmanputsariin ja miten se sinne laitetaan..Aatteli laittaa itelle tommosedn tuulettimen sinne ku mulla on niin laiska typhooni.. :S


Oishan toi hauska kokeilla, sen ny voi kiinittää vaikka teipil, ainoo vaan et tietsikkatuuletin ei ole "umpinainen" eli paineessa se vain pyörii, ei tuuleta, ne o nii tehottomia... Teho jää näin arvelluttavaksi... Kokeilemal se selvii. Kytkentä tosiaan on tollee, esim valoihin, tai viel parempi akkuun...

EDIT: Kattelin tossa 12cm huipputuulettimien ilmansiirtokykyä, ja piikki kyl 7000 kierroksella minuutis imee paljon enemmän ilmaa ihan vapaastihengittävänä ku mitä se ropelli ees jaksaa siirtää, eli tukkona on vaan :D Mopossa parhaimmat puhaltimet voisi jotain tehdä... Eikä tee!
Viimeksi muokannut Sergey päivämäärä 1.10.2005 0:08, muokattu yhteensä 2 kertaa
"One should have German car, chinese scooter, Finnish house and Russian wife"
kop-O-nen
Paikkakunta:
Kuopio
Liittynyt:
5.2.2005 20:37

ViestiKirjoittanut kop-O-nen » 29.9.2005 22:33

Powerfilteriä ei todellakaan tueta. Mulla oli kiinni n.4000 km ajan. Tulos: Pytty väljä ja mäntä imupuolelta ihan musta. [:D]
You got to acchieve what you believe in before you leave up in a coffin..

-Honda CB600F Hornet
huge88
Paikkakunta:
Hämeenlinna
Liittynyt:
27.7.2005 19:23
Re: TURBO SKOOTTERIIN

ViestiKirjoittanut huge88 » 30.9.2005 22:10

[_toni_] kirjoitti:Mä oon kuullu et skootteriin voi tehä turbon..Sillain että laittaa vaikka esim. tietsikan tuulettimen ilmanputsariin ja kytkee ne tuulettimen johot esim. skootterin valojen johtoihin että se saa virtaa..Ja ainaku skootterin käynnistää nii se rupelli lähtee pyöriin ja se ilmanputsari saa nopeemmin ilmaa ja Kiihtyy paremmin ja tuo vauhtia lisää 10-20 km/h..Onko tuo totta ???Jos joku tietää asiasta tarkemmin nii voisikko kertua mulle että miten sen vois kiinnittää sinne ilmanputsariin ja miten se sinne laitetaan..Aatteli laittaa itelle tommosedn tuulettimen sinne ku mulla on niin laiska typhooni.. :S



VOI PYHÄ JYSÄYS... !
kop-O-nen
Paikkakunta:
Kuopio
Liittynyt:
5.2.2005 20:37
Re: TURBO SKOOTTERIIN

ViestiKirjoittanut kop-O-nen » 1.10.2005 2:04

huge88 kirjoitti:
[_toni_] kirjoitti:Mä oon kuullu et skootteriin voi tehä turbon..Sillain että laittaa vaikka esim. tietsikan tuulettimen ilmanputsariin ja kytkee ne tuulettimen johot esim. skootterin valojen johtoihin että se saa virtaa..Ja ainaku skootterin käynnistää nii se rupelli lähtee pyöriin ja se ilmanputsari saa nopeemmin ilmaa ja Kiihtyy paremmin ja tuo vauhtia lisää 10-20 km/h..Onko tuo totta ???Jos joku tietää asiasta tarkemmin nii voisikko kertua mulle että miten sen vois kiinnittää sinne ilmanputsariin ja miten se sinne laitetaan..Aatteli laittaa itelle tommosedn tuulettimen sinne ku mulla on niin laiska typhooni.. :S



VOI PYHÄ JYSÄYS... !


Toi teki mut kyllä ihan sanattomaks.
You got to acchieve what you believe in before you leave up in a coffin..

-Honda CB600F Hornet
Vauhtiviivatarra Moderaattori
Liittynyt:
5.2.2003 23:44

ViestiKirjoittanut Vauhtiviivatarra » 1.10.2005 19:36

Tonin kaliiberia mega oleva jäätyminen jätti varmasti meidät kaikki miettimään mitä kaikkea vuonna 1989 tai sen jälkeen syntyneille voikaan uskotella, mutta yritetään silti jättää tuo viesti sikseen. Tonille vastattakoon lyhykäisyydessään, että EI. Mopo ei kulje toista sataa ja keuli vielä moottoritienopeuksista pelkällä tietokonepuhaltimen asentamisella. Itse asiassa moinen ropelli on 99% tapauksista pelkästään haitaksi. Moottorin ahtaminen on muutenkin sen verran haastavaa, että tuskin kovinkaan moni tällä foorumilla omaa siihen tarvittavat tiedot ja taidot.
[_toni_]
Liittynyt:
23.9.2005 23:01
Turbo skodeen..

ViestiKirjoittanut [_toni_] » 2.10.2005 19:37

Jostain vaan kuulin tollasen jutun ja aattelin vaan että mitä muut on tuosta mieltä...Joku aika sitte kuulin että tommosen tekeminen skootteriin ei oo nii yksinkertasta ku johonki peeveeseen....
migu8
Paikkakunta:
Espoo, Hampuri
Liittynyt:
30.6.2005 23:58

ViestiKirjoittanut migu8 » 2.10.2005 19:55

mites jos siihe dumppais föönin?
Loud p... speakers save lives
huge88
Paikkakunta:
Hämeenlinna
Liittynyt:
27.7.2005 19:23

ViestiKirjoittanut huge88 » 2.10.2005 20:10

migu8 kirjoitti:mites jos siihe dumppais föönin?


näin on, ja pakoputkeen integroidaan IMURI!!

herätkää.
migu8
Paikkakunta:
Espoo, Hampuri
Liittynyt:
30.6.2005 23:58

ViestiKirjoittanut migu8 » 2.10.2005 20:15

wtf... hei huge pistin sul viestin just mis kysyin mites oot toteuttanu ton sylkän jäähdytyksen ku näin sun kuvassas sellasen putken jota sanoit jäähdytys putkeks tai jotain sellasta... saattaa jotain muutaki kiinnostaa.
Loud p... speakers save lives

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista