4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

Alluzz99
Pyörä:
Yamaha DT 50, Rieju MRX 50, Solifer SM50 2T EX = Zongshen hummer 250cc, Solifer SFR, Fude Sport, Tyscon XL50
Liittynyt:
7.4.2013 15:07
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut Alluzz99 » 26.3.2015 16:48

Siis...Skootteris alko tekemään tätä vain yhtekkiä, vai vaihoit / teit vain jotain ja sen jälkeen käyttäytyy näin?
Höspö
Pyörä:
Yamaha DT125R -91 <3
Paikkakunta:
Kouvola
Liittynyt:
26.4.2004 17:53
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut Höspö » 26.3.2015 17:07

Se on tehnyt tota alusta asti kun se tuli mulle, kaiken pitäisi olla alkuperäistä ja suuttimien vakio kokoa mutta ei vaan toimi jostain syystä :eek:
Reetuhai2
Pyörä:
2xSuzuki Street Magic -98, 3xPappa Tunturi (-64,-72 ja joku 80vm), 2xGilera Stalker 50cc ja 70cc, Tunturi SuperSportin raatoja x3, Yamaha DT SM -06
Paikkakunta:
Vihti
Liittynyt:
30.6.2010 15:41
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut Reetuhai2 » 26.3.2015 18:36

Osta ny hyvä ihmine pienempi suutin ja koita sillä.
Vakio mopo/skootteri on aina laiton. Myynnissä 2xvälikelin piikkirenkaita.
Ostetaan vaakakoneeseen sopiva Stage6 Pro, vaihdossa voidaan antaa Yasuni Z.
Alluzz99
Pyörä:
Yamaha DT 50, Rieju MRX 50, Solifer SM50 2T EX = Zongshen hummer 250cc, Solifer SFR, Fude Sport, Tyscon XL50
Liittynyt:
7.4.2013 15:07
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut Alluzz99 » 26.3.2015 20:44

Jep rikkaalla kuullostas olevan jos jää seilailee ku lyö kaasun pohjaa
Höspö
Pyörä:
Yamaha DT125R -91 <3
Paikkakunta:
Kouvola
Liittynyt:
26.4.2004 17:53
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut Höspö » 26.3.2015 21:15

Se on vaan jännä kun ottaa silti iloisesti jenkaa jos tukkii putsarista ilmansaantia :eek:
-Zone-
Liittynyt:
22.6.2005 22:42
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut -Zone- » 26.3.2015 22:03

Jeps, laihalla se mustakin ennemmin on kuin rikkaalla. Laihalle se menee myös jos imuvuotokin on.
Onko siinä sulla muutes sac-venttiiliä? sac on siis secondary air cleaner. Ne osaa kanssa olla todellisia sohloja ja mä olen poistanutkin sen käytöstä kaikista mitä olen korjannut. Virikansissahan sitä sac-venttiilin kanavaa ei kannessa edes ole.
"... En ikinä uskonut, että muut voisivat ottaa teoriani niin paljon vakavemmin, kuin minä itse..." Albert Einstein
Reetuhai2
Pyörä:
2xSuzuki Street Magic -98, 3xPappa Tunturi (-64,-72 ja joku 80vm), 2xGilera Stalker 50cc ja 70cc, Tunturi SuperSportin raatoja x3, Yamaha DT SM -06
Paikkakunta:
Vihti
Liittynyt:
30.6.2010 15:41
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut Reetuhai2 » 26.3.2015 22:37

Mä oon nyt ainaki ihan pihalla, ekaks sanotaan että se ei toimi täyskaasulla putsarin kanssa, mutta ilman putsaria toimii, sit se ei toimikkaa putsarin kanssa mutta kun tukkii ilmansaantia niin toimii :s
Vakio mopo/skootteri on aina laiton. Myynnissä 2xvälikelin piikkirenkaita.
Ostetaan vaakakoneeseen sopiva Stage6 Pro, vaihdossa voidaan antaa Yasuni Z.
Höspö
Pyörä:
Yamaha DT125R -91 <3
Paikkakunta:
Kouvola
Liittynyt:
26.4.2004 17:53
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut Höspö » 26.3.2015 22:55

Skootteri toimii täyskaasulla ilman putsaria, putsarin kanssa ei toimi muutekuin tukkimalla snorkkelia.

Eli mukamas käy liian rikkaalla kun toimii ilman sitä putsaria.

Mutta miksi se toimii tukkimalla ilmansaantia putsarin kanssa?

Ja -zone-: Mulla ei ole toista putsaria siinä 8)
-Zone-
Liittynyt:
22.6.2005 22:42
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut -Zone- » 26.3.2015 23:37

Secondary air cleaner ei tarkoita toista ilmanpuhdistinta, vaan että pakokanavaan syötetään happea oman lisäventtiilin kautta. Sen tarkoitus on saada aikaan puhtaampi jäännöspalaminen putkessa ja näin saada katalysaattorille pidempi elinikä.

Siitä on olemassa eri variaatioita. Yksi malli on sellainen jossa imukaulasta lähtee 2 alipaineletkua. Toinen menee sac-järjestelmään toinen normisti bensahanaan. Toinen versio siitä on sellainen jossa se vetää sitä lisähappea pakopulssin vaikutuksella. Eli kun putken positiivinen pulssi vaihtuu negatiiviseksi se vetää happea pakokanavaan sinne venttiililautasen lähelle.

Näistä jälkimmäinen ei aiheuta niin pahoja ongelmia mitä ensimmäinen jos se venttiili alkaa vuotamaan.
"... En ikinä uskonut, että muut voisivat ottaa teoriani niin paljon vakavemmin, kuin minä itse..." Albert Einstein
Höspö
Pyörä:
Yamaha DT125R -91 <3
Paikkakunta:
Kouvola
Liittynyt:
26.4.2004 17:53
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut Höspö » 27.3.2015 3:25

Joo, ei ole mitään noista mainitsemistasi jutuista mopossa.

Pitää koittaa vielä eri suuttimilla myöhemmin.

Mutta se on jännä kun ylivuotoletkuun puhaltaa sillonkun kone hämmentää kaasu pohjassa, niin se alkaakin ottamaan kierroksia :eek:

Kone toimi myös paremmin jos luistin liikerataa rajoitti laittamalla sinne oma tekemän kuripalikan :roll:
-Zone-
Liittynyt:
22.6.2005 22:42
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut -Zone- » 27.3.2015 8:11

Ylivuotoletkuun puhaltaminen kuulostaa erittäin hämärältä hommalta. Mutta mites bensapinnan korkeus? onko se varmasti oikea?

Alkaa hivenen tuntua, että siellä on suutinputkelle menevä sekoitusilmakanava tukossa ja pääsuutinpiiri ei toimi kunnolla. Tai jotain muuta perin outoa on kyllä.
"... En ikinä uskonut, että muut voisivat ottaa teoriani niin paljon vakavemmin, kuin minä itse..." Albert Einstein
Höspö
Pyörä:
Yamaha DT125R -91 <3
Paikkakunta:
Kouvola
Liittynyt:
26.4.2004 17:53
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut Höspö » 27.3.2015 18:23

Koitin säätää bensapintaa ylemmäs muttei ollut vaikutusta, alemmas säätöä en ole vielä koittanut.

Tuossa on pääsuuttimena 4mm kierteellä oleva suutinputken sisään ruuvattava pääsuutin joka on kyljistään pelkkää kierrettä, kaasarina on cvk kopio mustalla luistikannella ja varaosasivujen mukaan näyttäisi että 18mm kaasareissa on samanlaisia luisteja/kalvoja :roll:

En kyllä keksi muuta kuin että pääsuutinta on edelliset omistajat ronkkineet piippurassilla/viilalla ja isontaneet sitä puhdistuksen yhteydessä.

Tuo putsarin tukkiminenhan voi myös aiheuttaa sen että luisti ei aukea täysin (sama kuin omatekemällä rajoittimella) ja se toimii neulan seoksien mukaan, vai olenko ihan hakoteillä? :nörtti:
Retroilija
Pyörä:
Pappatunturi, 1999 GSX600F
Paikkakunta:
Pori
Liittynyt:
31.10.2011 9:11
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut Retroilija » 27.3.2015 19:44

Itse ostaisin tossa vaiheessa jo uuden kaasarin. Ei maksa paljoo.
http://www.virijavara.fi/kauppa/product ... .php?p=285
Alluzz99
Pyörä:
Yamaha DT 50, Rieju MRX 50, Solifer SM50 2T EX = Zongshen hummer 250cc, Solifer SFR, Fude Sport, Tyscon XL50
Liittynyt:
7.4.2013 15:07
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut Alluzz99 » 27.3.2015 22:38

Mitä sitä uutta kaasutinta ostamaan kun ei omasta mielestä ole kuin tuo suutin ralli edessä..

Osta muutaman numeron pienempi ja isompi suutin sillä M4 kierteellä vaikka VirijaVarasta ja kokeile niillä, väittäisin vieläkin että on sama ku mulla että liian iso suutin siellä.
Höspö
Pyörä:
Yamaha DT125R -91 <3
Paikkakunta:
Kouvola
Liittynyt:
26.4.2004 17:53
Re: 4T Kiinaskootterit, Baotian/Fude yms, huolto/viritys

ViestiKirjoittanut Höspö » 28.3.2015 0:47

Tuo suuttimen ulkonäkö mietityttää kun se tulee mulla suutinputken sisälle eikä jää yhtään ulkopuolelle niinkuin nuo virijavaran kuvien suuttimet :o

Onkohan mulla joku ihme versio tai vääränlainen suutin tossa ollut alunperinkin kiinni?

Pitääkin kattoa voisko olla pääsuuttimen paikalla vaikka joku kiihdytyspumpun suutin koska siinä taisi olla sama kierre :roll:

Jos ei suuttimilla ala toimimaan niin sitten tulee toi uusi kaasari suoraan.

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista