Keskustelua kampiakseleista ja alakerrasta

-Mikex-
Liittynyt:
4.3.2010 19:41
Stage6

ViestiKirjoittanut -Mikex- » 14.6.2010 1:44

Onko tuo Stage6 kampiakseli kestävä? lupaavat että 16000 rpm kestäisi
http://www.tmi-janikaasalainen.fi/kampi ... -4235.html

Ja sitte toiseksi, minkälaiset petilaakerit pitäisi olla? niissä kun on nuita c4 yms tekstejä myyntinimissä :)

Muuta osaa Roksiin tulossa: Stage6 putki, 17.5mm kaasari, kisavari ja kytkin, ehkä joku 50cc sporttipytty.
Naichou
Paikkakunta:
Tornio
Liittynyt:
27.7.2008 0:56

ViestiKirjoittanut Naichou » 14.6.2010 4:19

Todella hyvä kampura kyseessä, suosittelen. Laakereiksi SKF C4.
Ju1bb1
Pyörä:
Kaikki palo tallin mukana :)
Paikkakunta:
Kalajoki-city
Liittynyt:
28.5.2010 13:51

ViestiKirjoittanut Ju1bb1 » 16.6.2010 20:57

Mitä eroa on vaakaminarellin ja pystyminarellin kampiakseleilla?
O: 00-05 vuoden husqvarna CR:n tankki
M:

Hyvin menee mutta menkööt...
Scaleo1
Pyörä:
CBR 600cc F2
Liittynyt:
3.10.2008 22:07

ViestiKirjoittanut Scaleo1 » 17.6.2010 12:24

Ju1bb1 kirjoitti:Mitä eroa on vaakaminarellin ja pystyminarellin kampiakseleilla?

Vaakaminarellissä limpunhalkasija on hieman suurempi...
Honda Cbr F2 600cc Klik
Youtube channel Klik
Nassek
Pyörä:
Pappatunturi -69
Paikkakunta:
Ylöjärvi
Liittynyt:
29.4.2009 21:11

ViestiKirjoittanut Nassek » 8.7.2010 22:53

Kysysin et kuinka paljon kampiakselin vaihdosta liikkees kannattaa maksaa? onko kyseessä kuinka iso työ yms?

vai voisiko jollain saada uudet kierteet variaattorin puoleiseen akseliin kun on nyt huonot kun tehty kierrepakal uudet eikä pysy monia kilometrejä kiinni noil kierteil..

Olisko Tampereen lähettyvil jotain mahdollisimman HALPOJA liikkeitä jotka voisivat vaihtaa kampiakselin aeroxiin?
kalleppi3
Pyörä:
Aprilia RS
Paikkakunta:
Laitila
Liittynyt:
28.9.2007 17:55

ViestiKirjoittanut kalleppi3 » 9.7.2010 10:31

Nassek kirjoitti:Kysysin et kuinka paljon kampiakselin vaihdosta liikkees kannattaa maksaa? onko kyseessä kuinka iso työ yms?

vai voisiko jollain saada uudet kierteet variaattorin puoleiseen akseliin kun on nyt huonot kun tehty kierrepakal uudet eikä pysy monia kilometrejä kiinni noil kierteil..

Olisko Tampereen lähettyvil jotain mahdollisimman HALPOJA liikkeitä jotka voisivat vaihtaa kampiakselin aeroxiin?

kampuran vaihto aika monessa paikassa 100-200€ + osat.
J-P@
Pyörä:
| Booster 02' |
Paikkakunta:
Seinäjoki
Liittynyt:
1.2.2009 15:00

ViestiKirjoittanut J-P@ » 3.8.2010 13:35

Tuntuu että mun roxis on kaikki erilaista, mallikohtanen magneeton ulosvetäjä ei sovi.
vm.08 ja ostettu uutena, eli aina ollut mulla.

yleismallin ulosvetäjä on liian möhkö.
Kai pitää joku patentti keksiä. Vinkkejä?
Kuvat.fi - J-P@
Scaleo1
Pyörä:
CBR 600cc F2
Liittynyt:
3.10.2008 22:07

ViestiKirjoittanut Scaleo1 » 3.8.2010 16:16

J-P@ kirjoitti:Tuntuu että mun roxis on kaikki erilaista, mallikohtanen magneeton ulosvetäjä ei sovi.
vm.08 ja ostettu uutena, eli aina ollut mulla.

yleismallin ulosvetäjä on liian möhkö.
Kai pitää joku patentti keksiä. Vinkkejä?

Kakshaaranen ulosvetäjä ainaki itellä mahtu hyvin. Tosin aika turhaa. Kampuran päähän se mutteri ihan päähän, vedän sormilla magneettoa sen alta ja paukautat pari kertaa vasaralla siihe kampuran päässä olevaan mutteriin.

Tällä tyylillä oon irrottanu yli 5 magneettoa...
Honda Cbr F2 600cc Klik
Youtube channel Klik
J-P@
Pyörä:
| Booster 02' |
Paikkakunta:
Seinäjoki
Liittynyt:
1.2.2009 15:00

ViestiKirjoittanut J-P@ » 3.8.2010 17:10

Scaleo1 kirjoitti:..vedät sormilla magneettoa sen alta..


Siis, selitäkkö tuon kohan paremmin?
oon sitä nyt jo tunnin kiskonu irti eikä vaan lähe..
Kuvat.fi - J-P@
Scaleo1
Pyörä:
CBR 600cc F2
Liittynyt:
3.10.2008 22:07

ViestiKirjoittanut Scaleo1 » 3.8.2010 20:09

J-P@ kirjoitti:
Scaleo1 kirjoitti:..vedät sormilla magneettoa sen alta..


Siis, selitäkkö tuon kohan paremmin?
oon sitä nyt jo tunnin kiskonu irti eikä vaan lähe..

Niin, laittaa neljä sormee sinne magneeton taakse ja kiskoo sitä pois päin samalla kun napauttaa kampuraan kunnon iskun (kohtuudella kummiki). Jos ei onnistu niin voi kokeilla esim sormien sijaan käyttää sorkkarautaa. Pitää vaan muistaa varoa staattoria.
Honda Cbr F2 600cc Klik
Youtube channel Klik
J-P@
Pyörä:
| Booster 02' |
Paikkakunta:
Seinäjoki
Liittynyt:
1.2.2009 15:00

ViestiKirjoittanut J-P@ » 3.8.2010 21:13

Ahaaa, en osannu yhistää noita :D huomenna kokeella, tänään ei kykene enää.
Kuvat.fi - J-P@
Alec__
Liittynyt:
27.9.2006 11:13

ViestiKirjoittanut Alec__ » 5.8.2010 15:00

joskus otin magneeton irti siten, että normaalipäinen ruuvari lohkon ja magneeton väliin. Sitten kampeat / väännät magneetoa ulospäin. Pyörität pari senttiä ja kampeat taas. Tätä jatketaan ja pyöritetään magneettoa ympäri kunnes se tipahtaa käteen.
Motoforce 70cc Alu-Racing Stage6 R1200 Piaggi00n @mototalli
josemän
Pyörä:
Mbk ovetto EX: Speedfight 2
Paikkakunta:
Kempele
Liittynyt:
14.7.2008 23:54

ViestiKirjoittanut josemän » 9.8.2010 13:54

miten ton alakerran sais kaikista helpoiten puhistettua kaikesta paskasta eli siis sen paikan missä on myös kampiakseli ku luulen että vika on siinä ku kerkesin ajaa max. 1km ja meni siinä jo uus mäntä paskaksi. niin puhistan sen ainaki eka ja sitte kokeilen uutta mäntää ku ei kehtaa koko ajan ostella uusia mäntiä ja muutenkaa uus sylinteri ei oikee tykkää..
jkoljo Moderaattori
Pyörä:
Peugeot TKR LC 70cc HighEnd - with NOS, Husqvarna CR125
Paikkakunta:
Tampere
Liittynyt:
9.2.2008 20:02

ViestiKirjoittanut jkoljo » 9.8.2010 22:14

Kone irti ja huuhtelet runsaalla bensalla. Paineilma auttaa myös.
Team JSR | High-End Peugeot | Viilattu | 20,85 hp dynossa | Got NOS? | NOS testailua osa 2
josemän
Pyörä:
Mbk ovetto EX: Speedfight 2
Paikkakunta:
Kempele
Liittynyt:
14.7.2008 23:54

ViestiKirjoittanut josemän » 9.8.2010 23:52

jkoljo kirjoitti:Kone irti ja huuhtelet runsaalla bensalla. Paineilma auttaa myös.

pitääkö koko moottori ottaa irti ja aukasta lohkot vai voiko sen saada jotenki huuheltua että ois lohkot ja moottori kii että ois pelkkä sylinteri ja mäntä pois?

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista