4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

Reetuhai2
Pyörä:
2xSuzuki Street Magic -98, 3xPappa Tunturi (-64,-72 ja joku 80vm), 2xGilera Stalker 50cc ja 70cc, Tunturi SuperSportin raatoja x3, Yamaha DT SM -06
Paikkakunta:
Vihti
Liittynyt:
30.6.2010 15:41
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut Reetuhai2 » 25.7.2015 1:54

Toimii, muttei ole mitenkää järkevää pistää 80cc pyttyä vakiokannen kanssa, koska pullonkaulaks jää se kansi, ja pahasti.
Vakio mopo/skootteri on aina laiton. Myynnissä 2xvälikelin piikkirenkaita.
Ostetaan vaakakoneeseen sopiva Stage6 Pro, vaihdossa voidaan antaa Yasuni Z.
Saanana
Liittynyt:
25.7.2015 12:10
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut Saanana » 25.7.2015 12:27

Hei, olen katsellut 2010 vm baotiania, ilmeisesti 4 venttiili tekniikalla. Mietin nyt että saako 4 venttiilikoneeseen 2v kantta kiinni? Olisi valmiina edellisestä skootterista 52mm sylinteri sekä isoventtiilikansi. Entä tekeekö näillä 4v kiinalaisilla yleensäkkään mitään viritystä aatellen? 2 venttiilisestä on kokemusta jo suht reilusti.
Retroilija
Pyörä:
Pappatunturi, 1999 GSX600F
Paikkakunta:
Pori
Liittynyt:
31.10.2011 9:11
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut Retroilija » 25.7.2015 12:57

En ole ikinä kuullu nelivenasesta Botskista. Solifereissa ne mun tietääkseni kaikki oli. Kuiteski, hyvin saa vaihdettua.
Saanana
Liittynyt:
25.7.2015 12:10
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut Saanana » 25.7.2015 13:06

Baotian titan kyseessä. en raaskisi ostaa jos 4 venttiilitekniikka, eikä saisi vaihdettua 2 venaiseksi. Tarviiko mitään muutospalikoita ostella? Esim nokkaketju, pinnapultit, nokkapukki?
-Zone-
Liittynyt:
22.6.2005 22:42
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut -Zone- » 25.7.2015 13:20

Pinnapultit ja koko kansipaketti, eli; imukaula, venakoppa, nokka, nokkapukki ja tietysti ne venat jousineen joutuu vaihtamaan. Oikeastaan homma. Pinnapultteja lukuunottamatta ei poikkea 2venaisen kannen vaihdosta, eli helppo homma jos vaan on 2venaisen osat.. Tuolta näkee siitä 4-venatekniikasta joitain kuvia http://www.virijavara.fi/kauppa/4-vent.php
Viimeksi muokannut -Zone- päivämäärä 25.7.2015 13:25, muokattu yhteensä 1 kerran
"... En ikinä uskonut, että muut voisivat ottaa teoriani niin paljon vakavemmin, kuin minä itse..." Albert Einstein
Saanana
Liittynyt:
25.7.2015 12:10
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut Saanana » 25.7.2015 13:25

Eli joudun siis vaihtamaan nykyiseen 2v isoventtiilikanteen eripituiset venttiilit ja eri jouset? Kaikki muu jo löytyykin valmiina vanhasta fudesta.
-Zone-
Liittynyt:
22.6.2005 22:42
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut -Zone- » 25.7.2015 13:27

Mitä sä nyt oikein meinaat. Ei isovena ole nelivenainen.
"... En ikinä uskonut, että muut voisivat ottaa teoriani niin paljon vakavemmin, kuin minä itse..." Albert Einstein
Saanana
Liittynyt:
25.7.2015 12:10
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut Saanana » 25.7.2015 13:29

Jäi osa vastauksestasi lukematta vahingossa, eli siis löytyy vanhasta skopasta 2v kilkkeet eli ne vain kiinni ja homma sillä selvä?
-Zone-
Liittynyt:
22.6.2005 22:42
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut -Zone- » 25.7.2015 13:31

Sitä pidempiä venttiiliasiaakaan en oikein ymmärrä jos ne molemmat on kerran isovenaisia.
Vai tarkoitatko sillä "isovenalla" pidempää venttiilivartta. Isovena kun terminä tarkoittaa täysin eri kantta kuin vakiot. Siinä on isommat venttiililautaset ja seetit kuin vakiokansissa, ei sillä tarkoiteta pidempiä venoja.
"... En ikinä uskonut, että muut voisivat ottaa teoriani niin paljon vakavemmin, kuin minä itse..." Albert Einstein
Saanana
Liittynyt:
25.7.2015 12:10
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut Saanana » 25.7.2015 13:40

Tätä uutta skootteria minulla ei siis vielä ole, joten en tiedä sen kannesta sen enempää, muutakuin että 4 venainen. Omasta takaa löytyy 2 venainen isoventtiilikansi. Kun puhuit venttiilien vaihdosta jousineen , niin luulin että joutuisi tähän 2v kanteen vaihtaa erimittaiset venttiilit jousineen, kun jäi osa tekstistäsi lukematta. Ehkä eniten kuitenkin asiaa valaisisi se, että onko kyseisissä skoottereissa sama alakerta? Jos on (niinkuin se siltä nyt vaikuttaisi) niin asia täysin simppeli minulle.
-Zone-
Liittynyt:
22.6.2005 22:42
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut -Zone- » 25.7.2015 13:45

Joo, sama alakerta on pinnapulttien pituutta lukuun ottamatta.
Kyllähän isovenaiseenkin varmaan jossain myydään pidempiä venoja mutta itse oon niitä nähnyt vain pikkuvenaiseen kanteen. Siksi ihmettelin että jos kyse on isovenaisesta kannesta, mutta asia sentään selkis. Tuossa muutes noista pikkuvenaisen venapituuksista https://youtu.be/V_GPI1VIk4o
"... En ikinä uskonut, että muut voisivat ottaa teoriani niin paljon vakavemmin, kuin minä itse..." Albert Einstein
Retroilija
Pyörä:
Pappatunturi, 1999 GSX600F
Paikkakunta:
Pori
Liittynyt:
31.10.2011 9:11
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut Retroilija » 25.7.2015 14:13

Ei oo isovenaseen 69mm venoja, tuli etittyä joka hemmetin kauppa läpi maailmalta eikä ole missään.
Saanana
Liittynyt:
25.7.2015 12:10
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut Saanana » 25.7.2015 14:17

Kiitos paljon neuvoista, asia valkeni. Tarvittavat palikat kaikki jo löytyykin valmiiksi =)
-Zone-
Liittynyt:
22.6.2005 22:42
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut -Zone- » 25.7.2015 14:37

Tuo linkkaamani video kannattaa katsoa ihan loppuun jos (pikkuvenasta) kanavia työstää. Siinä on muutama tärkeä asia havainnollistettu halki leikatuilla kansilla.
"... En ikinä uskonut, että muut voisivat ottaa teoriani niin paljon vakavemmin, kuin minä itse..." Albert Einstein
TapsaK85
Liittynyt:
10.8.2014 21:28
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut TapsaK85 » 26.7.2015 14:31

Miten teillä muilla on se T -ajoitusmerkki ollu tarkasti sen 'loven' kohdalla? Mulla tuntuu että ei ole aivan kohdallaan se jos nokan reiät on oikein. Katsoin kyllä omasta mielestäni ennen kannen kiristystä että olisi kohdallaan, mutta lie sit livenny yhellä hampaalla yli? Helppohan toi vielä tosin purkaa ja tarkastaa kun kone irrallaan. Tiivisteet varmaan täytyy vaan uusia?

Eroaakos viri ja varan highspeed etuvari mitenkään orkkiksesta, vai tuleeko sen mukana vaan kevyemmät rullat? Onko ns. Turha ostos?

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista