4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

mooi
Liittynyt:
5.2.2014 9:33
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut mooi » 31.3.2015 20:11

MYYKÄÄ MINULLE GY6 KONEESEEN RACING NOKKA-AKSELI TAI 72CC SYLKKÄSARJA :roll:
Retroilija
Pyörä:
Pappatunturi, 1999 GSX600F
Paikkakunta:
Pori
Liittynyt:
31.10.2011 9:11
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut Retroilija » 31.3.2015 20:15

Ei tarvi huutaa. Virijavara myy molempia.
Höspö
Pyörä:
Yamaha DT125R -91 <3
Paikkakunta:
Kouvola
Liittynyt:
26.4.2004 17:53
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut Höspö » 2.4.2015 0:34

Noniin, tilasin sitten sen 19millisen keihinin virijavarasta sunnuntaina.

Käväisin tänään postista hakemassa, kaasari kiinni ja heti toimii 8)

Pitää vielä tutkia sitä mysteerikaasaria jos vaikka selviäisi vika ja saisi toimivan varapelin siitä :lol:

E: lisätään vielä että mopo kulki muna-asennossa hurjat 39gepsiin ilman säätöjä.

Neula oli valmiiksi toisiksi rikkaimmalla ja laitoin sen rikkaimmalle niin pääsi jopa 42km/h tasaisella..

Pääsee sittenkin ostamaan suuttimia tuohon :seko:
asdukko
Liittynyt:
2.12.2012 21:18
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut asdukko » 2.4.2015 13:27

Noniin ja apua tarvittaisiin pikaisesti.
Skoba toimi päivällä normaalisti normi-cdi:llä. Juuri kävin ostamassa sitten Narakun 2-napaisella pistokkeella olevan rajoittamattoman cdi:n ja alku vaikuttikin lupaavalta, mutta käynnistäessä virrat vain hävisi, eikä mitään tapahtunut enää normi-cdi:lläkään. Polkiessakaan ei valot vilkahtanu tms, joten akku ei ainakaan ole vikana. Mitä ihmettä tapahtui?

EDIT: Pääsulake olikin vain palanut, mutta se cdi poltti myös seuraavan sulakkeen. Miksi? Pitäiskö tuolle boksille olla suuremman ampeerin sulake?
Rikkomalla oppii!
Retroilija
Pyörä:
Pappatunturi, 1999 GSX600F
Paikkakunta:
Pori
Liittynyt:
31.10.2011 9:11
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut Retroilija » 2.4.2015 14:24

Väärän sortin CDI. Vanha paikalleen ja ajelet sillä.
Alluzz99
Pyörä:
Yamaha DT 50, Rieju MRX 50, Solifer SM50 2T EX = Zongshen hummer 250cc, Solifer SFR, Fude Sport, Tyscon XL50
Liittynyt:
7.4.2013 15:07
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut Alluzz99 » 9.4.2015 17:23

Kysyn uudestaan eli solikka tykkää sammuilla aina välillä bensansanti ongelmien takia... eli suodatin on aina "kuiva" (tyhjä bensasta), tulee kuitenkin semmosta kökkö paskaa kun puhaltaa paineilmalla...
Mutta kun irrottaa kaasarille menevän letkun bensansuodattimesta ja imaisee alipaineletkusta niin tulee ihan kunnolla...
MUTTA jos laitan kaikki letkut kiinni ja imen alipaineletkusta, ei tule mitään...
Ja kaasari on tyhjä ja kaasarille menvä letkukin on tyhjä joten ei johdu siitä että olisi täynnä....
alkaa olee vähä vittumainen kun ei uskalla mihinkään pitkälle lähtee ajelemaan kun rupee vittuileeen :paha:
Havainnolistava selitys näistä letkuista:
Kaasari ---> 6cm letkunpätkä ---> bensansuodatin ---> 6cm letkunpätkä ---> tankki
Retroilija
Pyörä:
Pappatunturi, 1999 GSX600F
Paikkakunta:
Pori
Liittynyt:
31.10.2011 9:11
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut Retroilija » 9.4.2015 18:00

Jos nyt pensansuodattimesta paskaa tulee niin vaihda se ny ekaks. Sit katot että kaikki kaasarin röörit ovat auki ja että koho pääsee liikkumaan kunnolla. Onko mopo seissyt esim talven yli? Siinä tapauksessa kaasari voi olla aivan täynnä sitä töhnäpaskaa joksi nykyinen bensa muuttuu puolen vuoden sisällä.
Alluzz99
Pyörä:
Yamaha DT 50, Rieju MRX 50, Solifer SM50 2T EX = Zongshen hummer 250cc, Solifer SFR, Fude Sport, Tyscon XL50
Liittynyt:
7.4.2013 15:07
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut Alluzz99 » 9.4.2015 20:16

Suodattimen vaihdoin 400km sitten siinä toivossa että loppuisi koska ennen ongelma oli vain siinä putsarissa, nykyään se ei johdu siitä vaan joku kaasarin puolen juttu? :eek:

Ja ei seissyt talvea mutta talvella alkoi tehdä tätä... bensa ikäänkuin hävisi lämpösessä tallissa siitä suodattimesta eikä se vaan enään täyttynyt vaan se piti puhaltaa paineilmalla että alko taas tuleen bensaa.. Tankin voisin vklp putsata ja kahtoo tuon kaasarin ;)
Reetuhai2
Pyörä:
2xSuzuki Street Magic -98, 3xPappa Tunturi (-64,-72 ja joku 80vm), 2xGilera Stalker 50cc ja 70cc, Tunturi SuperSportin raatoja x3, Yamaha DT SM -06
Paikkakunta:
Vihti
Liittynyt:
30.6.2010 15:41
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut Reetuhai2 » 9.4.2015 20:52

Putsaisin tai ainaki tyhjentäisin tankin että näkis mitä sielt löytyy, kaasari putsaukseen, suodattimen ottasin pois, aikalailla turha se on skootterissa. Sit miettisin kans voisko olla vikaa bensahanassa?
Vakio mopo/skootteri on aina laiton. Myynnissä 2xvälikelin piikkirenkaita.
Ostetaan vaakakoneeseen sopiva Stage6 Pro, vaihdossa voidaan antaa Yasuni Z.
Alluzz99
Pyörä:
Yamaha DT 50, Rieju MRX 50, Solifer SM50 2T EX = Zongshen hummer 250cc, Solifer SFR, Fude Sport, Tyscon XL50
Liittynyt:
7.4.2013 15:07
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut Alluzz99 » 9.4.2015 21:01

Jep sen suodattimen vois ottaa pois kun putsaisin tankin ensin...

Hanan oon pois sulkenu siks että sieltä kyllä tulee aina suodattimelle asti jos kaasarin pään letku irti mut lyöppä se kiinni nii ei pysty imee enää yhtää... :roll:
Täytyy tänne sitten päivitellä kun saa tuon kaasarin availtuu ja tankin putsailtuu
Höspö
Pyörä:
Yamaha DT125R -91 <3
Paikkakunta:
Kouvola
Liittynyt:
26.4.2004 17:53
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut Höspö » 10.4.2015 1:30

Mitenkäs teillä toimii vakioputsarin kanssa tuo mopo kun mulla ei toimi ollenkaan vaan pitää laittaa teippiä sinne putsarin päähän että kiertää kunnolla?

Jotenkin vaikuttaa että putsari olisi niin huono suunnittelultaan ettei se vaan toimi kalvokaasarin kanssa.

Mulla on tällä hetkellä 88 suutin eikä se vaikuttanut mitenkään 82 verrattuna.

Jos pistän paikallaan kaasun pohjaan, ottaa mopo nopeasti lähes maksimikierrokset ja jää sitten ikäänkuin rajoittimelle, jos putsarin ilmanottoa tukkii niin kone alkaa ottamaan iloisesti jenkaa niin että tekee melkein pahaa kuunnella :eek:

Tähän voin lisätä sen että ILMAN putsaria toimii myös hyvin, jopa 82 suuttimella.

Aiemmin valitin tuosta moposta kun ei toiminut orkkiskaasarilla, no koitin sen kaasarin suutinta tuossa uudessa keihinissä ja teki täysin samaa kuin orkkiskaasarilla :roll:

Laitetaan vähän testidataa tähän:

Putsarin kanssa ilman kureja tai vakiokureilla ei ota kunnolla kierroksia millään suuttimella.

Ilman putsaria toimii kaikilla suuttimilla (orkkis+82+88) neula rikkaimmalla ja jos ilmansaantia tukkii edes hieman kädellä, alkaa kone röpeltämään.

E: Kattelin noita virijavaran sivuja ja putsarin ilmanottoputki on selkeästi pienemmillä reijillä kuin mulla, ilmeisesti joku entinen omistaja on avarrellut niitä reikiä porailemalla ja siitä syystä toi vekotin ei toimi kunnolla :lol:
Alluzz99
Pyörä:
Yamaha DT 50, Rieju MRX 50, Solifer SM50 2T EX = Zongshen hummer 250cc, Solifer SFR, Fude Sport, Tyscon XL50
Liittynyt:
7.4.2013 15:07
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut Alluzz99 » 10.4.2015 22:31

jep, sen putsarin tartee olla jonkuveerran tukkonen että se saa alipainetta(?) nostamaan sen luistin... Otin joskus sen "kurin" sieltä putsarin sisältä ja kyllähän se paikallaan otti kaasua mut ajossa se ikäänkuin sai niin helposti ilmaa sen putsarin läpi että ei jaksanut nostaa sitä luistia, liian pienen "imun" takia. Luulisin. :roll:

Mutta jos näin menis niin en ymmärrä miten se sit ilman putsaria toimiii :D
oon ihan kujalla, valaiskoon joku viisaampi :lol:
Höspö
Pyörä:
Yamaha DT125R -91 <3
Paikkakunta:
Kouvola
Liittynyt:
26.4.2004 17:53
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut Höspö » 10.4.2015 23:37

Mulla on vain aavistus että se putsari resonoi jollain oudolla tavalla sen kalvon/koko kaasarin kanssa jos ilmanotto on liian avara, ja tukkimalla sitä virtaus paranee tai resonointi vähenee jolloin ilma virtaa "suoraan" koneelle eikä resonoi ees-taas putsarin ja imuputken välillä :nörtti:

Mistä sitä tietää vaikka kiinalaiset olis suunnitelleet ensin karkeasti putsarille paikan ja sitten huomanneet saman ongelman joka on helppo korjata kuristamalla ilmansaantia :roll:

Veikkaan että ongelmaan liittyy imuputken pituus ja putsarin tilavuus ja muut virtaukseen vaikuttavat tekijät.

Jos laitan sormen pään snorkkelin reunalle, alkaa kone ottamaan jenkaa. Jos tukin hieman enemmän alkaa kone röpeltämään :lol:
Alluzz99
Pyörä:
Yamaha DT 50, Rieju MRX 50, Solifer SM50 2T EX = Zongshen hummer 250cc, Solifer SFR, Fude Sport, Tyscon XL50
Liittynyt:
7.4.2013 15:07
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut Alluzz99 » 13.5.2015 20:57

Kuinka usein tuo venttiilinsäätö pitäs tapahtua? eikö se joku muutama tonni oo?? :eek:
Meinaan oon säätäny venat 200km sitten ja alkaa olemaan taas väärät, kun ei lähe käyntiin millää ja tehot alkaa hävii ja nakuttaa...
Niin jos joku viisaampi osais sanoo mitkä asiat tähän voi vaikuttaa, että ne muuttuu noin äkkiä vääriks? :roll: :roll:
tällä hetkellä vakio kansi ja 72cc, voiko johtua siitä kannesta? :lol:
Reetuhai2
Pyörä:
2xSuzuki Street Magic -98, 3xPappa Tunturi (-64,-72 ja joku 80vm), 2xGilera Stalker 50cc ja 70cc, Tunturi SuperSportin raatoja x3, Yamaha DT SM -06
Paikkakunta:
Vihti
Liittynyt:
30.6.2010 15:41
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut Reetuhai2 » 13.5.2015 22:35

Kyllä ne saa säätää nii usein ku vaa jaksaa.
Vakio mopo/skootteri on aina laiton. Myynnissä 2xvälikelin piikkirenkaita.
Ostetaan vaakakoneeseen sopiva Stage6 Pro, vaihdossa voidaan antaa Yasuni Z.

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista