Keskustelua Alustoista & Jarruista

Shape Moderaattori
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
9.9.2005 19:54

ViestiKirjoittanut Shape » 10.8.2009 14:14

Höh ei niitä nesteitä pidä takaisin päästää!
Team JSR Facebookissa
Käytä Tietopankkia ja olet viisaampi || Tue sivuston toimintaa ja hanki VIP-oikeudet!
Jannerr
Pyörä:
Sym, Piaggio
Paikkakunta:
Tampere
Liittynyt:
1.4.2008 17:52

ViestiKirjoittanut Jannerr » 10.8.2009 14:24

No kyllä mää sen tiedän :D Mut siis kerran pari kun on kahva lipsahtanu, niin vetäsee nesteet takasin. Ja kun tuttu soitti eräälle moottoripyöräkorjaajalle, niin vastaus oli että jarrunestesäiliön kannentiiviste rikki tai roska letkussa, koska vetäsee takasin päin. Mutta en sit tiä :O
Minä: "Paljon mun piaggio kulkee?"
Oraakkeli: "Niin lujaa ettei pappiksella pysy kyydissä"
Kääntä
Pyörä:
ZX9R
Paikkakunta:
Ylivieska
Liittynyt:
4.1.2008 16:49

ViestiKirjoittanut Kääntä » 10.8.2009 14:40

AinaOngelmia kirjoitti:No kyllä mää sen tiedän :D Mut siis kerran pari kun on kahva lipsahtanu, niin vetäsee nesteet takasin. Ja kun tuttu soitti eräälle moottoripyöräkorjaajalle, niin vastaus oli että jarrunestesäiliön kannentiiviste rikki tai roska letkussa, koska vetäsee takasin päin. Mutta en sit tiä :O

kyllä mulla on aina vetäny ilmausruuvista nesteet takasi sisään jos ei oo kiristäny sitä
Kääntä
Pyörä:
ZX9R
Paikkakunta:
Ylivieska
Liittynyt:
4.1.2008 16:49

ViestiKirjoittanut Kääntä » 10.8.2009 14:41

Scarce kirjoitti:
Skobanaattori kirjoitti:Huomasin tossa että roksin takapäästä on kyllä nyt jokku laakerit aika väljät. Eli ilmeisesti vähän niidenkin johdosta jarrut laahaa kun se rengas liikku noin puoli senttiä sivuttain.
Ja sitte se kysymys eli riittääkö jos vaihan vaan noi takapään eli ton vaihteiston laakerit vai pitääkö jostain muualtaki jotain vaihtaa. Mun järjelläni aateltunahan siinä ite vanteessa ei mikää voi olla väljä eikä sieltä koneestakaan voi olla ku ne vaihteiston laakerit. Eikös juu?

Ja ei sitten viisastella eihän. Se rengas on kunnolla kiinni ;)


Joo voisin ottaa vastauksen kanssa tohon samaan hommaan, mulla liikkuu roxin takarengas kans sivuttain vähän. :D

ota rengas irti ja kokeile jos akseli vippasee. jos heiluu nii laakeri menny
Skobanaattori
Pyörä:
Aerox ´98 Leluna: Pitpro lite 08
Liittynyt:
14.7.2009 19:12

ViestiKirjoittanut Skobanaattori » 10.8.2009 15:16

Joo pistän laakerit tilauksee ei ne niin hirveitä maksa ja eipä se voi oikeen mikään muukaan olla siellä paitti jos on joku akseli vino :roll: mutta eihän se nyt voi olla :)
Shape Moderaattori
Paikkakunta:
Oulu
Liittynyt:
9.9.2005 19:54

ViestiKirjoittanut Shape » 10.8.2009 16:15

AinaOngelmia kirjoitti:No kyllä mää sen tiedän :D Mut siis kerran pari kun on kahva lipsahtanu, niin vetäsee nesteet takasin. Ja kun tuttu soitti eräälle moottoripyöräkorjaajalle, niin vastaus oli että jarrunestesäiliön kannentiiviste rikki tai roska letkussa, koska vetäsee takasin päin. Mutta en sit tiä :O
No sehän on normaalia, että se vetäsee takasin ne nesteet.
Team JSR Facebookissa
Käytä Tietopankkia ja olet viisaampi || Tue sivuston toimintaa ja hanki VIP-oikeudet!
Jannerr
Pyörä:
Sym, Piaggio
Paikkakunta:
Tampere
Liittynyt:
1.4.2008 17:52

ViestiKirjoittanut Jannerr » 10.8.2009 16:32

Shape kirjoitti:
AinaOngelmia kirjoitti:No kyllä mää sen tiedän :D Mut siis kerran pari kun on kahva lipsahtanu, niin vetäsee nesteet takasin. Ja kun tuttu soitti eräälle moottoripyöräkorjaajalle, niin vastaus oli että jarrunestesäiliön kannentiiviste rikki tai roska letkussa, koska vetäsee takasin päin. Mutta en sit tiä :O
No sehän on normaalia, että se vetäsee takasin ne nesteet.


Näin määkin sen oon käsittäny.. Mutta ihme kyllä kun ei tuu yhtään tuntoo. Ja oikeesti ilmattu ja kauan!
Minä: "Paljon mun piaggio kulkee?"
Oraakkeli: "Niin lujaa ettei pappiksella pysy kyydissä"
Eizh
Pyörä:
Yamaha Aerox & Yamaha Jog R
Paikkakunta:
Espoo
Liittynyt:
9.7.2007 11:59

ViestiKirjoittanut Eizh » 16.8.2009 0:59

En ole iha 100% varma johtuuko tämä ongelma jarruista, mutta epäilen että johtuu. Eli kun ajan kovaa sellaisen asfaltissa olevan töyssyn tai epätasaisuuden yli niin edestä alkaa kuulumaan sellastai vinguntaa "viuviuviu..." ja sama tuli tänään pari kertaa kun kallistin mopoo mutkassa... Vingunta lähtee pois kun hiljentää mopon vauhtia johonkin 10-20km/h.
En tiiä liittyykö tämäkin kyseiseen ongelmaan, mutta etujarrua painettaessa jarru vinkuu... :|
.::Roxi projekti::.
Robikol
Pyörä:
-tön
Paikkakunta:
Lappeenranta
Liittynyt:
15.9.2006 21:08

ViestiKirjoittanut Robikol » 16.8.2009 16:38

Särään tulossa akselivälinpidennystä niin eihän se vaikuta iskarin toimintaan? Meinaan ettei se katkaise iskaria kun kulma suurenee.
Scarce
Pyörä:
Yamaha Aerox
Paikkakunta:
Helsinki
Liittynyt:
10.6.2008 18:23

ViestiKirjoittanut Scarce » 16.8.2009 21:19

Mistä johtuu etujarrun vinkuminen ku painaa kevyesti, mutta jos painaa pohjaan ni ei vingu. Vika tuli jarrupalojen vaihdon jälkeen ja kyseessä roxin brembo levyjarru.
Ari$aka
Pyörä:
Honda CRF 450 '04
Paikkakunta:
Soini
Liittynyt:
2.10.2006 20:01

ViestiKirjoittanut Ari$aka » 17.8.2009 17:50

Palojen materiaali saattaa aiheuttaa kitinän. Näin itsellänikin kun vaihdoin SBS jarrupalat eteen.
"Kun haluton laittaa tarpeettoman tekemään hyödytöntä, tuntuu siltä, että turha työ menisi hukkaan"
Robikol
Pyörä:
-tön
Paikkakunta:
Lappeenranta
Liittynyt:
15.9.2006 21:08

ViestiKirjoittanut Robikol » 18.8.2009 16:26

Minkäslainen koropala pitäis olla särässä ettei tuo iskari menisi poikki? Nyt on malossin RS3 iskari että kestääkö se sen paremmin koropalan kanssa kuin vakio pomppukemppi?
Std
Pyörä:
Cagiva Mito, MBK Booster NG -02, MBK Nitro -04, Orion 140cc
Paikkakunta:
Pöytyä
Liittynyt:
22.4.2008 18:38

ViestiKirjoittanut Std » 18.8.2009 16:40

Robikol kirjoitti:Minkäslainen koropala pitäis olla särässä ettei tuo iskari menisi poikki? Nyt on malossin RS3 iskari että kestääkö se sen paremmin koropalan kanssa kuin vakio pomppukemppi?


Mitä se koropala siihen poikkimenemiseen vaikuttaa? Mikäli tukeva jne.
Robikol
Pyörä:
-tön
Paikkakunta:
Lappeenranta
Liittynyt:
15.9.2006 21:08

ViestiKirjoittanut Robikol » 18.8.2009 16:44

Itsellä kun meni särästä vakio iskari poikki, niin liikkeen pitäjä selitti että koropalan takia iskari ei pääse joustamaan liitoksesta. Siksihän iskarissa on yläpäässä kumiholkki ja lohkossa on kumiholkki?
leovince_zx
Pyörä:
70cc vakio Aerox...
Liittynyt:
28.12.2008 20:15

ViestiKirjoittanut leovince_zx » 18.8.2009 20:09

Onkohan jotain vääntyny vai mitä? Kun tossa kerran kello 12 kulmasta kaatu tuo Roxi sivulle (sain kuitenkin pidettyä kiinni kokoajan) ja eturengas tuli rysähtämällä maahan. Nyt kun katon sitä eturengasta ajaessa niin näyttää siltä että vaikka ajaa ihan suoraan niin se rengas on silti vinossa vasemmalle. Eli mitähän on tapahtunu?

Varaosat kaikkiin mopoihin Mopo Sportista